Strona 1 z 4

Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

PostNapisane: 16 grudnia 2009, 11:01
przez sielu
Witam czy ktos montowal cos takiego do seata
http://www.allegro.pl/item854311258_ele ... at_b5.html
czy od paska w ogole podejdzie chodzi mi o to by autko szybciej sie nagrzewalo na zimnym webasto nie mam i raczej nie bede mial wiec szukam czegos innego thx za info pozdrawiam

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 17 grudnia 2009, 09:47
przez Axee
sielu, element ten pochodzi z lupo 3L lub z polo z silnikiem AMF, jest montowany w nagrzewnicy, gdzies obok wymiennika ciepla, do sterowania tego potrzebny jest jeszcze conajmniej mikroprzelacznik dedykowany i inna dzwignia rozdzielacza powietrza. Teoretycznie do pojazdu z klimatyzacja reczna, badz bez klimy prawdopodobnie mozna by to wlozyc, do climatronica gorzej. Niemniej jednak, aby rozebrac obudowe calego zespolu nagrzewnicy nalezy zdemontowac cala deske i konsole srodkowa, co nie jest rzecza latwa i przyjemna. Jeszcze trzeba by schematy sprawdzic jak to podlaczyc elektrycznie ...

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 20 grudnia 2009, 18:23
przez sielu
a moze ktos montowal podgrzewacz płynu chłodniczego http://www.allegro.pl/item858808761_sea ... y_1_9.html i wie co do tego potrzeba i czy jest problem z montazem tego thx za info raz jeszcze

a tutaj zapytanie kolegi z toledoculubpolska
"Witam
Czy można by domontować te świece dogrzewające płyn chłodniczy tak jak to było w niektórych wersjach i jeszcze żeby można je włączać pstryczkiem kiedy się chce, jeżeli tak to jakie +/- koszta oraz może jakiś nr katalogowy części. Niektóre osoby jak i ja jeżdżą na krótkich odcinkach i silnik ledwo co się zagrzeje a już się jest na miejscu
Z góry dziękuję info"

pozdrawiam

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 20 grudnia 2009, 18:53
przez dave
lepiej poszukac sobie podgrzewacz na prad jesli oczywiscie ktos ma garaz badz moze sie z tym podlaczyc do gniazdka. znajomy uzywal czegos takiego w LTeku i po 5-10 min auto odpalalo bez zadnego problemu. w silne mrozy trzeba bylo nim ostro krecic ;)

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 21 grudnia 2009, 10:26
przez sielu
tia tez slyszalem o tym znajomy do omegi chce cos takiego wstawic niestety ja garazu nie mam i nie mam sie gdzie podlaczyc a ponoc to tez daje rade

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 7 stycznia 2010, 21:01
przez kornat
sielu napisał(a):"Witam
Czy można by domontować te świece dogrzewające płyn chłodniczy tak jak to było w niektórych wersjach i jeszcze żeby można je włączać pstryczkiem kiedy się chce, jeżeli tak to jakie +/- koszta oraz może jakiś nr katalogowy części. Niektóre osoby jak i ja jeżdżą na krótkich odcinkach i silnik ledwo co się zagrzeje a już się jest na miejscu
Z góry dziękuję info"

Komuś coś o tym wiadomo jak to wykonać ?? Ja wiem tylko tyle że wersję z tym podgrzewaczem miały alternator 90A. Prosiłbym o napisanie co jest jeszcze potrzebne oprócz tego krućca ze świecami, bezpiecznikiem i grubszymi kablami aby to działało. No i jak i gdzie to wszystko podłączyć.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 8 stycznia 2010, 11:53
przez przebor
Kiedyś też nad tym myślałem, więc mam temat częściowo rozpoznany. W sobotę lub niedzielę postaram się opisać co jest potrzebne. Sam tego nie robiłem ponieważ kolega który ma ten podgrzewacz w Octavii twierdzi, że zbyt dużo to nie daje. Dodatkowy włącznik może i jest fajny, ale pytanie czy nie skrócisz przez to życia alternatora? Tylna szyba + światła + świece w podgrzewaczu i robi się pobór paredziesięciu A. Sterownik nie włącza tego podgrzewacza (lub włącza tylko jedną świecę) gdy stwierdzi zbyt duże obciążenie alternatora. Trzeba by tego przycisku używać z głową ;)

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 8 stycznia 2010, 12:16
przez kornat
przebor, to czekam na opisik :) U siebie nie używam ogrzewacza tylnej szyby to ten podgrzewacz zastąpi ją.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 8 stycznia 2010, 12:33
przez Axee
Tu macie schemat, jak to jest w oryginale rozwiazane:
Obrazek
Jak widac na schemacie swiece sa podzielone na dwa obwody, maly (1 swieca) i duzy (2 swiece). Swiece zasilane sa z bezpiecznika w skrzynce akumulatora, zalaczane poprzez przekazniki. Przekazniki sa zasilane ze skrzynki bezpiecznikow w aucie, a sterowane masa poprzez sterownik silnika. Zatem sterownik moze wlaczac jedna, dwie lub trzy swiece jednoczesnie w zaleznosci od uwarunkowan.
Ze schematu widac rowniez co jest potrzebne:
Port wodny z 3 swiecami, kable do swiec, 2 przekazniki +gniazda, bezpiecznik plytkowy do skrzynki akumulatora + przylacze, kable.
Dodam, ze wszystko miesci sie w komorze silnika, zasilanie przekaznikow jest na 6 pinie brazowej 6 stykowej kostki w skrzynce kostek na podszybiu, sterownik silnika jest posrodku na podszybiu. W przypadku recznego sterowania zamiast do sterownika, nalezy podlaczyc sie do podwojnego przelacznika zwierajacego do masy.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 9 stycznia 2010, 18:09
przez przebor
Oto co trzeba mniej/więcej zrobić. Zaznaczam, tylko że sam tego nie robiłem, więc to tylko teoria. Mogłem coś przeoczyć, opis nie musi być kompletny.

Część mechaniczna:
Rysunek poglądowy:
Obrazek

1. Kołnierz oznaczony numerem 4 występujący w wersji bez podgrzewacza, trzeba wymienić na taki z podgrzewaczem (nr 7 i 8 ) czyli 038 121 133 A i 028 121 145 B
2. Czujnik temperatury nr 10 wraz ze sprężyną mocującą przekładamy
3. Nie zaszkodzi wymienić wszystkie uszczelki (nr 5, 9 i 12)
4. Z opisu do rysunku wynika, że potrzebne będą również 3 śruby nr 15 M6x22 (N 902 809 01)
5. 3 świece żarowe nr. oryginalny N 103 021 02 (zamiennik Boscha 0 250 201 036)

Obawiam się, że może nie starczyć węża idącego w stronę ściany grodziowej bo w wersji bez podgrzewania idzie na wprost, a w wersji z podgrzewaniem wchodzi w bok elementu nr 8.

Część elektryczna:
Axee podał schemat z którego właściwie wszystko wynika :) Uzupełnię tylko jego opis o kilka szczegółów oraz moje przemyślenia.

1) Przekaźniki ze schematu są oryginalnie zamontowane w skrzyneczce na ścianie grodziowej, której nie ma w wersji bez podgrzewania, więc niestety trzeba ją dokupić. Potrzebne elementy to:
1J0 941 385 A część górna
1J0 941 393 B część dolna
1J0 941 391 C uchwyt gniazda przekaźników
2) Same przekaźniki mają numer 8D0 951 253 A lub 8K0 951 253, ale wg mnie nie trzeba kupować oryginalnych. Wystarczy kupić zwykłe przekaźniki 12V/40A z gniazdem np. taki (link do allegro). Można kupić 3 x 12V/30A i zrobić każdą świece na osobnym przekaźniku
3) Kabel jest połączony ze świecami za pomocą nasadki o numerze: 028 971 782 A (3 szt)
4) Kabelki które wychodzą z przekaźników na pinie 85 łączymy i prowadzimy do auta poprzez skrzyneczkę na podszybiu, włącznik i podłączamy do masy

zasilanie przekaznikow jest na 6 pinie brazowej 6 stykowej kostki w skrzynce kostek na podszybiu,

Axee, skąd to wiesz? ;) Czy tam jest napisane T6/6 bo jest trochę niewyraźnie?
Czy w wersji bez podgrzewacza to zasilanie będzie tam doprowadzone?
Czy nr. 43 na górze schematu oznacza bezpiecznik nr 43?

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 9 stycznia 2010, 18:59
przez kornat
Dzięki panowie :piwo:
A mógłbym prosić jeszcze o zdjęcia tych części
przebor napisał(a):1J0 941 385 A część górna
1J0 941 393 B część dolna
1J0 941 391 C uchwyt gniazda przekaźników

Bo w necie ich nie mogę znaleźć.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 9 stycznia 2010, 21:03
przez Damianjg
Obrazek
Nr 14,15 i 16
A tuttaj schemacik po polsku
http://rapidshare.com/files/332836100/Dok1.doc.html

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 10 stycznia 2010, 01:22
przez Axee
przebor napisał(a):Axee, skąd to wiesz? Czy tam jest napisane T6/6 bo jest trochę niewyraźnie?
Czy w wersji bez podgrzewacza to zasilanie będzie tam doprowadzone?
Czy nr. 43 na górze schematu oznacza bezpiecznik nr 43?
Sie zna, sie wie, jak to mowia mam 3 leony rozkrecone pod lozkiem :PPP
T6l/6 tam jest (T6l - 6-pin connector, brown, on connector protective housing, in plenum chamber, left side). Jest tam doprowadzone zasilanie, na tym bezpieczniku wisza rowniez inne rzeczy np. czujniki pedalu sprzegla i pedalu hamulca, to jest przewod niebiesko-zolty (lub zolto-czarny) (A98 - Positive connection -4- (30), in dash panel wiring harness lub A100 - Connection -2- (87), in dash panel wiring harness), linia ta zabezpieczona jest bezpiecznikiem S243 czyli bezpiecznikiem 10A nr 43 w bocznej skrzynce bezpiecznikow. Pozatym na tym pinie jest od strony wiazki silnika zasilony rowniez N79 - Heater element (crankcase breather), na schemacie tego nie widac, ale po 2003r zostalo to na schemacie poprawione i jest rozgalezienie zasilania rowniez do N79 od strony przekaznikow J359 i J360. I przed 2003r do 6pinu moze dochodzic od strony auta przewod zolto-czarny.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 24 lipca 2011, 11:50
przez Tracer2
To może Kolega pamięta , jakie alternatory były w tych Leonach z takim elektrycznym dogrzewaniem płynu??
90, 120 czy 140 A ??

[ Dodano: 25 Lipiec 2011, 19:43 ]
Doczytałem, że 90 A powinno wystarczyć.
Natomiast nie mam pinout sterownika ASV i nie wiem jak się wtyczkę rozbiera ?
Bo nie chciał bym jej popsuć
Te piny 21 i 22 to są w małej czy w dużej ??

[ Dodano: 29 Lipiec 2011, 07:02 ]
Dzięki Axee udało mi się rozebrać wtyczkę komputera i podłączyć kableki pod piny 21 i 22 sterownika silnika. Dzięki ;)
Wtyczka lewa , ta większa.
W procedurze badania elementów elektryki silnika można sprawdzić czy podłączone przekazniki "klapią", a na woltomierzu widać spadki napięcia świadczące o załączaniu świec.
W poszukiwaniu vagowych informacji znalazłem takie info o numerze kanału 016,
gdzie możemy zdiagnozować przyczynę niezałączania dogrzewacza, a właściwie przekazników, bo powodów może być kilka.
Jesli powód istnieje to jest "1" w tabelce dla danej funkcji.
Obrazek
Jeśli mimo załączania przekazników świece by nie grzały to przyczyny należy szukać w
obwodzie wysokoprądowym świec.

[ Dodano: 29 Lipiec 2011, 07:07 ]
Poprawiłem fotkę ;)
Obrazek

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 07:45
przez PiterEL
Montował już ktoś kiedyś te podgrzewacze płynu chłodzacego ? Ciężko jest ? Jaki ogolny koszt wychodzi ?

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 08:42
przez chlorek
ja bym bardziej szukał podgrzewacza ropy która odpowiada za poprawne odpalanie autka w zimę.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 08:49
przez PiterEL
Ale podgrzanie płynu chłodzacego przyspiesza nagrzanie silnika a zwlaszcza ze ja do pracy mam ok 4 km...

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 09:38
przez Tracer2
PiterEL napisał(a):Montował już ktoś kiedyś te podgrzewacze płynu chłodzacego ? Ciężko jest ? Jaki ogolny koszt wychodzi ?

Ja montowałem.
Koszt używanego portu z 3 świecami to od 50 do 150 PLN na Allegro , zależy jak sie trafi.
Do tego 2 przekazniki, pare metrów kabala, podstawki do nich , lutownica i podłączenie
we wtyczce kompa silnika. Ok 40-50 PLN.
Teraz czekam na temp.< od 5 stopni Celsjusza ;)
PS
A i rure trzeba było w sklepie Skody kupić, inną która idzie od nagrzewnicy kabiny do tego portu i 2 opaski.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 09:41
przez PiterEL
A jakies fajki na swiece ? Chodzi mi o złącza... Montowałes to w fabrycznych podstawkach i miejscach czy jak ?

Moze zrob jakies fotki i opis bo mysle o tym aby sobie zalozyc tylko chcialbym zobaczyc jak to jest u CIebie. Bede ogromnie wdzieczny...

A i jakbys mial numery tej rury...

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 11:00
przez chlorek
ja mam fabrycznie w ARL podgrzewacz.
viewtopic.php?t=5720&postdays=0&postorder=asc&start=200 - wygląda to tak, niżej masz rysunki

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 11:16
przez PiterEL
Bardziej chciałem zeby TRACER2 pokazał mi jak zrobił bo sam z tego co wywnioskowałem dokładał...

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 11:40
przez Tracer2
PiterEL napisał(a):A jakies fajki na swiece ? Chodzi mi o złącza... Montowałes to w fabrycznych podstawkach i miejscach czy jak ?

..

!! Zapomniałem ze 3 fajki na swiece od Octavi kosztowały nowe 160 PLN ;]
Można je tez dobyc dużo taniej na Allegro używane, bo ja trafiłem ale juz dawno po zamontowaniu , jakos przypadkiem szukając chyba świec żarowych..

Taki port/podgrzewacz/ kupiłem pasuje do ASV i innych TDI 1,9
http://allegro.onet.pl/vw-golf-iv-v-1-9 ... 83126.html

Można zmienić świece na tkie ze sróbkami i nakretkami to wtedy fajki odpadną,
tyle ze koszt świec dojdzie.

Tu jescze bez fajek
Obrazek
Z prawej strony widać ta gruba czarna rure w kształcie litery L którą dokupiłem.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 12:01
przez PiterEL
No ok a numer masz moze tej rury ?

A mozesz zrobić fotke jak u Ciebie to wyglada pod maska i jak z elektryka to wszystko wyszlo? gdzie sa przekazniki jakie kable grube itd...

Co wpisywać na allegro aby znaleźć te fajki na swiece ? Jakie maja numery >?

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 12:34
przez Tracer2
PiterEL napisał(a):No ok a numer masz moze tej rury ?

A mozesz zrobić fotke jak u Ciebie to wyglada pod maska i jak z elektryka to wszystko wyszlo? gdzie sa przekazniki jakie kable grube itd...

Co wpisywać na allegro aby znaleźć te fajki na swiece ? Jakie maja numery >?


Rure mi dobrali w sklepie motoryzacyjnym , jak poszedłem do nich z podgrzewaczem
i powiedziałem o co chodzi.

Obrazek

Przekazniki tymczasowo ukryłem przy akumulatorze.
Obrazek
Żółto-zielony przewód zoddzielnego bezpiecznika 60A zasila układ przekazników.
Sterowanie jest podłaczone do "+" z zaworka N73 a podawaniem minusa
steruje komputer silnika.
Niestety torebki z numerem fajek sie nie zachowały ale jak w sklepie maja ETKe to znajdą.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 12:40
przez PiterEL
Mam prosbe mozesz dokladnie mi opisac jak to wszystko po kolei wykonac ? Ktory kabelek z ktorym polaczyc i gdzie ? Jakie przekazniki ? Czy cos wiecej jest potrzebne. Jesli by udało Ci sie stworzyc taki manual to napewno tez zaplusujesz na forum... Bede ogromnie wdzieczny...

Aha i jak rozebrac wtyczke od kompa ? On jest chyba na podszybiu tak ?

Aha i co to za zaworek N73 ?

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 13:15
przez Tracer2
To wszystko jest na forum tylko trzeba poszukać.Nawet na poprzedniej stronie .
I numery części i schemat podłączenia,
który zamiescił Kol.Axee
Obrazek
Ten zaworek nazywa sie jakoś tak N7x i chodzi o to zeby układ mógł sie włączyć tylko jak stacyjka jest załączona, a na tym zaworze pojawia sie "+" własnie po włączeniu stacyjki.

Pozwolę sobie zacytować Kol.Axee odnośnie informacji jaką od niego uzyskałem na temat podłączenia przekazników sterujących do ECU silnika.
Cytuję:
"Gdy wyciagniesz wtyczke ze sterownika (nalezy przesunac w bok zabezpieczenie) i spojrzysz w gniazdo to masz ponumerowane rzedy pinow, zawsze numery sa przy krancowych pinach i dalej odliczasz w rzedzie. Wtyczke rozbiera sie sciagajac gorna pokrywke na zatrzaskach, pozniej rozowe zabezpieczenie, pozniej odsuwasz pomaranczowa gumke i masz dostep do pina, kazdy pin ma 2 blaszki zatrzaskowe, ktore wywaza sie wyjmakami od czolowej strony wtyczki w dziurkach obok pinu."

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 13:24
przez PiterEL
A czy ten układ grzeje cały czas ?

Gdzie jest ten zaworek ?

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 13:38
przez Tracer2
Zaworek jest nieważny.
Mozesz poszukać sobie innego urządzenia, na którym pojawia się "+" po włączeniu stacyjki.
Mozna przeciągnąć przewód od skrzynki bezpieczników.
Komputer silnika steruje swiecami
Na poprzedniej stronie jest poniższa tabelka.
kolego poczytaj bo zaczynasz zadawać pytania na które odpowiedz jest w tym wątku.
Obrazek

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 19:23
przez tomzi
ja tez mam w ALH fabrycznie. Ale czy faktycznie coś to daje to nie wiem. Tak ogólnie to będę musiał teraz wymienić chyba te świece bo już 4 lata autem śmigam i nawet ich nie sprawdzałem.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 20:04
przez chlorek
daje i to dużo, większość pojazdów wyposażonych w to nie ma problemów z odpaleniem w zimę. Świeca taka kosztuję, FEBI - 25zł, BOSH - 50zł - BERU - 70zł, wszystkie są dobre, BERU fabrycznie montowali bo zanim kupiłem FEBI to byłem w serwisie.
Szybciej autko się dogrzewa w zimę. Kolega która tutaj podłączył powinien widzieć różnicę:).

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 20:09
przez kornat
A Ci co sobie dołożyli pomyśleli nad zmianą alternatora? Bo z tego co się orientuję to były mocniejsze alternatory jak się miało podgrzewacz

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 20:39
przez PiterEL
a jak sprawdzic jaki mam alternator ? Czy jest sposob bez wyciagania z auta ? Mam grzane stołki , grzane spryski wiec moze juz mam mocniejszy...

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 20:44
przez Tracer2
Ja mam 90A, a 120A lezy już w pudełku.
Obserwuję jak to się bedzie zachowywać.
Mam woltomierz w słupku to widze spadki napięcia.

Trzeba otworzyc maskę,
się schylić i jak Bosch to ma napisane, tak że widać
biało na czarnym ;)

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 13 października 2011, 20:49
przez kornat
Jak masz na wlepce kod 8GD to masz 90A
Tracer to jak będziesz coś wiedział z tymi spadkami to prosiłbym o info bo sam byłem zainteresowanym tym podgrzewaczem ale zastanawiałem się nad zmianą alternatora.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 14 października 2011, 07:44
przez Tracer2
Dziś było 3* Celsjusza na zewnątrz i tyle mi pokazywał termometr w aucie.
W VAG-u poz.016, 1 z prawej strony nie zgasła, ale jednak podgrzewanie musiało się włączyć bo po 3-4 km miałem na termometrze 90* temp. chłodziwa silnika.
Powyżej 5* C silnik rozgrzewał mi się na dłuższym dystansie.
Nie zaobserwowałem jakiegoś dużego spadku napięcia w instalacji, mimo dołączania tez ogrzewania szyby tylniej.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 14 października 2011, 08:07
przez PiterEL
Moze ktoś podać numery tej rury co trzeba wymienic bo bedzie za krotka oraz numery przewodów na świece bo nie moge odnaleźć...

Jakie trzeba uzyc przekazniki ? Moga byc zwykle 12V/40A ? Bo oryginalna podstawke chyba bedzie cięzko znalezc... Moze ktos znajdzie na allegro...


Aha i jak ma ktos numer oryginalnego podgrzewacza do silnika ASV to bede wdzieczny... Nie chce kupic takiego co nie pasuje...

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 14 października 2011, 16:37
przez transit_master
tomzi napisał(a):Tak ogólnie to będę musiał teraz wymienić chyba te świece bo już 4 lata autem śmigam
jeśli nie są spalone to po co wymieniać ?? Jeździć dalej ;)
florek napisał(a):większość pojazdów wyposażonych w to nie ma problemów z odpaleniem w zimę
?? W "co" wyposażonych ?? Bo coś nie bardzo czaje co ma podgrzewacz płynu do odpalenia silnika ?? !!

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 14 października 2011, 18:49
przez przebor
Wąż wodny dla pojazdów z dogrzewaczem 1J0 122 157 DJ
Korpus do którego wkręca się świece składa się właściwie z dwóch elementów:
038 121 133 A (to jest ten większy element który przykręca się do bloku silnika)
028 121 145 B (do tego przykręca się świece i zakłąda wąż wodny idący do nagrzewnicy)
Sprzedawcy często nie rozkręcają ich i sprzedają jako całość.

Ja dokładałem ten podgrzewacz u siebie ponad rok temu i całą zeszłą zimę miałem okazję go użytkować. Szczerze mówiąc rewelacji nie ma. Z tym że mi nigdy się nie chce zmieniać temp. na climatronicu na "LO", tylko jeżdżę cały czas na 21 co powoduje że energia podgrzanego płynu zamiast ogrzewać silnik jest wytracana na ogrzanie kabiny. Dlatego silnik ogrzewa się prawie tak samo długo jak bez podgrzewacza, ale za to do kabiny już po 1- 2min leci letnie (nie ciepłe) powietrze.

No i oczywiście ten podgrzewacz nie ma żadnego wpływu na odpalanie silnika ponieważ świece grzeją dopiero po jego uruchomieniu.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 14 października 2011, 21:52
przez PiterEL
przebor napisał(a):Wąż wodny dla pojazdów z dogrzewaczem 1J0 122 157 DJ
Korpus do którego wkręca się świece składa się właściwie z dwóch elementów:
038 121 133 A (to jest ten większy element który przykręca się do bloku silnika)
028 121 145 B (do tego przykręca się świece i zakłąda wąż wodny idący do nagrzewnicy)
Sprzedawcy często nie rozkręcają ich i sprzedają jako całość.

Ja dokładałem ten podgrzewacz u siebie ponad rok temu i całą zeszłą zimę miałem okazję go użytkować. Szczerze mówiąc rewelacji nie ma. Z tym że mi nigdy się nie chce zmieniać temp. na climatronicu na "LO", tylko jeżdżę cały czas na 21 co powoduje że energia podgrzanego płynu zamiast ogrzewać silnik jest wytracana na ogrzanie kabiny. Dlatego silnik ogrzewa się prawie tak samo długo jak bez podgrzewacza, ale za to do kabiny już po 1- 2min leci letnie (nie ciepłe) powietrze.

No i oczywiście ten podgrzewacz nie ma żadnego wpływu na odpalanie silnika ponieważ świece grzeją dopiero po jego uruchomieniu.


No mnie wlasnie chodzi o szybkosc lecenia ciepla do kabiny bo do pracy mam ok 4-5km wiec zalezy mi zeby szybko bylo cieplo w aucie... Jak to zakladales to zakladales oryginalne przekazniki w orygnalnym miejscu ? Czy inne i w innym miejscu ? Zrob jakies fotki i wrzuc bo przymierzam sie i chce jak najlepiej to zrobic tym bardziej ze nie jestem az taki super mechganik.
Kable na swiece tez kupowales ??

Czy zmieniales alternator ?

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 14 października 2011, 23:37
przez GangstaMarc
Dorzucę swoje 3 grosze...

Mam seryjnie montowany podgrzewacz w Toledo 1M (AHF) i wydaje mi się, że nic on nie daje :( W zimie auto grzeje się do 90 stopni po przejechaniu około 10km... Nigdy jednak nie miałem czasu sprawdzić czy te świece grzeją ani czy wogóle dostają napięcie. Winę "długiego grzania" zwaliłem na zaślepiony EGR. Swoją drogą ten temat mnie trochę zmobilizował i sprawdzę czy ten badziew działa, póki jeszcze nie ma zimy :PPP

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 14 października 2011, 23:54
przez Sammael
GangstaMarc napisał(a):W zimie auto grzeje się do 90 stopni po przejechaniu około 10km...

Nie przejmuj się tym. 10km 10 nie równe. Mój leon był mistrzem w niedogrzewaniu, przy -20 to mi woda potrafiła z 90 zejść. Jeszcze jak miałem ASV to grzał się szybko, miałem EGR, miałem podgrzewacz osłone pod silnikiem, po szczepie na BLT, bo EGRze, podgrzewaczu i osłonie nie został ślad, rozgrzać dziada to było wyzwanie :)

Panowie, prawda jest taka, że diesla dużo ciężej rozgrzać, nie przejmujcie się tak tym, nie przeżywajcie jak mrówka okres.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 15 października 2011, 06:48
przez Tracer2
Sammael napisał(a):Mój leon był mistrzem w niedogrzewaniu, przy -20 to mi woda potrafiła z 90 zejść.

I nie ma się Kolego czym chwalić.
Jest takie urządzenie i pewnie wiesz co to jest...;)
Obrazek
i widzę , ze Kolega to i owszem na mocy się zna i ma się czym lansować w podpisie,
ale ,zeby juz zajażyć ze rozgrzanie diesla ma wpływ na inne czynniki poza ciepełkiem w kabine to juz nie, nie, nie.
Tak, jak i z tym woltomierzem w słupku;)
A bez woltów i ciepełka tej mocy albo nie ma , albo jest mniej....
Tak bez urazy Kolego...
Się Kolega nieco zacietrzewił w tym strofowaniu, a to nie jst forum biologiczne
i uwagi z tego zakresu ani nas ziembią, ani nomen omen grzeją.

http://allegro.onet.pl/podgrzewacz-wody ... 26134.html

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 15 października 2011, 08:11
przez PiterEL
mnie juz ie chodzi o nagrzanie silnika ale zeby bylo szybciej w kabin ie ciepej... a mowia ze z tym podgrzewaczem po chwili juz leci cieplo bo jest na malym obiegu i odrazu plyn na nagrzewnice leci...

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 15 października 2011, 11:56
przez Sammael
Tracer2 napisał(a):
Sammael napisał(a):Mój leon był mistrzem w niedogrzewaniu, przy -20 to mi woda potrafiła z 90 zejść.

I nie ma się Kolego czym chwalić.
Jest takie urządzenie i pewnie wiesz co to jest...;)
Obrazek
i widzę , ze Kolega to i owszem na mocy się zna i ma się czym lansować w podpisie,
ale ,zeby juz zajażyć ze rozgrzanie diesla ma wpływ na inne czynniki poza ciepełkiem w kabine to juz nie, nie, nie.
Tak, jak i z tym woltomierzem w słupku;)
A bez woltów i ciepełka tej mocy albo nie ma , albo jest mniej....
Tak bez urazy Kolego...
Się Kolega nieco zacietrzewił w tym strofowaniu, a to nie jst forum biologiczne
i uwagi z tego zakresu ani nas ziembią, ani nomen omen grzeją.

http://allegro.onet.pl/podgrzewacz-wody ... 26134.html


Drogi mistrzu Yoda - odpiszę w Twoim tonie :)
Nie bardzo wiem o co Ci chodzi, bo nikogo w tym temacie nie strofowałem.

Nie za bardzo rozumiesz idee dużej mocy w dieslu i dlaczego pogodziłem się z niedogrzewaniem mojego byłego auta w zimie. Widzisz, więc diesel też potrafi się rozgrzać - zwłaszcza olej i EGT (wyjaśnie - bo możesz nie wiedzieć - temperatura spalin) a są to bardzo istotne rzeczy dla tuningowanego diesla. Ty w seryjnym aucie pewnie nigdy nie zobaczysz 130 stopni oleju i 1050 stopni EGT na tłokach, na granicy stopienia motoru.
Dlatego też wyjaśniam, że ja, nawet chłodnicę paliwa (też jest coś takiego w PD) miałem wyrzuconą, na pas przedni, żeby nawet paliwo się chłodziło.

Pokazujesz mi podstawkę filtra oleju z mikroskopijną chłodnicą oleju (która jest z VP, bo w PD jest znacznie większa). To i tak nie skończyłem mojego leona na tyle, że dołożyłem dodatkową chłodnicę oleju - na tym forum znajdziesz kilka osób, które miały taką chłodnicę (jest dodatkowy termostat, który działał różnie) i w zime miewały większe niż ja "problemy".
Gdyby mi na tym zależało, żeby leon się szybciej nagrzewał to bym nie wywalił podgrzewacza, który miałem, prawda? gdyby mi zależało to pewnie bym chociaż osłonę pod silnik zamontował, prawda?

Mój post miał uświadomić Wam, że tyle lat to forum istnieje, a nagle ktoś zaczął podgrzewacze montować... kiedyś to nikomu nie przeszkadzało, jak się ciut dłużej auto nagrzewało.
Więc, bez urazy Kolego :) niech się każdy zajmie swoimi rzeczami - Ty z lubością obserwuj woltomierz w leonie a ja będę dalej "lansował" się mocą w podpisie.

PS. Teraz nie mam żadnych problemów, bo po 30 sekundach mam ciepłe powietrze w kabinie, więc może pokupujcie sobie benzyny, to się będą szybko nagrzewały :)

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 15 października 2011, 12:11
przez the_rahzel
Sammael napisał(a): niech się każdy zajmie swoimi rzeczami - Ty z lubością obserwuj woltomierz w leonie a ja będę dalej "lansował" się mocą w podpisie.



:ok:


Sammael napisał(a): PS. Teraz nie mam żadnych problemów, bo po 30 sekundach mam ciepłe powietrze w kabinie, więc może pokupujcie sobie benzyny, to się będą szybko nagrzewały :)


:yes:

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 15 października 2011, 12:25
przez Sammael
Jeszcze jedno - zanim zaczniecie rzeźbić i robić druciarnie - sprawdźcie kraj pochodzenia Waszego auta. Jeśli to auto z Hiszpanii albo z Włoch czy innego ciepłego kraju to bankowo macie termostaty o innej charakterystyce :) To Wam pomoże wtedy dyżo więcej niż 3 świeczki w wężyku.

Przykład, mój silnik do leona z Hiszpanii, czy inne 2.0TFSI kolegi, z Włoch, które grzało się jak diesel bo cały czas leciało na dużym obiegu wody.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 15 października 2011, 13:50
przez PiterEL
No więc mam alternator 90A. Zastanawiam się czy jak dołoże to podgrzewanie to czy alternator i ładowanie wytrzyma...
Czy szybciej alternator się nie zużyje... ?

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 15 października 2011, 14:51
przez przebor
PiterEL napisał(a):No więc mam alternator 90A. Zastanawiam się czy jak dołoże to podgrzewanie to czy alternator i ładowanie wytrzyma...
Czy szybciej alternator się nie zużyje... ?


ECU steruje podgrzewaczem badając między innymi aktualne obciążenie alternatora. Przy słabszym alternatorze podgrzewacz będzie się po prostu rzadziej włączał (np. gdy zatrzymasz się na światłach ECU go wyłączy, a gdy ruszysz i zwiększysz obroty silnika, ECU go ponownie włączy). Zatem raczej nie powinno nic się stać z alternatorem, aczkolwiek nie znam się specjalnie na elektryce ;)

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 15 października 2011, 15:13
przez transit_master
przebor napisał(a):gdy zatrzymasz się na światłach ECU go wyłączy, a gdy ruszysz i zwiększysz obroty silnika, ECU go ponownie włączy
ładowanie masz przecież jednakowe na niskich obrotach jak i wysokich. Po to jest regulator napięcia.
Moje zdanie jest takie że po prostu może nie wydoić i np. w pełni nie doładowywać aku przy włączonej większej ilości odbiorników.

Re: Elektryczna nagrzewnica VW/Seat

PostNapisane: 15 października 2011, 17:49
przez przebor
Mirczas napisał(a):ładowanie masz przecież jednakowe na niskich obrotach jak i wysokich. Po to jest regulator napięcia.


Być może masz rację, ale wydaje mi się że tutaj raczej chodzi o wydajność prądową (amperażową). Pytanie brzmi czy już przy obr.900/min alternator jest w stanie dostarczyć 90A (120A) prądu czy dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej?

Mirczas napisał(a):Moje zdanie jest takie że po prostu może nie wydoić i np. w pełni nie doładowywać aku przy włączonej większej ilości odbiorników.

Byłoby tak gdyby ktoś ręcznie włączył dogrzewacz. ECU natomiast go po prostu nie włączy gdy stwierdzi zbyt duże obciążenie alternatora.