Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

stukanie przy właczaniu climatronika

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez bawol120 » 1 sierpnia 2010, 02:43

Witam. Próbowałem szukac w google i tutaj na forum ale jakos nie moge znalesc. . wracajac dzisiaj z pracy odpaliłem nawiew na przod ustyszałem stuki jakby z boku konsoli jest tyk tyk tyk i przestaje. normalnie nawiew dziala tylko te tykanie mnie niepokoi i przy wylaczaniu jest tez tyk tyk tyk. moze sie ktos z tym spotkał u siebie ? cos powaznego ? i czy da rade samemu wymienic. jakby mial ktos linka do podobnego tematu to bym byl wdzieczny. pozdr
Zobacz Profil
bawol120
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 4 czerwca 2010, 19:47
Lokalizacja: warszawa
Auto: Leon sport

Reklama

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez kornat » 1 sierpnia 2010, 13:03

Silniczek V71 poszukaj w google a znajdziesz trochę info. A jak włączysz klimę to stuka? i chłodzi czy tylko takie samo powietrze jak bez klimy?
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez bawol120 » 2 sierpnia 2010, 23:08

chłodzi normalnie. juz przestało tykac nie wiem co z nim jest;]
Zobacz Profil
bawol120
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 4 czerwca 2010, 19:47
Lokalizacja: warszawa
Auto: Leon sport

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez kornat » 3 sierpnia 2010, 14:34

bawol120 napisał(a):juz przestało tykac nie wiem co z nim jest;]

Nie ciesz się bo to stukanie co jakiś czas będzie się pojawiał.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez bawol120 » 3 sierpnia 2010, 15:39

złosliwosc rzeczy martwych
Zobacz Profil
bawol120
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 4 czerwca 2010, 19:47
Lokalizacja: warszawa
Auto: Leon sport

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez binio » 26 sierpnia 2010, 20:21

Wlasnie dziś wymieniałem ten silniczek. Można też probować naprawić stary ja się w to nie bawiłem.
Najprościej sprawdz czy chodzi Ci płetwa pod filtrem przeciwpyłkowym, wcisnij obieg zamkniety i zobacz czy płetwa sie zamyka/otwiera. Jak stoi w miejscu to tzn, że jest uszkodzony ten silnik v71.
Nowy w aso ponad 400 zł ale ....
wyrwałem nowy oryginalny za 188zł :) tutaj http://e-autoparts.pl/

Jeszcze to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 3ca70b4cb0

Numer częsci to: 1J1 907 511A
Zobacz Profil
binio
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 16 lutego 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Auto: Seat Leon ASV

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez kornat » 22 kwietnia 2012, 17:47

Może komuś ten manual przyda. W necie można znaleźć sporo tego ale po co szukać jak można mieć pod nosem :)
Jeżeli masz problem z stukającym nadmuchem przy wł/wył ukazanym jak na filmiku
http://kornat.wrzuta.pl/film/8JjxUU2d72R/video-0006
lepiej trafić nie mogłeś :D
Jak masz chęć to naprawić to będziesz potrzebował
- torx 15 oraz 25
- grzechotka bądź wkrętak na torxa
- klucz 6 (dobra jest nasadka) ale oczywiście można i użyć płaskiego klucza
- klej dwuskładnikowy
- no i przede wszystkich chęci i wolny czas
Gdy mamy wszytko j/w. to zabieramy się do pracy.
1) Najpierw demontujemy schowek kluczem torx 25
- 4 śruby u góry schowka widoczne po otwarciu
- 3 śruby za czarnym półkolem z boku deski rozdzielczej
- 1 śruba na dole po prawej stronie schowka nad półeczką
Teraz wysuwamy schowek w stronę fotela i wypinamy wtyczkę od podświetlenia schowka. I naszym oczom ukazuje się taki widok
Obrazek
2) Następną czynnością jest wyciągnięcie dmuchawy przez odkręcenie 2 śrubek na klucz 6 od dołu dmuchawy. Następnie ściągamy dolną część dmuchawy, później odpinamy kostkę od dmuchawy i wysuwamy dmuchawę na dół.
Obrazek
3) Teraz wypinamy wtyczkę. Ma ona dwa ząbki, które trzeba wcisnąć oraz odkręcić wkręt na kluczem numer 6 znajdującym się od dołu.
Obrazek
4) Teraz otwieramy maskę ściągamy część podszybia pod którym znajduje się filtr kabinowy zwany inaczej przeciwpyłkowy. Bierzemy płaski śrubokręt w dłoń i wkładamy jak ukazano na zdjęciu, po czym obracamy go o kąt 45* w prawo bądź lewo.
Obrazek
5) Ponownie wracamy do auta i wyciągamy silniczek. On wyjdzie lekko pod kątem.
6) Teraz zabieramy się za rozkręcenie silniczka. Okręcamy 4 wkręty torxem 15
Obrazek
Tych wkrętów nie ma ukazanych na zdjęciu.
7) Ściągamy górną obudowę silniczka i ukazuje się nam oto taki widok.
Obrazek
Jak widać koło zębate jest pęknięte w dwóch miejscach. Ściągamy kółko pierwsze które znajduje się przy silniczku. Teraz trzeba sobie zaznaczyć miejsce w którym osiąga graniczną wartość obrotu. Ja sobie zaznaczyłem po linii prostej ramienia kółka i zostawiłem znak na obudowie i trzpieniu.
Obrazek
Teraz możemy ściągnąć uszkodzone kółko. Po ściągnięciu warto lekko odgiąć sobie te 5 blaszek. One po późniejszym założeniu na trzpień dobrze się ułożą.
Obrazek
8) Teraz czyścimy metalowy trzpień oraz otwór koła zębatego. Można przeczyścić tor potencjometru (te dwa czarne paski w kształcie półkola).
Obrazek
9) Nakładamy klej dwuskładnikowy na trzpień tylko nie dużą ilość bo podczas nakładania kółka zsuniemy go na dół i wtedy może kółko przylepić na stałe, czy później da się to oderwać to nie mam pojęcia :P
10) Kolejną czynnością jest synchronizować kółko do naszego trzpienia oraz obudowy i można zakładać. Teraz czas na czekanie aż klej zaschnie. W moim przypadku klej zasychał 24H więc pracę odłożyłem na następny dzień.
Dzień drugi.
11) Sprawdzamy czy ruszając wajchą nasze sklejony kółko również się kręci. Jeżeli jest wszytko dobrze to to zakładamy to małe kółeczko które znajduje się przy silniczku po czym skręcamy wszystko w całość.
12) Idziemy do auta podpinamy silniczek i sprawdzamy czy działa jak należy. Jak wszystko gra zatrzymujemy silniczek w połowie poprzez wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki.
Obrazek
13) Czas aby złożyć wszystko jak należy. Ustawiamy tą dużą klapkę aby była w połowie
Obrazek
14) Wkładamy silniczek od dołu pod kątem ok. 45* licząc od pionu. Podczas wkładania silniczka ruszamy tą dużą klapką w celu ich synchronizowania i lekko przyłapujemy wkrętem. Następnie łączymy górną klapę z silniczkiem, również sobie pomagamy ruszając klapką. Będzie słychać kliknięcie ale dla pewności poruszajmy klapką czy faktycznie się trzyma. Jeżeli odpinaliśmy do testów wtyczkę to ją podpinamy ponownie.
15) Włączamy nadmuch i sprawdzamy jak wszystko działa. Jeżeli wszystko działa jak po wyjściu z fabryki przystępujemy założenia silniczka i schowka. Tego nie opisuję bo nie ma wielkiej filozofii.

Miłego naprawiania.
P.S. Nie mam za wiele zdjęć ale naprawiałem to 26 stycznia i pogoda nie zachęcała do tego typu działań.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez studzien » 23 kwietnia 2012, 22:10

Witam czy ten silniczek 1J1907511A można zastąpić 1J2907511A ewentualnie jaki podpasuje?
Zobacz Profil
studzien
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 30 marca 2009, 17:21
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Seat leon TDI

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez darq12 » 28 sierpnia 2012, 20:16

Witam.
Odgrzebie kotleta szukałem i z tego co się dowiedziałem to silnik o numerze 1J2907511A nie pasuje do naszych aut działa w drugą stronę (jest z anglików prawdopodobnie) a szkoda bo dużo tego na allegro. Kleiłem tryb ale to nic nie dało w serwisie ceny kosmiczne. Nie wiecie gdzie można kupić zamienniki?? na allegro są 2 sztuki w tym jedna uszkodzona.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez krzys20 » 1 września 2012, 16:51

kornat - Bardzo fajny poradnik z którego właśnie dziś korzystałem. Bardzo mi pomógł, chociaż do końca nie wiem czy dobrze usadowiłem te uszkodzone kółko (tzn. czy te blaszki są odpowiednio ustawione na "torze potencjometru"). Narazie tego nie sprawdzę, bo klej musi dobrze związać.
Jedną uwagę mam - do odkręcenia obudowy silniczka trzeba użyć torx 10 a nie 15 :) Bynajmniej tak było w moim przypadku.
Zobacz Profil
krzys20
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 17 kwietnia 2012, 22:00
Auto: Leon 1.9TDi ASV

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez kornat » 12 września 2012, 08:46

krzys20, racja torx 10 tam jest.
darq12, jakiego kleju użyłeś? Musi być łączący twarde tworzywo i różne odmiany metalu czyli jakiś dwuskładnikowy.
Tak się zastanawiałem czy przypadkiem tej usterki nie jest ta blokada
Obrazek
Ponieważ przy włączonym obiegu zamkniętym dochodzi do tego ogranicznika a później lekko dociąga w przypadku wyłączonego obiegu zamkniętego zostaje mimo wszystko mm luzu.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez darq12 » 12 września 2012, 12:09

Nie pamiętam jakiego kleju użyłem ale nie był to dwuskładnikowy.
Konrat a dobrze ustawiłeś ten tryb??? bo jak przestawisz to może się tak dziać. To działa na zasadzie potencjometra (opornika), jak klapka jest zamykana tryb dojeżdża to skrajnego położenia na tym potencjometrze sterownik wtedy dostaje sygnał (odpowiednią rezystancje) i wyłącza silnik. W drugą stronę jest tak samo tylko inna rezystancja. Jeśli przestawisz na frezach tryb to dojedzie do ogranicznika który zaznaczyłeś a tryb nie będzie w skrajnym położeniu to silnik będzie nadal próbował ruszyć.
Ja mam inną teorię co do pękającego trybu potencjometr się wyciera po czasie i podaję błędne informacje sterownikowi i ten błędnie steruje silnikiem ale mogę się mylić.
A jaki klej polecacie do sklejenia tego trybu i trzpienia??? najlepiej jakieś nazwę podajcie bo nie znam się na klejach.
Konrat kleiłeś ten tryb kiedyś???? działa ci długo już???
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez kornat » 12 września 2012, 12:42

Wiem na jakiej zasadzie to działa, miałem czas aby go dobrze przetestować. Szerokość freza na wieloklinie wynosi trochę więcej niż mm więc jak nie z jednej to z drugiej strony by dobijało. Twoja teoria jest podobna bo jak podaje błędne info to musi wyjść poza zakres czyli dobić do tego ogranicznika. Na koło zębate działa siła obrotowa w trzpień stoi w miejscu bo jest blokowany a co za tym idzie? robi się fajne spolerowanie wypustów w kole zębatym. Jakbym nie kleił to bym nie wystawił całej fotorelacji. Na razie spiłowałem ten ogranicznik że ma taką samą odległość po obu stronach i działa od 26-27 stycznia tego roku. Kleiłem technicqllem dwuskładnikowym.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez Katalonczyk » 19 września 2012, 14:09

kornat napisał(a):Obrazek


Rozebrałem wczoraj wszystko zgodnie z instrukcją, ale silniczek nie chciał wyjść, a szarpać nie chciałem żeby go nie uszkodzić. Cały czas trzymał się i to bardzo mocno na tej części najbardziej w prawo wysuniętej na tym zdjęciu (chyba od sterowania obieg zamknięty/otwarty). Czy tam jest jeszcze jakaś śrubka/zatrzask czy cokolwiek? Miał ktoś też takie problemy, czy tylko ja mam takie zdolności? :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Katalonczyk
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 22 sierpnia 2009, 11:12
Lokalizacja: Kuj-pom
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.4

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez kornat » 19 września 2012, 14:34

Tak jak pisałem włóż śrubokręt między klapkę a obudowę, odskoczy zatrzask. Powędruj do auta i to kremowe cięgno które widać na zdjęciu wysuń na zewnątrz. Następnie cały silniczek od strony tej śrubki na klucz 6mm odchylaj w dół, możesz sobie tym silniczkiem poruszać na prawo i lewo aby wyskoczył.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez Katalonczyk » 19 września 2012, 15:07

Nie rozumiemy się :) odłączyłem wtyczki, odkręciłem śrubkę i wyjąłem ten kremowy element, a mimo to silniczek nie chce się ruszyć. Tzn cały już jest luźny ale coś go mocno trzyma i z tego ujęcia to jest ten element najbardziej na prawo. Są dwie "klapki" jedna niżej, a druga zaraz pod filtrem (widoczna u Ciebie na zdjęciu) i od niej odchodzi ten kremowy element i ja go wyjąłem, a silnik nadal się trzyma :)

Mniej więcej w tym miejscu trzyma i puścić nie chce:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Katalonczyk
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 22 sierpnia 2009, 11:12
Lokalizacja: Kuj-pom
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.4

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez kornat » 19 września 2012, 15:10

Po przeciwnej stronie jest to koło zębate z ściętym jednym zębem i ono również wchodzi w całą obudowę nagrzewnicy. Cały silniczek wysuwaj w zewnętrzna stronę auta.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez shosiu » 10 stycznia 2013, 18:16

kornat,
Trzeba przyznać że twój opis bardzo się przydał. Sam jestem po operacji naprawy silniczka (a właściwie zębatki) i na razie - odpukać - od tygodnia działa. Zrobiłem jeszcze jedną rzecz, która tutaj nie została wspomniana - w związku z tym że klej, którego używałem był dosyć gęsty, zalałem te prześwity w zębatce klejem dodatkowo usztywniając pierścień wewnątrz. Według mnie to kółeczko jest specjalnie tak zrobione żeby się psuło po jakimś czasie. Zobaczcie na pozostałe - są całe lane, a tutaj to, na które działają największe siły zostało wykonane z jakimiś "wzorkami". Tym bardziej, że nie ma przeciwwskazań żeby było ono jednolitym kawałkiem plastiku - i tak o nic by nie zawadzało. A najlepsze są ceny wymiany: nowy silniczek w ASO - 607zł, wymiana nie wiem ile by kosztowała; zaś jeden mechanik powiedział mi, że sama robocizna wyniesie 500zł :shock: Także motywacja do naprawy była :-D
Zobacz Profil
shosiu
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 8 maja 2012, 17:34
Auto: Toledo 1M2

Uszkodzony silniczek obiegu zamkniętego

Postprzez Zenwalk » 26 marca 2013, 15:06

Witam!
Od pewnego czasu słyszę przeskoki na zębatce dochodzące z okolic schowka. Udało mi się dowiedzieć, że wina leży po stronie silniczka odpowiadającego za otwieranie/zamykanie obiegu w aucie. Prosiłbym o pokierowanie mnie jak do tego silniczka się dostać, co rozkręcić itd.Może wie ktoś również jakie są jego numery katalogowe, albo podrzuci linkiem do aukcji itp. żebym mógł zobaczyć czego szukać.
Dzięki i pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Zenwalk
Stella +
Stella +
 
Posty: 58
Dołączył(a): 17 stycznia 2013, 19:16
Auto: Seat Leon

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez googi » 27 marca 2013, 00:49

czy to chodzi o dokladnie taki silniczek http://allegro.pl/seat-leon-toledo-alte ... 68129.html jak w tej aukcji ?
Zobacz Profil
googi
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 4 czerwca 2012, 12:42
Lokalizacja: Jasło
Auto: leon

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez darq12 » 27 marca 2013, 07:08

O taki chodzi silniczek: http://allegro.pl/a3-a4-golf-iv-silnicz ... 10254.html jego nr to 1J1907511A nie kupujcie silników o numerze 1J2907511A są od anglików i nie pasują.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez Martinus1985 » 14 lipca 2013, 15:19

I mnie dopadł problem z tym silniczkiem :(
Oczywiście jest pęknięte zębate kółko ale najgorsze że 2 blaszki z tego kółka również się ułamały :(
Mój silniczek ma oznaczenia
1J1 907 511A
6NN 007 692 00

Znalazłem taki silniczek o tym oznaczeniu ale 1J1 907 511 i jest troszkę inny
ObrazekObrazek

Jak sądzicie te koło zębate z blaszkami będzie to samo ?
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez RaDeK86 » 22 lipca 2013, 15:01

A ten silniczek by nie podpasowal http://allegro.pl/silniczek-nawiewu-vw- ... 67641.html ? cena okazyjna, a muszę to ogarnąć bo mi też przeskakuje...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez redbad_1 » 24 lipca 2013, 10:00

Musi być dokładnie taki sam - "prawie" takie same nie działają, sam się naciąłem...
Mam dostęp do nowych silniczków 1J1907511A po 250PLN + przesyłka.
Zobacz Profil
redbad_1
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 11:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Toledo 1M

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez shosiu » 5 listopada 2013, 10:20

Panowie, mam pytanie: omawiany tu silniczek to 1J1 907 511A. Czy jest jakaś nowsza jego wersja, którą można by zastąpić obecny? Niestety u mnie rok czasu po naprawie znowu stuka. Zastanawiam się nad zamianą obecnego innym używanym i widzę, że jest wiele wersji tego silnika - różnią się tylko literką na końcu. Niektórzy pisali, że u nich ten silniczek miał oznaczenie 511C, ale wizualnie sporo się różni od 511A. Ktoś mógłby potwierdzić, jaka jest najnowsza jego wersja i czy można nią śmiało zastąpić starą wersję (czy będzie pasowało)? Z góry dzięki
Zobacz Profil
shosiu
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 8 maja 2012, 17:34
Auto: Toledo 1M2

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez darq12 » 5 listopada 2013, 10:52

Jak masz silniczek 1J1 907 511A to tylko taki będzie pasował z końcówką C jest do sterowanie czegoś innego i nie pasuje. Sam kiedyś szukałem i nie ma nowszych czy starczych wersji tylko ta wersja.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez qaz » 30 listopada 2014, 20:16

u mnie też są takie dziwięki http://kornat.wrzuta.pl/film/8JjxUU2d72R/video-0006 pytanie czy uszkodzi się coś bardziej jeśli przejeżdze z tym zimę, bo nie chce teraz w te mrozy tego ruszać bo nie mam warunków ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
qaz
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 10 lipca 2014, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon 1m
Silnik: APG 1.8

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez kornat » 30 listopada 2014, 21:16

Ja robiłem to w zimie i się wspomagałem suszarką ;) Nic się nie stanie jak przejeździsz z tym zimę tylko, że pewnie bardziej Ci szyby będą parować.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez 2014 » 25 grudnia 2014, 22:23

Z lewej strony nie dochodzą do końca potencjometru,czyli od strony tych pozostałych dwóch kółek zębatych.
Zobacz Profil
2014
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22 grudnia 2014, 19:40
Auto: seat toledo 2
Silnik: TDI pompa VP

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez kornat » 25 grudnia 2014, 23:38

To musisz z tej strony dociąć. Bo jak włączysz silniczek to widać, że ramie dochodzi do zderzaka a silniczek dalej dociąga.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez dziobi42 » 8 sierpnia 2015, 20:35

wiecie może czy klapa obiegu powietrza w zamknietego lub otwartego przy włączonej klimatyzacji powinna być zamknieta czy otwarta i czy jej położenie fizyczne ma wpływ na chłodzenie klimatyzcji? bo u mnie jest na stałe obieg zewnętrzny dolna klapa przyklejona do dołu a górnej klapy wogóle nie mam bo się połamała. Silniczek klap podłączony sprawny. Z klimatyzacji leci chłodne powietrze a czasami wręcz ciepłe
Zobacz Profil
dziobi42
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 sierpnia 2014, 11:32
Lokalizacja: Lublin
Auto: Seat Leon AUQ
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez Alicante » 14 listopada 2015, 16:46

kornat napisał(a):4) Teraz otwieramy maskę ściągamy część podszybia pod którym znajduje się filtr kabinowy zwany inaczej przeciwpyłkowy. Bierzemy płaski śrubokręt w dłoń i wkładamy jak ukazano na zdjęciu, po czym obracamy go o kąt 45* w prawo bądź lewo.


Utknąłem dzisiajw tym miejscu, ma ktoś moze zdjecia? bez jest trudno sie połąpać...
Trzeba odkręcić to "pudło" w którym sie znajduje filtr kabinowy?
Zdjąłęm schowek, dmuchawe, znalazłęm tą śrubke która trzyma silniczek, odkręciłęm...
ale jest on jakoś przyczepiony, ze nie moge go wyciągnąć. Aż mnie stres dopada, co to bedzie potem jak przyjdzie to złożyć... musi sie udać.
Ciemno sie zrobiło i tak zostawiłęm narazie, poczekam, moze ktoś mi coś podpowie jak sobie z tym poradzić?
Zobacz Profil
Alicante
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2 sierpnia 2011, 20:52
Lokalizacja: Mielec
Auto: Toledo II Sport TDI
Silnik: ASZ 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez dopel7 » 20 lutego 2016, 18:36

Panowie witam a powiedzcie mi naprawiłem dzis sobie tą zebatke ale co zaobserwoweałem jak dam obieg zamkniety to klapka ta kratkowana z gabką idzie do gory i staje w połowie a wydaje mi sie ze powinna do gory samej isc natomiast na obiegu otwartym elegancko schodzi w dół co jest nie tak a do kolego wyzej jak sie troche nachylisz to ujrzysz srubke na kluczyk 6 po odkreceniu tej srubki lekko w dół dajesz silniczek i pozniej w bok powinno wyjsc wtedy bez problemu odpinasz kostkę i masz silniczek na wierzchu montaż w odwrotnej kolejnosci a w dół po odkreceniu tej srubki dajesz okolo 0,5 cm do centymetra jakos tak i powinien wyjsc ja po poskładaniu musze dojsc co z ta klapka ma byc całkiem zamknieta czy do połowy dochodzic bo dziure od nog pasażera mi zamyka cała tylko jak w góre idzie to do połowy
Zobacz Profil
dopel7
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 9 lutego 2016, 06:36
Auto: seat
Silnik: AKL 1.6

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez węsier » 21 maja 2016, 15:42

Odkopuję. Zawsze miałem to stukanie, ale od wczoraj mimo że odpalam klimę to nie dmucha jak powinna tzn leci zwykłe a nie rześkie powietrze klimy, dwa dni wcześniej było ok. Czy powodem może być że klapka od obiegu opadła na amen i nie ma siły się otworzyć przez co mimo włączania klimy nadal nie leci jak powinno? Sprawę utrudnia mi kiepsko świecący wyświetlacz climatronica bo niektóre ikony są wyblakłe i na czuja muszę się domyślać jaka jest temp i czy faktycznie obieg wew jest wyłączony... Jakieś pomysły?
Zobacz Profil
węsier
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 10 grudnia 2012, 12:10
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez darq12 » 8 czerwca 2016, 21:27

Raczej ta klapka nie ma wpływu na klimę bo ta powinna działać przy otwartej i zamkniętej klimie. Prędzej będzie miała wpływ na parowanie szyb ale to w wilgotne dni.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez lewus089 » 28 września 2016, 07:43

Trochę odgrzebię.
Zabrałem się za demontowanie silniczka, ponieważ po włączeniu obiegu zamkniętego klapki pod filtrem stały w miejscu, nic się nie działo. Żadnego stukania nie słyszałem. Rozebrałem silniczek i wydaję mi się, że tryby są całe. Podpinałem silniczek "na sucho" i przy przełączaniu obiegu zamkniętego nie wyczuwałem żadnych ruchów silniczka. Dzisiaj jeszcze sprawdzę przy otwartej obudowie czy sam silniczek chodzi. Teraz moje pytanie brzmi, jak sprawdzić czy na wtyczkę dochodzi prawidłowe napięcie? Który pin +,- ? Ktoś się orientuje?
Zobacz Profil
lewus089
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 8 kwietnia 2014, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leon 1M
Silnik: benzyna 1.6 8V

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez Grabarz » 28 września 2016, 07:49

miernikiem, obojętnie jak podepniesz to jeśli jest prąd to na mierniku pokazą się wartości plusowe lub minusowe, jak nie ma pradu to nic nie będzie :)
Zobacz Profil
Grabarz
Signo
Signo
 
Posty: 131
Dołączył(a): 26 października 2009, 13:12
Lokalizacja: Wyszków
Auto: S3
Silnik: AMK 1.8

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez lewus089 » 29 września 2016, 15:54

Wkońcu znalazłem trochę czasu i zabrałem się za mierzenie. Zacząłem od silniczka i się okazało, że miał ~2 Ohm i bateryjka 9v go nie ruszała. Ucieszyłem się w sumie bo myślałem, że jest po temacie. Dla pewności podałem jeszcze na silniczek 12v i pare razy zmieniałem polaryzacje aż o dziwo wkońcu ruszył. Po cudownym ożywieniu silniczek ma ~50 Ohm. W każdym bądź razie na pewno BYŁO z nim coś nie tak. Zadowolony z siebie podłączyłem go w samochodzie "na sztywno", niestety bez rezultatu. Nadal przy przełączaniu obiegu zero reakcji. Napięcie na wtyczce przy odpiętym silniczku to 5v, natomiast jak podłączę to ma 1.1v. Ostatnie co przyszło mi do głowy to uszkodzony potencjometr na płytce w silniczku, ale po zmierzeniu rezystancji, wartości zmieniają się w zależności od położenia ramienia między ~600 Ohm a ~4.5kOhm.
Jakieś pomysły ?

Wysłane z mojego SM-T533 przy użyciu Tapatalka

-- 29 września 2016, 16:52 --

Wkońcu się udało. Silniczek działa jak należy. Tylko jedno małe pytanko, czy silniczek dochodząc do skrajnych punktów powinien "dociągać"? U mnie przy dojściu do skrajnych punktów, jeszcze ze trzy razy próbuje kręcić i przestaje. Czy tak powinno być, czy coś źle ustawiłem na zębatkach? Narazie wszystkiego nie składam także mogę jeszcze coś przestawić.
Zobacz Profil
lewus089
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 8 kwietnia 2014, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leon 1M
Silnik: benzyna 1.6 8V

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez Bartek_Dzwonek » 5 kwietnia 2017, 15:19

Troche odkopie temat. Ponieważ u mnie (leon 1) Grzało cały czas ciepłym powietrzem bez wzgledu czy low czy hi. vcsd nie może mi z czytać błedów, bo nie moze sie połączyć. Postawowiłem to rozebrać i sprawdzić. zdemontowałem schowek tam mniej wiecej wyszystkie silniczki widać okazało sie, że nie przestawia klapek od obiegu zamknietego. zdemontowałem silniczek v71, ale okazało sie, ze chodzi. zmaówiłem drugi używany zamontowałem i taka sama sytuacja, wiec teraz nie wiem czy oba silniczki sa walniete i cos nie tak z nimi bo biorąc do reki to te ramię można normalnie ręką ruszać. czy tak ma być ?
--------->Leon 1m stage 3<-----> 300km+<----------
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bartek_Dzwonek
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 15 lutego 2017, 22:56
Lokalizacja: 3miasto
Auto: TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez darq12 » 7 kwietnia 2017, 08:03

Nie kolego tego ramienia nie powinno dać się ruszyć. Ten silnik nie odpowiada za ciepło-zimno nie tu szukasz, ten co potrzebujesz jest chyba pod tunelem środkowym. Ten co się dobrales odpowiada za dostarczenie powietrza z zewnątrz auta lub ze środka auta. Masz typową awarię klapy obiegu powietrza. Musisz to rozebrać ustawić ramię i tryb w odpowienim miejscu i skleić tryb z trzpieniem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez williams01 » 7 października 2017, 19:58

witam w moim leonie tez mam problem z tym silniczkiem
Ciekawe jest to że przy diagnostyce VCDS em nie pokazują się żadne błędy od niego
Zobacz Profil
williams01
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2 lipca 2013, 18:17
Auto: Leon
Silnik: AUQ 1.8

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez Bartek_Dzwonek » 15 października 2017, 14:46

darq12 napisał(a):Nie kolego tego ramienia nie powinno dać się ruszyć. Ten silnik nie odpowiada za ciepło-zimno nie tu szukasz, ten co potrzebujesz jest chyba pod tunelem środkowym. Ten co się dobrales odpowiada za dostarczenie powietrza z zewnątrz auta lub ze środka auta. Masz typową awarię klapy obiegu powietrza. Musisz to rozebrać ustawić ramię i tryb w odpowienim miejscu i skleić tryb z trzpieniem.


Dokładnie, v71 był połamany skleiłem i śmiga do tej pory. Problem z tym ciepłym tak jak mówiłeś był pod tunelem uchwyt od klapki ciepło/zimno był połamany wiec tez go skleiłem bez wyciagania i tez śmiga do tej pory (pół roku już)
--------->Leon 1m stage 3<-----> 300km+<----------
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bartek_Dzwonek
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 15 lutego 2017, 22:56
Lokalizacja: 3miasto
Auto: TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez adams » 7 listopada 2019, 22:16

Witam ! odkopię temat bo chciałem zregenerować sobie tego "dziada" od obiegu zamkniętego, ale poza połamaną zębatką jest jeszcze połamana mikroskopijna blaszka, która powinna ślizgać się po potencjometrze.
Pytanie brzmi czy orientujecie się może ( może ktoś z Was montował ) takiego chińczyka jak NTY. Różnica ceny pomiędzy czymś typu febi albo czymkolwiek trochę bardziej markowym to ponad 100 PLN. NA aliex.... można już to wyrwać za 30 PLN a na polskich aukcjach (czyli to co mnie bardziej interesuje) poniżej 100wki. Poza tym ASO woła za to cudo 770 PLN :D Chyba mają to ze złota ? :|
Zobacz Profil
adams
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 18 sierpnia 2013, 16:38
Auto: LEON
Silnik: APP 1.8

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez Tracer2 » 8 listopada 2019, 07:02

adams napisał(a):Chyba mają to ze złota ?
Jak firmy tam serwisują flote to im raczej nie zalezy. Byle zrobili i fakturę i gwarancje dali.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: stukanie przy właczaniu climatronika

Postprzez adams » 9 listopada 2019, 19:57

Zamówione, zapłacone, zobaczymy co jest warte. Najwyżej niecała 100wka w plecy...
Zobacz Profil
adams
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 18 sierpnia 2013, 16:38
Auto: LEON
Silnik: APP 1.8


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości