Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sławek » 7 stycznia 2011, 18:50

Bvw08 dobrze słyszał- przy filtrze nie pokaże prawdziwej temperatury- czujnik wkręca się nad chłodniczką oleju- więc temperatura jest niższa, coś tam jeszcze było z trójnikiem- ale nie pamiętam- nawet sprzedający wskaźniki odradzają montaż w tym miejscu.
Gdzieś już pisałem, że temperatura na wskaźniku podłączonym do miski olejowej -pokrywa się z faktyczną temperaturą oleju w silniku (sprawdzałem to termoparą).
Przy obecnych temperaturach na zewnątrz wskaźnik ledwo dochodzi do 70 stopni.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez bvw08 » 8 stycznia 2011, 19:02

Trzeba zainwestować we wskaźniki bo czasami śmiga się po trasie z dużo większymi prędkościami od dopuszczalnych i warto by było wiedzieć jakie temperatury panują, tylko jeszcze nie wiem czy dać do zrobienia słupek czy bawić się samemu bo lubię
prawie 400Nm robi swoje :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez IroN_87 » 9 stycznia 2011, 13:06

No to jedziemy z tematem...
Kupiłem sobie zapasowy słupek i kubeczki po 15zł

Obrazek

Kubeczki zostały skrócone i odkręcona podstawa.
Do tego kupiłem:
-włókno szklane
-żywicę
-szpachlę wykończeniową (jest też specjalna szpachla do plastiku podobno lepsza)
-papier ścierny wodny np 120, 220, 320
-kropelka 2-3 tubki
-pędzel

Obrazek

Żeby ściągnąć słupek należy go góra pociągnąć w prawo, aż wyskoczy z zatrzasków, a następnie wysunąć do góry.

Obrazek

Jak ściągniemy słupek patrzymy, w którym miejscu są zatrzaski i robimy sobie pola gdzie możemy zamontować kubeczki.
Na czerwono zaznaczyłem miejsce mojego montażu gdzie robiłem dziury.

Obrazek

Po zrobieniu dziur czas na przypasowanie kubeczków na kropelce

Obrazek

Tak wyglądają dziury

Obrazek

Ustawienie kubeczków pasuje i należy wzmocnić mocowanie np wkrętami i dobrze objechać klejem miejsca styku kubka ze słupkiem

Obrazek

Następnie bierzemy/pożyczamy/prosimy o rajstopy/podkolanówki nasze żony/kochanki/dziewczyny i naciągamy na kubeczki

Obrazek

Teraz będzie nam potrzebna tubka, albo nawet dwie kropelki by uzyskać kształt.
Wyciskamy klej w miejscach styku rajstop z kubkiem i słupkiem.
Należy dobrze przejechać wszystkie krawędzie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przymiarka w aucie

Obrazek

Obrazek

Sprawdzamy czy na krawędziach nic nie odstaje i poprawiamy jeszcze klejem

Obrazek

Obrazek

Bierzemy włókno szklane i docinamy sobie kawałki, aby przykryły nam całość i nie wystawały poza słupek/naciągniętą rajstope

Do np przykrywki ze szpachli wlewamy trochę żywicy, dodajemy trochę utwardzacza aby uzyskać lekko różową barwę

Obrazek

I smarujemy całość, następnie nakładamy warstwę włókna szklanego dociskamy je pędzlem i znowu smarujemy.
Ja dałem jedną warstwę tylko bo miałem grube włókno.
Możecie dać dwie warstwy i nakładajcie tak, żeby jeden kawałek nachodził trochę na drugi, żeby nie było miejsca bez włókna

Obrazek

Obrazek

Po wyschnięciu (im mniej utwardzacza tym dłużej schnie, ale jest twardsze... ja za dalszą część zabrałem się po 2 dniach)



Obrazek

Obrazek

Czas na szpachlę... rozrabiamy trochę szpachli z utwardzaczem i nakładamy...
W zestawie powinna być taka packa, którą się fajnie rozciąga i powierzchnia jest w miarę gładka..
Mi ją zaje... i ratowałem się tym co było pod ręką i miałem przez to więcej szlifowania...

Obrazek

Obrazek

Na następny dzień bierzemy się za szlifowanie zaczynając od papieru np 120 przechodząc na 220, 320
Teraz musicie wybrać, czy chcecie malować - wtedy powierzchnia musi być idealnie gładka więc kończycie nawet na papierze 400
Jeśli flock to 300 albo i nawet mniej.
Pamiętajcie żeby nie zostawiać wżerów... po 1 szlifowaniu na pewno zostaną i trzeba będzie jeszcze nakładać kolejne warstwy szpachli.
Przed nałożeniem kolejne warstwy szpachli/uzupełnieniem wżerów należy powierzchnie odtłuścić np benzyną ekstrakcyjną, żeby pozbyć się pyłu i uzyskać lepszą przyczepność.
Niestety nie mam zdjęć po wyszlifowaniu nie wiem co się z nimi stało...
Słupki poszły do flokowania bierzemy się za przekładanie kabli...
Przejść z kabiny do komory silnika możemy przelotką nad pedałami zasłoniętą gumą(należy zdemontować plastiki pod kierownicą)


Obrazek

Widok z pod maski

Obrazek

Tym otworem puściłem kable do czujników.
Na tym zdjęciu widać miejsce montażu "czujnika" doładowania - to coś odczytuje ciśnienie i przetwarza na sygnał do wskażnika

Obrazek

Wężyk wpiąłem w EGR - to coś co jest wkręcone można kupić w sklepie pneumatycznym

Obrazek

Obrazek

I w niczym nie przeszkadza...

Obrazek

Do czujnika temp oleju kupiłem korek spustowy do miski olejowej ~4zł i rozwierciłem go, nagwintowałem i wkręciłem w niego czujnik.
Przy wymianie oleju został podmieniony.

Na koniec słupek po flokowaniu

Obrazek

Obrazek

Jak zrobię zdjęcia w dzień to dorzucę jak to wygląda przy normalnym świetle, a także podłączenie zasilania do włącznika świateł.
Dla mnie jest super i wygląda dużo lepiej niż te uniwersalne.
Jak macie pytania to pisać ;)
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sławek » 9 stycznia 2011, 13:34

Świetne foto-story, profi robota. :brawo:
Tylko ten czarny flok trochę psuje cały efekt- wygląda jak sierść psa- nie wiem czemu, ale tylko czarny tak ma. Sam chciałem w czerni, ale w końcu wybór padł na ciemny szary- kolor praktycznie taki sam jak deska od TS/FR.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez IroN_87 » 9 stycznia 2011, 13:41

Na zdjęciach dziwnie wygląda, ale na żywo kolor jest ok...
Też się balem trochę bo w ostatniej chwili zmieniłem z grafitu na czarny, ale nie żałuje i nie słyszałem jeszcze negatywnej opinie w realu.
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sławek » 9 stycznia 2011, 13:57

No właśnie- ja kolor wybierałem ze zdjęć, na żywo nie widziałem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez exb » 9 stycznia 2011, 14:29

no widze ze metoda ta sama co u mnie :). Ładnie wyszło :yes:. Czemu nie użyłeś oryginalnych kubeczków z AG (widzę ze zegary z wersji StepperMotor )? One są bardziej "zgrabne" moim zdaniem.
TDI ... nie dla idiotów!!! No Smoke No Fun!!

Obrazek
_______________________
LEON II FR+ by ECUProject
Zobacz Profil
exb
Sport
Sport
 
Posty: 353
Dołączył(a): 26 marca 2008, 13:18
Lokalizacja: opolskie
Auto: Leon 1P FRrrrr

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez IroN_87 » 9 stycznia 2011, 14:39

Kubeczki z AG się jeszcze mogą przydać ;)
Chciałem sprawdzić co wyjdzie z uniwersalnych bo mam jeszcze jeden słupek do zrobienia
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez exb » 9 stycznia 2011, 16:40

wytłumaczenie zostało przyjęte ;). W takim razie czekam na wersje z kubeczkami AG :)
TDI ... nie dla idiotów!!! No Smoke No Fun!!

Obrazek
_______________________
LEON II FR+ by ECUProject
Zobacz Profil
exb
Sport
Sport
 
Posty: 353
Dołączył(a): 26 marca 2008, 13:18
Lokalizacja: opolskie
Auto: Leon 1P FRrrrr

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Mateo » 10 stycznia 2011, 09:36

Iron_87 a mozesz podac jaka to jest dokladna seria tych wskaznikow? Bo tez chcem je montowac napewno auto gauge bo cena przyzwoita ale nie wiem na jaka serie sie skusic. Warunek napewno czerwone podswietlenie.
Zobacz Profil
Mateo
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 26 października 2007, 22:45
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: OOOO S3
Silnik: CBZB 1.2

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez IroN_87 » 10 stycznia 2011, 16:20

Mateo, AutoGauge SM PEAK (stepper motor)
Podświetlenie amber/white czerwonego nie widziałem tylko ten bursztyn, ale jest ok nie wyróżnia się zbytnio i pasuje do zegarów.
W tej chwili na allegro nie widzę tego koloru musisz poczekać albo napisz do Raf_al ja od niego brałem boost za 220zł, a oil temp 160zł
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez monika-ski » 10 stycznia 2011, 16:36

A możesz coś więcej napisać o tym czymś co wkręciłeś w EGR. Jakaś fachowa?? Może masz jakieś zdjęcie lepsze?? W EGR wywierciłeś dziurę, na gwintowaleś i to wkręciłeś to coś??? Używałeś jakiegoś kleju do gwintu czy coś do uszczelnienia ??
Zobacz Profil
monika-ski
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 14 września 2010, 18:30
Lokalizacja: Człuchów
Auto: Toledo

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sławek » 10 stycznia 2011, 16:37

Czerwonych nie ma, tylko jak przekroczy ustawiony "warning" to miga na czerwono.
Ja kupowałem za 200zł u tego gościa: http://allegro.pl/show_user.php?uid=2159778
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez IroN_87 » 10 stycznia 2011, 17:15

monika-ski, Przewierciłem, nagwintowałem i wkręciłem bez kleju.
Jak nie zapomnę to jutro zapytam mechanika w pracy o fachową nazwę.

Obrazek
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez d_adam » 10 stycznia 2011, 21:49

Chodzi wam o ten dzyndzelek? :)

Z angielskiego nipple

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WT ... &search=Go

Sklep we Wrocławiu
M3
http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=5940

M4
http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=5939

M5
http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=5938

Ogólnie szukać w dobrych sklepach modelarskich ;)

EDIT:
Tu jeszcze jeden sklep: Jelenia góra
http://www.modelemax.pl/index.php?cPath ... =1a&page=2

I tutaj Lublin
http://www.rcskorpion.pl/product_info.p ... ts_id=7075


I klej do gwintów dla chętnych
http://www.rcskorpion.pl/advanced_searc ... er&x=0&y=0
http://www.modelemax.pl/advanced_search ... ub&x=0&y=0
Raczej niebieski czyli średni jeśli egr nie osiąda wysokich temp
Był: ASV+ Sport 134KM / 301nm by ECUProject
Był: BAM+ CupraR 252KM / 326nm by CompSport
Jest: BHZ Audi S3 Quattro 8P 353KM / 447nm by CompSport
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d_adam
Sport
Sport
 
Posty: 548
Dołączył(a): 25 sierpnia 2010, 19:36
Lokalizacja: Bytom
Auto: Audi S3 Quattro 8P
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez soltysik » 10 stycznia 2011, 23:26

d_adam napisał(a):Chodzi wam o ten dzyndzelek? :)


To co pokazałeś też może być, ja jednak wolałbym zakładać taki jak IroN_87 bo zaciska przewód na króćcu.
Zobacz Profil
soltysik
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 27 października 2010, 22:40
Lokalizacja: warm-maz
Auto: 1M 19

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez IroN_87 » 12 stycznia 2011, 16:49

Proszę bardzo: zwie się to przyłączka prosta i są z nakrętką jak w linku i zaciskowe.
Kupić można tak jak wcześniej pisałem w sklepie z częściami pneumatycznymi, albo przez internet.
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez soltysik » 16 stycznia 2011, 15:47

Jakiej średnicy zegary montujecie 52mm czy 60mm ?? który będzie lepszy w słupek??
Zobacz Profil
soltysik
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 27 października 2010, 22:40
Lokalizacja: warm-maz
Auto: 1M 19

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sławek » 16 stycznia 2011, 17:06

52mm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Kołek » 16 stycznia 2011, 18:21

w słupki najlepiej 52 bo mniej zasłaniaja....

Ja wczoraj montowałem wskaźnik doładowania... Czy wu też demontowaliście klapę gaszącą z egr'em czy nie??? ma ktoś jakiś patent jak to wymontować ? bo ja się męczyłem chyba z godzine....
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sławek » 16 stycznia 2011, 18:30

A po co chcesz ją demontować?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Kołek » 16 stycznia 2011, 18:38

No wiesz, jak wiercisz w niej i gwintujesz to trochę opiłków leci do środka... wiem że można było zamknąć ręcznie klapę i później poodkurzać w niej ale dla pewności ją wykręciłem i przy okazji wymyłem z tego syfu od egr'u....
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez dave » 17 stycznia 2011, 01:09

o kuźwa... jeszcze sposobu na rajtuzy nie widzialem :o kupiles babie nowe po tym zabiegu?
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez exb » 17 stycznia 2011, 11:10

ciiiiii do tej pory jeszcze nie wie ;)
TDI ... nie dla idiotów!!! No Smoke No Fun!!

Obrazek
_______________________
LEON II FR+ by ECUProject
Zobacz Profil
exb
Sport
Sport
 
Posty: 353
Dołączył(a): 26 marca 2008, 13:18
Lokalizacja: opolskie
Auto: Leon 1P FRrrrr

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez jagood » 17 stycznia 2011, 16:25

IroN_87 napisał(a):Proszę bardzo: zwie się to przyłączka prosta i są z nakrętką jak w linku i zaciskowe.
Kupić można tak jak wcześniej pisałem w sklepie z częściami pneumatycznymi, albo przez internet.

jakiego rozmiaru przyłączkę zastosowałeś u siebie??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jagood
Sport
Sport
 
Posty: 232
Dołączył(a): 2 września 2009, 15:40
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Jetta
Silnik: BLS 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez monika-ski » 17 stycznia 2011, 20:02

Panowie mam problem i strasznie mnie to męczy kupiłem wskaźnik AutoGauge SM już mam go praktycznie podłączony i zainstalowany jeszcze nie podłączyłem tylko tej rurki bo klej schnie od krućca.
Chodzi mi o to że już jak się go włączy zrobi się ta cała ceremonia otwarcia to później mi ciągle pulsuje nie pali cały czas. O co chodzi??? Może mieliście podobne problemy??
Zobacz Profil
monika-ski
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 14 września 2010, 18:30
Lokalizacja: Człuchów
Auto: Toledo

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sławek » 17 stycznia 2011, 20:56

Pulsuje, jak nie jest podłączony do czujnika- sprawdź czy dobrze są wpięte wtyczki z obu stron- szczególnie z tyłu wskaźnika.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Marcin_TDI » 18 stycznia 2011, 08:24

jest opcja że się podłączyłeś owszem do plusa ale nie o takim amperażu jak trzeba.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez monika-ski » 18 stycznia 2011, 09:15

Nie już jest ok Sławek miał racje wtyczka nie była do końca wpięta przy wskaźniku już wszystko pędzi jak należy :) Dzięki bo mi bardzo pomogłeś bo ja ciągle walczyłem z wtyczką od zasilania bo myślałem że tam tkwi problem

[ Dodano: 18 Styczeń 2011, 15:38 ]
No i w końcu udało się zamontować zegar :)
Obrazek

Ten przetwornik udało mi się zamontować na takiej fajnej bleszce i sie całkiem dobrze trzyma
Obrazek

Kruciec dorobił mi kolega
Obrazek

W EGR niestety miałem za mało miejsca żeby wiercić więc wkręciłem i wkleiłem go w ten plastik co idzie od IC. Wiem, że nie wygląda to może za estetycznie ale niedługo będę montował FMIC to zrobię jakieś ładne gniazdo :)
Obrazek

I zamontowałem sobie przełącznik żeby móc zmieniać kolor podświetlenia
Obrazek Obrazek Obrazek
Zobacz Profil
monika-ski
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 14 września 2010, 18:30
Lokalizacja: Człuchów
Auto: Toledo

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez dave » 22 stycznia 2011, 00:32

o kur..a!!! juz gorzej nie dalo sie tego wkleic?
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Nogaj » 22 stycznia 2011, 09:36

monika-ski napisał(a):wkleiłem go w ten plastik co idzie od IC

Na poxipol? Tylko jak rura dostanie temperatury żeby nic tam się nie odklejało.
dave napisał(a):o kur..a!!! juz gorzej nie dalo sie tego wkleic?

:hahaha:
TDI+ by Goodhope
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Nogaj
Sport
Sport
 
Posty: 662
Dołączył(a): 16 maja 2009, 09:25
Lokalizacja: PO w CNA z PWA
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez jagood » 25 stycznia 2011, 18:28

monika-ski napisał(a):W EGR niestety miałem za mało miejsca żeby wiercić więc wkręciłem i wkleiłem go w ten plastik co idzie od IC. Wiem, że nie wygląda to może za estetycznie ale niedługo będę montował FMIC to zrobię jakieś ładne gniazdo :)


Są jakieś przeciw wskazania żeby wkleić taki nypel w kolanko które jest powyżej tej rurki?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jagood
Sport
Sport
 
Posty: 232
Dołączył(a): 2 września 2009, 15:40
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Jetta
Silnik: BLS 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Mateo » 12 lutego 2011, 13:47

Gdzie najlepiej wpiac przewod od wskaznika boost w 1.8 T. Jest jakis przewod cisnieniowy ktory by nalezalo tylko przeciac i wpiac sie tam z trojnikiem czy trzeba bedzie wiercic gwintowac itp. A i jeszcze jedno pytanie do znawcow ktorzy montowali juz takowe wskazniki po co w zestawie jest dane jakby takie przejscie z gąbeczką w środku? Wpina sie to gdzies pomiedzy czy jest to zbedny element?
Zobacz Profil
Mateo
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 26 października 2007, 22:45
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: OOOO S3
Silnik: CBZB 1.2

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sławek » 12 lutego 2011, 15:09

To jest filterek- zakłada się go po to, aby olej z dolotu nie dostał się do czujnika ciśnienia.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Mateo » 12 lutego 2011, 15:23

Dzieki. To napisz mi jeszcze gdzie mam sie wpiac z tym wskaznikiem zeby dobrze pokazywal?
Zobacz Profil
Mateo
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 26 października 2007, 22:45
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: OOOO S3
Silnik: CBZB 1.2

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sławek » 12 lutego 2011, 16:32

Np. w kolektor dolotowy- jak najbliżej przepustnicy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez IroN_87 » 12 lutego 2011, 16:32

Wpina się jak najbliżej kolektora ssącego
Popatrz na temat na forum A3 odnośnie 1,8 T

LINK DO TEMATU
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Ogi » 14 lutego 2011, 06:57

Ja troche z innej beczki ale pytanie z tematem.
Ktos zakladal adapter (do montazu czujnikow od wkaznikow) pod filtr oleju? Jezeli tak to na jaka srube? M18?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ogi
Signo
Signo
 
Posty: 122
Dołączył(a): 18 stycznia 2009, 19:55
Lokalizacja: 19 południk
Auto: Seat Leon 1M

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez bvw08 » 17 lutego 2011, 21:15

A ja mam pytanie odnośnie czujnika temp oleju w AG z serii stepper jaki ma gwint M10 1 ;1,5 ??
prawie 400Nm robi swoje :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sławek » 17 lutego 2011, 21:47

M10x1
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sleeper » 18 lutego 2011, 14:41

Jako że wskaźniki ciśnienia doładowania i oleju to dość przydatna rzecz, a ja lubię sobie czasami podłubać w garażu przy Leonie to i u mnie zagościły AG SM Peak.
Dzięki fotostory IroN_87 :ok: , poszło wszystko bez problemów.
Dopiero podczas użytkowania pojawiły się dwie sprawy, które zaczęły mnie mocno irytować:
1. ceremonia otwarcia - po podłączeniu do oświetlenia deski i zegarów przy uruchamianiu auta zegary startowały dwa razy (a na początku zanim doczytałem i wyłączyłem buzzer dwa razy piszczały :kreci: ). Podłączenie przerobiłem i wpiąłem się w przewód z alternatora dający napięcie dopiero po włączeniu silnika. Efektem tego zegary startują po około sekundzie po odpaleniu auta, a nie po przekręceniu zapłonu
2. podświetlenie zegarów - trochę mi się nie podobało - jednak odróżniające się od zegarów w aucie. Poświęciłem więc gwarancję ;) i wskaźnik oleju trafił "pod nóż". Niestety namęczyłem się sporo, bo AG to takie trochę jednorazówki, ale się udało: pomarańczowe diody OUT, czerwone IN i teraz jest prawie idealnie :jupi: Przy najbliższej okazji wymontuje też wskaźnik boosta i tak samo przerobię. Wrzucam fotkę poglądową jak to u mnie wygląda. Zdjęcie nie oddaje rzeczwistych kolorów, ale oddaje różnice między podświetleniem amber, a czerwonym. Doładowanie jest ORI, olej przerobiony przeze mnie.

Obrazek
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez exb » 19 lutego 2011, 09:24

ooo a możesz zrobić relacje z "otwierania zegarów" (po co na nowo Amerykę odkrywać skoro masz już na to patent ;))? Diody w jakiej obudowie są w środku?
TDI ... nie dla idiotów!!! No Smoke No Fun!!

Obrazek
_______________________
LEON II FR+ by ECUProject
Zobacz Profil
exb
Sport
Sport
 
Posty: 353
Dołączył(a): 26 marca 2008, 13:18
Lokalizacja: opolskie
Auto: Leon 1P FRrrrr

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sleeper » 19 lutego 2011, 09:50

exb, tzn. dokładnie co chcesz wiedzieć? :]
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez exb » 19 lutego 2011, 21:27

domyślam sie że tam są diody smd więc chciałbym wiedzieć jaka obudowa 1206, 0805, 0603, PLCC2, PLCC3, PLCC4, PLCC6? No i chętnie bym zobaczył jak rozebrać te zegary wykonując jak najmniejsze zniszczenia ;). Jak będziesz rozbierał drugi to zrób zdjęcia płytki jeśli to nie problem.
TDI ... nie dla idiotów!!! No Smoke No Fun!!

Obrazek
_______________________
LEON II FR+ by ECUProject
Zobacz Profil
exb
Sport
Sport
 
Posty: 353
Dołączył(a): 26 marca 2008, 13:18
Lokalizacja: opolskie
Auto: Leon 1P FRrrrr

[TDI PD] Problem

Postprzez osa1990 » 20 lutego 2011, 14:58

Panowie mam problem, mianowicie po zamontowaniu zegarów (silnik ARL) doładowanie dochodzi do 2.0 bar i zapala sie czerwona kontrolka...

Czym to jest spowodowane ? Skąd te 2.0 bary ? Czy może coś źle jest podłączone ? Długość wężyka ma znaczenie ?


Zamontowałem w rurze dolotowej niedaleko bagnetu, na wężyku jest filterek no i idzie do sterownika... Czy miejsce jest dobre ? Czy trzeba zamontować w kolektorze ?

Na biegu jałowym testując doładowanie - wartość jest sądzę poprawna bo w okolicach 1,2 bar. A podczas jazdy to już dzieją się cuda - wskazówka idzie do samego końca...

Czym to może być spowodowane ?


Czy jest ktoś w stanie pomóc ?


Produkt serii Auto Gauge SMOKE GAUGES

Coś takiego http://allegro.pl/cisnienie-doladowania-wskaznik-turbo-auto-gauge-i1450104718.html
Zobacz Profil
osa1990
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21 stycznia 2011, 18:38
Lokalizacja: Belgia
Auto: ibiza FL Asv

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Kołek » 20 lutego 2011, 15:12

osa1990, Może Ci turbina przeładowywuje?
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez exb » 20 lutego 2011, 15:13

albo to tylko overboost
TDI ... nie dla idiotów!!! No Smoke No Fun!!

Obrazek
_______________________
LEON II FR+ by ECUProject
Zobacz Profil
exb
Sport
Sport
 
Posty: 353
Dołączył(a): 26 marca 2008, 13:18
Lokalizacja: opolskie
Auto: Leon 1P FRrrrr

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sławek » 20 lutego 2011, 15:14

Turbina Ci przeładowuje.
U mnie jest tak samo- niedługo szykuję się na zwalanie i czyszczenie turbulum.
Ale dla pewności zrób logi turbo.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Problem

Postprzez Nogaj » 20 lutego 2011, 15:53

osa1990 napisał(a):Panowie mam problem, mianowicie po zamontowaniu zegarów (silnik ARL) doładowanie dochodzi do 2.0 bar i zapala sie czerwona kontrolka...

Czym to jest spowodowane ? Skąd te 2.0 bary ? Czy może coś źle jest podłączone ? Długość wężyka ma znaczenie ?


Zamontowałem w rurze dolotowej niedaleko bagnetu, na wężyku jest filterek no i idzie do sterownika... Czy miejsce jest dobre ? Czy trzeba zamontować w kolektorze ?

Na biegu jałowym testując doładowanie - wartość jest sądzę poprawna bo w okolicach 1,2 bar. A podczas jazdy to już dzieją się cuda - wskazówka idzie do samego końca...

Czym to może być spowodowane ?


Czy jest ktoś w stanie pomóc ?


Produkt serii Auto Gauge SMOKE GAUGES

Coś takiego http://allegro.pl/cisnienie-doladowania-wskaznik-turbo-auto-gauge-i1450104718.html

Na biegu jałowym powinno być 0.3-0.5 bara, więc pewnie zegar masz coś nie teges. Jak masz możliwość to podmień zegar i sprawdź.
TDI+ by Goodhope
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Nogaj
Sport
Sport
 
Posty: 662
Dołączył(a): 16 maja 2009, 09:25
Lokalizacja: PO w CNA z PWA
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Staszek20VT » 20 lutego 2011, 15:59

No i w złym miejscu jest zamontowany. Kolektor jest najlepszym miejscem na czujnik.
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości