Strona 1 z 1

[1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 6 lipca 2008, 21:55
przez jaro4444
Czy ktoś z Was stosował dolot pomiędzy filtrem powietrza a turbiną od ASZ/ARL do silników VP lub słabszych PD? Czy dało to jakiś wymierny efekt?

Zastosowanie kolektora dolotowego ASZ do VP daje na tyle wyraźnie efekty, że postanowiłem poeksperymentować z dolotem od filtra powietrza do turbo.
Postanowiłem wymienić:
- górną cześć filtra powietrza,
- przepływomierz,
- rurę elastyczną "hamonijkę",
- sztywną rurę z tyłu silnika dolotową do cześci zimnej turba.

Wszystko to (na razie poza przepływomierzem) dorwałem od Audi A3 ASZ.
Wstępne porównanie wymiarów daje optymizm na przyszłość:

Obrazek
Obrazek

Tu szczególnie widać róznice w "wąskich gardłach":

Obrazek
Obrazek

Tu również:

Obrazek
Obrazek

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 7 lipca 2008, 06:18
przez Dariuspolo
jaro4444 ja mam tak u siebie, przy montarzu odpowietrzenia najlepiej ta rurke dobrze podgrzac a pozniej na cieplo odpowiednio wygiac, gorna czesc puszki powietrza moze zostac twoja z ALH musisz tylko wypilowac te trzy zabki trzymajace oring, cala reszta pasuje P&P.

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 7 lipca 2008, 06:55
przez jaro4444
Darek górę filtra już mam. Jedyne czego mi brakuje to przepływomierza i chwili czasu na montaż ;)

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 7 lipca 2008, 09:49
przez bono
jaro4444, możesz napisać czego się spodziewasz po tym swapie ?? Nie trzeba będzie nic robić z programem ?? Zmieni się przecież średnica dolotu a co za tym idzie jego pojemność. Chyba, że ta zmiana z punktu widzenia trubiny jest niewielka i turbosprężarka nie odczuje zmniejszenia ciśnienia zassysanego powietrza :hmmm: Dobrze myślę ??

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 7 lipca 2008, 11:47
przez mirass
ja miałem taką rurę w swoim AGRze jak podłączyłem duże turbo i powiem że dobrze obsługiwała tą ilość powietrza. zastosowałem ją ze względu na wyjscie 60mm. Co do pytania na temat polepszenia napełniania to większa średnica spowoduje szybsze pompowanie turbo.

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 7 lipca 2008, 16:34
przez jaro4444
bono napisał(a):Nie trzeba będzie nic robić z programem


Będzie ale ze względu na wskazania przepływomierza. Trzeba będzie przeskalować mapy. Dlatego, że dla tej samej objetości zasysanego powietrza przy większym przekroju porzecznym będzie mniejsza prędkość powietrza. Może (choć nie musi) spowodować to poźniejsze narastanie momentu obrotowego i mocy. Mam ostatni wykres ze strojenia na standardowym dolocie, po założeniu nowego dolotu podjadę na rolki i sprawdzę jak to zmieniło przebieg krzywych bez korekty programu.

bono napisał(a):możesz napisać czego się spodziewasz po tym swapie


Poprawy napełnienia cylindrów przez to zmniejszenie dymienia na pełnym bucie albo przy tym samym dymie wiekszą moc. Ja dążę w strone pierwszej opcji. ;]

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 31 lipca 2008, 06:40
przez bono
jaro4444, założyłeś już ten dolot ?? Możesz mi na PW podesłać koszta takiej modyfikacji ? Jak wrażenia ?

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 31 lipca 2008, 15:44
przez jaro4444
Bono założyłem ;)
Słuchaj koszta są zależne od tego za ile kupisz graty. Ja dałem śmieszne pieniądze - góra obudowy filtra powietrza, rura "harmonijka", rura aluminiowa, łącznik do turbiny gumowy + potrzebne opaski zaciskowe kosztowały mnie 150 zł, do tego przepływomierz 120 zł. Całość generalnie pasuje P&P poza jedną rzeczą - odmą silnika. Jest na to sposób - kupujesz odmę od Lanosa 1,6 DOHC i ucinasz odpowiednie kolanko ;) Lanosowa odma kosztuje w sklepie 14 zł.

Wrażenia - zmienił się odgłos pracy - słychać jak zasysa turbo przy ok 2000 obr ;) Na razie jest nie shamowane i nie dostrojone do nowej przepływki ale wyraźnie jest jebn... niutona ok 2000 obr - widać wyraźnie łatwiej się zassysa teraz motorowni. Żwawiej też pracuje w średnim zakresie obrotów - ok 3000. Wyżej na razie nie pałuje bo jest niedostrojone.
Jak Rogal się ogarnie to shamuje to i dam do dostrojenia. Dopiero przedwczoraj wrócił z urlopu i czekam w kolejce...

[ Dodano: Czw 14 Sie, 2008 ]
Więc wreszcie dziś nastąpiła chwila prawdy. Dla porównania pierwszy wykres gdzie mamy mod "ostateczny" z lipca i porównanie go z dolotem i przepływomierzem założonym bez korekty:



Obrazek



Wyrażnie widać, że nowy większy przepływomierz do 2600 obrotów obcinał dawki paliwa przez mniesze wskazania a powyżej 2600 górę biorą mniejsze opory przepływu nowej rury.

Zdejmowaliśmy paliwa, zdejmowaliśmy, po drodze było 196 KM (tak spalił lepiej co dostał paliwa i moc rosła) ale moim zdaniem troche za bardzo jeszcze kopcił. Wreszcie doszliśmy do tego:

Obrazek


Proszę zwrócić uwagę na temperaturę zewnętrzną...

Odczucia w jeździe - auto zapier... od startu do 4500 bez najmniejszego nawet zająknięcia. Jest cichsze jak na starym dolocie i po prostu rwie do przodu. Na kreskach niby przepaści nie ma ale w jeździe jest i to znaczna.

Polecam tego typu moda ale tylko z korektą softu!!!

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 07:59
przez bono
jaro4444, no to wiem już jakiego moda będę robił u siebie ;-)
Irek jak kiedy będę w Twoich okolicach to muszę przejechać się Twoim VP. Ale ten Leon musi zapinać :D gratuluję pomysłu :piwo: :brawo:

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 08:56
przez jaro4444
Błażej zapraszam ;)

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 23 lutego 2009, 21:45
przez johnson
zabralem sie za wymiane dolotu w moim AHF na ARL i niestety mam klopot, chodzi o przeplywke, u siebie mam taka jajowata wtyczke z 5 przewodami (Pierburg, bez wyciaganego wkladu), w przeplywomierzu ARL mam podluzne gniazdo (wtyczka tez na 5 bolcow, wyciagany wklad), czy wystarczy ulozyc kabelki w takiej kolejnosci jak sa oryginalnie w ARL i bedzie dzialac? czy ktos moze mi podac kolejnosc kabelkow kolorkami zebym mogl ocenic czy po samych kolorach do czegos dojde?

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 23 lutego 2009, 22:38
przez Axee
johnson, dla roznych rocznikow w Audi moze byc inaczej, podaj prosze jaki rok modelowy auta masz?

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 23 lutego 2009, 23:39
przez johnson
mam a3 AHF, 98 rok, przeplywka pierburg, bez wymiennego wkladu, z "jajowata" wtyczka, z arl mam przeplywke boscha (wymienny wklad), mam jeszcze jedna koncepcje, zaloze na swoja przeplywke redukcje (gumowy kolnierz), z 77mm na 68mm i wtedy ta gruba harmonijka z arl wejdzie na to
edit: wtyczka w arl ma piny w jednek linii, u mnie w AHF mam 2 linie bolcow

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 24 lutego 2009, 02:54
przez Axee
johnson, tu masz rozpiske dla poszczegolnych modeli Audi z silnikiem AHF
model 1998:
1 - czerwono-zielony (50pin diesel direct injection system control unit)
2 - brazowo-niebieski (masa, earth connection (sender earth), in engine wiring harness)
3 - zolto-czarny (D101, connection -1-, in engine compartment wiring harness)
4 - wolny
5 - brazowy (masa, earth connection, in diesel direct injection wiring harness)
6 - fioletowo-brazowy (52pin diesel direct injection system control unit)

model 1999:
1 - wolny
2 - zolto-czarny (D101, connection -1-, in engine compartment wiring harness)
3 - brazowy (4pin diesel direct injection system control unit)
4 - czerwono-zielony (50 diesel direct injection system control unit)
5 - brazowo-niebieski (52 diesel direct injection system control unit)

model 2000:
1 - wolny
2 - zolto-czarny (D101, connection -1-, in engine compartment wiring harness)
3 - fioletowo-zielony (49pin diesel direct injection system control unit)
4 - czerwono-zielony (30pin diesel direct injection system control unit)
5 - niebieski (68 pin diesel direct injection system control unit)

przeplywka w Seat Leon ARL ma nastepujace podlaczenie:
1 - wolny
2 - zolto-czarny (D102, connection 2, in engine compartment wiring harness)
3 - zielony (49pin diesel direct injection system control unit)
4 - czerwono-zielony lub czerwono-fioletowy (30pin diesel direct injection system control unit)
5 - czarny (68pin diesel direct injection system control unit)


Zatem wg mnie, powinno to byc tak podlaczone:
stary pin 3 -> zolto-czarny -> nowy pin 2
stary pin 2+5 -> brazowo-niebieski i brazowy -> nowy pin 3
stary pin 1 -> czerwono-zielony -> nowy pin 4
stary pin 6 -> fioletowo-brazowy -> nowy pin 5

Nr pinow znajdziesz na wtyczce i w gniezdzie.

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 24 lutego 2009, 09:17
przez johnson
no wbilo mnie w fotel,juz sprawe obszedlem zamawiajac gumowa redukcje bo stracilem wiare a tu taka informacja, super, dzisiaj bede to przepinal i zobacze czy smiga,
znasz moze jeszcze numer oryginalnej wtyczki przelywomierza do ARL, bedzie chyba najlepiej jak te kabelki wepne w oryginalna wtyczke, ewentualnie wtyczka z dowolnego tdi tyle zeby miala taki sam ksztalt jak gniazdo w przeplywce ARL

edit: moja wtyczka 1J0973775A, wtyczka 5 pin 1J0971446A, mam jeszcze numer wtyczki asz/arl i ona ma inny numer niz 5 pinowa AHF (1J0973735), teraz mam lekki zgryz, ktora zamowic

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 24 lutego 2009, 10:37
przez Axee
johnson, 1J0971446A zastapiony zostal 1J0971446M i jest to uchwyt przewodow, wtyczka 5pin do miernika masy powietrza ma nr 1J0973775A czerwono-czarna lub 1J0973999A czarno-blekitka. Wtyczka 6 pinowa ma nr 3A0973713. W A3 do VINu 8L-W-200000 byla stosowana 3A0973713 6stykow, od VINu 8L-X-000001 1J0973775A 5stykow. 1J0973735 to 10pinowa wtyczka do pompy wtryskowej. Wlasnie wrocilem z garazu, u mnie w ASV jest 1J0973775A, z zewnatrz czarna, w srodku czerwona. Podejrzewam, ze do przeplywki z ARL bedzie taka sama. Zatem kup taka: 1J0973775A.

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 24 lutego 2009, 13:51
przez johnson
super, wtyczka zamowiona, 11pln w skodzie w Wawie, bede donosil nt. walk jak tylko ogarne jak te kable poprzekladac, dzieki

[ Dodano: Sro 04 Mar, 2009 ]
Dolot zalozony, jak zwykle byla walka z martwa natura. Wiec kolejno, demontaz starego dolotu przebiegl bez problemu, bylo troche walki zeby zalozyc od gory dolot z ARL, ale troche kombinacji i weszlo. Co nie pasowalo w 100%, udalo mi sie przykrecic tylko jedno ucho trzymajace (to na gorze kolektora), drugie jest jakis 1cm od kolektora i musze dac dluzsza srube, nie musialem nic robic z przewodem do serwa, zostawilem na razie stary przeplywomierz i musialem zalozyc redukcje gumowa zeby naciagnac na to harmonijke z ARL (wymagala malej kosmetyki nozem), co do samej jazdy to auto ma slabszy dol ale szybciej sie wkreca i ma bardzo mocna gore, czuc ze powyzej 4000 obr. moc ciagle narasta, teraz czas na
zalozenie odmy z lanosa (teraz troche chalupniczo to rozwiazalem) i porzadne umocowanie calosci, na wiosne trzeba przelutowac kable zeby pasowala przeplywka z ARL i potem strojenie, moze w miedzyczasie pojade na hamownie zeby zobaczyc czy sie cos zmienilo w parametrach

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 29 stycznia 2011, 16:58
przez jaceksteel
Witam. Mam pytanie, czyli jak mam ahfa z 1999 to podejdzie mi wtyczka do przeplywomierza od arla??

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 29 stycznia 2011, 19:41
przez jagood
Mi w ASV 2000r podeszła czyli na 99% u ciebie też podejdzie

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 29 stycznia 2011, 19:48
przez jaceksteel
1999r
3 - 3 - brazowy (4pin diesel direct injection system control unit)
4 - czerwono-zielony (50 diesel direct injection system control unit)
5 - brazowo-niebieski (52 diesel direct injection system control unit)
2000r
3 - fioletowo-zielony (49pin diesel direct injection system control unit)
4 - czerwono-zielony (30pin diesel direct injection system control unit)
5 - niebieski (68 pin diesel direct injection system control unit)


Widze, roznica jest tylko w ilosci pinow. Podejdzie mi P&P czy bedzie trzeba cos przelutowywac. Ciekaw jestem czy odpowiedni sygnal do kompa...

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 30 października 2011, 09:23
przez chlorek
Cieknie mi turbo po wczorajszym sprawdzeniu dokładnie i teraz mam pytanie.
Chcę przerobić cały dolot do niej oraz wstawić intercooler jednostronny.

Możecie mi polecić gdzie i co ewentualnie kupić i czy dobry pomysł jest wstawić jednostronny intercooler.
Również zastanawiam się na wstawieniem większego turbo - ale czy wstawać nie będzie później - wyżej?. Jakie ewentualnie turbo polecacie aby nie zarżnąć ARL-a.

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 6 maja 2013, 13:12
przez Kamil90
Panowie mam pytanie, robię swap dolotu z ARL do ALH. Turbo od ARL również już mam, teraz chciałbym wiedzieć czy zaznaczone na czerwono elementy gumowe dolotu są takie same czy nie? Ewentualnie może ktoś sprawdzić w etce i podać numer?

Obrazek
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

Kupiłem dolot od ARLa ale bez tej gumy i nie wiem czy uda mi sie przełożyć tą moją z ALH czy jest inna.

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 6 maja 2013, 21:21
przez kornat
Kamil90, jest inna, ta z ALH jest jednej średnicy z obu stron a w dolocie z ASZ/ARL jest jedna szersza druga węższa.

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 6 maja 2013, 22:29
przez Kamil90
Może ktoś mi sprawdzić numer tej gumy?

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 7 maja 2013, 08:48
przez kornat

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 8 maja 2013, 14:03
przez ryniek_p
Kolego a mozesz powiedzieć jaki koszt elementów zzeby zalozyc takie turbo? chodzi mi o te przewody wszystkie bo turbo to wiem mniej wiecej 800zł.

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 8 maja 2013, 21:12
przez Kamil90
Wszystko zależy za ile wyrwiesz konkretne elementy na allegro bądź innym portalu aukcyjnym. U mnie całość czyli:
Puszka filtra ARL
Przepływka ARL
Filtr Powietrza Pipercross
Rura Harmonijka ARL
Dolot do turbo ARL ten metalowy
Guma do turbo o której pisałem

Wyszło łącznie z wysyłkami 210 zł

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 19 czerwca 2014, 20:18
przez Martinus1985
Panowie a jak zrobić tą odmę bo zdjęcia nie aktualne i nic nie widać.
Proszę o wyjaśnienie.

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 26 czerwca 2014, 18:58
przez Szymono5759
Martinus1985 napisał(a):Panowie a jak zrobić tą odmę bo zdjęcia nie aktualne i nic nie widać.
Proszę o wyjaśnienie.

tez bym luknął bo zbieram chęci i graty na tego moda :)

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 26 czerwca 2014, 19:01
przez Martinus1985
Szymono5759 napisał(a):
Martinus1985 napisał(a):Panowie a jak zrobić tą odmę bo zdjęcia nie aktualne i nic nie widać.
Proszę o wyjaśnienie.

tez bym luknął bo zbieram chęci i graty na tego moda :)


Może ktoś coś doda bo mam już wszystkie graty i czekają na montaż.

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 26 czerwca 2014, 21:07
przez Kamil90
U mnie była normalna rurka od odmy tak przekręcona i jakoś wciśnięta. Ciekła. Więc to chwilowe rozwiązanie.
Ktoś kiedyś tu pisał o odmie z lanosa 1.6

Re: [1M] SWAP dolotu do turbiny od ASZ/ARL do VP.

PostNapisane: 8 sierpnia 2015, 15:41
przez Kris1988
Też mam zrobić taki swap tylko że wcisnę narazie przepływkę od swojego ASV