Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Gwint a geometria kol

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Gwint a geometria kol

Postprzez Arek436 » 5 lutego 2009, 21:22

Witam,

czy zmieniajac zawieszenie ori na gwint musze jechac na ustawienie geometri kol?
Nawet jesli obnizylbym tylko 30 do 40mm?

Ile moge obnizyc zawieszenie majac na lato 225/40 R18 (juz zamowione, czekam na dostawe :) )

Pozdrawiam.
/Arek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Arek436
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7 lipca 2008, 07:04
Lokalizacja: Sztokholm, Sochaczew
Auto: Leon 1.8 20V AUT

Reklama

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez Axee » 6 lutego 2009, 02:00

Arek436 napisał(a):czy zmieniajac zawieszenie ori na gwint musze jechac na ustawienie geometri kol?
Nie zaszkodzi, a nawet wskazane.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez Arek436 » 6 lutego 2009, 05:27

Dzieki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Arek436
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7 lipca 2008, 07:04
Lokalizacja: Sztokholm, Sochaczew
Auto: Leon 1.8 20V AUT

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez lec » 7 lutego 2009, 02:38

a ja powiem wiecej - musisz.

Jesli mechanior nie jest jakims magikiem to nie jest wstanie rozlozyc i zlozyc zawieche dokladnie tak samo jak byla przed złożeniem, wniosek - trzebe skorygowac geometrię, najczesciej są to tylko drobne korekty.
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez telkom » 3 marca 2009, 20:49

Uświadomcie mnie proszę co takiego się zmienia przy wymianie kolumny (bo na tym polega zmiana na gwint) że trzeba regulować geometrię?? O który kąt geometrii chodzi?

Wymieniałem z ori na gwint i odwrotnie z 10 razy w moim 1M (przy wprawie trwa to 30 min na przód i 30 na tył) i nigdy nie regulowałem geometrii. I nigdy nie stwierdziłem ani dziwnego zachowania auta ani zdzierania krawędzi opon ani niczego innego niewłaściwego. Bo i dlaczego miałoby się coś zmienić? Który to element kolumny wpływa na geometrię bo naprawdę jestem ciekaw ;)) ?? Pytam oczywiście o te parametry (kąty) które można wogóle regulować w tym modelu.

lec - uświadom nas proszę dlaczego cyt.: "musisz". Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
telkom
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 12 października 2005, 20:19
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Toledo 1.8 20V Sport

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez Grześ » 3 marca 2009, 22:13

w 1m nie ustawia sie geometrii tylko zbieżność a to jest zasadnicza różniąca

jak mechanik nie będzie ruszał mocowania sworznia wahacza czy drążków kierowniczych bo nie ma takiej potrzeby przy wymianie amora to nie ma potrzeby robienia zbieżności jak przed wymiana było ok

tyle razy było pisane na forum
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez telkom » 4 marca 2009, 10:19

Grześ - w pełni się zgadzam.

I w pełni irytują mnie porady osób które nie znając tematu udzielają zdecydowanych odpowiedzi typu "musisz". Wprowadzają tylko w błąd innych.....

No chyba że "lec" wyprowadzi nas z błędu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
telkom
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 12 października 2005, 20:19
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Toledo 1.8 20V Sport

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez Axee » 4 marca 2009, 18:00

Grześ napisał(a):w 1m nie ustawia sie geometrii tylko zbieżność a to jest zasadnicza różniąca
Jesli chodzi o os przednia to bardzo ciekawe co napisales. Skoro zbieznosc kol przednich ustawia sie na koncowkach drazkow kierowniczych, to co w takim razie ustawia sie na 3 srubach mocujacych sworzen wahacza oraz na srubach wozka/sanek???? Jesli chodzi o os tylna to tam regulacji prawie nie ma... mozna tylko skorygowac ustawienie belki wzgledem podluznic, na mocowaniach trzymajacych belke do podluznicy.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez Grześ » 4 marca 2009, 19:55

widzę ze usilnie chcesz ta geometrie robić

Axee napisał(a):ustawia sie na 3 srubach mocujacych sworzen wahacza


można ustawić kat pochylania koła , ale tak naprawdę jak ustawisz to wychylenie za bardzo to tylko opony będzie cięło, maja być po środku, każdy diagnosta powie ci ze w tym aucie nie ma geometrii ale jeśli się będziesz upierał to ci ja zrobią a ty za to odpowiednio zapłacisz a on nic nie zrobi

Axee napisał(a):srubach wozka/sanek?


sanki maja swoje jedno położenie to co napisałeś to kompletna bzdura , jak byś to robił to powinieneś zauważyć ze tam gdzie schodzą się sanki z podwoziem przednie śruby sa specjalne 3 punkty ustalające na sankach i na podwoziu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez Axee » 5 marca 2009, 02:32

Grześ napisał(a):sanki maja swoje jedno położenie to co napisałeś to kompletna bzdura , jak byś to robił to powinieneś zauważyć ze tam gdzie schodzą się sanki z podwoziem przednie śruby sa specjalne 3 punkty ustalające na sankach i na podwoziu
W takim razie co jest narysowane i napisane pod spodem? Czy to bajka wyssana z palca:
Obrazek
Front axle camber: correction
If the measured values fall outside the tolerance range, the lateral inclination should be first tested and balanced if necessary.
The camber can only be slightly adjusted by moving the subframe.
– Release bolts -1- and -2- .
– Move the subframe so that the camber is equal on both sides.
The advance may be altered by moving the subframe.
– Check the advance after.
– Fit the new bolts on the subframe and tighten.

Wiem, ze geometria w 1M jest ograniczona, ale w przypadku gdy ktos odkrecal sworznie wahacza od ramienia wahacza, lub kombinowal z sankami, sie ja robi. Dlatego twierdze, ze mozna ustawic nie tylko zbieznosc, lecz ciut wiecej. Geometria kol to nie tylko ustawienie, ale rowniez pomiar. Dla wlasnej swiadomosci lub satysfakcji przy pomiarze geometrii mozna sprawdzic poszczegolne parametry i porownac z fabryczna norma dla auta, dlatego w pierwszym poscie napisalem ze "nie zaszkodzi to zrobic, a nawet wskazane". Jak inaczej sprawdzisz czy jest cos nie tak z zawieszeniem/ustawieniem kol? Pomiar na dobrej jakosci maszynie np. Beissbarth na podczerwien i CCD prawde Ci powie. Skoro uwazasz taki pomiar za zbedny, Twoja sprawa, ja wole miec wydruk i wiedziec ze wszystko jest OK. Tym akcentem koncze moj wywod o geometrii kol i osi w 1M.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez Grześ » 5 marca 2009, 10:26

tak jak napisałem punkty ustalające znajdują sie na sankach i na podwoziu przy śrubach nr 1 i tyle w tym temacie, jak podłożnice sa krzywe to geometria nic nie da



możesz sobie tez ustalać geometrie na śrubach łączących wahacze z sankami hahahah i wiele innych takich punktów jak ktoś sie uprze
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez telkom » 5 marca 2009, 11:01

A ja wrócę do tego jaki jest temat tego posta. Cytuję:

"czy zmieniajac zawieszenie ori na gwint musze jechac na ustawienie geometri kol? "

Odpowiedź jest jednoznaczna: NIE, NIE MUSISZ.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
telkom
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 12 października 2005, 20:19
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Toledo 1.8 20V Sport

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez Ponior » 13 marca 2009, 14:23

Ja jakieś 2 miesiące temu zakładałem gwint (wcześniej eibach pro kit + kayba) i byłem sprawdzić zawieche komputerowo i niestety było troszke do pokręcenia, choc auto jechało prosto.
Zobacz Profil
Ponior
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 9 czerwca 2008, 07:21
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Auto: Audi S3 8p

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez matadorRS » 13 marca 2009, 17:05

Ponior napisał(a):Ja jakieś 2 miesiące temu zakładałem gwint (wcześniej eibach pro kit + kayba) i byłem sprawdzić zawieche komputerowo i niestety było troszke do pokręcenia, choc auto jechało prosto.


Bo lepiej jest pokrecic troche sruboretem i skasowac 100zł nic powiedziec ze jest ok i skasowac 30zł ;)
Zobacz Profil
matadorRS
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 26 listopada 2008, 11:42
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 20VT

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez Ponior » 13 marca 2009, 17:42

matadorRS napisał(a):Bo lepiej jest pokrecic troche sruboretem i skasowac 100zł nic powiedziec ze jest ok i skasowac 30zł

Byłem u znajomego mojego ojca, mysle, że mnie nie nabrał. Robił pomiary, wyszły niektóre rzeczy na czerwono na kompie, potem kręcił czymś, i to jakieś 40min, bo cos tam było zapieczone i po nastepnej diagnozie wszystko świciło sie na zielono.
pozdro :)
Audi S3 360ps, 482nm by EcuProject
Zobacz Profil
Ponior
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 9 czerwca 2008, 07:21
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Auto: Audi S3 8p

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez telkom » 13 marca 2009, 21:09

Całkiem możliwe, że geometria była już przestawiona przed zamianą zawieszenia. W końcu wystarczy zaliczyć kilka dziur w drodze aby przestało być idealnie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
telkom
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 12 października 2005, 20:19
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Toledo 1.8 20V Sport

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez Ponior » 13 marca 2009, 21:33

może i wczesniej było cos nie tak to prawda, ale po wymianie amortyzatorów, wachaczy itp.
powinno sie zobaczyc czy wszystko jest na swoim miejscu.
Chłopaki nie jeździcie tutaj wolnymi autami, często napewno latacie 200km/h :nonono:
ładujecie kupe kasy w tuning a oszczędzacie 70-100zł na sprawdzenie geometrii, cos tu nie tak. :hmmm:
Każdy zrobi jak uważa ale ja wole jeździc bezpiecznie.
Pozdrawiam :peace:
Zobacz Profil
Ponior
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 9 czerwca 2008, 07:21
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Auto: Audi S3 8p

Re: Gwint a geometria kol

Postprzez telkom » 14 marca 2009, 11:22

Zgadzam się z Tobą. Na pewno dobrze jest od czasu do czasu sprawdzić geometrię. Bo na naszych drogach niestety o zmiany w geometrii bardzo łatwo. WARTO sprawdzić tak jak wszystko w aucie: hamulce, rozrząd, wydech itd, itd. Odpowiedź moja była taka a nie inna bo KONIECZNOŚCI regulacji po wymianie kolumn nie ma. Nie ma ona wpływu na geometrię. A o to było pytanie.

Też jestem fanem utrzymywania auta w nienagannym stanie bo tylko to gwarantuje bezpieczną jazdę. I też nie szczędzę kilkudziesięciu czy kilkuset złotych na takie cele. Nie muszę na tym oszczędzać aby kupić sobie "gwinty". Staram się jednak na tym forum odpowiadać KONKRETNIE na zadane pytania i wątpliwości tak aby nie wprowadzić nikogo w błąd. A jeśli nie wiem lub nie mam pewności to się nie odzywam... bo to przynosi więcej szkody niż pożytku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
telkom
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 12 października 2005, 20:19
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Toledo 1.8 20V Sport


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość