Strona 1 z 1

[1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 2 lipca 2008, 22:32
przez Pancho
Witam,
zamontowalem wlasnie amory bilstein b6 i sprezyny teoretycznie od TSa :
1J0411105CT (2x rozowe 2xniebieskie), felgi 7,5x17, opony 225x45 i to raczej nie przypomina TSa :
Przod :
Obrazek
Tyl :
Obrazek

Obrazek

Sprezyny na przod kupilem w ASO VW, ale numery sie zgadzaja. Nie wiem skad ta roznica, TS ma chyba 7 calowe felgi ale to pewnie na wysokosc opony sie przeklada minimalnie. W takim razie amory? Czy ktos ma jakis pomysl?

pozdrawiam

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 2 lipca 2008, 22:44
przez belzi
Pancho, spokojnie, nowe amortyzatory musza sie ulozyc, pojezdzisz z tydzien, dwa i bedzie wszystko ok
Poza tym slyszalem, ze B6 + springi ori TS (-15) moga podniesc minimalnie auto do gory
Ale w twoim przypadku wszystko musi sie ulozyc

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 2 lipca 2008, 23:00
przez iwo
wygląda to bardzo nie bardzo. ułoży się na tyle, że padnie na glebę o 30mm? wątpię...

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 2 lipca 2008, 23:07
przez AdamTower
twardy amor gazowy podniesie auto, miałem w starym leonie kiedyś to samo jak zapodalem AL-KO, po jakimś czasie zeszło trochę, ale nie za dużo, dopiero jak wsadzilem H&R było ok.

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 08:25
przez DOC
Pancho, u mnie siedzi Bilstein B6 + Eibach -35mm i tez nie siadlo jakos specjalnie. Jezdze juz miesiac i moze rzeczywiscie troche sie ulozylo to wszystko ale nie jest to gigantyczna zmiana.
Chyba w Twoim przypadku jak nic sie nie zmieni lepiej sprzedac te springi a poszukac Eibacha albo H&R.

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 09:39
przez Tonny S
belzi napisał(a):spokojnie, nowe amortyzatory musza sie ulozyc, pojezdzisz z tydzien, dwa i bedzie wszystko ok
Nie bedzie ok, bo one nie zejda nawet o 1 cm w dół.

belzi napisał(a):Poza tym slyszalem, ze B6 + springi ori TS (-15) moga podniesc minimalnie auto do gory
To prawda TS-a podniosą o ten 1 cm - dotyczy to TS-a.

Pancho napisał(a):sprezyny teoretycznie od TSa :
Tu bym widział problem, ALH jest jednak lżejsze od ARL-a.

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 09:49
przez Pancho
Tonny S napisał(a):Tu bym widział problem, ALH jest jednak lżejsze od ARL-a.

Tak, to pierwsze o czym tez pomyslalem, ale tu nawet jak dwoch chlopa oprze sie o maske to prawie nic sie nie zmienia. Zreszta te sprezyny doradzali mi inni, ktorzy je wstawiali do ASV i bylo ok, tylko ze prawdopodbnie nie mieli B6. Czytalem cos o mozliwosci regulacji B6 w zerkopolu, ale chyba taniej bedzie przy najblizszej okazji wstawic eibachy a te sprzedac. Dzieki wszystkim za odpowiedzi.

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 09:58
przez bono
Pancho,
Ja u siebie zamontowałem następujące :
Sprezyny komplet od TS -15mm, przod 1J0411105CT 2x rozowy 2xniebieski; tyl
1J0511115BF 1xsrebny 4 x niebieski + B6 i mam niżej niż u ciebie :hmmm:
Tak mój Leon wyglądał na B6 + seryjne spręzyny. W dół ci nic nie zejdzie. Ja jedżę już z 3 miechy ponad 10 kkm i nic się nie zmienia ;-)

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 10:04
przez sleeper
kurde ja chciałem B6 zakładać jak się moje obecne amory skończą.... ale tu widzę od razu sprężynki minimum -30 założyć trzeba... :whoeva:

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 10:06
przez Sammael
U mnie wygląda ok i jestem zadowolony. Fakt mam -30.

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 10:07
przez Pancho
bono napisał(a):Pancho,
Ja u siebie zamontowałem następujące :
Sprezyny komplet od TS -15mm, przod 1J0411105CT 2x rozowy 2xniebieski; tyl
1J0511115BF 1xsrebny 4 x niebieski + B6 i mam niżej niż u ciebie :hmmm:
Tak mój Leon wyglądał na B6 + seryjne spręzyny. W dół ci nic nie zejdzie. Ja jedżę już z 3 miechy ponad 10 kkm i nic się nie zmienia ;-)

No to nie mam pomyslu czemu tak jest, chyba ze sa jeszcze jakies inne roznice w zawieszeniu pomiedzy alh a asv o ktorych nie wiem. Bono a jakie masz felgi i opony?

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 10:44
przez bono
Pancho napisał(a):Bono a jakie masz felgi i opony?

205/55 R16

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 12:43
przez biloowa
sleeper napisał(a):kurde ja chciałem B6 zakładać jak się moje obecne amory skończą.... ale tu widzę od razu sprężynki minimum -30 założyć trzeba... :whoeva:


Nie trzeba , Tonny ma B6 i ori FRkowe springi i jest ok.

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 13:12
przez Tonny S
sleeper, bedziesz smigał przez moja wioche dzwon to sobie lookniesz.

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 15:09
przez bono
Właśnie przed chwilą zmierzyłem odległość od opony do błotnika i wszędzie mam około 6 cm.

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 15:19
przez Pancho
bono napisał(a):Właśnie przed chwilą zmierzyłem odległość od opony do błotnika i wszędzie mam około 6 cm.

Jak mozesz to zmierz jeszcze prosze od srodka kola do blotnika. Dzieki.

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 15:53
przez bono
Pancho napisał(a):bono napisał/a:
Właśnie przed chwilą zmierzyłem odległość od opony do błotnika i wszędzie mam około 6 cm.

Jak mozesz to zmierz jeszcze prosze od srodka kola do blotnika. Dzieki.


no to wychodzi tak:
koło błotnik 6-7 cm średnio 6,5 cm
środek koła błotnik 36-38 cm średnio 37 cm
Podaję taką tolerancję ponieważ bardzo ciężko to dokładnie zmierzyć

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 18:12
przez belzi
bono, ale to co jest u Ciebie, a to co jest u Pancho na zdjeciach to ogromna roznica, a niby to samo macie zalozone :kreci:
to gdzie jest problem ??

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 19:08
przez bono
belzi napisał(a):bono, ale to co jest u Ciebie, a to co jest u Pancho na zdjeciach to ogromna roznica, a niby to samo macie zalozone :kreci:
to gdzie jest problem ??


Belzi No chyba nie ma aż tak ogromnej różnicy. Poszedłem zrobić zdjęcia mojemu brudaskowi ;-)
Trzeba również brać pod uwagę, że ASV czy ALH to prawie 140kg mniej niż ARL :palacz: U mnie dodatkowo są większe i cięższe hebelki, więc może dlatego mam ciut niżej.
Różnica wysokości sprężyny:
Obrazek
Przed pakietem B6+ Springi TS/FR
ObrazekObrazekObrazek

Po update:

ObrazekObrazekObrazek

Więc Pancho mamy chyba prawie to samo ;-)

U Tonny S będzie 1-2 cm niżej. MenIB coś wspominał, że można zejść w dół za pomocą specjalnych tulejek, które się wkręca w McPhersony, ale niech lepiej Jacek się wypowie.

:piwo:

rozwiązanie to Eibach + B6 lub ewentualnie TS/FR + B8

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 21:04
przez DOC
bono, a hebelki to nie sa juz czasem przy kole i nie maja wplywu na wage "budy" ? ;)
W sumie to balem sie ze Eibach -35 spowoduje ze bede tarl brzuchem na wiekszych koleinach a tez nie siadlo to wszystko tak jak myslalem. Jezeli chcesz to pstrykne jakies foty w najblizszym czasie i Ci podesle tylko Pancho podeslij mi maila na priv.
Jedyne czego teraz zaluje to ze nie wzialem B8 bo byly w tej samej cenie a fabrycznie sa przygotowane do >-30mm :(

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 3 lipca 2008, 22:01
przez Pancho
belzi napisał(a):bono, ale to co jest u Ciebie, a to co jest u Pancho na zdjeciach to ogromna roznica, a niby to samo macie zalozone :kreci:
to gdzie jest problem ??

Ale bono ma 16tki a ja 17tki to tez przez to troche inaczej wyglada.

bono dzieki za pomiary, jutro rano zmierze moja odleglosc od srodka kola, zobaczymy jak to wyglada.

DOC mail poszedl na priva.

[ Dodano: Pią 04 Lip, 2008 ]
bono napisał(a):środek koła błotnik 36-38 cm średnio 37 cm
Podaję taką tolerancję ponieważ bardzo ciężko to dokładnie zmierzyć

Zmierzylem i u mnie wychodzi okolo 39cm, wiec jest jeszcze wyzej. Zastanowie sie czy bede to zmienial, bo jezdzi mi sie dobrze i nie musze uwazac na miske.

Re: [1M] Mialo byc nizej, a wyszlo cross country

PostNapisane: 8 lipca 2008, 09:38
przez zbigf
Witam!
Przypinając się do tematu, ile wynosi odległość koła od błotnika w fabrycznym zawieszeniu w wersji standartowej. Ciekawi mnie to, bo ja pół roku temu kupiłem w Niemczech Stelle na żółtych sprężynach - odległość koła od błotnika ok. 5,5-6 cm. Zawieszenie b. dobre na równej drodze a nawet na dziurach, ale gdy droga jest pofalowana to już nie jest przyjemnie.