Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wymiana 2xSMIC na Fmic

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wymiana 2xSMIC na Fmic

Postprzez szefu55 » 30 września 2010, 23:25

Witam, zastanawiam się nad zamianą intercoolera w Cupra R.
rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że można zostawić seryjne SMIC'e i wstawić na środek pomiędzy nie większy intercooler:


http://allegro.pl/audi-a6-2-5-tdi-01r-i ... ml#gallery

Brzmi może absurdalnie, ale jest to jakiś pomysł, chciałbym żeby wypowiedział się ktoś kto ma pojecie, bo ja mam znikome, praktycznie żadne :)

Patrząc na IC z tej aukcji:
1) nie warto się bawić i zostawić seryjne
2) wywalić seryjne i zostawić tylko ten z aukcji
3) wstawić pomiędzy seryjne ten z aukcji

zastanawiam się czy opcja 3 to nie za wiele..... dlatego proszę o opinie uczonych w piśmie , a szyderców proszę o "tło" do tej historii, zawsze to lepiej się czyta później :) ( z całym szacunkiem )
《♢==$==♢》

Obrazek
1) Daihatsu Charade Gtti 1.0 turbo - Było
2) Honda Prelude IV 2.2 V-tec - Była
3) Seat Leon Cupra R 1M- Był
4) Seat Leon Streetcopa 1P- Jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szefu55
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 20 listopada 2009, 00:47
Lokalizacja: Kłodzko
Auto: LEON CUPRA
Silnik: BWJ 2.0

Reklama

Re: Wymiana 2xSMIC na Fmic

Postprzez Sammael » 30 września 2010, 23:37

szefu55 napisał(a):a szyderców proszę o "tło" do tej historii, zawsze to lepiej się czyta później :) ( z całym szacunkiem )

poczułem się wywołany do tablicy.

W turbobenzynie bardzo ważny jest przepływ powietrza przez cooler, dlatego większość chińskich coolerów nie daje rady.
Opcja z 3 coolerami jest bardzo hardcorowa i nie warta świeczki, bo to wytworzy więcej szkody niż pożytku, tj. będzie bardzo duży lag zanim cały układ napompuje się powietrzem, dochodzi jeszcze skomplikowany przebieg rur...
Nawet dwa coolery (jeden mały, drugi duży) to już rozsądniejsze rozwiązanie, natomiast nadal jest to skomplikowane ze względu na połączenie tego wszystkiego, i co ten jeden mały będzie tak naprawdę robił?
Jeden duży - jest opcją dobrą... bardzo dobrą ale... nie wiem gdzie upchniesz cooler z A6 do leona, chyba na dach... równie dobrze mógłbym Ci zaproponować intercooler z S3 8P, dużo lepszy, cały alu, z alu bokami, starczający do 400PS. Ale gdzie go upchniesz?
http://allegro.pl/intercooler-audi-s3-0 ... 11623.html

Reasumując... najrozsądniejszym rozwiązaniem, jak dla mnie, szydercy, jest zastosowanie OEMowego coolera o dobrym przepływie.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana 2xSMIC na Fmic

Postprzez szefu55 » 30 września 2010, 23:44

Bardzo dziękuję za odpowiedz na mojego posta.
zbieram informacje co mogę i co powinienem zrobić żeby było dobrze, zapytałem o taki cooler ( taki bądź podobny,bo jeszcze go nie widziałem) bo taki mogę mieć za rozsądne pieniążki, ale nie zastanawiałem się czy on się tam na pewno zmieści, bo to zaranie faza planowania, tak wiec dziękuję i możne trzeba rozejrzeć się za jakimś mniejszym.

jeśli to możliwe poproszę link do konkretnego przykładu na allegro.....
《♢==$==♢》

Obrazek
1) Daihatsu Charade Gtti 1.0 turbo - Było
2) Honda Prelude IV 2.2 V-tec - Była
3) Seat Leon Cupra R 1M- Był
4) Seat Leon Streetcopa 1P- Jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szefu55
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 20 listopada 2009, 00:47
Lokalizacja: Kłodzko
Auto: LEON CUPRA
Silnik: BWJ 2.0

Re: Wymiana 2xSMIC na Fmic

Postprzez Sammael » 30 września 2010, 23:49

ale co chcesz w sumie osiągnąć w swoim aucie?
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana 2xSMIC na Fmic

Postprzez szefu55 » 30 września 2010, 23:54

Sammael napisał(a):ale co chcesz w sumie osiągnąć w swoim aucie?


teraz jest zimno to jest mniej odczuwalne, ale jak jest gorąco to czuć spadek mocy, auto nie wkręca się tak fajnie na obroty, i przypuszczam że jest to spowodowane niewydolnością intercoolera, bo wystarczy ze zacznie się ściemniać i robić chłodniej i auto odczuwalnie lepiej jedzie.moc jaką posiadam w zupełności mi wystarcza, ale nie chciałbym żeby tej mocy brakowało w upalne dni.
poza tym wszędzie gdzie czytam to użytkownicy narzekają że małe intercoolery boczne są kiepskim rozwiązaniem do tego auta. do tego tez proszę abyś się ustosunkował.
《♢==$==♢》

Obrazek
1) Daihatsu Charade Gtti 1.0 turbo - Było
2) Honda Prelude IV 2.2 V-tec - Była
3) Seat Leon Cupra R 1M- Był
4) Seat Leon Streetcopa 1P- Jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szefu55
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 20 listopada 2009, 00:47
Lokalizacja: Kłodzko
Auto: LEON CUPRA
Silnik: BWJ 2.0

Re: Wymiana 2xSMIC na Fmic

Postprzez Sammael » 1 października 2010, 00:14

szefu55 napisał(a):
Sammael napisał(a):ale co chcesz w sumie osiągnąć w swoim aucie?


teraz jest zimno to jest mniej odczuwalne, ale jak jest gorąco to czuć spadek mocy, auto nie wkręca się tak fajnie na obroty, i przypuszczam że jest to spowodowane niewydolnością intercoolera, bo wystarczy ze zacznie się ściemniać i robić chłodniej i auto odczuwalnie lepiej jedzie.moc jaką posiadam w zupełności mi wystarcza, ale nie chciałbym żeby tej mocy brakowało w upalne dni.
poza tym wszędzie gdzie czytam to użytkownicy narzekają że małe intercoolery boczne są kiepskim rozwiązaniem do tego auta. do tego tez proszę abyś się ustosunkował.


Każde auto lepiej jedzie jak jest chłodniej! bo powietrze jest gęstsze, do tego jeszcze dochodzi ciśnienie atmosferyczne (bo od tego zależy jak bardzo sprężarka się napracuje, np. jeśli ktoś kiedykolwiek oglądał "mapy sprężarki" to tam nie ma czegoś takiego jak doładowanie tylko pressure ratio - stopień sprężenia, czyli ile razy bardziej jest w stanie spręzarka, podnieść ciśnienie atmosferyczne).
Możesz założyć dziesiątki coolerów a i tak moc w upalne dni nie będzie tym co moc chłodniejszym wieczorem.

Małe boczne coolery nie są dobrym rozwiązaniem ale mimo to zauważ, że są przeznaczone do serii i wszędzie w 1.8T 225KM były stosowane. Tego nie wymyślają idioci oderwani od pługa tylko jednak ludzie z wyższym wykształceniem technicznym, żeby nie powiedzieć "sztab naukowców".
Moja rada mimo wszystko jest taka, jeśli chcesz jeździć serią, zostaw tak jak jest.

A poza tym! do tego wszystkiego, w te ciepłe dni, często auta (sterowniki Motronic, w który m.in jest wyposażone Twoje auto), na podstawie kilku czujników, sterują tak paliwem, żeby mieszanka była bogatsza niż zwykle, za bogata mieszanka to obcięcie mocy ale i przeciwdziałanie stukom, wypadaniu zapłonów, przegrzaniu silnika itp. itd.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana 2xSMIC na Fmic

Postprzez szefu55 » 9 października 2010, 16:26

w moim Leonie poprzedni właściciel zrobił program i przybyło trochę mocy, i dlatego zastanawiam się nad zmianą coolera na większy. czy w tym przypadku jest to uzasadnione ?
《♢==$==♢》

Obrazek
1) Daihatsu Charade Gtti 1.0 turbo - Było
2) Honda Prelude IV 2.2 V-tec - Była
3) Seat Leon Cupra R 1M- Był
4) Seat Leon Streetcopa 1P- Jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szefu55
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 20 listopada 2009, 00:47
Lokalizacja: Kłodzko
Auto: LEON CUPRA
Silnik: BWJ 2.0

Re: Wymiana 2xSMIC na Fmic

Postprzez Sammael » 9 października 2010, 17:08

szefu55 napisał(a):czy w tym przypadku jest to uzasadnione ?

jest ale nie możesz się spodziewać nie wiadomo czego, że nagle 500kuni przybędzie.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana 2xSMIC na Fmic

Postprzez szefu55 » 9 października 2010, 17:43

Sammael napisał(a):
szefu55 napisał(a):czy w tym przypadku jest to uzasadnione ?

jest ale nie możesz się spodziewać nie wiadomo czego, że nagle 500kuni przybędzie.


Domyślam się, nie zależy mi tyle na tych Kuniach co na sprawności , tzn żeby mojemu Leonowi zrobić dobrze, żeby nie pocił się przy byle okazji. fajnie było by spotkać się na jakimś spocie ,porozmawiać, wymienić spostrzeżenia i być może porównać z innymi, bo może nie ma co kombinować :)
《♢==$==♢》

Obrazek
1) Daihatsu Charade Gtti 1.0 turbo - Było
2) Honda Prelude IV 2.2 V-tec - Była
3) Seat Leon Cupra R 1M- Był
4) Seat Leon Streetcopa 1P- Jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szefu55
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 20 listopada 2009, 00:47
Lokalizacja: Kłodzko
Auto: LEON CUPRA
Silnik: BWJ 2.0


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron