Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

jakie amory i sprężyny ?

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Penny1 » 20 stycznia 2013, 00:25

Ja we wtorek montuję Ultr SN do eibacha , ciekawe jak z tym opadaniem przodu będzie .... bo jak B8 włożyłem na te eibachy to mi poszedł w górę i to sporo , 10mm przód , 15mm tył i zrobiła mi się na wysokość seria TS-a :-( . Zobacze co będzie na Kayabie.
Zobacz Profil
Penny1
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 21:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Toledo 1M ASV 155ps

Reklama

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 20 stycznia 2013, 01:24

pro kit do tdi sa inne niż do beznyn, ze względu na wagę silnika podejrzewam że "trudniej" troszkę siadają, ale z czasem siądą i się ułożą, dlatego w benzynie łatwiej o efekt siadania niż w tdi, tak mniemam
u mnie siadło dodatkowe 15mm w stosunku do ambition/TS czyli łącznie 30 czyli tyle ile miało
ultra SN są made in japan, jak nie made in japan to nie ultrasy, i też za to lubię te amorki :-D dla mnie części tylko made in japan/germany/england, innych nie chcę. Póki co made in japan mam kyb i oponki toyo i yokohamy i jestem zadowolony bardzo :-D
Penny, yokohama advan w 17" świetna oponka, więc całość będzie dobrze się uzupełniać :-D
Paul jak miałeś cięte sprężyny , to chwała Bogu że zmieniłeś na eibacha... :mrgreen: ..uff co za pomysły ciąć sprężyny, przecież tracą swoje właściwości wtedy i są niebezpieczne...
zmierzcie sobie ile cm jest od podłoża do krawędzi błotnika przez środek koła, bo takie oceny że komuś siadło, a innemu podniosło, to takie nie wiadomo jaki jest punkt odniesienia i o czym dokładnie mówimy

-- 20 stycznia 2013, 02:24 --

Penny1 napisał(a):O stabilizatorach myślałem też , eibacha na przód i na tył pod belkę


podobno ten z tyłu stab jest na tyle nisko że bardzo łatwo nim zahaczyć o cokolwiek i temat do pzremyślenia, natomiast z przodu jak najbardziej byłby mile widziany :-D
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez KriSSo » 20 stycznia 2013, 09:09

Ciekawe zjawisko z tym "pójściem w górę" na Eibachu. Jaki zatem sens założenia sprężyn obniżających, jeśli powodują podniesienie samochodu ? :mrgreen: :mrgreen: :brawo:
Producent podaje obniżenie w stosunku do auta zupełnie nowego. Może w tym jest problem? Przy jakich przebiegach wkładacie te sprężyny? Seryjna sprężyna z czasem siada i może się tak złożyć, że auto na eibachu siedzi tak, jak na serii z przebiegiem 150 kkm, chociaż ...... też nie aż tak.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez paul78 » 20 stycznia 2013, 10:57

HRABIA napisał(a):Paul jak miałeś cięte sprężyny , to chwała Bogu że zmieniłeś na eibacha... ..uff co za pomysły ciąć sprężyny, przecież tracą swoje właściwości wtedy i są niebezpieczne...


Były zrobione z głową wiec jedyne co mi sie podobało to konkretne obnizenie ale za to było twardziej a ja sie starzeję :P
teraz na eibachach mam obnizenie w stosunku do serii jakieś 15-20 mm wcześniej miałem ok 40 mm i efekt był mega nie wspominajac o tym ze zgarniałem po drodze wszystko co lezało.
Teraz muszę sie przyzwyczaic do tego co mam czyli wysokosć TS-a :) chyba ze znowu sie wq......i brzeszczot pójdzie w ruch :P
Same amorki KYB ultra SN moge smiało polecić naprawdę swietnie tłumią nierównosci :)
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 20 stycznia 2013, 11:25

KriSSo napisał(a): Seryjna sprężyna z czasem siada i może się tak złożyć, że auto na eibachu siedzi tak, jak na serii z przebiegiem 150 kkm, chociaż ...... też nie aż tak.

tak właśnie, zobaczcie jak wygląda prześwit w aucie salonowym, też i tak było z naszymi autami 10 i więcej lat temu:) obniżenie deklarowane pzrez producenta sprężyn odnosi się do auta nowego, fabrycznego, ja miałem jeszcze bardzo świeże springi seryjne i przebieg rzędu 150tys km, pewnie dlatego wartość obniżenia mam katalogową, no ale chyba każdy jest świadomy jak ma "kapcia" auto i nie powinien być zdziwiony efektem obniżenia... :mrgreen: a w skrajnych przypadkach podwyższenia auta, jednak niech ktoś spróbuje założyć nowe oryginalne sprężyny to zobaczy jaki koszmar potrafi być :-D :-P
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Penny1 » 20 stycznia 2013, 12:35

KriSSo napisał(a):Ciekawe zjawisko z tym "pójściem w górę" na Eibachu. Jaki zatem sens założenia sprężyn obniżających, jeśli powodują podniesienie samochodu ? :mrgreen: :mrgreen: :brawo:
Producent podaje obniżenie w stosunku do auta zupełnie nowego. Może w tym jest problem? Przy jakich przebiegach wkładacie te sprężyny? Seryjna sprężyna z czasem siada i może się tak złożyć, że auto na eibachu siedzi tak, jak na serii z przebiegiem 150 kkm, chociaż ...... też nie aż tak.
To nie założenie eibacha powoduje podniesienie się samochodu , tylko siła rozprężająca w amortyzatorach wysokociśnieniowych , takie są na pewno Bilstein B6, B8 , one to mają szczególnie dużą siłę rozprężania i ciężko je ugiąć, dlatego na nich może pójść w górę samochód 10-15mm.
Zobacz Profil
Penny1
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 21:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Toledo 1M ASV 155ps

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez paul78 » 20 stycznia 2013, 13:43

Penny1, może i masz racje ale moim zdaniem ta siła rozprezania jak to napisałeś ma wpływ na twardość amorków a nie na wysokosć.
Za wysokosć zawieszenia w 80% odpowiadają spręzyny.
Jedyne aby było idealnie to dopasować sprezyny pod masę samochodu ale to zawsze bedzie loteria :(
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Penny1 » 20 stycznia 2013, 14:48

Jednak się upieram, że niektóre amory ( te o dużej sile rozprężania ) odpowiadają też za wysokość . Dowód : w miejsce żałosnej serii ASV założyłem fabrycznie nowy kupiony w salonie seata zawias top sporta amory + spręzyny . Od serii poszedł w dół -15 mm, tak jak w opisie. Zaraz potem wywaliłem spreżyny TS i wsadziłem nowe pro kit eibach ... zszedł kolejne 15 mm w dół równo przód i tył i była gleba piękna i w sam raz na polskie drogi. Po 3 latach jazdy na tym wywaliłem te sachsy ( nadal sprawne na ponad 70% ) , wsadziłem B8 i .... :evil: podniósł mi się ok 10 mm przód i 15mm tył .
Wizualnie załamka. A więc niektóre modele amorów mogą zrobić taki numer przy tych samych sprężynach. ( I nie mówię tu o przypadku , kiedy mamy dojechane i klapnięte amory i damy nowe , bo wtedy nam sie też może troszkę unieść ) .
Zobacz Profil
Penny1
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 21:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Toledo 1M ASV 155ps

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez paul78 » 20 stycznia 2013, 15:06

Penny1, Wierze ze tak było ale tutaj ma właśnie znaczenie twardosć amorów poniewaz jak mniemam te od ts-a są miękksze od B8 i dlatego jest taka a nie inna róznica :)
te od ts-a się ugięły pod cięzarem auta a B8 nieznacznie i stąd taki efekt :)
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Penny1 » 20 stycznia 2013, 22:56

Wyciągnąłem dwa przednie ultra SN z kartonów i jeden z nich przy wciskaniu ( na całej długości ) stawia dość wyraźnie większy opór niż drugi. Bawił się ktoś tak kiedyś nowym amorem ? nie wiem czy to nie jakaś wada fabryczna ...
Zobacz Profil
Penny1
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 21:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Toledo 1M ASV 155ps

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez paul78 » 20 stycznia 2013, 23:02

Penny1, moje nie miały takiego problemu ..............od kogo wziąłeś te amory?
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Penny1 » 20 stycznia 2013, 23:14

w intercarsie kupiłem , jeden z nich , ten co chodzi trochę ciężej , ma lekko wgięty i przytarty na krawędzi talerzyk pod spreżynę , tak jakby będąc w kartonie dostał gdzies strzała w transporcie może ...

-- 20 stycznia 2013, 23:13 --

dopiero teraz to zauważyłem , a w środę montować chcę , chyba by go trzeba dać im do wymiany ...
Zobacz Profil
Penny1
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 21:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Toledo 1M ASV 155ps

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez paul78 » 21 stycznia 2013, 11:53

Penny1 napisał(a):jeden z nich , ten co chodzi trochę ciężej , ma lekko wgięty i przytarty na krawędzi talerzyk pod spreżynę , tak jakby będąc w


Reklamacja!!!

Ja już po zmianie tyłu i pierwsze wrazenia to podniosło sie o jakieś 10 mm ale wyrównało przód z tyłem i jest twardziej niż w TS-ie niedługo wrzucę zdjecia jak wygląda. Jak dla mnie to koza.
Pojezdze trochę na nich a potem zdecyduje co dalej.
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez chlorek » 21 stycznia 2013, 16:13

Penny1, sprawdź numery obu amorków może się różnią.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Penny1 » 21 stycznia 2013, 19:54

Numery te same , amory identyczne , już załatwione , jutro mi bez gadania wymienią w intercarsie na nową sztukę.
Zobacz Profil
Penny1
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 21:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Toledo 1M ASV 155ps

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez paul78 » 23 stycznia 2013, 12:48

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/753 ... 9210a.html
oto efekt po zamontowaniu KYB ultra SN + eibach pro kit -30mm na przód :(
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez REV » 23 stycznia 2013, 12:58

Przecież to jeszcze pójdzie w dól i to sporo :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
REV
Sport
Sport
 
Posty: 545
Dołączył(a): 17 października 2012, 17:19
Auto: eRka
Silnik: BAM 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez PaVLo » 23 stycznia 2013, 16:49

Dzisiaj jeżdżąc po mieście co chwilę ocierałem osłoną pod silnikiem (masa zmarzniętego śniegu na ulicach), jestem ciekaw ile wytrzymała by jakbym obniżył go tak jak planowałem, czyli o około 15-20mm (obecnie seria zawias z wersji Sport)... :x
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez lukaszlsw » 23 stycznia 2013, 17:02

ja jeżdżę na HR po mega zaspach z osłoną i jest ok, tyle że większość śniegu rozgarnia dokładka :-D
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez borowa » 23 stycznia 2013, 18:56

Dokładnie lukaszlsw, pierwsza zima na H&R, wcześniej Eibach, osłona cała, a jest ostatnią rzeczą, którą się przejmuję (i to zamiennik, niby taki słaby :-P ), dokładka również cała, a wielokrotnie o coś oberwała :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
borowa
Cupra
Cupra
 
Posty: 2909
Dołączył(a): 25 marca 2010, 17:49
Lokalizacja: LU
Region: lubelskie
Auto: CUPRA ST 385
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Tygrysek » 23 stycznia 2013, 19:42

moja ori osłona wytrzymuje już drugą zimę, a ilość kulek ciągniętych pod podłogą niezliczona...(eibach + kyb)
jak w taką kulkę wpadnie się przy ok 100 km/h to pomagają ściśnięte pośladki :P
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Penny1 » 23 stycznia 2013, 21:00

Dziś zamontowane w miejsce B8 ( do eibacha pro kit ) nowe Kyb ultr SN i jest tak : gleba -30 mm równo przód i tył , na B8 była koza trochę z tyłu , a więc jest extra.
Co do twardości , w ogóle nie jest tak jak pisał wyżej Florek, że ultr SN jest dużo bardziej miękkie od B6 - ultr SN jest co najmniej tak samo twarda jak B6 ( które z pro kitem ujeżdża kolega w golfie 4 ) , więc mam porównanie.
Ultra SN jest tylko trochę bardziej komfortowy od moich zdjętych dziś B8 kiedy jedzie się na połatanym asfalcie i dosłownie minimalnie bardziej komfortowy niż B8 przy wpadnięciu w uskok.
W pozostałych sytuacjach trzęsiawa podobna , trzymanie w zakrętach oceniam po całym dniu orania samochodem na 90-95% możliwości Bilsteina B8 zależnie od sytuacji . A więc za cenę 1000 pln za komplet ( po rabacie ) przy cenie grubo powyżej 2tys za B8 , są bezkonkurencyjne. Kolega Hrabia pisał , że po czasie komfort zestawu eibach + ultr SN się trochę poprawił, mam nadzieję , że tak u mnie będzie, bo spodziewałem się dużo bardziej miękko , a jest tylko trochę lepiej niż na B8 :shock: . Najważniejsze , ze wróciła gleba -30mm , bo B8 mi podniosły samochód trochę. Polecam zestaw kyb ultr SN + eibach do ostrej jazdy bez diametralnej utraty komfortu :-D
Zobacz Profil
Penny1
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 21:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Toledo 1M ASV 155ps

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 23 stycznia 2013, 22:47

jak ktos pisze ze B6 sa duzo twradsze niz ultra SN, to albo nie jezdzil na jednych, albo na drugich :-D nie komentowałem tego nawet, zeby nie rozpętać kolejnej dyskusji kto gdzie kiedy czym i jak jeździł ....
u mnie pierwsze 100Km to trzeslo bardzo, moze troche efekt nowego zestawu w porownaniu do serii, a troche ułozenia poxniej, i teraz nie powiem zeby tak bylo, a na pewno nie powiem ze jest "za" twardo czy za bardzo trzesie, ze nie da sie jezdzic :-D jak ktos lubi sportowo ostro poszaleć, to niech nie stęka że mu źle i niekomfortowo, dziadkowi w berecie odradzałbym stanowczo taki set up, ale nie kolegom którzy zakładaja 17" i chca żwawo sie przemieszczac.. także Penny napisz jak wrazenia po 500-1000km..

paul, siadło ładnie jak wg katalogu tak na tym słabym zdj z daleka widac przynajmniej :-) jaki masz rozmiar opon zimowek w ogole ?
z czasem jeszcze troszke siadzie, natomiast zobacz po blotniku i zderzaku w stosunku do podloza , mysle ze jest dobrze :-D i wazne jak jeździ, zeby bylo perfect :-D ...nie wiem jaki masz punkt odniesienia wczesniej z obniżka, ale jak załozysz dobre koło na lato, nie wierze ze nie bedziesz zadowlony z wyglądu całości :-D nieużyteczną i niewybierającą total glebę zostawmy gwinciarzom którzy ładuja zestaw za 800zl
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez paul78 » 23 stycznia 2013, 23:02

REV napisał(a):Przecież to jeszcze pójdzie w dól i to sporo


Trzymam ciebie za słowo :) mam nadzieje ze nie myslisz o klapnietych amorach w tym przypadku :P

To że jest twardo to potwierdzam ale moze kwestia ułozenia :)
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez jaco » 23 stycznia 2013, 23:53

A Ja mam taki problem że mam seryjne amory w 110 i springi z ts i wizualnie jest tragedia -strasznie przód jest podniesiony,jeden forumowicz doradził abym na przód założył poduszki z vw polo 6n bo są nizsze ,dzisiaj tak zrobilem ale teraz między poduszką a talerzykiem brakuje 2,2 cm :-( i co teraz tam wsadzić żeby amor trzymało ,bo jęzeli jest jakaś koncepcja to miło ,bo auto by poszło wdół około2cm co by go z tyłem wyrównało ,no chyba że ktoś zna numery seryjnych springów do wersji tdi 110km sport dokładnie fresch up
jaco
Zobacz Profil
jaco
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 10 lutego 2011, 20:38
Lokalizacja: małopolska
Auto: seat leon

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez chlorek » 24 stycznia 2013, 09:27

Penny1 napisał(a):Co do twardości , w ogóle nie jest tak jak pisał wyżej Florek, że ultr SN jest dużo bardziej miękkie od B6 - ultr SN jest co najmniej tak samo twarda jak B6 ( które z pro kitem ujeżdża kolega w golfie 4 ) , więc mam porównanie.


teraz jest zima i wszystko robi się twardsze :-P , poczekaj aż zrobi się cieplej kiedy będziesz agresywniej jeździł i szybciej to zobaczysz różnicę :-D . Po za tym każdy będzie miał inne odczucie, jeździłem na większość od MTS do KW i mam spore porównanie. Po drugie pisałem też o oponach które również mają wpływ na komfort. Dla przykładu jeśli jeździsz na 225/45/17 a kolega na 195/65/15 to również będzie inaczej odczuwalne itp.

Jeśli jesteś zadowolony to bardzo się cieszę :-D
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez PaVLo » 24 stycznia 2013, 18:19

Chyba też zdecyduje się na KYB Ultra SN + Eibach Pro Kit, bo cena bardzo kusi ale efekt może być taki że auto siądzie od obecnej wysokości o 15-18mm i tu mam trochę obawy czy jest sens.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Penny1 » 24 stycznia 2013, 20:14

Nic się nie bój , że siądzie za mocno , mi siadło w sam raz na polskie drogi , nie zahaczyłem jeszcze , a przejechałem od wczoraj 150 km i mieszkam za miastem i spory kawałek od asfaltowej drogi . Tyle , że ja mam metalową osłonę ,konieczność przy eibachu jak się chce pewnie jeździć i nie panikować ,że się rozwali miskę ( a dwie już rozwaliłem na bujających się amorach TS-a ) . Ultra SN nie nurkuje w ogóle przy hamowaniu , nie daje się ich rozbujać na pofałdowaniach , gaszą takie ruchy momentalnie tak samo jak bilstein B8 , a więc jeśli chodzi o przywalenie w czasie jazdy to mała szansa (oczywiście jak się ma dobrze obcykany prześwit swojego auta ) . Również na ogromną większość krawężników dziś wjeżdżałem na mieście , więc bez obaw .
Zobacz Profil
Penny1
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 21:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Toledo 1M ASV 155ps

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez PaVLo » 24 stycznia 2013, 20:58

Możesz wrzucić jakieś zdjęcie jak wygląda koło na takim zawiasie ? (znalazłem od Tygryska, ale chętnie obejrzę inne) oraz którą osłonę pod silnik kupiłeś (to może być na PW, aby nie zaśmiecać).

Planuję podnieść silnik podkładkami o 20mm, więc o miskę będę wtedy spokojny :wink: .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Penny1 » 24 stycznia 2013, 21:34

jutro w dzień zrobię dokładne zdjęcie samochodu z boku , osłonę kupili mi na allegro chłopaki z mojego tuningowego warsztatu , bo od razu mi ją montowali . Zamawiali ją na allegro , wyszła mnie z montażem coś ok 400 pln dwa lata temu . Montuje się ją specjalnym narzędziem do wciskania gwintonitów w otwory fabryczne w przednim wózku i podłużnicach . Żadnego wiercenia . Jedyna upierdliwość to przy wymianie oleju np , jesli sie nie odsysa , to trzeba ją zdejmować , jest dość ciężka , waży plus minus 15 kg , ale warto , zupełnie inny komfort jazdy się ma , jak walniesz w coć nawet mega mocno , to osłona się wegnie troszkę ewentualnie , ale do miski nie dojdzie. Ściągasz ją , kilka strzałów ciężkim młotkiem i masz prostą ( musiałem to robic tylko raz , a przywalliłem wiele razy ). Wytrzymuje bardzo dużo , a do podłużnicy jest montowana za pomocą czegoś w rodzaju amortyzatorów uderzeń. Uratowałem już wiele razy miskę , a koszt wymiany na ori miskę plus olej i uszczelka to jakieś 800 , więc nigdy tego gówna z plastiku nie założę, tym bardziej , że koszt plastikowych to koszt metalowej , więc bez komentarza. Tak więc przy TDI na polskich drogach to pozycja obowiązkowa, powie Ci to każdy , kto sobie założył .
Zobacz Profil
Penny1
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 21:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Toledo 1M ASV 155ps

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez chlorek » 24 stycznia 2013, 22:22

spokojnie można wsadzać pro kita, ja jeżdżę bardzo dużo a osłona ori, za oknami widzicie co się dzieje, po za tym że co chwilę o śnieg gdzieś wadzę to przy jego braku bardzo rzadko się zdarza, co innego się ma przy H&R czy Koni Sport tam auto opada niżej. Eibach to taki złoty środek między komfortem a taczką.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Odp: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez PaVLo » 25 stycznia 2013, 07:56

Dzieki za odpowiedz ale i tak dla swietego spokoju cos bede kombinowal ;-)

Wysłane z GT-I9100
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 25 stycznia 2013, 11:40

PaVLo napisał(a):Dzieki za odpowiedz ale i tak dla swietego spokoju cos bede kombinowal ;-)


podziel się tym co będziesz brał pod uwagę, Twoje parametry maszyny na pewno potrzebują czegoś lepszego niż TS, a sens jest zmian bo nawet jeśli eibach nie zejdzie aż tyle ile byś chciał optycznie, to na pewno dużo lepiej będzie pracował z amorem pokroju kyb ultra SN, to też ma przecież znaczenie :-D
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez paul78 » 25 stycznia 2013, 12:22

Nie wiem jak ale całosć sie u mnie powoli układa :) zeszło jakies 10 mm jak na początek jest ok ale wciaz twardo :P
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez PaVLo » 25 stycznia 2013, 15:54

HRABIA napisał(a):podziel się tym co będziesz brał pod uwagę, Twoje parametry maszyny na pewno potrzebują czegoś lepszego niż TS, a sens jest zmian bo nawet jeśli eibach nie zejdzie aż tyle ile byś chciał optycznie, to na pewno dużo lepiej będzie pracował z amorem pokroju kyb ultra SN, to też ma przecież znaczenie :-D

Pod uwagę biorę właśnie podkładki pod silnik, tylko muszę namierzyć producenta oraz metalową osłonę zamiast tej plastikowej, która obecnie dość nisko wisi (pewnie zaczepy są naderwane). Będe to ogarniał na wiosnę, aby na przyszłą zimę nie martwić się, że co chwilę gdzieś przycieram o śnieg.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Penny1 » 25 stycznia 2013, 22:04

paul78 napisał(a):Nie wiem jak ale całosć sie u mnie powoli układa :) zeszło jakies 10 mm jak na początek jest ok ale wciaz twardo :P

U mnie tak samo to wyglądało po zamontowaniu jak na zdjęciu srebrnego leona ( a widzę te same samochody mamy i silniki więc mam dobre porównanie) , ponad 200 km już przejechałem na tym i czekam aż się ubije , bo jeszcze troszkę mi za wysoko z przodu , z tyłu jest w miarę ok .
Zobacz Profil
Penny1
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 21:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Toledo 1M ASV 155ps

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez paul78 » 26 stycznia 2013, 00:07

Penny1, a ogólnie z komfortu i innych detali jesteś zadowolony?
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 26 stycznia 2013, 01:43

komfort to pojęcie względne, albo sportowo ti trzmanie w zakręcie, albo kapeluszowa kanapa...ktoś chce komfort -ładuje sachsa np zwykłego, ktoś ma moc i parametry które wykorzystuje - ładuje półkę wyżej, i tu cenowo ultra SN jest bardzo dobre, albo super komfort albo super trzymanie, zrozumcie, nie ma amorów które są w miarę tanie, super trzymaja, i nie czuc jednoczesnie przejazdu przez dziury i fałdy..nie ma po prostu...
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Penny1 » 26 stycznia 2013, 07:28

paul78 napisał(a):Penny1, a ogólnie z komfortu i innych detali jesteś zadowolony?

Komfort mi sie poprawił może o powiedzmy 5% w porównaniu do bilsteina B8 , troszke lepiej wybiera drobne nierównosci i łaty na asfalcie. Patrząc na sam komfort to zadowolony byłem tylko przy połączeniu amorów serii ts-a z eibachem . Ultra SN daje juz tylko minimum komfortu ,cos tam sie ugina , ale i tak trzęsie mocno , nie ma co się oszukiwać . Eibach nic tu nie pomaga. Potem już tylko gwint jest , a to już brak amortyzacji nierówności. Ale..... jak nie ma komfortu , to jest trzymanie , sztywność , brak bujania , nurkowania przy hamowaniu , małe przechyły , szybkie dociskanie kół przy nierównościach , koło nie traci trakcji i tak jest przy tych kayabach. Są niepozorne ze względu na cenę i mało popularne . Ale to amory już raczej sportowe , a nie tylko zwykły usztywniacz serii.
Zobacz Profil
Penny1
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 21:38
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Toledo 1M ASV 155ps

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez paul78 » 26 stycznia 2013, 22:25

Dzisiaj miałem okazję troche ostrzej pośmigać i do tego brałem komplet 5 ludzi na pokład wiec powiem szczerze to zawieszenie ma naprawde potencjał :D wiec mogę śmiało powiedzieć nie żałuję podjetej decyzji :)
Dziękuję Agonia, :)
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 27 stycznia 2013, 00:27

kolejny zadowolony z seta eibach ultra SN :-D ja mimo niedostatków komfortu też nie żałuję, Penny myślę że przyzwyczai się i też będzie ok :-D latem to dopiero będzie frajda na diabelnie twardych ale po rozgrzaniu superklejących sie do powierzchni lakach 8)
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez Tom-Tdi » 27 stycznia 2013, 01:13

troszkę "zmiękną" jak się "ułożą" i przede wszystkim jak temperatury wiosenno-letnie wrócą :wink:
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez IroN_87 » 27 stycznia 2013, 12:29

dominik082, Eibach pro kit +B8 i przód źle stoi. Tylko ja mam 4x4 i moje sprężyny są do większego obciążenia i pewnie na sprężynach z ośki lepiej by siadł.

HRABIA, Bilstein B8
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 27 stycznia 2013, 23:36

IroN_87 napisał(a):dominik082, Eibach pro kit +B8 i przód źle stoi. Tylko ja mam 4x4 i moje sprężyny są do większego obciążenia i pewnie na sprężynach z ośki lepiej by siadł.

HRABIA, Bilstein B8


było tak zawsze z zestawem B6+ pro kit , że stało wysoko i sytuację miał ratować dopiero B8, a okazuje się że nie do końca...widziałem też podobnie z zestawem koni str.t + springi koni sport że przód troszke większy prześwit miał niż tył ( może ktoś potwierdzi ) ale też kwestia że obniżenie równe przód i tył, a eibach obniża klinem, co lepiej pasuje do auta kompaktowego, więc raz przód za wysoko, raz tył, raz jedno i drugie..sytuacje poniekąd tłumaczy kilka rodzajów springów stosowanych fabrycznie przez producenta auta, gdzie są precyzyjnie dobierane do wagi silnika, do mnie audi robi chyba z 6 czy 7 różnie kropkami oznaczanych, a tu mamy co najwyżej podział na benzynę i tdi + quattro trzecie...plus amory z innej firmy, też uniwersalne najczęściej do całego modelu....no i później mamy co mamy :-D cieszymy się na widok efektu po opuszczeniu z podnośnika, albo mamy kwaśną minę :|
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez jaco » 28 stycznia 2013, 01:36

I dlatego jak fabryka dała tak trzeba jeździć a nie kombinować no widzę że sami niewiecie co do czego dopasować .jestem na forum dwa lata mam 110 która była na bilstein b6+czerwony eibach i niechce znać tych amorow(poprostu beton) .jeden z modarotow doradził mi seryjny amor. +springi od ts że ładnie siądzie i co stoi jak wóz drabiniasty tak wysoko .szkoda tylko kasy i czasu spędzonego u mechesów
jaco
Zobacz Profil
jaco
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 10 lutego 2011, 20:38
Lokalizacja: małopolska
Auto: seat leon

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 28 stycznia 2013, 01:52

jaco, trochę przeczysz sam sobie bo najpierw piszesz żeby jeździć jak fabryka dała, a sam jak zmieniłeś na fabrykę TS to mówisz że masz wóz drabiniasty :-D i najwyraźniej nie jesteś happy z tego zabiegu... piszemy tu żeby wymieniać doświadczenia i szukać optymalnego, a nikt nie może zagwarantować że zmiany będą w 100% zadowalające, dla każdego co innego znaczy beton i komfort, gleba i koza, raczej słuchanie ludzi i ich oczekiwań, jak widzę że są zbliżone do moich, to polecam moje rozwiązanie,a na pewno nie na pałe doradzanie tego samego zestawu do każdego auta. A swoją drogą sportline fajne springi, które akurat bym zostawił u Ciebie, bo powrót do serii zawsze z niesmakiem się przyjmuje, a jedynie zmienił amora na coś bardziej przyjaznego, który ze względu na springi wymieniałbyś po prostu częściej bo szybciej by padały, i kropka.
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez chlorek » 28 stycznia 2013, 08:40

HRABIA napisał(a):koni str.t + springi koni sport że przód troszke większy prześwit miał niż tył

ja miałem tylko błękitną wersję i przód opadł znacznie niżej jak tył przez co waliłem o wszystko. Teraz mam pro kit do STR i leży równo.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 28 stycznia 2013, 10:34

przed wyborem zawieszki trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, do auta z jakimi parametrami, jaki styl jazdy, czy kilkadz km dojazd do pracy po różnych drogach i obciążeniem, zima zaspy , miasto krawężniki , dziury itd, czy może tylko lans na spoty i zloty, ściganie na ćwiartke i użytkowanie sporadycznie raz kiedyś bo to 2-3 auto "w rodzinie" , czasami za ten 1-1.5cm niżej jak ma być jazda z wiecznym obcieraniem i haczeniem o wszystko na co dzień, to nie ma sensu przecież, złoty środek i optimum to zawsze będzie pro -kit, jakby nie było 8)
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez dominik082 » 28 stycznia 2013, 17:18

Panowie wiec jakie amorki dadzą najwięcej komfortu w ARL przy oryginalnych sprężynach. Tylko proszę nie pisać, że oryginalne bo nie pojadę do ASO kupić oryginalnych amortyzatorów a z allegro po przelocie 250tyś tak samo nie chcę :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dominik082
Sport
Sport
 
Posty: 333
Dołączył(a): 21 października 2009, 20:53
Lokalizacja: Rumia
Auto: Seat Leon Top Sport

Re: jakie amory i sprężyny ?

Postprzez HRABIA » 28 stycznia 2013, 18:32

zacznijmy od tego że oryg amory wcale nie dadzą najwięcej komfortu z możliwych, zwłaszcza do wersji TS i podobnych :-D owszem, relacja komfort/prowadzenie itd będzie ok, wiadomo
niestety domino znowu ten sam problem - co dla kogo oznacza dobry komfort a kogoś innego za miękko, bądź za twardo....jeśli założysz sachs advantage czy kyb excell-g to komfort podejrzewam uznasz za przyzwoity, ale z drugiej strony czy nie będzie za bardzo bujało i trochę miękko...ostatnio miałem okazję jechać golf IV na nowym sachsie, owszem nie trzęsie jak na kyb ultra, ale przy wybieraniu nierównosci, studzienkach w ulicy itp wcale szału nie było, że przelatuje "bezszelestnie" :-P trzymanie już nie te, no i żywotnośc ..z tym bywa różnie, jednym służą sporo, innym kilka tys i się leją..
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron