Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez mierzejino » 24 listopada 2009, 10:52

Wczoraj zamontowałem turbo z ARL-a, kolektor ssący + EGR ASZ, dolot ASZ, wywaliłem kata i zaślepiłem EGR, i jest chyba problem, a mianowicie słychać świst turbiny najprawdopodobniej. Słychać go również z 2-3 sekundy gdy silnik zejdzie z obrotów. Nieszczelność ? Czy turbina może być uwalona?

Wcześniej miałem zmieniony Intercooler na BPX-a i nie było tych objawów.

Jeżeli to nieszczelność to jestem w stanie poczuć gdzie ucieka powietrze ?

Proszę o pomoc bo nie wiem czy mogę nim jeździć.
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Reklama

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez chmielu » 24 listopada 2009, 12:04

W ARL jest spora turbina więc nie dziwne że ją słychać. Sam się kiedyś zastanawiałem czy jest jakaś nieszczelność, ale pojechałem do mechaniora i wszystko grało :ok: Więc w Twoim przypadku też nie powinno być nic szczególnego, jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi :piwo:
Zobacz Profil
chmielu
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 17:22
Auto: Leon
Silnik: diesel inny

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez mierzejino » 24 listopada 2009, 14:08

To że ją bardziej słychać, gdy jadę to nic dziwnego przynajmniej dla mnie. Martwi mnie tylko to gdy obroty spadną i ją nadal przez chwilę słychać. Dźwięk jest jak miauczenie kota coś w tym stylu.
ASV + 189KM/388Nm by MR-Motors
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez wgi » 24 listopada 2009, 14:14

imho nie ma czym się martwić - wywaliłeś kata więc przez wydech więcej słychać i już
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez ares » 24 listopada 2009, 16:41

to, ze slychac jest ok inna sprawa ze po spadnieciu obrotow juz nie powinno byc jej slychac moze sie zacina grucha i podtrzymuje podcisnienie ?
Zobacz Profil
ares
 

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez dave » 24 listopada 2009, 17:08

odezwij sie do rumianko z inowroclawia. napewno ci pomorze.
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez mierzejino » 24 listopada 2009, 17:59

dave napisał(a):odezwij sie do rumianko z inowroclawia. napewno ci pomorze.


Dzięki Dave odezwałem się do niego, mam nadzieję że odpisze.

Skoro grucha się zacina to ruszanie sztangą coś pomorze?

PS. Mogę z tym jeździć ?

[ Dodano: Wto 24 Lis, 2009 ]
Byłem u kolegi Rumianko, kazał mi się nie przejmować bo to najprawdopodobniej dźwięk zwalniającej turbiny.
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez rumianko » 25 listopada 2009, 10:01

ogolnie efekty dzwiekowe turbiny jak nie ma kata sa troszke inne niz jak jest, takze ja bym sie nie przejmował tym.

tam u ciebie jeszcze zrob testy dynamiczne, tak jak ci mowiłem, zobacz jak działa turbo, jesli jest wszystko ok to na program do rogala i cieszyc sie z jazdy ;)
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez Sammael » 25 listopada 2009, 13:09

ARL jest troche głośniejszym świstakiem niż ASV.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez hubert1981 » 25 listopada 2009, 14:18

Witam, ja ostatnio miałem właśnie takie objawy, że jak puściłem gaz to było słychać turbo tak jak by zwalniał wirnik, okazało się ze jest walnięty wirnik tak jak by czymś dostał i wydawał dziwne dźwięki. Po zmianie na nową tego nie ma. Katalizatora nie mam, a nowe turbo słychać jak działa ale nie ma efektu schodzenia z obrotów.
Zobacz Profil
hubert1981
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 30 grudnia 2008, 14:33
Lokalizacja: wawa
Auto: seat leon tp ARL

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez mierzejino » 25 listopada 2009, 23:35

Jutro jeżeli będę miał chwilę zrobię logi, wystarczy jak zloguję tylko 11 grupę?

[ Dodano: Sro 25 Lis, 2009 ]
A do Rogala niestety 10 grudnia dopiero :whoeva:

[ Dodano: Czw 26 Lis, 2009 ]
Obrazek

Wrzucam loga na moje oko jest chyba w porządku.

Tutaj słychać świst turbiny


Dzisiaj trochę dałem po garach i doszedł jeden problem, a mianowicie zapaliła się kontrolka od oleju :/ Trochę wyleciało zapewne przy zmianie turbiny, jednak nie sprawdzałem tego bo przez 23 kkm od kiedy go mam nie ubyło ani grama oleju. Wycieków żadnych nie ma, jutro będę sprawdzał węże i doleję oliwy.
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez Marcin_TDI » 27 listopada 2009, 12:34

turbo jest ok. podłącz VAG i zobacz - kontrolka rozumiem na żółto ?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez mierzejino » 27 listopada 2009, 15:11

Na żółto, brak był dolałem jakieś 600 ml. Jeżeli turbo brało by olej objawiało by się to jakimś przeładowaniem, niedoładowaniem ?
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez marcin_kielce » 27 listopada 2009, 16:44

mierzejino napisał(a):Na żółto, brak był dolałem jakieś 600 ml. Jeżeli turbo brało by olej objawiało by się to jakimś przeładowaniem, niedoładowaniem ?


Niekoniecznie.
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez Axee » 27 listopada 2009, 20:11

mierzejino napisał(a):jednak nie sprawdzałem tego bo przez 23 kkm od kiedy go mam nie ubyło ani grama oleju.
Chyba nie jezdzisz na longlifie i od 23ooo km nie zmieniales oleju? Przy wymianie turbiny mozna bylo zalac auto swiezym olejem :D

Co do swistu ja tam bardziej slysze nagrane jakies zgrzytanie, niz swist turbiny. Turbo z ARLa, slychac bardziej niz to z ASV i tak juz jest, nic z tym nie zrobisz.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez mierzejino » 27 listopada 2009, 20:42

23 kkm no bez przesady :) Olej zmieniałem hmm 3-4 kkm temu.
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez ares » 28 listopada 2009, 14:17

Turbo laduje ok wszystko masz dobrze podpiete, jedyny minus to to, ze wali cisnieniem zadanym jak seryjnie w ASV dla tej turbiny powinnobyc jakies 2,615 - musisz na program skoczyc.

Jak masz rozwiazane wyjscie z turbiny do wydechu ? bo wyglada jakby tam bylo jakies zwezenie czy cos i tam moze sie kotlowac powietrze przy odpuszczaniu i powodowac ten dzwiek
Zobacz Profil
ares
 

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez Kerad » 28 listopada 2009, 20:31

ares napisał(a):Turbo laduje ok wszystko masz dobrze podpiete, jedyny minus to to, ze wali cisnieniem zadanym jak seryjnie w ASV dla tej turbiny powinnobyc jakies 2,615 - musisz na program skoczyc.

Jak masz rozwiazane wyjscie z turbiny do wydechu ? bo wyglada jakby tam bylo jakies zwezenie czy cos i tam moze sie kotlowac powietrze przy odpuszczaniu i powodowac ten dzwiek

ares chyba chciales napisac 1,6 a nie 2,615...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kerad
Signo
Signo
 
Posty: 183
Dołączył(a): 11 marca 2006, 16:59
Lokalizacja: Krk
Auto: TDI

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez sleeper » 28 listopada 2009, 20:36

Kerad napisał(a):
ares napisał(a):Turbo laduje ok wszystko masz dobrze podpiete, jedyny minus to to, ze wali cisnieniem zadanym jak seryjnie w ASV dla tej turbiny powinnobyc jakies 2,615 - musisz na program skoczyc.

Jak masz rozwiazane wyjscie z turbiny do wydechu ? bo wyglada jakby tam bylo jakies zwezenie czy cos i tam moze sie kotlowac powietrze przy odpuszczaniu i powodowac ten dzwiek

ares chyba chciales napisac 1,6 a nie 2,615...

koledze chodziło zapewne o wartość jaka jest wyświetlana na VAGu w odniesieniu do załączonego loga ;)
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez ares » 28 listopada 2009, 21:53

vag odczytuje z cisnieniem atmosferycznym wiec wartosci 2.615 - z tego co pamietam optymalnie dla gt1749vb jest 1.615mbar
Zobacz Profil
ares
 

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez Axee » 29 listopada 2009, 11:06

ares napisał(a):optymalnie dla gt1749vb jest 1.615mbar
optymalnie czy maksymalnie bezpiecznie, heh?
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez mierzejino » 29 listopada 2009, 18:16

ares napisał(a):Jak masz rozwiazane wyjscie z turbiny do wydechu ? bo wyglada jakby tam bylo jakies zwezenie czy cos i tam moze sie kotlowac powietrze przy odpuszczaniu i powodowac ten dzwiek


Wszystko seria na nowej uszczelce, kata wywaliłem i w jego miejsce wstawiłem rurę.

Program będzie 10 grudnia dopiero.
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez ares » 29 listopada 2009, 18:59

Optymalne i bezpieczne wiekszosc ARL po programie na takim cisnieniu jezdzi druga sprawa czy uklad paliwowy ASV wyda do takiego cisnienia powietrza - napewno nie, trzeba zajac sie pompa i wtryskami.

Jesli mam wrozyc to dla mnie wyjscie czesci cieplej do wydechu jest odpowiedzialny za ten dzwiek turbo przy schodzeniu z obrotow - ale nie musisz sie tym martwic :)
Zobacz Profil
ares
 

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez mierzejino » 29 listopada 2009, 19:39

OK, mam nadzieję że będzie dobrze. Wczoraj przegoniłem ostro tolka 7km ciągłego przyśpieszania, dzisiaj sprawdziłem olej stan jest chyba taki sam.

Jakby turbo brało olej powinien być ubytek po takiej jeździe?
ASV + 189KM/388Nm by MR-Motors
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez ares » 29 listopada 2009, 19:44

turbo bierze zawsze olej ale nie w takiej skali - raczej gdyby bralo ostro to bys mial ubytek po 500km, w normie jest dolanie litra miedzy zmianami.

gdyby turbo bralo tyle oleju co 7km, ze jego ubytek bylby zauwazalny to napewno wina by byla w zlym podlaczeniu smarowania lub braku, ktoregos z wirnikow ;)
Zobacz Profil
ares
 

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez mierzejino » 29 listopada 2009, 19:56

Po montażu turbo przejechałem hmm jakieś 160 km i zapaliła się kontrolka. Nie wiem niestety, ile oleju było przed wymianą ale przeczuwam, że raczej było tyle co powinno być. W takim razie muszę poobserwować stan i trochę pojeździć. Ostrą próbę zrobiłem ponieważ kontrolka zapaliła się jakiś kilometr po ostrym butowaniu.
ASV + 189KM/388Nm by MR-Motors
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez ares » 29 listopada 2009, 19:59

Ubytek moglbyc spowodowany poprostu montazem nowej turbiny i demontazem starej, tu troche oleju sie wylalo, tu troche w przewodach zostalo itp
Zobacz Profil
ares
 

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez Sammael » 29 listopada 2009, 23:14

tak jak ares napisał, na razie się nie stresuj. Pojeździj trochę i obserwuj. Sprawdź stan oleju, ile masz najechane kilometrów i podpatruj.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez mierzejino » 14 grudnia 2009, 09:12

Tolek jednak nie bierze oleju :) Po 1000 km nic nie ubyło. A testowany był ostro no i zaliczył chyba z 10 pomiarów na hamowni. Pewnie oliwa zleciała podczas wymiany turbiny.

[ Dodano: Pią 22 Sty, 2010 ]
Odkopię kotleta. Dzisiaj sprawdziłem olej widoczny jest brak jakieś 400 ml na 2,5 kkm czyli w rezultacie 1,6 l na 10 000 km. Powinienem się przejmować czy uznać że to w miarę normalne?
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez oczkolek » 22 stycznia 2010, 22:55

mierzejino napisał(a):Odkopię kotleta. Dzisiaj sprawdziłem olej widoczny jest brak jakieś 400 ml na 2,5 kkm czyli w rezultacie 1,6 l na 10 000 km. Powinienem się przejmować czy uznać że to w miarę normalne?


Nie jest źle. Inne silniki więcej biorą. Chociaż w takiej sytuacji na pewno należy obserwować poziom oleju.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9297
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez marcin_kielce » 23 stycznia 2010, 00:54

Jak przejeźdiłeś ten dystans?? bo jak upalałeś to można to uznać za w miarę normalny wynik...

w przeciwnym wypadku coś może być nie tak.
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez mierzejino » 23 stycznia 2010, 09:20

Jeździłem w miarę normalnie od czasu do czasu pokazałem kto jest górą na drodze. Zresztą warunki zimowe nie pozwalają zbytnio na szybką jazdę. Teraz będę się starał nie przekraczać 3500 obrotów. Zalanego mam castrola Edga 5w/40 chyba zmienię na motula przy następnej wymianie.
ASV + 189KM/388Nm by MR-Motors
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez dan992 » 13 sierpnia 2013, 14:37

Ja również założyłem turbo od ARL do mojego AJM i też wyje na niskich obotach ale zaraz przestaje, wyje również jak sprężarka wstaje i spowalnia. Ale gdy zaślepiłem EGR to wycia nie ma konca... jedynie przestaje jak turbo pompuje to słychać miły przyjemny świst.
Zobacz Profil
dan992
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 29 lipca 2013, 21:38
Auto: MK4
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Swist turbiny po zmianie na ARL-a

Postprzez chlorek » 13 sierpnia 2013, 14:58

dan992 napisał(a):wyje

czy śwista?
Turbo od ARL'a świszcze i jest to normalne, ale nie wyję :|
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości