Strona 1 z 1

[ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 30 października 2009, 22:52
przez jarzab
Witajcie.

Przy wymianie tarcz i klocków pojawił się problem. Podczas odkręcania górnej śruby zacisku hamulcowego, ukręcił się gwint w tej części zacisku który jest przymocowany do amora. Nie ukręciła się śruba, tylko właśnie miejsce gdzie ona się wkręca. Z drugą stroną nie było takich problemów, wszystko przebiegło pomyślnie.

Obrazek

Obrazek

Pytanie teraz co z tym zrobić?

1. Spróbować gwintować na większą śrubę? Tylko jak?
2. Kupić używkę, nie wiem jak to nazwać i czy w ogóle to się da dokupić?
3. Dać śrubę taką jaka jest tylko trochę dłuższą i próbować kontrować nakrętką od środka, między klocek a koniec śruby? Miejsce teoretycznie jest.

4. Jakieś inne propozycje? :whoeva:

Próbowałem to gwintować ręcznie, ale to się mija z celem.

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 30 października 2009, 22:58
przez mazi777
ja bym użył wiertarki i to rozwiercił pokusił bym się nawet o pobawienie się wiertarką tak żeby nie trzeba było tego gwintować później

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 30 października 2009, 23:02
przez jarzab
mazi777 napisał(a):ja bym użył wiertarki i to rozwiercił pokusił bym się nawet o pobawienie się wiertarką tak żeby nie trzeba było tego gwintować później


Rozwiercać to już to trochę rozwierciłem, ale cienko się to gwintuje ręcznie. Mam zamysł wymontować to i na warsztacie to zrobić. Rozwiercenie bez gwintowania na niewiele mi się zda bo muszę to złapać z drugiej strony nakrętką a miejsca to tam za dużo nie jest.

[ Dodano: Pią 30 Paź, 2009 ]
Ewentualnie, przetoczyć śrubę o średnicy 12 mm aby końcówka miała 8 mm i wystawała równo na grubość nakrętki od strony klocka hamulcowego. Wtedy jakby mam średnicę oryginalnej śruby, tylko że dłuższą. Wtedy zostaje kwestia złapania nakrętką z drugiej strony.

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 30 października 2009, 23:48
przez DOC
Mialem ten sam przypadek i widmo kupna calej zwrotnicy przed oczami.


Jedyne logiczne rozwiacanie to dobry tokarz ktory osadzi (nie wiem jak sie to fachowo nazywa) kawalek metalu w tym otworze i nagwintuje na nowo pod stara srube.
Kazde inne rozwiazanie odradzam chyba ze masz jakies dobre uklady z Aniolem Strozem =]

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 30 października 2009, 23:56
przez jarzab
DOC napisał(a):Mialem ten sam przypadek i widmo kupna calej zwrotnicy przed oczami.


Jedyne logiczne rozwiacanie to dobry tokarz ktory osadzi (nie wiem jak sie to fachowo nazywa) kawalek metalu w tym otworze i nagwintuje na nowo pod stara srube.
Kazde inne rozwiazanie odradzam chyba ze masz jakies dobre uklady z Aniolem Strozem =]


skomplikowanie to wygląda :whoeva:

a jak się zapatrujesz na moje rozwiązanie z daniem dłuższej śruby + nakrętka?

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 31 października 2009, 00:36
przez mierzejino
Też tak miałem tylko winą była śruba ponieważ była źle wkręcona. Nagwintowałem na 10 mm, śrubę zaspawałem przetoczyłem na gwint 10 :)

Nie wiem czemu ciężko ci się gwintuje u mnie poszło raz dwa.

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 31 października 2009, 00:42
przez Damianek
miałem to samo trzeba zaspawać trochę dziurę nagwintować pod standardową śrubę... u mnie trzyma już 2 lata i zwrotnicy nie wymieniałem

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 31 października 2009, 00:47
przez kalumet
DOC napisał(a):Jedyne logiczne rozwiacanie to dobry tokarz ktory osadzi (nie wiem jak sie to fachowo nazywa) kawalek metalu w tym otworze i nagwintuje na nowo pod stara srube.

to się nazywa tuleja, jeżeli nie można zastosować większej śruby to tak się ją stosuje
ostatnie gdzieś czytałem, że są dostępne zestawy naprawcze do zerwanych gwintów
tylko ja bym tego w hamulcach nie zastosował bo to jakaś masa, którą się nakłada na zerwany gwint i wkręca śrubę
po utwardzeniu ma być z tego gotowy gwint

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 31 października 2009, 00:48
przez Damianek
chociaż srubę też zaspawałem jakmierzejino,

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 31 października 2009, 00:49
przez Axee
mierzejino napisał(a):Nie wiem czemu ciężko ci się gwintuje u mnie poszło raz dwa.
ja wiem dlaczego ... tak osadzonym gwintownikiem i z takiego kata to nie pogwintujesz. Nalezalo nagwintowac od zewnatrz, gwintownikiem osadzonym w uchwycie do gwintownikow. Najlepiej 3 gwintownikami, po kolei.

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 31 października 2009, 00:49
przez kalumet
Damianek napisał(a):miałem to samo trzeba zaspawać trochę dziurę nagwintować pod standardową śrubę... u mnie trzyma już 2 lata i zwrotnicy nie wymieniałem

że co, zrobiłeś gwint w spoinie :no:

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 31 października 2009, 08:00
przez jarzab
kalumet napisał(a):
DOC napisał(a):Jedyne logiczne rozwiacanie to dobry tokarz ktory osadzi (nie wiem jak sie to fachowo nazywa) kawalek metalu w tym otworze i nagwintuje na nowo pod stara srube.

to się nazywa tuleja, jeżeli nie można zastosować większej śruby to tak się ją stosuje
ostatnie gdzieś czytałem, że są dostępne zestawy naprawcze do zerwanych gwintów
tylko ja bym tego w hamulcach nie zastosował bo to jakaś masa, którą się nakłada na zerwany gwint i wkręca śrubę
po utwardzeniu ma być z tego gotowy gwint


To jest myśl Panowie, myślę że to chyba będzie lepsze niż bawienie się w nakrętki z drugiej strony.

Pozdrawiam i dzięki!

Aczkolwiek nasuwa mi się pytanie, bo to jest chyba żeliwo, więc jak ja to wspawam?

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 31 października 2009, 10:02
przez mierzejino
Axee napisał(a):
mierzejino napisał(a):Nie wiem czemu ciężko ci się gwintuje u mnie poszło raz dwa.
ja wiem dlaczego ... tak osadzonym gwintownikiem i z takiego kata to nie pogwintujesz. Nalezalo nagwintowac od zewnatrz, gwintownikiem osadzonym w uchwycie do gwintownikow. Najlepiej 3 gwintownikami, po kolei.


JA robiłem od zewnątrz :) zapomniałem dodać. Użyłem dwóch gwintowników.

Finał

PostNapisane: 31 października 2009, 11:37
przez jarzab
Sprawę załatwiłem tak. Kupiłem śrubę 12 mm i zrobiłem gwint 10mm, złapałem podkładką od strony klocka hamulcowego i wszystko ładnie skręciłem.

Wygląda solidnie, nic nie trze ani piszczy. Pojeżdżę tak trochę dotrę tarcze i klocki i zobaczymy jak będzie.

Mam nadzieję, że będzie ok.


Obrazek

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 31 października 2009, 11:41
przez rutek-wat
jarzab, a jaki typ śruby zastosowałeś ??
Chodzi mi o rodzaj

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 31 października 2009, 21:58
przez jarzab
rutek-wat napisał(a):jarzab, a jaki typ śruby zastosowałeś ??
Chodzi mi o rodzaj


hmm, dokładnie Ci nie sprecyzuję jeśli chodzi o rodzaj, poniżej masz fotkę jak to wygląda, oryginał o śruba do przerobienia

facetowi w żelaznym powiedziałem, że chcę śrubę twardszą i wytrzymałą na wysokie temperatury, więc mi dał takie coś jak na zdjęciu, jak to nazwał utwardzaną

Obrazek

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 1 listopada 2009, 08:25
przez rutek-wat
I teraz z tej utwardzonej zdjąłeś wartstwę 2 mm tak ??
No to gratuluje :brawo:
Mam nadzieję że to Ci wszystko wytrzyma. Pamiętaj ze to są hamulce które cały czas pracują i to ż dość dużymi siłami

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 1 listopada 2009, 11:36
przez jarzab
rutek-wat napisał(a):I teraz z tej utwardzonej zdjąłeś wartstwę 2 mm tak ??
No to gratuluje :brawo:
Mam nadzieję że to Ci wszystko wytrzyma. Pamiętaj ze to są hamulce które cały czas pracują i to ż dość dużymi siłami


No mam tego świadomość, że to hamulce. Nakrętkę musiałem trochę zeszlifować bo cała się nie mieściła.

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 1 listopada 2009, 11:42
przez DOC
Ja po prostu nie ogarniam fantazji niektorych ludzi. Ja rozumiem - lubicie rzezbic. OK! Tylko kurde robcie to przy taczce na dzialce, w domku letniskowym ale NIE PRZY HAMULCACH!
Mnie mechanik przy okazji wymiany klockow powiedzial ze nie wypusci mnie z garazu bo sie zabije z ta sruba uszkodzona. Mogl rzezbic cuda z innymi srubami a pomimo to wymontowal cala zwrotnice, pojechalismy do tokarza i zrobil jak Pan Bog przykazal.
Teraz przynajmniej mam pewnosc, ze wszystko mam zrobione porzadnie i nie boje sie, ze przy hamowaniu urwie mi sie zacisk.
Proponuje na przyszlosc jedna zasade: przy ukladzie hamulcowym, zawieszeniu i oponach nie oszczedzac bo kiedys moze sie to baaaardzo brzydko zemscic.

PS:
kalumet napisał(a):tylko ja bym tego w hamulcach nie zastosował bo to jakaś masa, którą się nakłada na zerwany gwint i wkręca śrubę
po utwardzeniu ma być z tego gotowy gwint

w sumie to patrzylem tokarzowi caly czas na rece i nie widzialem zadnej masy. Predzej wygladalo to tak ze: jezeli tam jest np srednica 8mm to w otwor wkrecil 9mm tulejke i ja nagwintowal na 8mm (nie czepiac sie rozmiarow i techniki bo usiluje sobie tylko przypomniec co widzialem :hahaha: )

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 1 listopada 2009, 11:48
przez gatuso_18
http://centrumrowerowe.pl/Pages/DetaleP ... eSupport=1 ... nie lepiej byloby uzyc takiej sruby wykonanej z CR-MO , stal stanowczo mocniejsza niz stal teoretycznie utwardzana :) a zajmuje mniej miejsca i gwint pozostaje w srodku ;) moze go osadzic na mocnym kleju dwuskladnikowym :D

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 1 listopada 2009, 11:51
przez kalumet
DOC napisał(a):w sumie to patrzylem tokarzowi caly czas na rece i nie widzialem zadnej masy. Predzej wygladalo to tak ze: jezeli tam jest np srednica 8mm to w otwor wkrecil 9mm tulejke i ja nagwintowal na 8mm (nie czepiac sie rozmiarow i techniki bo usiluje sobie tylko przypomniec co widzialem :hahaha:

tą masę stosuję się bez rozwiercania czy toczenia, bezpośrednio na zerwany gwint i to niby na zastąpić ubytki gwintu

w tym wypadku to było zrobione według technologii

nie rozumie jak można napawać otwór a następnie robić gwint w spoinie i myśleć, że ma się sprawne hamulce

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 1 listopada 2009, 12:28
przez Kozak
gatuso_18, widziałeś Ty kiedyś taką śrubę co pokazałeś w linku na oczy ??
bo do naprawy hamulca który jest opisywany na pewno byś jej nie zastosował , no chyba że do noszenia w kieszeni

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 1 listopada 2009, 13:58
przez gatuso_18
kolego widzialem bo jezdze rowerkiem ktory od podstaw skladalem :) ... a co do sruby to chodzilo mi o jej ksztalt :) rozwierca stary otwor srube tego typu daje w srodek na kleju dwuskladnikowym :) a po drugie sadze ze sruba wykonana z Cr-Mo jest wytrzymalsza niz z czystej stali jedynym ktorej plusem jest hartowanie ... takie jest moje zdanie :nauka:

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 1 listopada 2009, 15:27
przez DOC
Cos czuje ze niedlugo dojdziemy do tego, ze zacisk mozna zamontowac na Kropelke albo inny Poxipol :x

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 1 listopada 2009, 17:45
przez rutek-wat
Co do specjalnych środków do "odbudowy" gwintu u mnie w robocie (czyli przy śmigłowcach) stosujemy kleje "LOCTILE" i chłopaki którzy się takimi rzeczami zajmują na codzień mówią że jest ok. Dobrze znosi drgania (które są naprawdę spore), śruba nie odkręca się a gwint przy kolejnym sprawdzeniu wygląda naprawdę OK. Z tym że nikt tego nie stosuje ani w układzie sterowania jak i hamowania :x .
gatuso_18, czy Ty kiedykolwiek miałeś do czynienia z materiałoznawstwem albo wytrzymałością materiałów ??
Powiedz mi jakie są zalety takiej śruby Cr-Mo ??

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 1 listopada 2009, 17:45
przez jarzab
gatuso_18 napisał(a):http://centrumrowerowe.pl/Pages/DetaleProduktu.aspx?id=003824&utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2009-11&utm_content=003824&AspxAutoDetectCookieSupport=1 ... nie lepiej byloby uzyc takiej sruby wykonanej z CR-MO , stal stanowczo mocniejsza niz stal teoretycznie utwardzana :) a zajmuje mniej miejsca i gwint pozostaje w srodku ;) moze go osadzic na mocnym kleju dwuskladnikowym :D


Nie no w kleje i różne podobne warianty klejące bawić się nie mam zamiaru :rotfl: Na klej dwuskładnikowy to sobie mogę co najwyżej zderzak skleić. Zdecydowanie wolę wariant który zastosowałem lub w przyszłości wymijana tego elementu na używany lub pobawię się w wspywanie śrub i gwintowanie.

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 2 listopada 2009, 08:54
przez untaztood
Miałem taki sam problem - ukręcony gwint. Jeśli dacie rade nagwintować na oryginalną śrubę to OK, ale nie polecam robić żadnych samoróbek w stylu dawania dłuższej śruby, a z tyłu nakrętki. W końcu to są hamulce, a nie lampka podsufitki ;)
U mnie skończyło się tym, że kupiłem nową zwrotnice i problem mi się rozwiązał.

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 12 lipca 2011, 19:52
przez PiterEL
Witam
W związku że jutro chce się zabrać za wymianę tarcz hamulcowych z przodu i chce sie przygotować to mam dwa pytania. Szukałem i ten temat wydał mi sie najlepszy...

1. Na imbusa czy torx są te dwie śruby prowadzące zacisk z przodu ? Jaki rozmiar imbusa lub torxa bo juz słyszałem ze imbus 7 a od innej osoby torx 40.

2. Jakim smarem posmarować tą srube poźniej ? Czy może być smar od przegubów ? Ma temp do 150 stopni... Akurat nie mam innego ewentualnie jeszcze jakiś mam smar CASTROLA taki zielony prawie fluorestencyjny ale nie znam jego parametrów(brak etykiety).

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 12 lipca 2011, 20:23
przez Roxon40
PiterEL napisał(a):1. Na imbusa czy torx są te dwie śruby prowadzące zacisk z przodu ? Jaki rozmiar imbusa lub torxa bo juz słyszałem ze imbus 7 a od innej osoby torx 40.


Śruby są na inbus tylko nie pamiętam dokładnie rozmiaru ale coś koło 7 powinno być

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 12 lipca 2011, 20:54
przez jarzab
PiterEL napisał(a):1. Na imbusa czy torx są te dwie śruby prowadzące zacisk z przodu ? Jaki rozmiar imbusa lub torxa bo juz słyszałem ze imbus 7 a od innej osoby torx 40.


Imbus 7 jak dobrze pamiętam. Co do mojego ukręcenia to było ewidentnie spowodowane uderzeniami w imbus młotkiem bo nie chciało pójść po dobroci i to przez to ukręciłem gwint.

Trzeba siłą, ale z wyczuciem odkręcać.

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 12 lipca 2011, 21:21
przez PiterEL
Ok dzięki chłopaki :)

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 12 lipca 2011, 21:55
przez Roxon40
No i mnie też ta przypadłość spotkała ale z tego co rozeznałem już temat to czeka mnie wymiana całej zwrotnicy bo ktoś przede mną już tam coś dorabiał. Też mam niby opanowane w jakiś sposób ale jednak zabieram się za wymianę całej.

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 13 lipca 2011, 07:10
przez jarzab
Roxon40 napisał(a):No i mnie też ta przypadłość spotkała ale z tego co rozeznałem już temat to czeka mnie wymiana całej zwrotnicy bo ktoś przede mną już tam coś dorabiał. Też mam niby opanowane w jakiś sposób ale jednak zabieram się za wymianę całej.


Zostaje jeszcze tokarz, ale ja swoją wymieniłem bo dostałem taką cenę za usługę, że kupiłem używkę ;]

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 13 lipca 2011, 18:42
przez Roxon40
No jest zamówiona ale niektórzy co sprzedają nie ogarniają tematu wogóle. Mam nadzieję ze przyjdzie ta właściwa.

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 14 września 2011, 18:11
przez neostar
Roxon40, Wymieniałeś sam zwrotnicę? Jak się właściwie zabrać za zakup zwrotnicy? Używana + nowe łożyska czy zostawić te co są w zwrotnicy? Brać się samemu za wymianę czy zlecić mechanikowi ewentualnie jakie nietypowe narzędzia będą potrzebne?

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

PostNapisane: 14 września 2011, 19:22
przez Roxon40
Sam nie wymieniłem ale można powiedzieć ze byłem przy robocie tego. Od razu radzę ci kup sobie łożysko i je przy okazji wymiany zwrotnicy wymień. Wymieniałem na szybko i przyszło mi robotę robić podwójnie ;[ ;[ No ale auto mi na już było potrzebne i nie było czasu już na wymianę łożyska.