Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez Tracer2 » 15 października 2011, 19:33

Sammael napisał(a):Pokazujesz mi podstawkę filtra oleju z mikroskopijną chłodnicą oleju (która jest z VP, bo w PD jest znacznie większa

A nie zauwazyłeś, że w sytuacji kiedy płyn chłodzący nagrzewa sie szybciej jak olej,
chłodnica nie chłodzi a dogrzewa olej.....
To proste jest.
Wiem co to EGT.
Jak montowałem zegary mogłem taki wybrac, ale nie ma takiej potrzeby,
bo auto nie jest katowane.

Co do alternatora.
Z jego konstrukcji wynika , że nie może oddać wiecej mocy niz ta na którą jest zrobiony.
Z doświadczenia zaobserwowałem ze trwalsze i wytrzymalsze są altki Boscha niż Valeo.
Mam Boscha 90A i jak bedzie okazja zamienię go na Boscha 120A.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Reklama

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez Sammael » 15 października 2011, 20:14

Tracer2 napisał(a):A nie zauwazyłeś, że w sytuacji kiedy płyn chłodzący nagrzewa sie szybciej jak olej,
chłodnica nie chłodzi a dogrzewa olej.....

Logiczne jest to, że jest wymiennikiem ciepła, po co mi to pokazujesz? Jak myślisz, co bardziej dogrzewa olej - praca w silniku, ciągłe smarowanie, obieg przez cały blok, natrysk oleju na denko tłoka czy przebieg wody, przez malutką chłodniczkę?
Na siłę próbujesz mi udowodnić, że mogłem mieć lepsze grzanie - ja Tobie nie zamierzam udowadniać, że wolałem 15 minut dłużej w kabinie pomarznąć w zimie niż w lecie zagotować motor.
Tego możesz nie zrozumieć bo
Tracer2 napisał(a):bo auto nie jest katowane.

Chociaż nie wiem co rozumiesz, przez katowanie. Po prostu, przy pewnych mocach w 1.9TDI taki wskaźnik jest przydatny, zwłaszcza jak się jeździ na różnych mocnych softach na własną prośbę.
I oczywiście zgadam się z tym, że nie był Ci potrzebny taki wskaźnik.

Jak już jesteśmy przy kosmicznych zagadkach :) - wiesz co to?

Obrazek
Też to miałem w BLT i też zostało to wywalone.
Proponuje żebyście sobie to zamontowali, będzie się jeszcze szybciej rozgrzewał.

Nikogo w tym temacie do niczego nie nakłaniałem żeby cokolwiek w seryjnym aucie wywalać, bo po co. Wyraziłem zdziwienie wypowiedziami co niektórych "zdziwionych", że im się długo auta grzeją i że stanowczo za bardzo się tym przejmują. Jak dla mnie to każdy może sobie i webasto dołożyć :)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez przebor » 15 października 2011, 20:49

Przepraszam, ale czy to jest temat o podgrzewaczu czy raczej o tym co Sammael ma (a raczej czego nie ma :hahaha:) pod maską?
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez Sammael » 15 października 2011, 20:54

przebor, kolega zaczął do mnie pisać i zarzucać niewiedzę, więc odpowiadam - może mi udzielić odpowiedzi na tego posta na PW. Nie widzę problemu, chociaż akurat to co wrzuciłem - to zdjęcie ma dużo większy wpływ na nagrzewanie niż te 3 biedne świeczki wetknięte w rurę wodną - więc możecie być zaciekawieni :)

PS.
przebor napisał(a):ma (a raczej czego nie ma )

miał/nie miał - czas przeszły. leona nie posiadam od 2 lat.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez kornat » 15 października 2011, 20:57

Sammael napisał(a):ma dużo większy wpływ na nagrzewanie niż te 3 biedne świeczki wetknięte w rurę wodną - więc możecie być zaciekawieni

A to grzeje nie ważne czy jest ciepło czy zimno? Bo jakby było na tej zasadzie co te 3 świeczki to mnie by interesowało ;)
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez Tracer2 » 15 października 2011, 21:15

Sammael napisał(a):Jak już jesteśmy przy kosmicznych zagadkach - wiesz co to?

Wyglada mi to na wymiennik ciepła , chłodnice spalin.
Pewnie chłodzi spaliny, żeby nie zagrzać turbiny.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez Sammael » 15 października 2011, 21:18

Tracer2 napisał(a):Pewnie chłodzi spaliny, żeby nie zagrzać turbiny.


Poszalałeś :D :hahaha:
Powiem tak - mogę ze spokojnym sumieniem opuścić temat, ponieważ w tej dyskusji nie jesteś dla mnie partnerem do rozmowy.


Sammael napisał/a:
ma dużo większy wpływ na nagrzewanie niż te 3 biedne świeczki wetknięte w rurę wodną - więc możecie być zaciekawieni

A to grzeje nie ważne czy jest ciepło czy zimno? Bo jakby było na tej zasadzie co te 3 świeczki to mnie by interesowało


Wszystko wyjaśnione na PW - jeśli się zdecydujesz, życzę powodzenia :)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez Tracer2 » 16 października 2011, 05:54

Kolego, wiesz co ...
mnie też nie chce mi sie gadac z osobą która chce pokazć ,
że jest mądra, a ja jestem głupi i lansuje się bajerami w podpisie ;)
Spojżałem na zdjęcie i domyśliłem się , że to jest chłodnica spalin
http://allegro.onet.pl/chlodnica-spalin ... 00247.html
Nie szukałem na Allegro , ale poszukałem teraz.
Jak zamiast słowa zagrzać powinno być przegrzać lub dogrzać (coś),
to ktoś kto jest pomocny
wprowadził by mnie z błędu...ale nie Ty. Dziękuję.
Poszukam sobie sam do czego to jest bo nie miałem ARL-a ,
ale z ciekawości sprawdze. sam sobie sprawdzę. :nauka:
Pozdrawiam :papa2:

Ps
Obrazek
O widzisz już wiem
to jest chłodnica spalin układu EGR
a wiemy ze spaliny przez EGR trafiają do układu dolotu ,
tyle że za turbiną
Dla mnie to jest raczej stabilizator temperatury spaln do EGR.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez PiterEL » 16 października 2011, 06:40

Tracer2 napisał(a):Mam Boscha 90A i jak bedzie okazja zamienię go na Boscha 120A.


A masz może numery alternatora 120A BOSCHA ? CHcialem poszukac jak to cenowo wyglada...


A może moglby ktos rozrysowac prosto schemat podlaczenia jak dla czlowieka ktory nie zna sie na schematach elektrycznych z wskazaniem konkretnych miejsc podlaczenia kabelkow oraz podpinania na odpowiednie nozki przekaznikow... ? Bym był wdzieczny za to...


Czy znalazl ktos kable na allegro do swiec na podgrzewacz ? Ja nie moge znalezc i nie znam ich numerow...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez Tracer2 » 16 października 2011, 08:38

Bosch 14V 120A nr. 028 903 028E

Schemat juz był 2 razy.
Jak go nie ogarniasz, to zleć to lepiej w jakimś zakładzie,
bo narobisz szkody,
a można szczególnie grzebiąc przy wtyczce komputera ECU.

Można to jednak ominąc sterując przekaznikami świec ręcznie.
O tym tez tu już pisano.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez PiterEL » 16 października 2011, 10:10

A masz jeszcze numery fajek kabli od swiec na ten podgrzewacz ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez przebor » 16 października 2011, 12:14

Ponieważ już któraś z kolei osoba pyta o ten podgrzewacz zebrałem się i napisałem dla Was instrukcję. Nie pisałem dokładnie którą śrubkę trzeba odkręcić krok po kroku ale opisałem z grubsza co trzeba zrobić i zrobiłem listę elementów. Bierzta ją i do roboty ;)

Podgrzewacz.pdf

Nie pisałem jak sprawdzić czy to w ogóle działa, bo kolega Tracer2 podawał to wcześniej w tym temacie.

Dodam, że ja mechanikiem nie jestem, a kilka lat temu jak kupowałem leona to wiedziałem tyle o silniku że jest z przodu pod maską ;) Więc skoro ja dałem radę bez manuala to z instrukcją chyba każdy może to zrobić o ile ma narzędzia.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez PiterEL » 16 października 2011, 12:21

przebor napisał(a):Ponieważ już któraś z kolei osoba pyta o ten podgrzewacz zebrałem się i napisałem dla Was instrukcję. Nie pisałem dokładnie którą śrubkę trzeba odkręcić krok po kroku ale opisałem z grubsza co trzeba zrobić i zrobiłem listę elementów. Bierzta ją i do roboty ;)

Podgrzewacz.pdf

Nie pisałem jak sprawdzić czy to w ogóle działa, bo kolega Tracer2 podawał to wcześniej w tym temacie.

Dodam, że ja mechanikiem nie jestem, a kilka lat temu jak kupowałem leona to wiedziałem tyle o silniku że jest z przodu pod maską ;) Więc skoro ja dałem radę bez manuala to z instrukcją chyba każdy może to zrobić o ile ma narzędzia.



Zmieniałes u siebie alternator na 120A czy dzialasz na 90A ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez przebor » 16 października 2011, 18:18

Zmieniałes u siebie alternator na 120A czy dzialasz na 90A ?


Nie zmieniałem. Jeśli chcesz mieć 120A powinieneś również zmienić kabel łączący alternator z akumulatorem i bezpiecznik (chyba ze 110 na 160)

Zrobiłem dzisiaj doświadczenie, mianowicie sprawdziłem jak zmienia się się obciążenie alternatora przy zmianie prędkości obrotowej silnika. Można to zbadać VAGiem w grupie 16

Obrazek

Były włączone tylko światła, wyszła mi taka zależność:
900 37,2%
1200 31,2%
1500 29%
2000 25,5%
2500 24%

Zatem skoro obciążenie alternatora maleje wraz ze wzrostem obrotów to (przy stałym poborze prądu podczas całego doświadczenia) znaczy że alternator wytwarza więcej prądu przy większych obrotach. Jednak jak widać nie jest to zależność liniowa, i myślę że już przy 2000obr. alternator generuje 80-90% maksymalnego prądu. Wniosek jest taki że przy 90A podgrzewacz będzie działał, ale może się rzadziej włączać niż przy 120A - szczególnie jak będą włączone inne odbiorniki (grzanie lusterek, tylnej szyby itd).
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez Tommi » 16 października 2011, 19:00

Powiedzcie kiedy to się włącza?
Do tej pory w tolku w zimie nie włączałem ogrzewania, żeby silnik szybciej łapał temp.
Obecny mój leon jest wyposażony w 3 świeczki ;) i nie wiem czy dalej nie włączać
ogrzewania, czy teraz właśnie trzeba włączyć ogrzewanie od razu, żeby ten wynalazek uruchomić?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tommi
Sport
Sport
 
Posty: 679
Dołączył(a): 12 sierpnia 2007, 10:06
Region: mazowieckie
Auto: Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez Tracer2 » 16 października 2011, 19:23

Jeśli w aucie jest wszystko sprawne, to teraz warunkiem krytycznym jest temperatura powietrza ponizej 5 * Celsjusza. możliwe , że dzieje sie to wtedy gdy przy termometrze licznikowym pojawia sie płatek sniegu .
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez PiterEL » 16 października 2011, 21:15

Czyli jesli bedzie temp ponizej 5 stopni i bede mial wlaczone ogrzewanie lusterek z szyba i odpale auto to podgrzewacz sie nie wlaczy na alternatorze 90A ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez Tommi » 16 października 2011, 21:24

Tracer2 napisał(a):Jeśli w aucie jest wszystko sprawne, to teraz warunkiem krytycznym jest temperatura powietrza ponizej 5 * Celsjusza. możliwe , że dzieje sie to wtedy gdy przy termometrze licznikowym pojawia sie płatek sniegu .


A wl. lub wyl. ogrzewanie ma jakis wplyw na dzialanie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tommi
Sport
Sport
 
Posty: 679
Dołączył(a): 12 sierpnia 2007, 10:06
Region: mazowieckie
Auto: Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez Tracer2 » 17 października 2011, 02:46

PiterEL napisał(a):Czyli jesli bedzie temp ponizej 5 stopni i bede mial wlaczone ogrzewanie lusterek z szyba i odpale auto to podgrzewacz sie nie wlaczy na alternatorze 90A ?

Mnie się załącza, lusterek jeszcze podgrzewanych nie mam (leżą w pudle) ale szybę włączam.

[ Dodano: 17 Październik 2011, 03:50 ]
TOMMI napisał(a):A wl. lub wyl. ogrzewanie ma jakis wplyw na dzialanie?

Zapewnie wydłużą nagrzewanie bo obieg jest przez nagrzewnicę, to jak się ją chłodzi,
to i dłużej się nagrzewa. Ja mam manual , włączam na "1".
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez PiterEL » 22 października 2011, 16:16

Podgrzewacz założony. Jutro jak bedzie rano zimno sprawdze czy działa bo teraz za ciepło... Wtedy tez napisze wrazenia z montazu...

[ Dodano: 23 Październik 2011, 07:20 ]
Witam
Mam pytanie. Czy powie mi ktos w jaki prostu sposob sprawdzic czy podgrzewacz dziala ?Dzis rano odpalilemauto na termometrze w aucie bylo 3,5 stopnia jednak sprawdzilem probowka i na fajkach od swiec nie bylo napiecia... Otworzylem ta skrzynke przekaznikow i sprawdzalem tam. Na jednym styku patrzac od przodu auta (czyli lewy styk przekaznika-najblizszy w strone turbiny) jest stale napiecie idace bez zaplonu. Na styku dolnym napiecie pojawia sie po przekreceniu stacyjki a na pozostalych napiecia nie bylo. Jak to sprawdzic ? Czy przekazniki sa zepsute ? Jak mam przekazniki sprawdzic ? Aha zalozone mam dwa te o numerze 53 oryginalne...

[ Dodano: 23 Październik 2011, 10:24 ]
Sprecyzuje co sprawdziłem. Na PIN 30 w obu przekaznikach dochodzi mi stałe napiecie 12V z akumlatora. Na piny 86 w obu dochodzi napiecie 12V po stacyjce. Od Pinów 87 sa przejscia do Fajek na swiecach. Jednak nie wiem jak sprawdzić styki od kompa. Zrobiłem tak biorac miernik i dotykalem do klemy akumlatora minusowej i sprawdzalem czy jest obwod zamkniety miedzy PINAMi 85 w przekaznikach. Jednak obwod był otwarty mimo ze na termometrze w aucie bylo 4,5 i * szronu... Wczesniej z jakies 3h auto jezdzilo. Jednak rano po nocy przy temp 3,5 stopnia na termometrze w aucie sprawdzalem probówka czy jest napiecie na swiecach i nie było. Dlatego zacząlem drazyc temat. Nie wiem teraz co jest nie tak. Czy dobrze sprawdzam ze miedzy pinami z kompa i klema minusowa powinno byc przejscie przy temp 4,5 stopnia ? Prosze o pomoc. Dodam ze wiazke mialem zakupiona od golfa i nie robiłem jej sam. Sprawdzałem wczesniej przejscia zanim zamontowalem w aucie i było ok. Prosze kogoś o sprawdzenie u siebie.

[ Dodano: 23 Październik 2011, 13:56 ]
Sprawdzilem Vagiem za pomoca testu elementów wykonawczych i świece grzały... czyli komputer steruje poprawnie... Jedyne co mi do glowy przychodzi to ze termometr pokazywal na zegarach 3,5 stopnia a faktycznie bylo cieplej badz inny czujnik odczytuje temp dla sterowania swiecami i inny pokazał do kompa ze jest np wiecej niz 5 stopni. Bo jak inaczej wytlumaczyc to ze nie grzaly a na tescie Vagiem grzeja ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

Postprzez przebor » 2 października 2012, 19:42

Dostałem prośbę na PW o podesłanie instrukcji bo poprzedni link wygasł, więc wrzuciłem jeszcze raz i podaję link dla wszystkich:
http://speedy.sh/s6q5C/Podgrzewacz-v1-1.pdf
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Podgrzewacz/Dogrzewacz płynu chłodniczego

Postprzez Barton » 6 listopada 2012, 11:56

Cześć,
Jestem na etapie planowania montażu podgrzewacza płynu chłodniczego w swojej ASV-ce. Czy orientuje się ktoś czego poza samym dogrzewaczem będę potrzebował? :roll:
Sam dogrzewacz znalazłem, jest tego troche na allegro za grosze http://allegro.pl/vw-golf-iv-bora-podgrzewacz-wody-swiece-zarowe-i2719563485.html. Prosiłbym pomocną osobę o podesłanie najlepiej linków lub indeksów/nazw przedmiotów, które będą poza nim potrzebne do montażu.

Na forum o dziwo nie znalazłem tematu rozwiązującego problem :?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 6 listopada 2012, 13:19

Zajrzyj do instrukcji w PDF ktorą masz jeden post wyżej od kolegi PRZEBOR. Tam masz wszystko podane na tacy z numerami części...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica płynu chłodzącego

Postprzez Barton » 6 listopada 2012, 17:40

Dziękuje moderatora za scalenie tematu :-) Szukając informacji o podgrzewaczu na forum, nie przypuszczałem, że nazywa się on fachowo "elektryczna nagrzewnica" :-P :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez bledow » 4 grudnia 2012, 18:23

Panowie mam problem z załączaniem tych dodatkowych świec. Auto zimne po nocy i po odpaleniu Vag pokazuje w kanale 16 10000001 czyli temp. płynu powyżej 70 stopni lub powietrza zasysanego powyżej +5 stopni (na zegarach -1). Czujnik G62 pokazuje obydwie temp. ok. 2 stopni natomiast na klimatroniku na 4 kanale, czyli temperatura powietrza zasysanego z czujnika G89 temp. ok.13 stopni. Moja diagnoza uszkodzony czujnik G89. Wymieniłem czujnik na nowy orginalny i niestety temperatura na kanale 4 klimatronika wciąż ta sama czyli ok. 13-15 stopni, na dworze -2 stopnie a podgrzewacz dalej nie działa. Ma ktoś jakieś pomysły co jest nie tak z tym fantem, bo już nie wiem gdzie ręce włożyć.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 4 grudnia 2012, 18:32

Mnie przy ok -2 na dworze tez jeszcze nie grzeje. Nie wiem od jakiej temp powinien grzac ale pamietam ze w tamtym roku jak to zalozylem i sprawdzalem to na dworze bylo np -2 a czujnik temp minimalnie mial chyba o ok 2-4 stopnie wiecej i wtedy soe jeszcze nie zalaczal. Nie wiem czy on nie zaczynal mi grzac jak bylo na dworzu ok -5 jakos tak.... w kazdym badz razie musial byc troche wiekszy mroz. W tym roku jeszcze przy ok -2 nie zalaczyl mi sie bo sprawdzam kontrolka sobie czy na kablach pojawia sie napiecie.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez chlorek » 4 grudnia 2012, 18:34

od -5 podgrzewacz się włącza, a mógłby od 5, ciekawe czy można zmienić to jakoś.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 4 grudnia 2012, 18:38

Chyba nie mozna bo juz bylo opisane... a lepiej jakby dzialal od 5 tez tak uwazam..
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez bledow » 4 grudnia 2012, 18:43

A jaką macie temperaturę na klimatroniku na 4 kanale ? Zastanawia mnie ten czujnik temperatury powietrza zasysanego, skoro na zewnątrz temp. ok.-2 a na klimatroniku 13 to chyba coś nie tak. Da się jakoś Vagiem sprawdzić ten czujnik i temperaturę z niego?
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 4 grudnia 2012, 19:57

Wg materiałów VW (ELSA) podgrzewacz działa od +5C. Z tym że do ECU nie ma doprowadzonej zewnętrznej temp. powietrza, więc ECU bierze temp powietrza z dolotu z czujnika G72 :) Nie G17 (w zderzaku), nie G89 (to jest czujnik climatronica znajdujący się za filtrem kabinowym), ale czujnik temp powietrza z dolotu odpowiada za włączenie się dogrzewacza - jest to dosyć dziwne, ale niestety tak to zostało zrobione. Wartość temp z tego czujnika można odczytać w grupie 7 wartość 3.

Jeśli chodzi o czujnik G89 to można odczytać jego wskazania łącząc się ze sterownikiem climatronic. Grupa 6 wartość 2 to G89, grupa 6 wartość 3 to G17.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 4 grudnia 2012, 20:02

To jesli ja mialem na zegarach temp zew -2 i dogrzewacz sie nie zalaczyl to czujnik w takim razie musi miec temp wyzsza niz +5 to spora roznica.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez bledow » 4 grudnia 2012, 20:48

przebor dzięki za odpowiedź,właśnie o to mi chodziło.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 6 grudnia 2012, 07:51

No to u mnie sprawa wyglada tak. Dzis było na termometrze rtęciowym ok -8 a w aucie na zegarach -7. Podlaczylem laptopa jeszcze przez odpaleniem auta i sprawdzilem temp w grupie 007 wartość 3 i było ok -2,7 a nastepnie sprawdziłem grupę 016. Zrzuty ekranu poniżej. Odpaliłem auto i niestety podgrzewacz nie grzeje. Sprawdzałem na kablach probówka elektryczna i nie ma tam prądu. Według mnie podgrzewacz grzeje od -5 a że jest przekłamanie z czujnika w grupie 007 a temp zewnetrzna to dlatego chyba nie grzal. Do klimatronika nie moge sie podlaczyc gdyz mam tani intefejs i nie chce sie polaczyc. Prosze o wypowiedzi bo nie wiem czy mam uszkodzone cos i dlatego nie grzeje, ale z tego co pamietam to chyba w tamtym roku ok -10 jak mialem na zegarach to chyba grzał i u kolegi w Ibizie 2000r tak samo chyba było.

Obrazek

Obrazek
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez bledow » 6 grudnia 2012, 10:26

Wg tabeli z pierwszej strony to masz dwa błędy, silnik uruchomiony w przeciągu 10 sekund i obroty silnika poniżej 760 obrotów. Jak chwilę pochodzi zobacz w 4 oknie blok 16 jakie jest ładowanie ale wydaję mi się że masz trochę za słabe wg zdjęcia. Ja wczoraj wieczorem przy -2 stopniach sprawdzałem to ogrzewacz pracował na dwóch świecach.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 6 grudnia 2012, 10:35

Ja to odczytywałem na zgaszonym silniku (wczesniej nie odpalany po nocy) i tylko na kluczyku w pozycji zapłonu... to ładowanie 11,86V to było na postoju.

Pozniej odpalilem auto i miałem zdjęte fajki ze swiec i wziąłem probówke i sprawdzalem kazda fajke i nie bylo napiecia... ale sprawdzalem zaraz po odpaleniu auta po nocy.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez kornat » 6 grudnia 2012, 10:38

Jutro odpal furę, i podłącz VAG i sprawdź.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 6 grudnia 2012, 11:05

No ok ale to zaraz po odpaleniu bedzie grzalo razem jak grzeja swiece w silniku po odpaleniu ? Czy dopiero po chwili bedz grzac te od plynu chlodzacego ?

Gdzies w VAGu tez mozna zrobic chyba test czy podgrzewacz grzeje tak na tescie ? Ale nie pamietam gdzie...

Dziwi mnie tez ze była tam wartośc "1" ze niby odpalałem auto w ciagu ostatnich 10 sekund a nie bylo odpalane tylko kluczyk na zaplon i tak zostawiony aby komp sie skomunikowal z silnikiem.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez bledow » 6 grudnia 2012, 11:07

Te od płynu grzeją dopiero po ok. 10s od odpalenia jeżeli nie ma żadnych konfliktów.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 6 grudnia 2012, 11:16

Aha to sprawdze jutro albo dzis jak wyjde z pracy , bo auto stoi 8h jak jestem w pracy. A wiesz gdzie sie robi test w vagu ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Tracer2 » 6 grudnia 2012, 11:42

Proste wyjście to wstawienie mocnego altka 120-140A i sterowanie ręczne , bo w kompie jest z 5-6 warunków które musza być spełnione by świece sie włączyły i to chyba na zmianę. Ja sobie po rozruchu steruje przekaznikami od świec ręcznie i mam ciepło w autku, kiedy ja chce a nie komp. Bo z moich obserwacji wynikało ze musiało być okoł -10 zeby temp w dolocie spadła ponizej +5 dla kompa i wtedy sie swiece mi załaczały.
Wkurzało mnie to i dorobiłem włącznik pod kierownicą.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 6 grudnia 2012, 14:38

bledow napisał(a):Wg tabeli z pierwszej strony to masz dwa błędy, silnik uruchomiony w przeciągu 10 sekund i obroty silnika poniżej 760 obrotów. Jak chwilę pochodzi zobacz w 4 oknie blok 16 jakie jest ładowanie ale wydaję mi się że masz trochę za słabe wg zdjęcia. Ja wczoraj wieczorem przy -2 stopniach sprawdzałem to ogrzewacz pracował na dwóch świecach.


Sprawdz jak mozesz jutro po nocy przed odpaleniem vagiem jaka masz temp w grupie 007 wartosc 3 i jaka wtedy jest temperatura na zegarach , nastepnie odpal auto i zobacz czy grzeja ci swiece od plynu. Nie wiem jak sprawdzasz czy grzeja... Ja probowka badz mozna miernikiem czy jest napiecie na fajkach swieczek. Bede Ci wdzieczny
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Odp: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzące

Postprzez bledow » 6 grudnia 2012, 15:26

Sprawdzę Ci to nawet dziś wieczorem bo po 22.00 kończę pracę. Nie sprawdzam próbówką tylko na VAG u, kanał 16, trzecie okno.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 7 grudnia 2012, 07:52

Wiec sprawdzałem dzis ponownie. I dalej po nocy mam takie same cyferki 00011000 (bez odpalania auta) jak odpale auto to najpierw robi sie 00010000 a za chwile same 00000000. I ładowanie jest w okolicy 14,4V a świece i tak nie grzeją. Temp na czujniku w dolocie była taka sama -2,7 a na zewnatrz na zegarach pokazywało -4,5. Nie wiem czemu dalej nie grzeje... I czemu pokazuje ze auto było odpalane w ciagu ostatnich 10 sekund skoro nie bylo. Prosze o pomoc bo chce zeby podgrzewacz grzał bo troche bedzie lepiej mu jak jezdze na krotkich odcinkach do pracy... Bledow sprawdzałes wczoraj u siebie ?

Aha dodam ze sterowanie podgrzewaniem z kompa działa bo wczoraj zrobiłem test wykonawczy za pomoca VAGa i swiece grzały, zarowno tryb jedna świeca jak i tryb 3 swiece, wiec wszystko jest sprawne tylko cos z parametrami sterowania aby to uruchamiac w zaleznosci od temperatur jest chyba zle. Tylko co ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez kornat » 7 grudnia 2012, 09:34

Mam jeszcze propozycję. Poczekaj z 20 sekund i sprawdź jak nie wystartuje to włącz ogrzewanie na odparowanie przedniej szyby jak to nie pomoże to można by sprawdzić przekaźniki. Gdzieś kiedyś czytałem, że ludzie dają szeregowo rezystor do czujnika temp. w dolocie aby komp np. przy +10*C widział np. -5*C Można by taki patent spróbować.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 7 grudnia 2012, 09:37

kornat napisał(a):Mam jeszcze propozycję. Poczekaj z 20 sekund i sprawdź jak nie wystartuje to włącz ogrzewanie na odparowanie przedniej szyby jak to nie pomoże to można by sprawdzić przekaźniki. Gdzieś kiedyś czytałem, że ludzie dają szeregowo rezystor do czujnika temp. w dolocie aby komp np. przy +10*C widział np. -5*C Można by taki patent spróbować.


Wiesz co czekałem parenaście sekund i nie zalaczylo sie... Przekazniki sa sprawne gdyz jak robilem test vagiem to tyklały i załączały grzanie jednej a potem 3 świec , bo takie sa tryby grzania albo jedna albo 3.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez bledow » 7 grudnia 2012, 14:38

PiterEL oczywiście że sprawdziłem. A tak się zastanawiam jak robisz pomiar czy te świece grzeją? Jeżeli robisz to na wolnych obrotach to nie będzie niestety grzać, przynajmniej u mnie nie grzeje. Tu masz screena przed rozruchem:
Obrazek
i po rozruchu po około 10-15 s i przy obrotach ok.1200 obr/min, temperatura na liczniku -2 stopnie. Czerwonym kółkiem zaznaczyłem gdzie widać że włączyły się świece. Jeżeli masz 01 to obwód małej mocy a jak 10 to obwód dużej mocy.
Obrazek
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 7 grudnia 2012, 15:01

Ok sprawa jest jasna. Wszystko działa jak trzeba. Na wolnych tylko nie grzało ale po przygazowaniu grzeje i potem nawet juz na wolnych grzeje...
Przed rozruchem
Obrazek

Wolne obroty
Obrazek

Obroty powyzej 1200
Obrazek

Bledow dzięki za pomoc :)
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Odp: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzące

Postprzez bledow » 7 grudnia 2012, 15:08

Nie ma sprawy :))

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez kornat » 7 grudnia 2012, 16:13

PiterEL, jaki masz alternator? Możesz sprawdzić czy się coś zmienia po włączeniu ogrzewania na przednią szybę?
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PiterEL » 7 grudnia 2012, 16:22

Alternator mam 90A bosch...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość