Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 29 kwietnia 2014, 06:16

[gypsymh] Porostu chce powiedzieć że licznik wyjęty hhhmm może inaczej kostki wypięte i podpinasz przewody od licznika: plus , minus i linia K do kabla vag i kodujesz bramkę CAN :-D Nie jest to jakoś skomplikowane :)
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps,Licznik kolor premium,LANE ASSIST ,SIGN ASSIST.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Reklama

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez [gypsymh] » 29 kwietnia 2014, 09:28

Problem z wyświetlaniem drzwi zlokalizowany. Prawdopodobnie został zamieniony przez poprzednika moduł komfortu na Anglika. Zostało przekodowane kilka rzeczy lecz nie do końca. Więc wymiana albo ktoś kto ogarnie wsad modułu i będzie cacy.

-- wtorek, 29 kwi 2014, 10:28 --

Problem z wyświetlaniem drzwi zlokalizowany. Prawdopodobnie został zamieniony przez poprzednika moduł komfortu na Anglika. Zostało przekodowane kilka rzeczy lecz nie do końca. Więc wymiana albo ktoś kto ogarnie wsad modułu i będzie cacy.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Axee » 2 maja 2014, 08:32

... Prawdopodobnie płyta licznika pochodzi z angola ...
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez [gypsymh] » 2 maja 2014, 10:03

Axee napisał(a):... Prawdopodobnie płyta licznika pochodzi z angola ...


Z licznikiem wszystko ok. Na próbę został podmieniony moduł komfortu z innego Leona. Oczywiście nr modułu był taki sam. Choć auto jest słabiej wyposażone. Nie mniej jednak po zamienieniu modułu wszystkie wskazania drzwi były prawidłowe. Do ogarnięcia został więc moduł komfortu.

Pozdro dla Axee ;-)
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez cebulka » 2 maja 2014, 15:31

Panowie proszę o podpowiedź. Po wymianie skrzyni biegów przekłamuje licznik. Niestety w tę złą stronę . Pokazuje 90 a jadę 100 :( Próbowałem zmienić kodowanie vagiem (poprzez RECODE), ale nie pozwala mi zmienić soft coding. W chwili obecnej mam: 04106. Próbowałem też przy pomocy VCDS Lite i Polski VAG. Te programy również nic nie zmieniły. Jakieś pomysły ?
Jeszcze jedno - mam interfejs viakena taki jak tu: http://allegro.pl/najlepszy-interfejs-u ... 49559.html
Leoś 1.6 16V AUS Obrazek
---------------------------------------
pozdrawiam
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cebulka
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 10 lutego 2006, 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Silver leo 1.6 16V
Silnik: AUS 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez [gypsymh] » 2 maja 2014, 16:25

Kolego mam ten sam kabel i bez problemu mogę zmieniać kodowanie. Najlepiej na tym kablu działa vag-com 3.11 albo jak ja używam 4.09. Oczywiście z ciasteczkiem. Żeby zmienić kodowanie musisz zalogować się do licznika.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez cebulka » 2 maja 2014, 17:45

Dziękuję za informację. Tak się domyślałem, że trzeba zalogować się do licznika. Tylko kurczę nie wiem jak... Potrzebne są jakieś magiczne zaklęcia, hasła ? Sorry ja dopiero początkujący :-|
Leoś 1.6 16V AUS Obrazek
---------------------------------------
pozdrawiam
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cebulka
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 10 lutego 2006, 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Silver leo 1.6 16V
Silnik: AUS 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez [gypsymh] » 2 maja 2014, 17:57

Jakie hasła. Wchodzisz w vag-u w 17instruments, następnie 11login po prawej stronie okna, wpisujesz tam 13861. Później dajesz na 07 coding. Wpisujesz tam zmieniony kod. I zatwierdzasz do it.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez cebulka » 2 maja 2014, 18:38

Dzięki :-o . Jak auto jutro wróci do domu to sprawdzę
Leoś 1.6 16V AUS Obrazek
---------------------------------------
pozdrawiam
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cebulka
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 10 lutego 2006, 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Silver leo 1.6 16V
Silnik: AUS 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez ciagus » 6 maja 2014, 10:40

cebulka napisał(a):Dzięki :-o . Jak auto jutro wróci do domu to sprawdzę

I jak udało Ci się zmienić tym sposobem kodowanie?Bo u mnie ten login nie działa.Sprawdzałem na dwóch kablach i za każdym razem pojawia się komunikat ''login lost due to dropped session".
"Nie myli się tylko ten, kto nie robi nic" Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciagus
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 30 października 2011, 20:18
Lokalizacja: Słoneczna Kalifornia
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez cebulka » 6 maja 2014, 17:21

Niestety nie udało się zmienić, ale nie wywaliło mi żadnego komunikatu o złym loginie. Wszystko idzie w zasadzie dobrze, tylko jak na końcu wcisnę Do it! to chwilke się zastanowi, a potem znowu jest poprzedni wpis czyli 4106 :( Kiedyś gdzieś czytałem, żę niektóre interfejsy mają problem z benzyniakami. Może coś w tym jest. A jest tylko jeden login do licznika ? Po tym co napisał kolega wyżej mam wrażenie że nie.
Leoś 1.6 16V AUS Obrazek
---------------------------------------
pozdrawiam
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cebulka
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 10 lutego 2006, 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Silver leo 1.6 16V
Silnik: AUS 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez [gypsymh] » 6 maja 2014, 18:01

cebulka napisał(a):A jest tylko jeden login do licznika ?

Prawdę powiedziawszy nie wiem jak to jest w benzynie. Ale u siebie mogę zalogować się również loginem od silnika. Robie wszystko dokładnie tak samo. Wpisuje tylko 12233. Chwilkę vag myśli. Po czym u góry w prawym rogu wyskakuje komunikat o zalogowaniu. Wtedy wchodzę i zmieniam kodowanie. Potwierdzam i po chwili wyskakuje juz zmienione.
Trzeba by poczytać jaki u Was jest login.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez cebulka » 6 maja 2014, 20:00

Będę musiał jeszcze raz sprawdzić, bo szczerze powiedziawszy to nie zauważyłem żadnego komunikatu o zalogowaniu :(
Leoś 1.6 16V AUS Obrazek
---------------------------------------
pozdrawiam
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cebulka
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 10 lutego 2006, 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Silver leo 1.6 16V
Silnik: AUS 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez ciagus » 26 maja 2014, 21:39

cebulka napisał(a):Będę musiał jeszcze raz sprawdzić, bo szczerze powiedziawszy to nie zauważyłem żadnego komunikatu o zalogowaniu :(

Nie trzeba się logować do licznika aby zmienić kodowanie.Ale jak licznik nie przyjmuje innego kodowania to pozostaje tylko raczej zmiana ostatniej cyfry kodowania we wsadzie licznika.Musiałbyś mieć kabel Vagtacho albo Can commander.
"Nie myli się tylko ten, kto nie robi nic" Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciagus
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 30 października 2011, 20:18
Lokalizacja: Słoneczna Kalifornia
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez artur1992 » 21 czerwca 2014, 14:26

Witam, wczoraj i u mnie został zamontowany zegar z pełnym FIS-em do Leona wraz z tempomatem. Modyfikacji dokonał cinek2004, zrobił to bardzo sprawnie, należą mu się jeszcze ode mnie pokłony bo tak profesjonalnego podejścia do sprawy nie widziałem i wiem, że mogę mu zaufać przy kolejnych modyfikacjach, aby wpadły jakieś pieniądze i pędzę na Warszawkę do Rafała, aby dołożył mi jakiś nowy bajer w moim Leonie.
Jeżeli chcecie pewnego i taniego człowieka obeznanego w takich oraz innych modyfikacjach naprawdę polecam wam Rafała (cinek2004)!!

Coś o kosztach:
Manetka tempomatu wraz z MFA - 100 złotych
Obudowa/zegary z okienkiem FIS od Audi A3 - 100 złotych
Zegary z Passat B5 FL (847E) z białymi diodami od Audi A4 B7 - 200 złotych (bardzo tanio dostałem, że tak powiem - od pianego kierowcy, który sprzedawał samochód na części - totalny rozbitek).

Fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Seat Leon 2002 (mod. 2003) ASV Sport 146KM @ 337NM.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artur1992
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28 kwietnia 2014, 11:41
Lokalizacja: Siemiatycze/podlaskie
Auto: SL 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez KiLLPiT » 21 czerwca 2014, 16:26

fajnie wyszlo gratki :brawo:
ciekawe czy poradzilby sobie z moim autem...
masz jakis tel. do chlopaka?
Jeśli Benzyna to tylko z TURBO!!!
Zobacz Profil
KiLLPiT
Stella +
Stella +
 
Posty: 95
Dołączył(a): 21 lipca 2013, 16:58
Lokalizacja: 3-City
Auto: Seat Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 22 czerwca 2014, 12:12

Powiem tak kolego KiLLPiT do 1.8t będzie problem tylko immo off bo 1.8T są kapryśne i jeszcze nie widziałem żeby ktoś odpalił. Sam mam 1.8T i to przerabiałem. Na chwilę obecną ma 1/2fis :) Jak coś to podbij na pw. I jeszcze jedno jak masz autko do 2001r to zapomnij że będzie wyświetlało ci bryłe samochodu po małej modyfikacji zegarów tylko drzwi kierowcy :-D
Tempomat to też nie problem założyłem go może troche lepiaj jak w godzinę a tylko dlatego że musiałem sam dorobić wiązkę :) z gotową wiązka to chwila :), w dieslu jest łatwiej bo zazwyczaj przewody ciągniesz z podszybia a 1.8t niestety trzeba dobrać się do kompa
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps,Licznik kolor premium,LANE ASSIST ,SIGN ASSIST.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez KiLLPiT » 22 czerwca 2014, 12:21

podeslesz zdjecie jak u ciebie to wyglada i powiedz mi jakie to pieniazki trzeba wydac?
Jeśli Benzyna to tylko z TURBO!!!
Zobacz Profil
KiLLPiT
Stella +
Stella +
 
Posty: 95
Dołączył(a): 21 lipca 2013, 16:58
Lokalizacja: 3-City
Auto: Seat Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez robak26 » 22 czerwca 2014, 12:33

mcaris napisał(a):Powiem tak kolego KiLLPiT do 1.8t będzie problem tylko immo off bo 1.8T są kapryśne i jeszcze nie widziałem żeby ktoś odpalił. Sam mam 1.8T i to przerabiałem. Na chwilę obecną ma 1/2fis :) Jak coś to podbij na pw. I jeszcze jedno jak masz autko do 2001r to zapomnij że będzie wyświetlało ci bryłe samochodu po małej modyfikacji zegarów tylko drzwi kierowcy :-D
Tempomat to też nie problem założyłem go może troche lepiaj jak w godzinę a tylko dlatego że musiałem sam dorobić wiązkę :) z gotową wiązka to chwila :), w dieslu jest łatwiej bo zazwyczaj przewody ciągniesz z podszybia a 1.8t niestety trzeba dobrać się do kompa


Od czego zależy wyświetlanie bryły samochodu przy otwartych drzwiach???
MOJE CZORNE WOZIDŁO
viewtopic.php?f=32&t=33491
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robak26
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lutego 2012, 12:14
Lokalizacja: Płock
Auto: Passat 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 22 czerwca 2014, 12:43

może inaczej bryłę wyświetli ale będzie pokazywało tylko drzwi kierowcy ( trzeba rezać w zegarach) przy module komfortu 1j0...
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps,Licznik kolor premium,LANE ASSIST ,SIGN ASSIST.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez cj_clon » 1 lipca 2014, 11:43

Witam wszystkich pozwolę się udzielić w temacie..

Mam zamiar zmienić licznik na orginał jednakże żeby był z komputerkiem..

Pytanie czy taki będzie pasował? (on ma już komputer>)

http://allegro.pl/licznik-zegar-tdi-sea ... 64363.html

Teraz zostaje kwestia czy jest dużo zabawy z kabelkami bo manetkę już mam zamontowaną wraz z manetką tempomatu (który już działa).
Poda ktoś dokładny opis jak to musi się obyć który kabelek gdzie??

No i oczywiście zostaje jeszcze imo czy dam rade to zrobić sam za pomocą VAG-a??

Proszę o info jestem trochę zielony w tych sprawach ale mam nadzieje że dam rade :)

Z góry dzięki i pozdrawiam

A może te będą pasowały?

http://allegro.pl/licznik-seat-leon-tol ... 35293.html (nr. W01M092822D).
Zegary pochodzą z Seata Toledo podobno rok 2002.

Proszę o pilną informację.
Zobacz Profil
cj_clon
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27 czerwca 2014, 09:20
Auto: seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 1 lipca 2014, 15:01

Musisz dzwonić i pytać czy są z komputerem bo tak to nie zobaczysz. Ewentualnie jak będziesz miał w ręku to będzie widać pod słońce.
Podłączenie manetki jest opisane w dziale Download.
Kluczyki, przebieg ustawisz sobie przez VAG.
Jak czegoś nie wiesz to pisz PW bo na forum takich spraw się nie porusza jak immo.
Jak coś mam taki licznik z kompem w bdb stanie.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez simmon21 » 9 lipca 2014, 11:48

Witam serdecznie.
Mam jedno nurtujące mnie pytanie a mianowicie, w których komórkach we wsadzie eepromu zapisane są informacje dotyczące obrotomierza licznika, mój licznik to 1M0920922F, pochodzi z leona 1.8T (eeprom 93c86). Proszę o pomoc.
Zobacz Profil
simmon21
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 listopada 2013, 16:28
Auto: Seat Leon
Silnik: AUQ 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez barto128 » 14 lipca 2014, 21:45

Witam.
Jako że udało mi się dorwać 1/2 FIS z paska B5 FL o nr 3B0920926A też pobawiłem się troszkę chcąc je zainstalować :-D Napotkałem jednak małe trudności i stąd moje pytanie do specjalistów w tym temacie :wink: Licznik jaki miałem w Leo to IMMO 2 w związku z czym wyciągnąłem z niego wsad i odpowiednie informacje przekopiowałem do wsadu z Golfa IV w tym pin i VIN. Jednak po wgraniu wsadu do licznika z passata nie mogę odpalić samochodu :/ Czy konieczna jest adaptacja licznika czy samo przekopiowanie PIN i VIN powinno wystarczyć? Z góry dziękuje za pomoc.
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Odp: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 14 lipca 2014, 21:47

Jeżeli miałeś immo 2 to musisz zrobic adaptacje niestety

Skrobnięte z kalkulatora
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez barto128 » 14 lipca 2014, 22:40

Ok w takim razie już kumam. :wink: Wgrywam wsad z Golfa i robię adaptację, tylko mam pytanko bo jako że nie mam chwilowo dostępu do kabelka KKL czy da się to zrobić tym chińskim Commanderem 1.4 bo taki mam obecnie pod ręką? :roll:
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez cj_clon » 19 lipca 2014, 12:50

Potrzebuje pomocy przy odczytaniu IMO.

Mam wsady z czytane z liczników pomoże ktoś.??
Zobacz Profil
cj_clon
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27 czerwca 2014, 09:20
Auto: seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez barto128 » 19 lipca 2014, 22:10

Po usilnych staraniach nie mogę się połączyć zarówno z oryginalnym licznikiem jak i tym z passata :-( Polski VAG 2.5 nie łączy się wcale a 4.9 wyświetla jakieś krzaki i za chwile ponawia próbę :-( Commander też nie daje rady :-( Nie mam już pomysłu... VAGeepromprogramer czyta i zapisuje jak należy :shock:
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adasbb » 28 lipca 2014, 11:57

Panowie, takie małe pytanie, kupiłem sobie zegary z FMA z leona 1.4 anglika, wyskalowane do 220km/h. Wiadomo, przy przeprogramowaniu na km i przełożeniu do mojego leona 1.6 wskazania prędkości jazdy z tego co zrozumiałem po studiowaniu internetu będą błędne.

Także pytanie, czy wymiana tarcz z anglika na europejczyka (anglik 220km/h, mój licznik 240km/h), przeprogramowanie w VAGu z mil na km rozwiąże problem czy jednak trzeba coś więcej grzebać w liczniku? Może zmiana wsadu licznika, tylko pytanie na jaki.

Ogólnie wszystko to robię, żeby mieć FMA na liczniku w moim 1.6 16V. Dodatkowo mój stary licznik jest uszkodzony i cały czas lekko podświetla tarczki od przebiegu i benzyny.

Takie sprawy jak pin, kodowanie, itp. nie stanowi dla mnie problemu bo wiem jak to zrobić i mam odpowiednie kabelki, tylko boje się, że licznik będzie źle wskazywał prędkość po wymianie tarcz na europejskie i przekodowaniu na km/h.

Ps. Licznik jaki kupiłem to: http://allegro.pl/show_item.php?item=4407356814 - wg. właściciela ma na wyświetlaczu przy obrotomierzu jeden ciąg znaków (a nie dwa rzędy znaków)
A mój licznik przykładowo tak wygląda: http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4405316836\

Bardzo proszę o informację na forum bądź PRV.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez agrala » 29 lipca 2014, 06:57

Jak zmienisz kodowanie na Europę to nie będzie oszukiwał.
Jak założysz tarczki ze swojego to będzie oszukiwał - nie ważne jakie będzie kodowanie.
Kodowanie nie zmienia pokazywanej prędkości przez wskazówkę prędkościomierza.
Zobacz Profil
agrala
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 21 marca 2012, 13:53
Auto: Ibiza

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adam1.9TDI » 29 lipca 2014, 07:03

adasbb, ja rozwiazalem ten problem odpowiednim wsadem licznika. Znalazlem wsad z takiego samego licznika co moj tylko z opcja MFA i predkosciomierz wskazuje poprawnie
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adasbb » 5 sierpnia 2014, 19:23

Dzięki koledzy, już wszystko wiem :)

Pomoże mi jeden z forumowiczów, przerobi mi wsad tak, by wskazywał poprawnie prędkość. Jedynym mankamentem będzie to, że nie wiem czy licznik, który do mnie przyjdzie będzie z immo2 czy z immo3, bo ja stary mam z immo3 więc tu może być większy problem, z którym nie wiem czy sobie poradzę :)

-- 5 sierpnia 2014, 19:23 --

Dobra, licznik został przerobiony, jeden z forumowiczów przerobił mi tak wsad do licznika, że nie musiałem nic kodować, wystarczyło tylko przełożyć tarczki z mojego starego licznika do tego angielskiego i wszystko jest ok, jedyną wadą licznika angielskiego jest to, ze FMA pokazuje jednostki w milach i galonach, ale przelicza jak w kilometrach i litrach. Ot taka mała niedogodność.

Ciekawe czy przelutowanie np. z licznika uszkodzone z Golfa IV europejskiego ekraniku FMA było by możliwe :) Czy ktoś już coś takiego robił?

Dodatkowo, podłączałem do mojego licznika manetkę z komputerem na podstawie instrukcji z Golfa i dla potomnych, w przypadku leona z silnikiem benzynowym, w moim przypadku 1.6 16V AZD gdzie nie było komputera pokładowego, podłączenie manetki jest następujące:

Pin 1 z manetki - kabel idący do zegarów - wtyczka zielona pin 24
Pin 2 z manetki - kabel idący do zegarów - wtyczka zielona pin 23
Pin 3 z manetki - kabel podpięty do masy
Pin 4 z manetki - kabel idący do zegarów - wtyczka zielona pin 25
Wtyczka zielona pin 32 - do wtyczki brązowej (na forum VW w golfie IV wtyczka jest pomarańczowa) zaraz nad przekaźnikami (trzeba odkręcać osłonę nad nogami) do pinu numer 2.

We wtyczce do manetki należy zaopatrzyć się w piny np. od złączki ISO z radia, natomiast do wtyczki brązowej nad przekaźnikami, pin jest trochę mniejszy i niestety, ale nie wiem gdzie takowe znaleźć, ze złącza ISO od radia nie pasowało.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adam1.9TDI » 5 sierpnia 2014, 21:05

adasbb napisał(a):Ciekawe czy przelutowanie np. z licznika uszkodzone z Golfa IV europejskiego ekraniku FMA było by możliwe Czy ktoś już coś takiego robił?
w golfie masz fis'a a to inna forma troche niz MFA.
W MFA wyswietlacza nie trzeba lutowac, on lezy sobie na spokojnie i jest dociskany przez takie spinki jakby. Wiec wymiana wyswietlacza to 5min roboty. Wydaje mi sie ze wtedy by pojawily sie km i l
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez przebor » 6 sierpnia 2014, 07:10

adasbb napisał(a):natomiast do wtyczki brązowej nad przekaźnikami, pin jest trochę mniejszy i niestety, ale nie wiem gdzie takowe znaleźć, ze złącza ISO od radia nie pasowało.
Chodzi o kostkę z dołu tej strony - http://www.passatplus.de/umbauteile/ste ... ecker6.htm
Jeśli ta z lewej strony to żeński pin ma nr "N 103 358 07"
Jeśli ta z prawej strony to męski pin ma nr "N 103 361 05"
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adasbb » 10 sierpnia 2014, 08:08

Pytanie, czy http://olx.pl/oferta/licznik-audi-a3-8l ... 5e4d70cec8 będzie pasował do przełożenia elektroniki z licznika z 1/2 fis? Pytam, ponieważ właściciel napisał, że jest to wersja amerykańska i tak naprawdę nie wiem czym one się różnią?

Jak ktoś z was robił przeszczep do obudowy z a3, to przekładał tylko elektronikę do a3 czy tylko sam przód był zmieniany? Bo nie mogę takiej informacji znaleźć w całym temacie :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Odp: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 10 sierpnia 2014, 08:48

Przekłada się tylko samą przednią szybkę z mocowaniem. Z licznika można dodatkowo wykorzystać diody i zrobić czerwone pidświetlenie jak w oryginale :-P. Licznik z aukcji powinien spasować po wycięciu środka.

Skrobnięte z kalkulatora
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez ciagus » 11 sierpnia 2014, 10:31

adasbb napisał(a):Pytanie, czy http://olx.pl/oferta/licznik-audi-a3-8l ... 5e4d70cec8 będzie pasował do przełożenia elektroniki z licznika z 1/2 fis? Pytam, ponieważ właściciel napisał, że jest to wersja amerykańska i tak naprawdę nie wiem czym one się różnią?

Jak ktoś z was robił przeszczep do obudowy z a3, to przekładał tylko elektronikę do a3 czy tylko sam przód był zmieniany? Bo nie mogę takiej informacji znaleźć w całym temacie :)


Robiłem przekładkę z identycznego licznika jak ten na aukcji i praktycznie wszystko pasuje p&p do licznika z passata.Jedynie środkową szybkę trzeba przyciąć na wyświetlacz fis.Będziesz miał licznik to będziesz wiedział co i jak :-)
"Nie myli się tylko ten, kto nie robi nic" Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciagus
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 30 października 2011, 20:18
Lokalizacja: Słoneczna Kalifornia
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adasbb » 11 sierpnia 2014, 10:56

No nie jest to takie proste, ogólnie do a3 z tego co widziałem są dwa rodzaje liczników.

Ten co w linku pokazywałem, był od wersji USA (informacja od klienta), tył obudowy jest biały, zaczepy nie pasują, ponieważ u góry są dwa, na dole dwa, po bokach po jednym, natomiast liczniki z A3 z czarnym tyłem mają identyczny profil jak z Passata B5 i faktycznie wystarczy wyciąć środek. Także warto pytać o zdjęcia tyłu licznika przed zakupem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez barto128 » 11 sierpnia 2014, 18:43

Po długich walkach z moim nowym licznikiem udało mi się go ostatecznie zmusić do współpracy :-D winowajcą moich niepowodzeń okazał się oczywiście badziewny kabelek :-P Ale do rzeczy, wsad jaki wgrałem to 1j5920826C z przekodowaniem licznika i zmianą języka nie miałem problemu ale chciałem was zapytać czy ktoś posiada wartości jaki należy przepisać do powyższego wsadu aby właściwie pokazywał temp. oraz ilość paliwa i rkm? Na golfowym wsadzie jak wiadomo zaniża na passatowskim jak wiadomo jest nieduże przekłamanie które jednak znacząco wpływa na wyświetlanie rkm. Czy jest zatem jakiś "złoty środek" pomiędzy jednym a drugim ? :roll:
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 11 sierpnia 2014, 18:55

Przepisać z ori wsadu
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez barto128 » 11 sierpnia 2014, 20:35

Martinus1985 napisał(a):Przepisać z ori wsadu


Ale z ori wsadu z Passka czy z Leona :?: I czy wtedy wskazania rkm będą prawidłowe :?: No i które adresy odpowiadają za wskazania paliwa we wsadzie z Leona z zegarków z końcówką 800C :|
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 12 sierpnia 2014, 12:39

Z Leona
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adasbb » 14 sierpnia 2014, 06:37

Pytanie, po poprawnym przerobieniu wsadu licznika do mojego licznika z passata 1/2 fis przez kolegę bledow, kodowaniu, podpięciu CanL i CanH licznik chodzi w pełni poprawnie (informuje o otwartych drzwiach, światłach, itp, w Can Gateway zniknęły błędy o tym informujące)

Licznik oryginalnie z Passata miał wsad 3BO 920 927, natomiast przerobiony i wgrany wsad jest z licznika 1J5 920 826A.

Problem jest taki, że na Can Gateway jak i w Instruments w VCDS nadal widnieją błędy, których nie da się wykasować:
01336 - Data Bus for Comfort System
80-00 - Single-Wire Operation

Dodatkowo w Can Gateway mam błąd:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
49-00 - No Communications

ale tego błędu się raczej nie pozbędę bo wydaje mi się, że jest to spowodowany opcja ESP w liczniku, a moje auto go nie posiada. Jest poprawnie zakodowany airbag i abs (00006).

Mój moduł komfortu to 1C0 959 799 E

Pytanie, czy te błędy już tak pozostaną (w sumie nic się złego nie dzieje), czy idzie się ich pozbyć? :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez stm75 » 14 sierpnia 2014, 09:11

Panowie ja pójdę na łatwiznę. Czy ktoś podjął by się zrobienia i zakodowania odpowiednio licznika z full fis ? Nie znam się na tym a podoba mi się takie coś. Chętnych w ramach dalszych konsultacji proszę o kontakt na prv. Pozdrawiam
Zobacz Profil
stm75
Sport
Sport
 
Posty: 433
Dołączył(a): 14 września 2011, 10:25
Lokalizacja: LU
Auto: Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez ciagus » 15 sierpnia 2014, 10:48

adasbb napisał(a):Pytanie, po poprawnym przerobieniu wsadu licznika do mojego licznika z passata 1/2 fis przez kolegę bledow, kodowaniu, podpięciu CanL i CanH licznik chodzi w pełni poprawnie (informuje o otwartych drzwiach, światłach, itp, w Can Gateway zniknęły błędy o tym informujące)

Licznik oryginalnie z Passata miał wsad 3BO 920 927, natomiast przerobiony i wgrany wsad jest z licznika 1J5 920 826A.

Problem jest taki, że na Can Gateway jak i w Instruments w VCDS nadal widnieją błędy, których nie da się wykasować:
01336 - Data Bus for Comfort System
80-00 - Single-Wire Operation

Dodatkowo w Can Gateway mam błąd:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
49-00 - No Communications

ale tego błędu się raczej nie pozbędę bo wydaje mi się, że jest to spowodowany opcja ESP w liczniku, a moje auto go nie posiada. Jest poprawnie zakodowany airbag i abs (00006).

Mój moduł komfortu to 1C0 959 799 E

Pytanie, czy te błędy już tak pozostaną (w sumie nic się złego nie dzieje), czy idzie się ich pozbyć? :)

Też miałem identyczne błędy i po przekodowaniu bramki CAN na 00006 błędy zniknęły.Przed zmianą licznika również takie było kodowanie ale i tak po zmianie licznika jeszcze raz wpisałem takie samo kodowanie.
"Nie myli się tylko ten, kto nie robi nic" Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciagus
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 30 października 2011, 20:18
Lokalizacja: Słoneczna Kalifornia
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adasbb » 15 sierpnia 2014, 11:28

Jak tylko wrócę do domu to sprawdzę :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 15 sierpnia 2014, 11:59

Przy immo2 blad 01336 nie zniknie.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 15 sierpnia 2014, 12:06

U adasbb siedzi immo3 :-P
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adasbb » 15 sierpnia 2014, 14:41

Mam immo3, zrobiłem tak jak radził ciagus, przy kodowaniu bramki CAN kliknąłem DO IT przy kodzie 00006 i błąd

00778 - Steering Angle Sensor (G85)
49-00 - No Communications

zniknął, ale niestety, nie udało mi się zlikwidować błędu 01336 (występuje on i w Instruments i w CAN gateway). Ogólnie zmiana kodowania na np. 00004 i kliknięciu DO IT nic nie robi, bo nadal pozostaje 00006. Zmian dokonuje na VCDS Lite! 1.2, kabelek to Viaken KKL USB.

Pytanie, czy kodowanie powinno się zmienić na takie jak chce czyli testowo 00004, by potem zmienić na 00006? Czy nie da się tego zmienić tak łatwo, albo mam kabelek za słaby? :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 16 sierpnia 2014, 10:33

Aby zmienić kodowanie w can gateway odepnij zieloną wtyczkę od licznika i na pewno przekodujesz :)))
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps,Licznik kolor premium,LANE ASSIST ,SIGN ASSIST.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości