Strona 1 z 1

Gwint a geometria kol

PostNapisane: 5 lutego 2009, 21:22
przez Arek436
Witam,

czy zmieniajac zawieszenie ori na gwint musze jechac na ustawienie geometri kol?
Nawet jesli obnizylbym tylko 30 do 40mm?

Ile moge obnizyc zawieszenie majac na lato 225/40 R18 (juz zamowione, czekam na dostawe :) )

Pozdrawiam.
/Arek

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 6 lutego 2009, 02:00
przez Axee
Arek436 napisał(a):czy zmieniajac zawieszenie ori na gwint musze jechac na ustawienie geometri kol?
Nie zaszkodzi, a nawet wskazane.

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 6 lutego 2009, 05:27
przez Arek436
Dzieki.

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 7 lutego 2009, 02:38
przez lec
a ja powiem wiecej - musisz.

Jesli mechanior nie jest jakims magikiem to nie jest wstanie rozlozyc i zlozyc zawieche dokladnie tak samo jak byla przed złożeniem, wniosek - trzebe skorygowac geometrię, najczesciej są to tylko drobne korekty.

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 3 marca 2009, 20:49
przez telkom
Uświadomcie mnie proszę co takiego się zmienia przy wymianie kolumny (bo na tym polega zmiana na gwint) że trzeba regulować geometrię?? O który kąt geometrii chodzi?

Wymieniałem z ori na gwint i odwrotnie z 10 razy w moim 1M (przy wprawie trwa to 30 min na przód i 30 na tył) i nigdy nie regulowałem geometrii. I nigdy nie stwierdziłem ani dziwnego zachowania auta ani zdzierania krawędzi opon ani niczego innego niewłaściwego. Bo i dlaczego miałoby się coś zmienić? Który to element kolumny wpływa na geometrię bo naprawdę jestem ciekaw ;)) ?? Pytam oczywiście o te parametry (kąty) które można wogóle regulować w tym modelu.

lec - uświadom nas proszę dlaczego cyt.: "musisz". Pozdrawiam

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 3 marca 2009, 22:13
przez Grześ
w 1m nie ustawia sie geometrii tylko zbieżność a to jest zasadnicza różniąca

jak mechanik nie będzie ruszał mocowania sworznia wahacza czy drążków kierowniczych bo nie ma takiej potrzeby przy wymianie amora to nie ma potrzeby robienia zbieżności jak przed wymiana było ok

tyle razy było pisane na forum

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 4 marca 2009, 10:19
przez telkom
Grześ - w pełni się zgadzam.

I w pełni irytują mnie porady osób które nie znając tematu udzielają zdecydowanych odpowiedzi typu "musisz". Wprowadzają tylko w błąd innych.....

No chyba że "lec" wyprowadzi nas z błędu.

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 4 marca 2009, 18:00
przez Axee
Grześ napisał(a):w 1m nie ustawia sie geometrii tylko zbieżność a to jest zasadnicza różniąca
Jesli chodzi o os przednia to bardzo ciekawe co napisales. Skoro zbieznosc kol przednich ustawia sie na koncowkach drazkow kierowniczych, to co w takim razie ustawia sie na 3 srubach mocujacych sworzen wahacza oraz na srubach wozka/sanek???? Jesli chodzi o os tylna to tam regulacji prawie nie ma... mozna tylko skorygowac ustawienie belki wzgledem podluznic, na mocowaniach trzymajacych belke do podluznicy.

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 4 marca 2009, 19:55
przez Grześ
widzę ze usilnie chcesz ta geometrie robić

Axee napisał(a):ustawia sie na 3 srubach mocujacych sworzen wahacza


można ustawić kat pochylania koła , ale tak naprawdę jak ustawisz to wychylenie za bardzo to tylko opony będzie cięło, maja być po środku, każdy diagnosta powie ci ze w tym aucie nie ma geometrii ale jeśli się będziesz upierał to ci ja zrobią a ty za to odpowiednio zapłacisz a on nic nie zrobi

Axee napisał(a):srubach wozka/sanek?


sanki maja swoje jedno położenie to co napisałeś to kompletna bzdura , jak byś to robił to powinieneś zauważyć ze tam gdzie schodzą się sanki z podwoziem przednie śruby sa specjalne 3 punkty ustalające na sankach i na podwoziu

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 5 marca 2009, 02:32
przez Axee
Grześ napisał(a):sanki maja swoje jedno położenie to co napisałeś to kompletna bzdura , jak byś to robił to powinieneś zauważyć ze tam gdzie schodzą się sanki z podwoziem przednie śruby sa specjalne 3 punkty ustalające na sankach i na podwoziu
W takim razie co jest narysowane i napisane pod spodem? Czy to bajka wyssana z palca:
Obrazek
Front axle camber: correction
If the measured values fall outside the tolerance range, the lateral inclination should be first tested and balanced if necessary.
The camber can only be slightly adjusted by moving the subframe.
– Release bolts -1- and -2- .
– Move the subframe so that the camber is equal on both sides.
The advance may be altered by moving the subframe.
– Check the advance after.
– Fit the new bolts on the subframe and tighten.

Wiem, ze geometria w 1M jest ograniczona, ale w przypadku gdy ktos odkrecal sworznie wahacza od ramienia wahacza, lub kombinowal z sankami, sie ja robi. Dlatego twierdze, ze mozna ustawic nie tylko zbieznosc, lecz ciut wiecej. Geometria kol to nie tylko ustawienie, ale rowniez pomiar. Dla wlasnej swiadomosci lub satysfakcji przy pomiarze geometrii mozna sprawdzic poszczegolne parametry i porownac z fabryczna norma dla auta, dlatego w pierwszym poscie napisalem ze "nie zaszkodzi to zrobic, a nawet wskazane". Jak inaczej sprawdzisz czy jest cos nie tak z zawieszeniem/ustawieniem kol? Pomiar na dobrej jakosci maszynie np. Beissbarth na podczerwien i CCD prawde Ci powie. Skoro uwazasz taki pomiar za zbedny, Twoja sprawa, ja wole miec wydruk i wiedziec ze wszystko jest OK. Tym akcentem koncze moj wywod o geometrii kol i osi w 1M.

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 5 marca 2009, 10:26
przez Grześ
tak jak napisałem punkty ustalające znajdują sie na sankach i na podwoziu przy śrubach nr 1 i tyle w tym temacie, jak podłożnice sa krzywe to geometria nic nie da



możesz sobie tez ustalać geometrie na śrubach łączących wahacze z sankami hahahah i wiele innych takich punktów jak ktoś sie uprze

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 5 marca 2009, 11:01
przez telkom
A ja wrócę do tego jaki jest temat tego posta. Cytuję:

"czy zmieniajac zawieszenie ori na gwint musze jechac na ustawienie geometri kol? "

Odpowiedź jest jednoznaczna: NIE, NIE MUSISZ.

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 13 marca 2009, 14:23
przez Ponior
Ja jakieś 2 miesiące temu zakładałem gwint (wcześniej eibach pro kit + kayba) i byłem sprawdzić zawieche komputerowo i niestety było troszke do pokręcenia, choc auto jechało prosto.

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 13 marca 2009, 17:05
przez matadorRS
Ponior napisał(a):Ja jakieś 2 miesiące temu zakładałem gwint (wcześniej eibach pro kit + kayba) i byłem sprawdzić zawieche komputerowo i niestety było troszke do pokręcenia, choc auto jechało prosto.


Bo lepiej jest pokrecic troche sruboretem i skasowac 100zł nic powiedziec ze jest ok i skasowac 30zł ;)

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 13 marca 2009, 17:42
przez Ponior
matadorRS napisał(a):Bo lepiej jest pokrecic troche sruboretem i skasowac 100zł nic powiedziec ze jest ok i skasowac 30zł

Byłem u znajomego mojego ojca, mysle, że mnie nie nabrał. Robił pomiary, wyszły niektóre rzeczy na czerwono na kompie, potem kręcił czymś, i to jakieś 40min, bo cos tam było zapieczone i po nastepnej diagnozie wszystko świciło sie na zielono.
pozdro :)

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 13 marca 2009, 21:09
przez telkom
Całkiem możliwe, że geometria była już przestawiona przed zamianą zawieszenia. W końcu wystarczy zaliczyć kilka dziur w drodze aby przestało być idealnie.

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 13 marca 2009, 21:33
przez Ponior
może i wczesniej było cos nie tak to prawda, ale po wymianie amortyzatorów, wachaczy itp.
powinno sie zobaczyc czy wszystko jest na swoim miejscu.
Chłopaki nie jeździcie tutaj wolnymi autami, często napewno latacie 200km/h :nonono:
ładujecie kupe kasy w tuning a oszczędzacie 70-100zł na sprawdzenie geometrii, cos tu nie tak. :hmmm:
Każdy zrobi jak uważa ale ja wole jeździc bezpiecznie.
Pozdrawiam :peace:

Re: Gwint a geometria kol

PostNapisane: 14 marca 2009, 11:22
przez telkom
Zgadzam się z Tobą. Na pewno dobrze jest od czasu do czasu sprawdzić geometrię. Bo na naszych drogach niestety o zmiany w geometrii bardzo łatwo. WARTO sprawdzić tak jak wszystko w aucie: hamulce, rozrząd, wydech itd, itd. Odpowiedź moja była taka a nie inna bo KONIECZNOŚCI regulacji po wymianie kolumn nie ma. Nie ma ona wpływu na geometrię. A o to było pytanie.

Też jestem fanem utrzymywania auta w nienagannym stanie bo tylko to gwarantuje bezpieczną jazdę. I też nie szczędzę kilkudziesięciu czy kilkuset złotych na takie cele. Nie muszę na tym oszczędzać aby kupić sobie "gwinty". Staram się jednak na tym forum odpowiadać KONKRETNIE na zadane pytania i wątpliwości tak aby nie wprowadzić nikogo w błąd. A jeśli nie wiem lub nie mam pewności to się nie odzywam... bo to przynosi więcej szkody niż pożytku.