Strona 1 z 2

VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 22 listopada 2009, 19:59
przez kicoro
Cześć,

Od pewnego czasu pracuje nad urządzeniem które będzie potrafiło zebrać dane z samochodu i wyświetlić je
na wyświetlaczu licznika z FIS'em. W szczególności chodzi mi o dane dotyczące
aktualnych parametrów pracy silnika odczytane poprzez K-line z grup pomiarowych albo bezpośrednio z magistrali CAN napędu.

Dane które planuję wyświetlać w postaci liczbowej:
- Moment
- AFR
- MAF
- Temp oleju
- ciśnienie oleju
- Napięcie
- ilosc paliwa w litrach
- temperatura wody
- pomiar czasu 0-100km/h, na ćwiartkę
- przyspieszenia / opóźnienia (hamowania) / przeciążenia boczne (na zakrętach) np 0.3g

Wykresy w funkcji obrotow
- AFR
- Boost
- mocy (według ECU)

Użyteczne funkcje kontrolne:
- kodów DTC ze sterowników
- sygnalizacja przekroczenie zadanych granic parametrów
- sprawdzanie ciśnienia w kolach :) tzn. koło z mniejszą ilością powietrza ma mniejszą średnicę i obraca się trochę szybciej co da się wykryć czytając magistrale CAN i wyświetlić komunikat ostrzegawczy

Jeśli przychodzi wam coś do głowy co warto było by dodać to proszę o sugestie.

Aktualnie mam opracowaną funkcjonalność obsługi graficznej wyświetlacza poniżej mała demonstracja możliwości - jeszcze nie są to rzeczywiste dane z auta. (załącznika nie moglem dodać wiec wrzucilłem tymczasowo do sygnatury:)
Potrafię wyświetlać grafikę, tekst, wykresy. Aktualnie tworzone są płytki prototypu i moduł będzie gotowy za około miesiąc.

Pomysł zrobienia tego powstał po znalezieniu E-MFA które jednak jest za drogie bo wersja na 3LB to koszt 399euro, wiec postanowiłem zrobić tańszy i lepszy odpowiednik :)

pozdro

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 22 listopada 2009, 20:11
przez colin23
Niezły bajer. Czy to będzie współpracowac ze wszystkimi modelami leona? Jaka będzie cena takiego urządzenia?

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 22 listopada 2009, 20:28
przez kicoro
colin23, ceny jeszcze nie znam, pewno będzie zależała od zainstalowanych interface'ów na płytce i kosztów samej płytki drukowanej, obudowy, ale będzie tańsze od samego FIS'a

Na początek bedzie współpracowało z leonem 1 / toledo 2, w następnym etapie w nowszych.

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 22 listopada 2009, 20:29
przez Patrox
kicoro napisał(a):Cześć,

Od pewnego czasu pracuje nad urządzeniem które będzie potrafiło zebrać dane z samochodu i wyświetlić je
na wyświetlaczu licznika z FIS'em. W szczególności chodzi mi o dane dotyczące
aktualnych parametrów pracy silnika odczytane poprzez K-line z grup pomiarowych albo bezpośrednio z magistrali CAN napędu.

Dane które planuję wyświetlać w postaci liczbowej:
- Moment
- AFR
- MAF
- Temp oleju
- ciśnienie oleju
- Napięcie
- ilosc paliwa w litrach
- temperatura wody
- pomiar czasu 0-100km/h, na ćwiartkę
- przyspieszenia / opóźnienia (hamowania) / przeciążenia boczne (na zakrętach) np 0.3g

Wykresy w funkcji obrotow
- AFR
- Boost
- mocy (według ECU)

Użyteczne funkcje kontrolne:
- kodów DTC ze sterowników
- sygnalizacja przekroczenie zadanych granic parametrów
- sprawdzanie ciśnienia w kolach :) tzn. koło z mniejszą ilością powietrza ma mniejszą średnicę i obraca się trochę szybciej co da się wykryć czytając magistrale CAN i wyświetlić komunikat ostrzegawczy

Jeśli przychodzi wam coś do głowy co warto było by dodać to proszę o sugestie.

Aktualnie mam opracowaną funkcjonalność obsługi graficznej wyświetlacza poniżej mała demonstracja możliwości - jeszcze nie są to rzeczywiste dane z auta. (załącznika nie moglem dodać wiec wrzucilłem tymczasowo do sygnatury:)
Potrafię wyświetlać grafikę, tekst, wykresy. Aktualnie tworzone są płytki prototypu i moduł będzie gotowy za około miesiąc.

Pomysł zrobienia tego powstał po znalezieniu E-MFA które jednak jest za drogie bo wersja na 3LB to koszt 399euro, wiec postanowiłem zrobić tańszy i lepszy odpowiednik :)

pozdro


Sa gotowe kity w okolicach 249$ . Jest to technologia od dawna znana ale jeśli ci się to uda i będzie w rozsądnych pieniadzach to myslę że nawet byłby na to zbyt. Najwazniejsze parametry współczesnie to temp oleju, wody, bost i w niektórych autach EGT czyli temperatura spalin. W benzynie to wiadomo jeszcze AFR. REszta to gadget. Ni i jeszcze może lap timer jak RS4.

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 22 listopada 2009, 21:49
przez kicoro
Patrox, Kity wyświetlające to na FISie ? mozesz podać jakieś link oprócz e-mfa ? efu ?

EGT tez palnowalem, dzieki za przypomnienie. Reszta może i gadzet na torze ale niektore funkcje tez maja być użyteczne na codzień. Zawsze można zrobić dwa tryby pracy..

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 22 listopada 2009, 22:05
przez Patrox

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 22 listopada 2009, 22:09
przez Sammael
Patrox napisał(a):Ni i jeszcze może lap timer jak RS4.

też mam laptimer ;)

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 08:40
przez KoLoS
Fajny pomysł o ile cena będzie przystępna. Jaki będzie zakres przeróbek by działało to w leonie 1M

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 11:05
przez kicoro
Patrox, ok, dzięki za link, to trochę coś innego bo do nowszych aut z pełnym CANem jest dużo prostsze, taka wersje może będzie następna poza tym wyświetla tylko dwie linie tekstu na górze FISa
KoLoS zakres przeróbek zależy co będziesz chciał mierzyć bo jeśli AFR albo EGT to ewentualnie trzeba dodatkowe sondę, jeśli bez tego to wystarczy tylko przepiąć dwie wtyczki z licznika do modułu a z modułu do licznika.

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 11:14
przez Axee
kicoro, gratki pomyslu. Cale sterowanie z zewnetrznego ukladu na programowalnym procku, czy rowniez ingerencja w pamiec/procek fisa?

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 11:24
przez kicoro
Axee, dzieki, to zewnetrzny uklad z wlasnym procesorem wpinany pomedzy licznik i jego oryginalne wtyczki

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 11:50
przez KoLoS
KoLoS zakres przeróbek zależy co będziesz chciał mierzyć bo jeśli AFR albo EGT to ewentualnie trzeba dodatkowe sondę, jeśli bez tego to wystarczy tylko przepiąć dwie wtyczki z licznika do modułu a z modułu do licznika.

Czyli muszę mieć licznik z FISem + graty od Ciebie które wpinam do układu i śmiga, dobrze rozumiem?
A jeśli chcę dodatkowe bajery, to dochodzą dodatkowe sondy zbierające dane, tupu EGT czy AFR

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 12:01
przez Patrox
kicoro napisał(a):Patrox, ok, dzięki za link, to trochę coś innego bo do nowszych aut z pełnym CANem jest dużo prostsze, taka wersje może będzie następna poza tym wyświetla tylko dwie linie tekstu na górze FISa
KoLoS zakres przeróbek zależy co będziesz chciał mierzyć bo jeśli AFR albo EGT to ewentualnie trzeba dodatkowe sondę, jeśli bez tego to wystarczy tylko przepiąć dwie wtyczki z licznika do modułu a z modułu do licznika.

Jesli do nowszych aut to jest prostsze to zrób a ja będe beta testerem na ochotnika. Pozdrawiam. Jak zadziała w A4 to w A3, golf5 etc też będzie działać.

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 12:09
przez Staszek20VT
Patryk - do BETA Testów się już dawno zgłosiłem :D:D:D dawniej dawno, więc jestem pierwszy w kolejce :D:D:D

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 12:10
przez rutek-wat
Staszek20VT, a Ty masz FISa ?? I jeśli zajdzie taka potrzeba mogę Ciebie zastąpić :PPP :P

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 12:52
przez Patrox
Staszek20VT napisał(a):Patryk - do BETA Testów się już dawno zgłosiłem :D:D:D dawniej dawno, więc jestem pierwszy w kolejce :D:D:D


Kicoro napisał że do aut be pełnej obsługi protokołu CAN jest trudniej. Dlatego się zgłosiłem bo rozsądniej jest zacząc od rzeczy prostszych do trudniejszych niz na odwrót. :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP :PPP

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 14:29
przez taktiken
W sumie tez moge beta-testowac.. szczegolnie temp. oleju by sie przydala :D

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 15:33
przez papaleo
:o A co to

Tego własnie mi brakuje.

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 16:21
przez Staszek20VT
Mój FIS u kolegi kicoro leży i czeka na odpowiednie tarcze zegarów.. :P

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 17:56
przez kicoro
KoLoS, dobrze rozumujesz, licznik FIS + "grat" ode mnie
patrox, najpierw skończę co zacząłem :) tym bardziej że sam mam starsze auto ;) będzie się dało na tym sprzęcie uruchomić też nowsze auta bo prototyp będzie do tego przygotowany, tylko software będzie częściowo inny np
procedury obsługi grafiki będzie trzeba zrobić całkiem nowe od zera, a do starego mam już gotowe

Temp oleju da sie zrobić, czujnik temperatury oleju prawdopodobnie najlepiej będzie zrobić przekładając miskę olejowa na taką z zainstalowanym czujnikiem on podobno mierzy temperaturę poziom (chociaż poziom pewno dwu stanowo, czyli po prostu czy nie jest za niski) wiec bez większej rzeźby by się obyło ale to jeszcze trzeba sprawdzić.

OK, to do listy funkcji można dodać
- EGT
- lap timer - moze ktos dokladnie opisac jak to ma dzialać ? sam startuje i zatrzymuje się ?
- pamięci wartości maksymalnych i minimalnych parametrów

Jeszcze dwa linki podobnych modulów z Kufateku (do nowszych są tańsze ale wygląda na to że nie ma funkcji wykresów) może ktoś znalazł do nowych aut wykresami, pytanie czy to w ogóle możliwe, ale jeśli informacje graficzne z navi wyświetlają się na FIS (a pewno tak) to będzie to możliwe
Linki:
E-MFA Starsze Modele z wykresami 399EU
E-MFA Nowe Modele 149EU (ale bez wykresów)

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 18:41
przez bono
kicoro, gratuluje fajnego pomysłu i realizacji. Widzę, że kolejny magik na forum szaleje ;-)

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 19:09
przez Patrox
kicoro napisał(a):KoLoS, dobrze rozumujesz, licznik FIS + "grat" ode mnie
patrox, najpierw skończę co zacząłem :) tym bardziej że sam mam starsze auto ;) będzie się dało na tym sprzęcie uruchomić też nowsze auta bo prototyp będzie do tego przygotowany, tylko software będzie częściowo inny np
procedury obsługi grafiki będzie trzeba zrobić całkiem nowe od zera, a do starego mam już gotowe

Temp oleju da sie zrobić, czujnik temperatury oleju prawdopodobnie najlepiej będzie zrobić przekładając miskę olejowa na taką z zainstalowanym czujnikiem on podobno mierzy temperaturę poziom (chociaż poziom pewno dwu stanowo, czyli po prostu czy nie jest za niski) wiec bez większej rzeźby by się obyło ale to jeszcze trzeba sprawdzić.

OK, to do listy funkcji można dodać
- EGT
- lap timer - moze ktos dokladnie opisac jak to ma dzialać ? sam startuje i zatrzymuje się ?
- pamięci wartości maksymalnych i minimalnych parametrów

Jeszcze dwa linki podobnych modulów z Kufateku (do nowszych są tańsze ale wygląda na to że nie ma funkcji wykresów) może ktoś znalazł do nowych aut wykresami, pytanie czy to w ogóle możliwe, ale jeśli informacje graficzne z navi wyświetlają się na FIS (a pewno tak) to będzie to możliwe
Linki:
E-MFA Starsze Modele z wykresami 399EU
E-MFA Nowe Modele 149EU (ale bez wykresów)


Kauftec robi prosty moduł który wpina się miedzy kostkę radiową. Tam jest tylko low signal i high can. Nie ma pełnego cana. Ten moduł z ameryki co podesłałem podpina się między bordnetz czyli moduł komfortu gdzie ida wszystkie informacje dalej. Powinieneś iśc w tym kierunku aby zaaplikować moduł w taki sposób żeby wpinac go w bordnetz.

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 22:41
przez Naprawiacz
A ja proponuję zupełnie inne podejście do projektu, które poskutkuje lawinową iloscią zamówień:

Większość posiadaczy FIS-a skusiłaby się chetnie na polski język w FIS. Wiem co mówię, prowadzę warsztat elektroniki samochodowej.

Niestety ze względu na specyficzną budowę licznika VDO (egzotyczny procesor z pamięcią ROM w której zapisanę są języki komunikatów) trzeba by wstawić urządzenie pośredniczące (konwerter) pomiędzy procesor a wyświetlacz (kontroler wyświetlacza).

Czy taki wykonanie projektu jest możlwe?

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 22:44
przez Axee
kicoro napisał(a):Temp oleju da sie zrobić, czujnik temperatury oleju prawdopodobnie najlepiej będzie zrobić przekładając miskę olejowa na taką z zainstalowanym czujnikiem on podobno mierzy temperaturę poziom (chociaż poziom pewno dwu stanowo, czyli po prostu czy nie jest za niski) wiec bez większej rzeźby by się obyło ale to jeszcze trzeba sprawdzić.
Jest tak jak mowisz, temperature mierzy dokladnie, a poziom albo OK, albo nie. Mam taki czujnik w misce, i dokladnie tak to dziala: 17 zestaw wskaznikow, 08 bloki pomiarowe, grupa 003: okno 1 Coolant Temperature, okno 2 Oil Level, okno 3 Oil Temperature.

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 23 listopada 2009, 23:03
przez kicoro
Naprawiacz, może być wykonalne, ale najpierw należałoby się upewnić czy nie jest to procesor z FLASHem, a nie z ROMem. I ew. zmienić w flashu,
jak nie to wstawić konwerter, ale nie pomiedzy wyswietlacz a procesor. A miedzy pierwszym i drugim procesorem (drugi obsługuje tylko wyświetlacz), bo obraz graficzny byłoby ciężko analizować w czasie rzeczywistym.
Axee i bardzo dobrze :)

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 26 listopada 2009, 10:23
przez Naprawiacz
Masz na priv ROM z procesora licznika VW

VFIZ update

PostNapisane: 28 lutego 2010, 11:50
przez kicoro
Siemanko,
Prototyp VFIZ powstał i jeździ od jakiegoś czasu w moim aucie, w stopce jest link do galerii
z przykładowymi screenami.
Aktualnie oceniam że jego funkcjonalnośc jest w 60-70% gotowa.
Za ok. dwa tygodnie mam zamiar zamówic płytki drukowane w profesjonalnym zakładzie (10szt), czas oczekiwania na nastepne 3 tygodnie, jeśli ktoś będzie chętny to za miesiąc lub półtorej bedę miał kilka sztuk do odsprzedania gotowego urzadzenia =]
Dzisiaj będę na spocie w Gliwicach chociaż spóźniony - jeśli kto bedzie chcial obejrzec w realu.
Aktualanie dziala:
- Odczyt grup pomiarowych przez protokol diagnostyczny KW1281
- kasowanie bledow
- wyświetlanie paramtrow silnika odczytywanych w czasie rzeczywistych z magistrali can
- pomiar przyspieszenia z wykresami
...

W trakcie pisania/uruchamiania/poprawiana
- odczyt bledow DTC
- Alarmy: temparatury, obrotow, doladowanie, paliw, monitorowanie cisnienia powietrza kolach, etc...
- EGT
- temp oleju
- adaptacja & kodowanie
- can gateway dla samchodow 1999,2000 z licznikiem immo3 np. w celu prezentacji grafiki drzwi w starszych samochodow
- domykanie okien jeśli deszcz zacznie pada a samochód posiada rain-sensor
i ...

Orientacyjny koszt od 400 (wersja lite ze slabyszm procesorem i bez pelnej funkcjonalnosci)
do 600zl - full wypas, wlacznie z dozywotnim upgradami software'u.

pozdrowka

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 1 marca 2010, 20:30
przez Tom-Tdi
A jak wygląda sprawa Leona 1P,Altei z dużym FIS-em?? Da się też coś "wyczarować"?

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 1 marca 2010, 21:23
przez kicoro
Tom-Tdi napisał(a):A jak wygląda sprawa Leona 1P,Altei z dużym FIS-em?? Da się też coś "wyczarować"?


Tez sie bedzie dalo ale to melodia przyszlosci gdyz inny protokol komunikacji i naklad pracy
nastepne 3-4miesiace.

Poza tym bede potrzebowal zrobic kilka testow w aucie immo3 najlepiej turbo benzynie,
jesli jest ktos z okolic katowic to prosze o kontakt.

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 1 marca 2010, 23:00
przez Tom-Tdi
ja bym się chętnie podłożył tylko że pracuje za granicą także mój cykl to średnio 3 tyg w pl 2 m-ce za granicą i nie wiem czy z takimi ograniczeniami czasu miało by to jakiś sens. Mam same zegary tylko że z małym fisem z Altei także jak by mogły się na coś przydać to mogę udostępnić,ale jak znam życie zegary to 1/4 tego co jest Ci potrzebne.Póki co ja jestem chętny

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 2 marca 2010, 20:54
przez przebor
Bardzo fajne urządzenie. Szczere gratulacje za pomysł, włożony wysiłek i umiejętności. :ok:

Niestety z punktu widzenia posiadacza Leona urządzenie to ma jedną oczywistą wadę - brak licznika FIS w standardowym wyposażeniu tego samochodu. Ja osobiście nie planuje kupować licznika FIS, szczególnie że (sam chyba o tym pisałeś), trudno trafić na egzemplarz ze sprawnym w 100% wyświetlaczem. Stąd moje pytanie - czy jest możliwość przygotowania takiej wersji urządzonka (uproszczonej) która współpracowałaby ze standardowym MFA Leona? Tzn. mam na myśli, aby na tym samym małym ekranie na którym mamy średnie/chwilowe spalanie, czas jazdy, temp. zewn. itp. wyświetlać dodatkowo kilka dodatkowych, najciekawszych informacji (pojedyczno) i przełączać je normalnie manetką.

Z ciekawości, o ile to nie tajemnica handlowa ;), na jakim procesorze/układzie to działa? Czy komunikację z ECU (czyli jak się domyślam protokół KW1281) zrobiłeś od zera samemu?

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 2 marca 2010, 22:46
przez kicoro
Tom-Tdi napisał(a):ja bym się chętnie podłożył tylko że pracuje za granicą także mój cykl to średnio 3 tyg w pl 2 m-ce za granicą i nie wiem czy z takimi ograniczeniami czasu miało by to jakiś sens. Mam same zegary tylko że z małym fisem z Altei także jak by mogły się na coś przydać to mogę udostępnić,ale jak znam życie zegary to 1/4 tego co jest Ci potrzebne.Póki co ja jestem chętny


Spoko, jak bedzie taka potrzeba to ewentulanie sie odezwe,
Moje testy polegaja na sprawdzeniu wspolpracy VFIZ z danym sterownikiem silnika - czy wszystkie funkcje dzialaja oraz na zebraniu logow z CAN'a, zajmuje to ok 2 godzin.
Pozniej i tak jest analiza i opracowanie materialu w domu i ew. modyfikacja oprogramowania VFIZ'a.
Nie jest to rozgrzebania pol auta i testowanie metoda prob i bledow.

Do TDI to kupilem ECU na allegro i uruchomilem na parapecie ;)
Do swojej benzyny to mialem tez kupiony zapas.
Ale do turbo benzyny juz szkoda mi bylo natsepnej kasy ladowac

[ Dodano: Wto 02 Mar, 2010 ]
przebor napisał(a):Bardzo fajne urządzenie. Szczere gratulacje za pomysł, włożony wysiłek i umiejętności. :ok:

Niestety z punktu widzenia posiadacza Leona urządzenie to ma jedną oczywistą wadę - brak licznika FIS w standardowym wyposażeniu tego samochodu. Ja osobiście nie planuje kupować licznika FIS, szczególnie że (sam chyba o tym pisałeś), trudno trafić na egzemplarz ze sprawnym w 100% wyświetlaczem. Stąd moje pytanie - czy jest możliwość przygotowania takiej wersji urządzonka (uproszczonej) która współpracowałaby ze standardowym MFA Leona? Tzn. mam na myśli, aby na tym samym małym ekranie na którym mamy średnie/chwilowe spalanie, czas jazdy, temp. zewn. itp. wyświetlać dodatkowo kilka dodatkowych, najciekawszych informacji (pojedyczno) i przełączać je normalnie manetką.

Dzieki za gratulacja, wlozylem w to w sumie pol roku czasu, zaczelo sie glownie z ciekawosci ;)
I zgadzam sie ze brak FISa w standardowym wyposarzeniu to wada a brak czegos a'la VFIZ w standardzie to jeszcze wieksza wada ;-) Jest sporo brakow/wad standardowego wyposarzenia, dlatego wlasnie sporo rzeczy sie zmienia samemu :)

Tak, zgadza sie ciezko kupic dobry licznik FIS jesli sie nie ma jakiegos (czytaj dosyc kosztownego) doswiadczenia, teraz raz na miesiac znajduje dobry FIS i daje gwarancje na to co stworze 12mies i jest git nie bylo zwrotow.

Niestety na standardowym wysietlaczu Leon'a ani nawet na 1/2FIS nie ma mozliwosci wyswietlenia .

Z ciekawości, o ile to nie tajemnica handlowa ;), na jakim procesorze/układzie to działa? Czy komunikację z ECU (czyli jak się domyślam protokół KW1281) zrobiłeś od zera samemu?


:) implementacje protokolu KW1281 zrobilem samemu ale bazuje glownie na zczytywanie(podsluchiwaniu) magistrali CAN i wysylanych kominkatow przez moduly (glownie ECU i zegary, oczywiscie format danych musialem sam rozszyfrowac) jest tego duzo i aktualizowane kilkadziesiat razy na sekunde.

pozdro

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 3 marca 2010, 11:55
przez Staszek20VT
To ja mam na swój licznik gwarancję? ;) :D

Swoją drogą to w końcu ujawniłes projekt, ale jak rozmawialiśmy, czekam na pełną opcję ;)

A Twoje zegary na spocie w UK zrobiły niemałą furorę.

Pozdrawiam serdecznie,

Staszek

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 3 marca 2010, 13:06
przez mm.max
Szacunek kolego projekt zwala z nóg !!

A jak wyglada sprawa zaimportowania twojego rozwiązania np. do Audi A4 B6/B7 z FISem wyświetlaczami monochomatycznymi lub kolorowymi ?

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 3 marca 2010, 13:57
przez kicoro
Staszek20VT napisał(a):To ja mam na swój licznik gwarancję? ;) :D

Gware w standardzie zaczalem dawac od tego roku po tym jak okazalo ze liczniki sa niezawodne :) Wiec Ty chyba nie masz jeszcze ;)
A tak powaznie jakby cos sie dzialo to oczywiscie nie zostawie Cie na lodzie.

mm.max napisał(a):A jak wyglada sprawa zaimportowania twojego rozwiązania np. do Audi A4 B6/B7 z FISem wyświetlaczami monochomatycznymi lub kolorowymi ?


To co mam teraz w obecnej wersji nadaje sie do wszystkiego co bazuje na platformie MK4 i posiada wyświetlacz FIS,
czyli m.in.: Golf IV, Passat B5 oraz B5 FL, VW T4, Octavia 1, Superb, Galaxy, Alhambra, prawdopodobnie A3 8L0 oraz starego A4 i może do VW T5..
pewnie jeszcze coś ale teraz mi nie przychodzi do głowy.

Z B6/B7/A4 będzie taka sama historia jak np Altea, trzeba dodać nowszy protokół komunikacji do VFIZa po CAN (a najpierw go rozpracować poprzez tzw reverse-engineering, zalązek informacji już mam).
Jeśli to co robię teraz wypali i zwróci się włożona kasa i czas to mam zamiar też zrobić wersje do nowszych platform VAG.

pozdrawiam wszystkich

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 3 marca 2010, 14:05
przez mm.max
kicoro napisał(a):Z B6/B7/A4 będzie taka sama historia jak np Altea, trzeba dodać nowszy protokół komunikacji do VFIZa po CAN (a najpierw go rozpracować poprzez tzw reverse-engineering, zalązek informacji już mam).
Jeśli to co robię teraz wypali i zwróci się włożona kasa i czas to mam zamiar też zrobić wersje do nowszych platform VAG.

Z tego co wiem jest duże zaintresowanie wśród użytkowników A4 B6/B7 tylko funkcjami lap timera i temp. oleju (upgrade softu z RS4 bodajże) a wiec twój projekt w pełnej funkcjonalności biłby na głowę wszystie dotychczasowe mody jakie w A4 można zrobić.

Tak czy siak gratuluje wytrwałości

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 3 marca 2010, 14:11
przez Marcin_TDI
kicoro, jesteś w stanie zaadaptować test zegarów przy każdorazowym włączeniu zapłonu ?

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 3 marca 2010, 14:59
przez kicoro
Marcin_TDI napisał(a):kicoro, jesteś w stanie zaadaptować test zegarów przy każdorazowym włączeniu zapłonu ?


Test zegarow, tzn ruszenie wskazowkami do konca skali i z powrotem ?
tzw opening ceremony ?
Czy test wyswietlacza FIS ? - bo test wyswietlacza jest wbudowany ;)

Da sie zrobic tak aby machnac duzymi wskazowkami po wlaczeniu,
temperature wody powinno rowniez sie dac,
ale wymaga to dodania dwoch chipow do VFIZ'a aby to dzialalo sensownie w aucie

natomiast wskazowka od paliwa (i ew. oleju) wymagane bylyby jeszcze dodatkowe modyfikacje VFIZ bo sygnal do nich nie jest przesylany poprzez CAN
a wskaznikiem napiecia to w pelnym zakresie nie da sie ruszyc rozsadnym nakladem czasu
ale to nie dotyczy leonow bo one ich nie maja

Z tzw bajerow da sie rowniez zrobic własne powitanie/grafikę

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 3 marca 2010, 15:23
przez Marcin_TDI
bardziej chodziło mi o ori liczniki z 1M0.
bo rozumiem, że eepromu samego nie da się przerobić w taki sposób aby to działało ?!? niezbędna będzie Twoja przystawka...

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 3 marca 2010, 15:32
przez kicoro
Watpie aby dalo sie to osiganac przerabiajac EEPROM.
W oryginale 1M0 najprosciej byloby wykorzystac uproszczonego VFIZ-a - nie trzeba by robic nowego urzadzenia tylko do tego

Ktos wie jak dziala lap timer w RS4 ???

Chodzi mi o to w ktorym momencie on startuje i sie zatrzymuje. Start to jeszcze jestem sobie wyobrazic ze po prostu jak sie rusza z miejsca, ale momemnt zatrzymania ?
bo bez sensu byloby aby kierowca sobie recznie knefel musial nacisnac aby zatrzymac czas ;) bo wyniki nie bylyby ani powtarzalne ani miarodajne..

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 3 marca 2010, 16:27
przez mm.max
kicoro napisał(a):Ktos wie jak dziala lap timer w RS4

Z tego co wiem to startujesz i stopujesz to manetką od sterowania FISem (przycisk reset)

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 3 marca 2010, 21:39
przez kicoro
mm.max napisał(a):Z tego co wiem to startujesz i stopujesz to manetką od sterowania FISem (przycisk reset)


To wydaje mi sie ze to pic na wode taki lap timer, bo ciezko samemu ostro dawac po garach i jednoczesnie czaic sie aby w odpowiednim momencie wlaczyc i wylaczyc stoper ;)
Chociaz cos takiego mozna tez dodac do VFIZa

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 3 marca 2010, 21:54
przez bono
kicoro, wielkie brawa za fajny projekt :D Jak opracujesz coś takie dla A4 to ja się na to piszę :ok:

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 3 marca 2010, 23:39
przez Sammael
mm.max napisał(a):(upgrade softu z RS4 bodajże

Chyba ze wszystkich S/RS bo ja też mam lap-timer, temp oleju i prędkość w formie cyfrowej.

Gratuluje projektu.

[ Dodano: Sro 03 Mar, 2010 ]
kicoro napisał(a):jednoczesnie czaic sie aby w odpowiednim momencie wlaczyc i wylaczyc stoper ;)

no to ja póki co innego sposobu nie znam niż właśnie powyższy, ale szczerze mówiąc nie zagłębiałem się w to.

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 4 marca 2010, 08:24
przez mm.max
bono napisał(a):Jak opracujesz coś takie dla A4 to ja się na to piszę

Ja również poprosze o jedną sztukę w przypadku stworzenia wersji dla A4

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 4 marca 2010, 10:01
przez kalumet
widziałem na żywo jak to działa
nawet jest po polsku :ok:
niezły bajer

Temperatura oleju na fabrycznym czujniku

PostNapisane: 19 marca 2010, 23:56
przez kicoro
Witam,
Temperatura oleju juz jest (z wykorzystaniem fabrycznego czujnika TDI),
wiec odpada rzezba z dodatkowymi czujnikami,
wskazuje cyfrowo oraz ewentulanie moze byc wykres,
mozna robic do 3 albo 4 pomiarow na sekunde - nie jestem pewien bo jestem po :piwko:

Predkosc i obroty silnika oczywiscie juz dawno cyfrowo..
Mozna wybrac sobie sobie max 8 parametrow do wyswietlania cyfrowo - wiecej
sie nie miesci na wyswietlaczu, mysle ze to dosyc ;)

PS
Troche byl problem z uruchomieniem temp Oleju ale okazalo sie ze pierwszy czujnik kupiony allegro byl zje...ny :killer:
Dzisiaj przyszdel drugi - sprawny i wszystko dziala od strzalu :piwko:

pozdrawiam

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 05:37
przez xander_88
kicoro, kozak pomysl !
hmm a mozna bedzie to dolozyc do 1/2 dis :hmmm: ???
w GIV po 2000r czyli na CANie bedzie to latac ?

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 8 czerwca 2010, 22:22
przez kicoro
xander_88 napisał(a):kicoro, kozak pomysl !
hmm a mozna bedzie to dolozyc do 1/2 dis :hmmm: ???
w GIV po 2000r czyli na CANie bedzie to latac ?


Na 1/2 FIS nie bedzie dzialac, na CANie chodzi.

Maly update postepow, w miedzyczasie caly VFIZ zostal przeprojektowany (min wymieniony procek na szybszy, dodana mozliwosc pracowania jako can-gateway dla aut immo2 i starym komfortem, test zegarow..)
troche czasu zajelo ale plytki sa juz zlecone do wykonania i czekam na odbior.

Wrzucilam jakies przykladowe filmiki z komorki, kiepska jakosc
ale cos widac.
Jak wygospodaruje chwile to jeszcze cos dodam.

test zegarow
przykladowy pomiar czasu 0-100

pozdrawiam

Re: VFIZ - nowy projekt

PostNapisane: 8 czerwca 2010, 23:04
przez the_rahzel
Jesteś WIELKI z tym projektem... :peace: Jak tylko będzie luźny $$$ to od razu zawitam do Ciebie.... :tuptup: Na prawdę szacun....