Strona 1 z 12
Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
3 maja 2009, 16:41
przez KiNiO
Witam. Mam takie pytanie jaki gwint najlepiej kupic dysponujac funduszami do np 1200zl??
Popatrzylem alledrogo i wyszukalem jakies MTS technik i JOM

Rowniez uzywane zawieszenie H&R tylko kota w worku nie chce wole miec gwarancje itp..... moze3cie cos polecic????
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
4 maja 2009, 01:28
przez lec
KiNiO, za ta kase do dobrych amorkow na cale auto nie dostaniesz a co dopiero gwinta.... uzywane, przechodzone.... w tej cenie tak, ale wtedy nie ma mowy o gwarancji
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
4 maja 2009, 07:02
przez KiNiO
To co najlepiej szukac co byscie poradzili????
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
4 maja 2009, 07:18
przez smoky7
KiNiO napisał(a):To co najlepiej szukac co byscie poradzili????
Co do
KiNiO napisał(a):Popatrzylem alledrogo i wyszukalem jakies MTS technik i JOM
To ja bym odradzał ponieważ zawieszenia są miekkie fakt faktem nowe.
Co do h&R to są dobre zawieszenia ale chyba najtwardsze ze wszystkich możliwych . Ja bym skłaniał się juz pomiędzy firmami KW, FK, Eibach , koni.
Jeżeli nie planujesz mocno zglebić auta to moim zdaniem nie ma sensy bawić sie w gwinta lepiej zainwestować w dobre sprężynki. Co do używanego gwinta musisz zwrócić uwagę na :
1. Czy tłoczyska są suche
2. Czy nie puszczają oleju
3 . I co najważniejsze czy nie ma wżerów
ja na twoim miejscu jeżeli miał bym wybierać miedzy nowymi co podałeś MTS technik i JOM, oraz supersport kupiłbym sprężynki. A co do używanych to wszystkie firmy które podałem są warte polecenia

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
4 maja 2009, 12:08
przez KiNiO
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
4 maja 2009, 12:56
przez smoky7
KiNiO, Te zawieszenie są jak najbardziej warte polecenia grube tłoczyska regulacja twardości , będziesz zadowolony jak i pierwsze tak i drugie mają regulacje twardości przód ustawia sie kręcąc tymi małymi śrubkami od góry a tył z tego co wiem należy wcisnąć amortyzator i przekręcać w lewo bądz w prawo.Ogólnie taki mały bajerek jest ta regulacja twardości pozwala regulować silę pod i nadsterowności auta no i oczywiście czucie każdego kamyczka ale z doświadczenia wiem ze raz jak sie wyreguluje pośrodku więcej sie nie grzebie

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
4 maja 2009, 18:22
przez lec
szczegolnie te drugie do kombi z wżerami

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
4 maja 2009, 18:42
przez smoky7
lec napisał(a):szczegolnie te drugie do kombi z wżerami

Fakt nie zauważyłem do Leona od kombi nie pasuje
A co do wżerów to nie widać czy są na tłoczyskach
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
4 maja 2009, 20:15
przez KiNiO
To moze jak byscie poprostu zobaczyli jakas okazje to dajcie cynk tutaj w temacie... bo temat jest w planach...=))
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
4 maja 2009, 22:02
przez rob555
Ja mam gwint FK na KONI z regulacja sily tlumienia.
Wady : uwalona jedna sruba regulacyjna w przednim amorku (obecne na sztywno nastawy)
tylnia lewa nakretka na gwincie zapiekla sie fest i bede z tym walczyc.
Obniza sporo

tloczyska suche
700zl
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
5 maja 2009, 07:14
przez KiNiO
A jak z twardoscia na tym zawieszeniu?? Jakies fotki moglbys zapodac???
A wklady koni gdzie mozna kupic??
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
5 maja 2009, 21:33
przez KriSSo
smoky7 napisał(a):Co do h&R to są dobre zawieszenia ale chyba najtwardsze ze wszystkich możliwych .
Ja mam nieco inne doświadczenia. Jeździłem na H&R Cup kit 60/40 i zawias ten jest dwukrotnie bardziej komfortowy, niż komplet weitec 35/35 o KW nawet nie wspominając. Podobnie gwint H&R. Tylko, że jest kilka linii H&R'a - są zestawy na ulicę, na tor, tuningowe, wyczynowe, czy ultra niskie. Zatem nie pakujmy wszystkich produktów H&R'a do jednego worka, bo wychodzą potem z tego herezje.
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
6 maja 2009, 16:23
przez rob555
KiNiO napisał(a):A jak z twardoscia na tym zawieszeniu?? Jakies fotki moglbys zapodac???
A wklady koni gdzie mozna kupic??
No jest twardo....a koni pewnie u dealera ale te wklady powinny pozyc jeszcze troche

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
6 maja 2009, 18:08
przez KiNiO
A mozesz zrobic jakies fotki??? jaki stan itp.....
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
6 maja 2009, 19:00
przez smoky7
KriSSo napisał(a):Jeździłem na H&R Cup kit 60/40
My tu mówimy o zawieszeniu gwintowanym a nie o cup kit czy innych wynalazkach
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
6 maja 2009, 21:02
przez KriSSo
Więc przeczytaj mój post ponownie, na temat gwinta również napisałem.
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
6 maja 2009, 21:54
przez smoky7
KriSSo napisał(a):Więc przeczytaj mój post ponownie, na temat gwinta również napisałem.
przecież nie będziemy się kłócić moje odczucia są takie ze h&r jest jeden z najtwardszych gwintów i pewnie kilka osób by to potwierdziło oczywiście mówimy gdy gwint jest skręcony.
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
10 maja 2009, 18:15
przez KiNiO
Panie Robercie czy mogl by Pan wysłac mi fotki tutaj na forum lub na PW czy tez
kinio0707@o2.pl????
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
10 maja 2009, 21:19
przez rob555
Fotki zrobie niebawem
Wylal sie jednak prawy przedni amorek

jak ktos chce to zawias za 500zl puszcze a amorek sobie zregeneruje
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
10 maja 2009, 22:47
przez KiNiO
To ja poprosze o zdjecia i jak cos zaklepie go po obejrzeniu
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
14 maja 2009, 23:08
przez pembuk
Witam,
Robert, a macie może coś jeszcze z zawieszenia do Leona

? Wolalbym cos plug&play, oczywiscie z obniżeniem o 30-40mm nie musi być koniecznie gwint ale najlepiej kompletne i dosyc żywotne.
Pozdrawiam
P.S. 1.
Sprawność moich amorów 9-16%
P.S. 2.
Co sądzicie o tych?
http://www.allegro.pl/item630343554_kw_ ... iv_a3.html
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
16 maja 2009, 11:27
przez KiNiO
A co powiecie o zawieszeniu gwintowanym firmy FK model G23 tylne amorki, przednie maja g21???? Jakies informacje o nim uzyskam???
[ Dodano: Nie 17 Maj, 2009 ]Nikt nic nie wie i nie poleci???
[ Dodano: Sro 27 Maj, 2009 ]No wiec kupilem gwint WEITEC co powiecie o tej firmie?? Dobra jest????
[ Dodano: Sro 27 Maj, 2009 ]No wiec gwint juz u mnie a jutro montaz i jedziemy na glebe =)) tylko jeszcze nie wierm jak je sie ustawia....

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
29 czerwca 2009, 22:50
przez darek310
i kolego jak na gwincie się jeździ w porównaniu do serii
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
1 lipca 2009, 19:39
przez KiNiO
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
2 lipca 2009, 08:38
przez smoky7
KiNiO napisał(a):jest napewno nizej:))) ale w porownaniu do seri TS jest o nieco twardziej.. jestem zadowolony ogolem... miski nie zgubilem wiec jest dobrze...=))
Tył na pierwszej fotce soti jak koza

ale ogólnie jest dobrze ale skręć go jeszcze bardziej. Nie montuj metalowej płyty pod silnik bo prawdziwi twardziele wożą miskę olejowa w bagażniku :p
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
10 lipca 2009, 20:21
przez przemco
.... w moim leonie jest zawieszenie eibach damper amorki i sprężynki.... ale sprężynki wymienie na serie pro kit w przyszłym roku.... myśle że przy tym zestawieniu będzie autko ładnie obniżone i wystarczająco sztywne jak na nasze polskie drogi....
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
10 lipca 2009, 22:10
przez KriSSo
przemco napisał(a):w moim leonie jest zawieszenie eibach damper amorki i sprężynki.... ale sprężynki wymienie na serie pro kit w przyszłym roku
No to skoro masz komplet Eibacha, to pewnikiem masz również springi Pro Kit. W jakim celu zatem chcesz pro kit zmieniać na pro kit? Chyba, że masz komplet sport system, czyli amorki pro damper i sprężyny sportline (czerwone). Sprawdź lepiej kolor sprężyn, żebyś nie wymienił młotka na młotek.
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
14 lipca 2009, 10:16
przez przemco
.... sprężyny są czarne a na nalepkach pisze samo damper bez pro-kit.... ale dla pewności sprawdzę jeszcze raz....

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
14 lipca 2009, 22:17
przez KriSSo
damper to amortyzator, więc trudno mi jakoś zrozumieć tę nalepkę na sprężynie. Chyba, że ktoś sobie nakleił. Czarne (czy raczej grafitowe) to Pro Kit. Pseudo czerwone to sportline. Innych w ofercie Eibacha nie ma, albo masz jakąś kombinację znowu, typu Eibach-Seat Sport. Sprawdź dokładnie sprężyny ponownie i spisz z nich numery, o ile da się odczytać.
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
19 sierpnia 2010, 15:46
przez MisiekASV
Odgrzeje trochę temat. Jeździ ktoś może na gwincie firmy TA Technix? Jeżeli ktoś używa to prosiłbym o opinie

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
19 sierpnia 2010, 17:58
przez paul78
MisiekASV napisał(a):Jeździ ktoś może na gwincie firmy TA Technix?
Ja na nich jezdziłem pół roku przez zime zwłaszcza i powiem ze same w sobie nie są złe.
Raz je obniżyłem i wiecej nie umiałem podniesć zapiekły się te aluminiowe gwinty więc idą na wymiane w ramach gwarancji.
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
19 sierpnia 2010, 20:16
przez MisiekASV
no właśnie przymierzam sie do nich, bo nie ukrywam, że cena jest całkiem przyjemna

dzięki za info

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
2 września 2010, 13:06
przez DCA
Witam! Chciałbym dodać coś o zawieszeniu gwintowanym.
Chodzi o model FK AK STREET, który kosztuje około 1000zł. Pasuje do aut takich jak Leon I, Octavia I, Bora, Golf IV.
Uploaded with
ImageShack.us
Fakty: FK AK-street gwarancja 2 lata cena z wysyłką około 1000zł.
Seat Leon 1M 1999-2005, Max. nacisk przód: 1030kg, Max. nacisk tył: 1070kg
Obniżenie w mm przód / tył 20-75mm
Zawieszenie jest miekkie jak na gwint. Autem zrobiliśmy około 7 tyś kilometrów i nie ma żadnych problemów. Samochód fajnie trzyma się drogi. W przeciwieństwie do wielu zawieszeń kitów przód mocno nie nurkuje na wybojach.
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
TOP SPORT VS GWINT FK AK-STREET
Uploaded with
ImageShack.us
Uważam, że jest to dobre zawieszenie do jazdy na co dzień.
p.s Chciałbym dodać, że polecam wszystkim gwinciarzom pakowanie kół 18 calowych dzięki czemu miska nie tarza się po ziemi jak w konfiguracji z 17 calowymi kółami.
Nie zaszkodzi rozpórka tył Leon
Uploaded with
ImageShack.us
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
2 września 2010, 16:42
przez IroN_87
DCA, Do 4x4 nigdzie nie widzę takiego kompletu...
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
2 września 2010, 18:46
przez DCA
O ile się nie mylę to nie ma dostępnych. Ale warto zapytać sprzedającego. Ja zamawiałem u Venom24.pl bo z Polską gwarancją.
1. Zdjęcie dla porównania Golf 4 zawiesznie GTI oraz Leon na gwincie FK AK-STREET. (Gwint skręcony tak, aby nie obcierać non stop)
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Wszystkie śruby były mocowane z klejem. Śruby dokręcałem z siłą 50 niutonów.
Jak wypada FK vs TA-Technics i MTS. FK nie ma w zestawie odboi jednak pasują te od starych amortyzatorów. Według mnie MTS i TA są za twarde. Czasami MTS i TA skrzypią, a mnie to denerwowało.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Weitec to bardzo dobre zawieszenie, jednak ja zawsze bałem się używek. Regeneracja kosztuje 250-300zł za sztukę. A nowe to kosztuje około 3000zł.
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
2 września 2010, 19:24
przez IroN_87
Kozak

Teraz jeszcze fajne felgi
Zmierz ile jest od miski/osłony do gleby
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
2 września 2010, 19:42
przez MisiekASV
fajnie jest. Podoba mi się. Przymierzałem się do Ta-Technix, ale widzę, że lepszą opcją będzie FK.
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
2 września 2010, 19:54
przez belzi
MisiekASV napisał(a):Jeździ ktoś może na gwincie firmy TA Technix?
Jezdzilem, po pol roku jezdzenia po Wroclawiu poszly do kosza, a zakladalem nowy
Wcale nie jest twardy, wrecz przeciwnie, auto dla mnie zbyt plywalo
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
2 września 2010, 22:05
przez sslawek77
DCA napisał(a):Weitec to bardzo dobre zawieszenie, jednak ja zawsze bałem się używek. Regeneracja kosztuje 250-300zł za sztukę.
dla weiteca robi wkłady ALKO te samo co idą do KW v1
na cultstyle.pl gosc regeneruje wkłady za około 65-90zł, wiadomo ze jak jest tłoczysko ugiete lub ma wzery i trzeba nowe to bedzie wiecej kosztowac.....
FK-AK niema sie co oszukiwac ze jest to tej samej klasy co niebieski FK.....
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
3 września 2010, 17:32
przez DCA
Kolego masz rację. Nie mówię, że jest to super mega! gwint. Jednak za tą cenę jest spoko.
Jako, że teraz będziemy glebić Golfa IV. Pomysł jest taki, aby wsadzić zawieszenie AP Racing. Zawieszenie jest identyczne jak w Leonie więc będzie można porównać. AP kosztuje koło 2tyś.
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
16 września 2010, 10:05
przez ZbigNieff
Ja latam na gwincie H&R - zakupiny w DE za 1400euro i nie powiem zlego slowa... teraz bede mial 1 zime z tym zawieszeniem takze zobacze co bedzie jak podniose go do gory

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
3 października 2010, 12:16
przez alunetik
Polecam gwint Eibacha. To samo co KW, tylko, że tańsze.
PZDR
Bodek
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
10 października 2010, 01:07
przez Świerszczu
Witam,
Dołącze sie z pytaniem:
A co wiecie/sadzicie o zawieszeniu K Sport ? Warte uwagi w cenie powiedzmy 2 tys. (nowe)
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
11 października 2010, 12:06
przez alunetik
Nie warte. Dostajesz to za co płacisz.
PZDR
BOdek
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
12 października 2010, 18:08
przez lasotek
alunetik napisał(a):Nie warte. Dostajesz to za co płacisz.
PZDR
BOdek
Oki ale co chcesz przez to powiedziec?? słabe jakościowo, za miękkie, za twarde. Nie rozumiem odpowiedzi i większość czytających też pewnie nie wie jak rozumieć tą wypowiedź.
Sam chcę na wiosnę obniżyć Leona o 30 mm i szukam odpowiedniego zestawu o twardości takiej jak zawieszenie stelli lub ewentualnie troszkę twardsze, które będę urzywał tylko przez wiosnę/lato/jesień a na zimę zakładał będę stary zwykły zestaw. Bo mam taki kaprys:)
Nie ścigam się, a szukam zawieszenia do zwykłego urzytkowania żeby lansować się i mieć większą satysfakcję z jazdy Leonem:)
Tak naprawdę trudno zdecydować jaką firmę wybrać ponieważ niewiele osób udzielając się, nie podaję przykładów, porównań i tego typu informacji naświetlając innym urzytkownikom forum, temat.
Pozdrawiam
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
12 października 2010, 18:43
przez alunetik
Kiepskiej jakości, kiepskiego pomyślunku, nie dostosowane do polskich warunków, brak serwisu, szybkie zużywanie się. Płacisz 2k za gwint, porównaj cenę z innymi gwintami, ta różnica skądś się bierze
Ja w tej kwestii jestem super tradycjonalistą. Stary dobry bilstein b6 lub b8. Do tego sprężyna. Gdy się zużyje, można zregenerować. Jak dojdziesz do wniosku, że szukasz twardego, zawsze w zerkopolu można go utwardzić. Dobry, mocny, sprawdzony.
PZDR
BOdek
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
12 października 2010, 18:47
przez noktoto
lasotek napisał(a):chcę na wiosnę obniżyć Leona o 30 mm
lasotek napisał(a):o twardości takiej jak zawieszenie stelli lub ewentualnie troszkę twardsze
lasotek napisał(a):Nie ścigam się, a szukam zawieszenia do zwykłego urzytkowania żeby lansować się i mieć większą satysfakcję z jazdy Leonem:)
To zamiast gwintu Eibach Pro-Kit w zupełności wystarczy, w pełni spełnia powyższe wymagania i kosztuje nieporównywalnie mniej.
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
12 października 2010, 20:31
przez DCA
alunetik napisał(a):Kiepskiej jakości, kiepskiego pomyślunku, nie dostosowane do polskich warunków, brak serwisu, szybkie zużywanie się. Płacisz 2k za gwint, porównaj cenę z innymi gwintami, ta różnica skądś się bierze

Ja w tej kwestii jestem super tradycjonalistą. Stary dobry bilstein b6 lub b8. Do tego sprężyna. Gdy się zużyje, można zregenerować. Jak dojdziesz do wniosku, że szukasz twardego, zawsze w zerkopolu można go utwardzić. Dobry, mocny, sprawdzony.
PZDR
BOdek
Kolego tylko bardzo często zdarza się, że po zastosowaniu kita przód stoi wyżej niż tył. Tylko gwint daje możliwość regulacji.
Sam miałem kiedyś zestaw KIT (amor+spring). Okazało się, że obniżenie o 40mm było za mało a 60mm za dużo.
Samego Eibah kita nie polecam. Bo zdarzają się przypadki (wersje z ciężkim silnikiem asv arl) że na seryjnych amorach potrafi nurkować przód. Gorąco robi się na koleinach.
Jeśli springi to i skrócone amorki.
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
13 października 2010, 06:13
przez alunetik
Wybór sprężyn jest duży. O różnej wysokości. Poza tym polecam Zerkopol. Ulepią Ci wysokość jaką będziesz chciał. Wg mnie gwint na miasto nie ma większego sensu. A na pewno nie taki szajs jak D2/K-Sport.
PZDR
BOdek
Re: Zawieszenie Gwintowane.

Napisane:
13 października 2010, 19:20
przez DCA
Kolego weź pod uwagę, że Zerkpol nie zrobi Tobie za 1000zł zawieszenia.
Gwint FK a miałem kilka gwintów według mnie jest do dupowozu. Dużo lepiej się spisuje niż seryjna zawieszka fajnie obniża i fajnie to chodzi.
Znów montaż FK. Tym razem Golf IV. (taki sam jak do Leona)
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us