Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Rozrząd - wymiana

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez transit_master » 4 kwietnia 2011, 21:07

Napisz pw do kolegi borowa on na bank Ci pomoże ;)
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Reklama

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez ZetJot » 4 kwietnia 2011, 21:40

odezwij się do mnie na priv to powiem gdzie masz się udać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ZetJot
Sport
Sport
 
Posty: 268
Dołączył(a): 7 września 2010, 20:55
Lokalizacja: Lubelskie okolice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez lipres » 6 kwietnia 2011, 19:41

Witam posiadam seata leon 1.9tdi 74 kW AXR chce wymienić rozrząd
czy ten zestaw tej firmy będzie dobry
http://www.rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-pomp ... 8119A/2215 czy muszę coś do tego jeszcze do kupić? i czy może ktoś mi polecić jakiegoś dobrego mechanika z Mysłowic lub okolicy s-ce .k-ce .
Z góry dzięki za odpowiedz :heej: :heej:
Zobacz Profil
lipres
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 stycznia 2011, 03:37
Lokalizacja: m-ce
Auto: seat leon axr

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez elemenateur » 11 kwietnia 2011, 20:21

lipres
rozrząd do Ciebie na pasku wzmocnionym GATES , rolkach SKF śrubach i podkładkach 309zł
pompa pewnie około 120zł ruville może nieco mniej... :)
Oleje i części w najniższych cenach! http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23213
rotinger w cenach hurtowych :)
http://www.facebook.com/ProChoiceMoto
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elemenateur
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 23 grudnia 2004, 22:08
Lokalizacja: Szczecin
Region: zachodniopomorskie
Auto: CRCA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez damianos89 » 11 kwietnia 2011, 22:23

Też mam silnik 1.9 tdi AXR, czy za pierwszym razem tzn. po 90 tys. km. należy wymieniać kompletny rozrząd, czy wystarczy pasek? Bo ktoś mi mówił, że za pierwszym razem to tylko pasek.
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez elemenateur » 11 kwietnia 2011, 22:30

damianos89 napisał(a):Też mam silnik 1.9 tdi AXR, czy za pierwszym razem tzn. po 90 tys. km. należy wymieniać kompletny rozrząd, czy wystarczy pasek? Bo ktoś mi mówił, że za pierwszym razem to tylko pasek.



Panowie nie przesadzajcie, rolki liczcie 200zł, jak coś się na wakacjach wysra to wakacje będą kosztować nieco więcej niż zaoszczędzone 200zł ;)

Pytanie czy warto
Oleje i części w najniższych cenach! http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23213
rotinger w cenach hurtowych :)
http://www.facebook.com/ProChoiceMoto
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elemenateur
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 23 grudnia 2004, 22:08
Lokalizacja: Szczecin
Region: zachodniopomorskie
Auto: CRCA
Silnik: turbo diesel inny

Wymiana rozrzadu

Postprzez eRSinho » 4 maja 2011, 14:21

Witam

Od niespelna roku jestem wlascicielem Leona... od zakupu auta pod maska nic nie bylo ruszane przez mnie... bede wymienial olej wiec zastanawiam sie czy nie wymienic takze rozrzadu... Niewiem kiedy i czy wogole poprzedni wlasciciel go wymienial...

Slyszalem ze w tej kwestii Leon jest drogi, takze moje pytanie brzmi co oprocz paska powinienem zakupic i poddac wymianie (rolki, napinacze?), czy wymieniac takze pompe wody ?

Nie jestem ekspertem jesli chodzi o automechanike i nie mam tez mechanika ktoremu moglbym zaufac w 100% aby nie naciagnal mnie na kase, wiadomo jak jest...:/ Dlatego tez licze na pomocne odpowiedzi

PS. Seat Leon 2001 1.9 TDI
Zobacz Profil
eRSinho
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 maja 2010, 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Leon

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez leem » 4 maja 2011, 14:27

Powinieneś wymienić napinacz, rolki, pasek, pompę wody

Cena zależy od firmy.
Polecam INA lub górna półka SKF
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez eRSinho » 4 maja 2011, 14:32

Czyli powinienem sie przygotowac na jakies +/- 500zl za rozrzad ?
Jakie moga byc skutki wymiany samego paska bez napinacza i rolek ?
Zobacz Profil
eRSinho
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 maja 2010, 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Leon

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez zoltaibiza » 4 maja 2011, 14:40

eRSinho napisał(a):Jakie moga byc skutki wymiany samego paska bez napinacza i rolek ?

Prawie ze identyczne jakbys nie wymienial paska...
Sory, ale nie rozumiem takiego toku myslenia. a potem bedzie OJEJU posypalo sie cos.
Obrazek

Z O L T A I B I Z A
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zoltaibiza
Sport
Sport
 
Posty: 951
Dołączył(a): 10 października 2010, 07:53
Lokalizacja: śląskie
Region: śląskie
Auto: Leon + Versys 1000
Silnik: turbo diesel inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez eRSinho » 4 maja 2011, 14:46

To nie jest moj tok myslenia...
Ja zadaje tylko pytania i licze na pomoc... tak jak mowilem nie jestem ekspertem, nie znam sie na tym... wole pytac ludzi ktorzy sie na tym znaja aby na warsztacie mnie mechanicy w trabe nie robili...
Zobacz Profil
eRSinho
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 maja 2010, 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Leon

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez RYBA28 » 4 maja 2011, 15:42

Dla mnie logiczne jest że jak kupuję się używany samochód to od reki wymienia się rozrząd filtry itp... Nie wierzy się sprzedawcy który przy sprzedaży zapewnia że wszystko jest zrobione i nie wymaga wymiany. No i koszt wymiany rozrządu 500zł, to dobre jest same części ponad 600 i to liczę tak po dobrych upustach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RYBA28
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 12 kwietnia 2011, 14:29
Lokalizacja: Kłodzko
Auto: LEON

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez raptor » 4 maja 2011, 16:00

500zł za wymianę rozrządu? To ciekawie sie zapowiada. To ja u siebie dałem 1200zł wraz z pompą wody.
Let's Rock!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raptor
Sport
Sport
 
Posty: 443
Dołączył(a): 8 stycznia 2010, 14:36
Lokalizacja: Racibórz/Głubczyce
Auto: seat

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez transit_master » 4 maja 2011, 16:04

RYBA28 napisał(a):kupuję się używany samochód to od reki wymienia się rozrząd
nie koniecznie. Jeśli auto brane od pewnej osoby/rodziny itp przebieg potwierdzony to można poczekać z wymianą.
eRSinho, trzeba wymienić "wszystko" Wymiany samego paska nikt Ci nie poleci. To jak byś zakładał czystą bieliznę nie myjąc się. Po jakimś czasie by się to odbiło Sory za OT ;) Ale taka prawda. Nie jednen próbował zaoszczędzić.
500 za wymianę ?? Cos drogo panowie. Ja zapłaciłem 300. I to jest górna granica w moim mieście.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez Wyplosz » 4 maja 2011, 16:13

600 zł można skompletować bez problemu rozrząd, napinacze i rolki INA lub SKF, a pasek contitech , a wymiana 500 zł to chyba w serwisie :o
Moc to uzależnienie czy choroba?
jak uzależnienie to jestem narkomanem, a jeśli choroba to niewyleczalna !!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wyplosz
Sport
Sport
 
Posty: 292
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 16:01
Lokalizacja: Krosno/Rzeszów
Auto: Seat Toledo II

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez eRSinho » 4 maja 2011, 16:28

Gadalem z jednym gosciem to moglby mi skompletowac pasek, napinacz i rolki za cene 477zl, plus do tego pompa (niewiem ile moglaby kosztowac?), plus robocizna...
W sumie to najwazniejsze chcialem wiedziec co wymieniac, skoro wszystko to wszystko, tanio nie bedzie ale lepiej teraz niz pozniej wydac pare razy wiecej :)

I jeszcze takie pytanie: Czy plyny tj. hamulcowy, chlodniczy i od wspomagania rowniez powinno poddawac sie okresowej wymianie ? Jesli tak to jak czesto ?
Zobacz Profil
eRSinho
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 maja 2010, 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Leon

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez transit_master » 4 maja 2011, 16:32

Hamulcowy można wymienić.Co 1,5-2 lata. Chłodniczy trzeba by sprawdzić jaka ma temp. zamarzania. Od wspomagania nie ma potrzeby. Bynajmniej ja nigdy nie wymieniałem.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez leoTDI » 4 maja 2011, 17:44

jeżeli chodzi o VP :

Cytat z maila od sprzedawcy do mnie :

"porzadna pompa *) - nie mam linka na tą pompę - firma rdzennie niemiecka, która robi orty dla VW. CT 1044 to najmocniezy pasek do tego silnika - specjalnie dodane ma jedno włókno ze względu na zastosowanie w nowych modelach mocniejszych pomp wtryskowych. oryginalnie był Contitech, potem troche robił Gates a teraz robi Dayco. Rolki sa takie same jak w oryginale **) - tylko nie maja dobitego znaczka vw pozdrawiam.

*) pompa GK to pompa metalowa, wsadzane do VW wcześniej do Audi
**) INA 530008210 (Kanada)

Mam to ponad rok i tylko mogę polecić. Jeśli kogoś to interesuje podam akt. link i namiar do niego przez PW (tu nie podaję, bo nie chcę ew. zarzutu reklamy. a nic z tego nie mam ! Po prostu polecam po koleżeńsku sprawdzony zestaw - mam to 2-lata i "nie oszczędzam").
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez Marcin_TDI » 4 maja 2011, 23:18

Wyplosz napisał(a):500 zł to chyba w serwisie

nie dziwcie się tak tym cenom, wszystko drożeje.
W Warszawie ostatnio miałem klienta który przyjechał żebym coś zrobił bo magicy wymienili rozrząd - klient zapłacił 450zł co uważał za bdb cenę ale zapomnieli mu powiedzieć że nie mają komputera. sam biorę 350-450 w zależności jakie auto. może gdzieś w mniejszych metropoliach jest taniej ale odemnie samochody wychodzą sprawdzone i nie puściłbym auta bez próby i poprawnych ustawień. bynajmniej w cenniku nie mam pozycji : wymiana rozrządu bez komputera -100zl :)
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez Martini » 5 maja 2011, 09:36

eRSinho napisał(a):To nie jest moj tok myslenia...
Ja zadaje tylko pytania i licze na pomoc... tak jak mowilem nie jestem ekspertem, nie znam sie na tym... wole pytac ludzi ktorzy sie na tym znaja aby na warsztacie mnie mechanicy w trabe nie robili...


Chcesz spac spokojnie? Wymien rozrzad kpl, tj wszystkie rolki,napinacz,pompe wody,pasek rozrzadu,pasek wieloklinowy(osprzetu) dodatkowo wrzuc nowy kpl srub i podkladek,doinwestuj w dobrej jakosci plyn chlodzacy HEPU badz ori G12 lub COMMA,całosc wyjdzie cie ok 1000zl z robocizna , zalezy jaki rejon Polski,zagladaj do fachowca żebys miał pewność ze nie robi cie w "trąbe".
Zreszta w tym temacie jest wszystko :P
Pozdrawiam. :yes:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martini
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 25 września 2010, 19:00
Lokalizacja: podkarpacie
Auto: Leo ASV

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez tatian » 19 maja 2011, 22:36

Zawrotu głowy idzie dostać już z tymi paskami i rozrządami.
Zapytanie do fachowców. Dzisiaj byłem zorientować się w częściach i sklep akurat nie prowadzi pasków Conti. Jest za to Gates i pewnie na niego padnie wybór. I teraz pojawia się taki problem, zresztą z opisów na stronie Foty i Intercarsu porównując Conti rozbieżności są identyczne, a mianowicie.

Zacznijmy od tego, że silnik to AHF - 1.9 TDI - 1110 KM.

Sprzedawca mówił mi, że paski Gatsa XS są wzmacniane. Jednakże jak widzę na ww. stronach to:
- pasek Gates 5543XS jest zwykłym paskiem (analogicznie Conti CT946)
- pasek Gates 5559XS wzmocniony (jw. Conti CT1044).

I teraz skąd biorą się moje wątpliwości. Otóż zarówno w sklepie, jak i na stronach Foty i IC można przeczytać, że:
- Gates 5543XS i Conti CT946 są do nr silnika: AHF 595000
- Gates 5559XS i Conti CT1044 są od nr. silnika: AHF 595001.

Co prawda numeru silnika na sprawdzałem jeszcze, ale zakładając, że auto jest z 2000 r. czyli początku produkcji to w ciemno obstawiam, że ma niższy numer.

Reasumując przechodzę to pytania
Czy Gates (analogicznie jest z Conti) wzmocniony czyli 5559XS stosowany w silnikach "późniejszych" podejdzie bez problemu do silnika z wcześniejszych lat produkcji?
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez elemenateur » 19 maja 2011, 22:48

tatian napisał(a):Zawrotu głowy idzie dostać już z tymi paskami i rozrządami.
Zapytanie do fachowców. Dzisiaj byłem zorientować się w częściach i sklep akurat nie prowadzi pasków Conti. Jest za to Gates i pewnie na niego padnie wybór. I teraz pojawia się taki problem, zresztą z opisów na stronie Foty i Intercarsu porównując Conti rozbieżności są identyczne, a mianowicie.

Zacznijmy od tego, że silnik to AHF - 1.9 TDI - 1110 KM.

Sprzedawca mówił mi, że paski Gatsa XS są wzmacniane. Jednakże jak widzę na ww. stronach to:
- pasek Gates 5543XS jest zwykłym paskiem (analogicznie Conti CT946)
- pasek Gates 5559XS wzmocniony (jw. Conti CT1044).

I teraz skąd biorą się moje wątpliwości. Otóż zarówno w sklepie, jak i na stronach Foty i IC można przeczytać, że:
- Gates 5543XS i Conti CT946 są do nr silnika: AHF 595000
- Gates 5559XS i Conti CT1044 są od nr. silnika: AHF 595001.

Co prawda numeru silnika na sprawdzałem jeszcze, ale zakładając, że auto jest z 2000 r. czyli początku produkcji to w ciemno obstawiam, że ma niższy numer.

Reasumując przechodzę to pytania
Czy Gates (analogicznie jest z Conti) wzmocniony czyli 5559XS stosowany w silnikach "późniejszych" podejdzie bez problemu do silnika z wcześniejszych lat produkcji?



tłumaczę i zapamiętaj raz na zawsze :)

możesz zamontować jeden i drugi pasek,
czyli 5543 i 5559xs lub ct946 i ct1044 ... różnica jest taka że pierwszy jest teoretycznie pod wymianę co 60k drugi na 90k.

sklep nie prowadzi conti bo nie zaopatruje go hurtownia która ma w ofercie conti...

numer silnika masz zawsze wiadomo na obudowie rozrządu.
Oleje i części w najniższych cenach! http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23213
rotinger w cenach hurtowych :)
http://www.facebook.com/ProChoiceMoto
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elemenateur
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 23 grudnia 2004, 22:08
Lokalizacja: Szczecin
Region: zachodniopomorskie
Auto: CRCA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez tatian » 19 maja 2011, 22:51

czyli 5543 i 5559xs lub ct946 i ct1044 ... różnica jest taka że pierwszy jest teoretycznie pod wymianę co 60k drugi na 90k
no to wiem dlatego chce ten drugi.

sklep nie prowadzi conti bo nie zaopatruje go hurtownia która ma w ofercie conti...
dokładnie.

elemenateur dzięki za "kompetytną" odpowiedź, takiej właśnie oczekiwałem :P.

[ Dodano: 25 Maj 2011, 19:35 ]
Dzisiaj kupowałem rozrząd. Rolki INA. Napinająca w środku siedzi Litens, druga duża rolka to INA, dwie te małe jakieś chyba ze Słowacji, nazw póki co się nie dopatrzyłem.
Problem okazał się z pompą wody. Dolz nie ma metalowego wirnika jak tu było wspominane wyżej. Zresztą i sprzedawcy byli tym faktem zaskoczeni, SKF również ma plastikowy wirnik, jeszcze ze dwie jakieś firmy mieli również plastiki, a więc widać, że nie jest tak łatwo nabyć metalowej chyba, że producenci poszli po kosztach i robią teraz w większości takie wirniki. W Gordonie wiem, że mają coś metalowego, ale już mi się nie chciało szukać w innych sklepach, zaryzykuję. Sprzedawcy powiedzieli, że jak się silnika nie przegrzeje to powinno być ok.
Dla formalności: rolki INA (SKF jakieś 15 zł droższy), pasek Gates wzmocniony, pompa wody Dolz, pasek wielorowkowy do auta z klimą suma 571 zł, (w tym rabat 317 zł, bez tego cena to masakra).
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez elemenateur » 5 czerwca 2011, 23:27

tatian napisał(a):
czyli 5543 i 5559xs lub ct946 i ct1044 ... różnica jest taka że pierwszy jest teoretycznie pod wymianę co 60k drugi na 90k
no to wiem dlatego chce ten drugi.

sklep nie prowadzi conti bo nie zaopatruje go hurtownia która ma w ofercie conti...
dokładnie.

elemenateur dzięki za "kompetytną" odpowiedź, takiej właśnie oczekiwałem :P.

[ Dodano: 25 Maj 2011, 19:35 ]
Dzisiaj kupowałem rozrząd. Rolki INA. Napinająca w środku siedzi Litens, druga duża rolka to INA, dwie te małe jakieś chyba ze Słowacji, nazw póki co się nie dopatrzyłem.
Problem okazał się z pompą wody. Dolz nie ma metalowego wirnika jak tu było wspominane wyżej. Zresztą i sprzedawcy byli tym faktem zaskoczeni, SKF również ma plastikowy wirnik, jeszcze ze dwie jakieś firmy mieli również plastiki, a więc widać, że nie jest tak łatwo nabyć metalowej chyba, że producenci poszli po kosztach i robią teraz w większości takie wirniki. W Gordonie wiem, że mają coś metalowego, ale już mi się nie chciało szukać w innych sklepach, zaryzykuję. Sprzedawcy powiedzieli, że jak się silnika nie przegrzeje to powinno być ok.
Dla formalności: rolki INA (SKF jakieś 15 zł droższy), pasek Gates wzmocniony, pompa wody Dolz, pasek wielorowkowy do auta z klimą suma 571 zł, (w tym rabat 317 zł, bez tego cena to masakra).


a wirnik w oryginale jaki... plastikowy :))
Oleje i części w najniższych cenach! http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23213
rotinger w cenach hurtowych :)
http://www.facebook.com/ProChoiceMoto
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elemenateur
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 23 grudnia 2004, 22:08
Lokalizacja: Szczecin
Region: zachodniopomorskie
Auto: CRCA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez tatian » 5 czerwca 2011, 23:30

a wirnik w oryginale jaki... plastikowy
tak jest taki właśnie siedział tj. plastikowy, bo już jestem po wymianie. Reszta rolek była identyczna z tymi co założyłem.
Dobra rada dla tych co będę zmieniać. Nie oszczędzać i wymienić od razu wszystko. Za dużo z tym roboty żeby ponownie to potem robić i dodatkowo jeszcze za to płacić.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez elemenateur » 5 czerwca 2011, 23:49

tatian napisał(a):
a wirnik w oryginale jaki... plastikowy
tak jest taki właśnie siedział tj. plastikowy, bo już jestem po wymianie. Reszta rolek była identyczna z tymi co założyłem.
Dobra rada dla tych co będę zmieniać. Nie oszczędzać i wymienić od razu wszystko. Za dużo z tym roboty żeby ponownie to potem robić i dodatkowo jeszcze za to płacić.


dlatego osobiście nie rozumiem tego pałowania się ludzi by koniecznie mieć metalowy... skoro VAG zaprojektował do ori plastykowy to znaczy że muszą takowe dawać radę.
Oleje i części w najniższych cenach! http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23213
rotinger w cenach hurtowych :)
http://www.facebook.com/ProChoiceMoto
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elemenateur
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 23 grudnia 2004, 22:08
Lokalizacja: Szczecin
Region: zachodniopomorskie
Auto: CRCA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez tatian » 5 czerwca 2011, 23:53

elemenateur napisał(a):to znaczy że muszą takowe dawać radę.
i dają, warunek jest jeden starać się nie przegrzewać silnika, bo wtedy rzeczywiście może być problem. A "pałowanie" wyszło stąd. Sprzedawca, zresztą kolega powiedział mi wprost. Sprzedajemy tego mnóstwo, (mechanik również) i żadnych reklamacji jeszcze nie było.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez elemenateur » 5 czerwca 2011, 23:57

tatian napisał(a):
elemenateur napisał(a):to znaczy że muszą takowe dawać radę.
i dają, warunek jest jeden starać się nie przegrzewać silnika, bo wtedy rzeczywiście może być problem. A "pałowanie" wyszło stąd. Sprzedawca, zresztą kolega powiedział mi wprost. Sprzedajemy tego mnóstwo, (mechanik również) i żadnych reklamacji jeszcze nie było.


wiem jak jest z częściami do autek, w końcu sam prowadzę sklep motoryzacyjny ;)
Oleje i części w najniższych cenach! http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23213
rotinger w cenach hurtowych :)
http://www.facebook.com/ProChoiceMoto
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elemenateur
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 23 grudnia 2004, 22:08
Lokalizacja: Szczecin
Region: zachodniopomorskie
Auto: CRCA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez tatian » 6 czerwca 2011, 00:00

elemenateur napisał(a):wiem jak jest z częściami do autek, w końcu sam prowadzę sklep motoryzacyjny
to i ja wiem :) (wkrótce zwrócę się o łolej :) ) . Drugi kolega z Gordona naszukał się za "metalową" pompą i tylko taką ma u niego firma "Meteli" czy coś takiego, ale już sobie dałem spokój z tym poszukiwaniem i wymyślaniem.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez blue_kos » 6 czerwca 2011, 07:22

Witam, mam standardowe pytanie i nie bardzo potrafie sie zdecydowac, jakiej firmy rozrzad z ostrzetem kupic do leona 1.9 ARL z 2003.

Czy firma ma znaczenie (nie mowie o jakis kompletnie nieznanych) czy roznia sie czym poza cena i logo, a tak naprawde to w zasadzie to samo? Co warto zalozyc?
Czy lepiej kupic czesci samemu czy zamowic od razu w warsztacie w ktorym bedzie wymieniamy.
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-seat-le ... 37483.html

I jeszcze jedno, przy okazji czy do mojego silnika nadaje sie olej Motula 8100 X-Cess i ile go wchodzi?
http://allegro.pl/olej-motul-8100-x-ces ... 52111.html
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
blue_kos
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 30 maja 2011, 06:51
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ARL+

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez Martini » 6 czerwca 2011, 08:14

blue_kos, Kolego a przewin pare stron wczesniej tam jest odp :)
Temat z olejami :http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=2919&postdays=0&postorder=asc&start=520
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martini
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 25 września 2010, 19:00
Lokalizacja: podkarpacie
Auto: Leo ASV

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez elemenateur » 6 czerwca 2011, 22:54

blue_kos napisał(a):Witam, mam standardowe pytanie i nie bardzo potrafie sie zdecydowac, jakiej firmy rozrzad z ostrzetem kupic do leona 1.9 ARL z 2003.

Czy firma ma znaczenie (nie mowie o jakis kompletnie nieznanych) czy roznia sie czym poza cena i logo, a tak naprawde to w zasadzie to samo? Co warto zalozyc?
Czy lepiej kupic czesci samemu czy zamowic od razu w warsztacie w ktorym bedzie wymieniamy.
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-seat-le ... 37483.html

I jeszcze jedno, przy okazji czy do mojego silnika nadaje sie olej Motula 8100 X-Cess i ile go wchodzi?
http://allegro.pl/olej-motul-8100-x-ces ... 52111.html



w przypadku ARLa kolego temat jest zależny od numerku nadwozia. Masz albo nie masz tłumika drgań, jeśli występuje to poza nim masz napinacz i rolkę kierunkową. Jeśli nie masz to rolka kierunkowa napinająca, wiadomo do tego pasek i pompa i jesteś w domu.


Do ARLa nie lejesz x-cessa tylko specific 505.01
x-cess nie ma dodatków wymaganych od oleum do aut z pompowtryskami.

Pozdrowionka i szerokości.
Oleje i części w najniższych cenach! http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23213
rotinger w cenach hurtowych :)
http://www.facebook.com/ProChoiceMoto
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elemenateur
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 23 grudnia 2004, 22:08
Lokalizacja: Szczecin
Region: zachodniopomorskie
Auto: CRCA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez blue_kos » 7 czerwca 2011, 07:03

elemenateur dzieki za konkterna odpowiedz

mam jeszcze jedno pytanko ile wchodzi oleju?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
blue_kos
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 30 maja 2011, 06:51
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ARL+

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez transit_master » 7 czerwca 2011, 10:35

blue_kos napisał(a): ile wchodzi oleju
coś ponad 4 litry.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez michal_duda6 » 7 czerwca 2011, 19:57

blue_kos, oleju wchodzi 4,5 litra (+- 0,2)
Olej polecam Castrol 5W30
XXXXXXXXXX

Ja stosuje ten olej już w drugim ARL.

Jest od tego dział Allegro. Staszek20VT
Zobacz Profil
michal_duda6
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 1 lutego 2009, 19:24
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Leon FR

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez blue_kos » 8 czerwca 2011, 07:15

elemenateur napisał(a):w przypadku ARLa kolego temat jest zależny od numerku nadwozia. Masz albo nie masz tłumika drgań, jeśli występuje to poza nim masz napinacz i rolkę kierunkową. Jeśli nie masz to rolka kierunkowa napinająca, wiadomo do tego pasek i pompa i jesteś w domu.



a jak rozszyfrowac numer nadwozia?
ktory znak odpowiada za tlumik drgan albo jego brak?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
blue_kos
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 30 maja 2011, 06:51
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ARL+

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez tatian » 8 czerwca 2011, 15:40

a jak rozszyfrowac numer nadwozia?
VIN
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez blue_kos » 9 czerwca 2011, 06:46

tatian napisał(a):
a jak rozszyfrowac numer nadwozia?
VIN


pytajac oto myslalem ze naprzyklad ostatni znam w VIN "M" oznacza 'z' a "X" 'bez' ;]
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
blue_kos
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 30 maja 2011, 06:51
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ARL+

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez Staszek20VT » 9 czerwca 2011, 08:15

blue_kos napisał(a):
tatian napisał(a):
a jak rozszyfrowac numer nadwozia?
VIN


pytajac oto myslalem ze naprzyklad ostatni znam w VIN "M" oznacza 'z' a "X" 'bez' ;]


Chłopie, weź sobie poczytaj co zawiera i jak się rozszyfrowuje dane oraz wyposażenie auta i nie osłabiaj ludzi...
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez blue_kos » 6 lipca 2011, 20:27

Mam pytanko moze banalne, gdzie na aucie szukac nalepki kiedy i przy jakim przebiegu byl wymieniany rozrzad?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
blue_kos
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 30 maja 2011, 06:51
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ARL+

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez tatian » 6 lipca 2011, 20:30

blue_kos napisał(a):Mam pytanko moze banalne, gdzie na aucie szukac nalepki kiedy i przy jakim przebiegu byl wymieniany rozrzad?

Najczęściej na pasie przednim, kielichu amortyzatora, ew. obudowie rozrządu. Oczywiście możesz nigdzie nie znaleźć jeżeli auto było kupione od handlarza, który np. skręcił licznik.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez eko_zgonuś » 6 lipca 2011, 22:27

Marcin_TDI napisał(a):samochody wychodzą sprawdzone i nie puściłbym auta bez próby i poprawnych ustawień

Marcin_TDI, a jakie parametry sprawdzasz i co ustawiasz po wymianie rozrządu? Tak się składa, że mam znajomego, który za kieliszek chleba wymieni mi rozrząd. Natomiast co do kompa to sam bym sobie musiał podpiąć i sprawdzić, tylko pytanie do eksperta co sprawdzać?
No i czy zwykły vag-com to odpowiednie narzędzie?
Zobacz Profil
eko_zgonuś
Sport
Sport
 
Posty: 345
Dołączył(a): 25 marca 2011, 15:06
Lokalizacja: mazowsze
Auto: 1M

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez blue_kos » 7 lipca 2011, 07:05

tatian napisał(a):
blue_kos napisał(a):Mam pytanko moze banalne, gdzie na aucie szukac nalepki kiedy i przy jakim przebiegu byl wymieniany rozrzad?

Najczęściej na pasie przednim, kielichu amortyzatora, ew. obudowie rozrządu. Oczywiście możesz nigdzie nie znaleźć jeżeli auto było kupione od handlarza, który np. skręcił licznik.


Nie widzialem nigdzie, ale wczoraj wymienilem rozrzadi i dzis przykleje w ktores z tych miejsc co podales nalepke z parametrami wymiany.

pozdro dzieki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
blue_kos
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 30 maja 2011, 06:51
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ARL+

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez andrew12 » 21 lipca 2011, 17:54

Witam. Chciałbym sie dowiedzieć czy praca rorządu powinna być w jakikolwiek sposób słyszalna. Wczoraj zagladając pod maskę moją uwagę przykuł dźwiek pracy chyba rozrządu. Nie jest to żaden pisk, tarcie czy szuranie tylko takie jakby toczenie paska po rolce słyszalne tylko po stronie rozrządu.
Zobacz Profil
andrew12
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 24 maja 2009, 11:50
Lokalizacja: opolskie
Region: opolskie
Auto: SEAT LEON III
Silnik: DPCA 1.5

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez tomFR » 4 sierpnia 2011, 12:01

witam.
Szykuję się do wymiany rozrządu w silniku ARL. Wymienię kpl. rozrząd + pompa wody.
Co zalecacie wymienić dodatkowo przy okazji rozrządu?
Zobacz Profil
tomFR
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 28 marca 2010, 11:02
Lokalizacja: chrzanów
Auto: leon TopSport
Silnik: ARL 1.9

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez tatian » 4 sierpnia 2011, 15:46

Co zalecacie wymienić dodatkowo przy okazji rozrządu?
płyn chłodniczy, pasek wielorowkowy.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez chlorek » 4 sierpnia 2011, 16:43

tomFR napisał(a):witam.
Szykuję się do wymiany rozrządu w silniku ARL. Wymienię kpl. rozrząd + pompa wody.
Co zalecacie wymienić dodatkowo przy okazji rozrządu?


i ja bym jeszcze wymienił olej, może mało to osób preferuje i stosuje ale się zaleca przy wymianie rozrządu.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez eko_zgonuś » 4 sierpnia 2011, 17:05

tomFR napisał(a):Co zalecacie wymienić dodatkowo przy okazji rozrządu?
śruby od łapy silnika. Numery śrub i wskazówki znajdziesz w temacie silnik opadł mi na glebę.
Zobacz Profil
eko_zgonuś
Sport
Sport
 
Posty: 345
Dołączył(a): 25 marca 2011, 15:06
Lokalizacja: mazowsze
Auto: 1M

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez tatian » 4 sierpnia 2011, 17:10

Tak do tego jeszcze amortyzatory, akumulator, klocki, tarcze, płyn hamulcowy itp. Panowie nie przesadzajcie już !! Takich rzeczy nawet ASO nie zaleca przy wymianie rozrządu. Wymień to co napisałem ew. możesz jeszcze sprawdzić jaką masz temperaturę zamarzania płynu chłodniczego, jak dobra to możesz go zalać i kupić tylko jakieś 2 l czyli litr koncentratu na dolewkę.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez tomFR » 4 sierpnia 2011, 18:58

dzięki za odpowiedź. wymienię pasek wielorowkowy i sprawdzę płyn chłodniczy.
Zobaczę na te śruby od łap silnika w jakim są stanie.
Zobacz Profil
tomFR
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 28 marca 2010, 11:02
Lokalizacja: chrzanów
Auto: leon TopSport
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość