Reklama

wyłącznik świateł - wymiana / naprawa

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

wyłącznik świateł - wymiana / naprawa

Postprzez _carlos- » 14 marca 2014, 00:25

Aby wyciągnąć wyłącznik świateł wystarczy przy ustawionym pokrętle w pozycji 0 wcisnąć pokrętło i przekręcić w prawo do pozycji pionowej. Ciągniemy za pokrętło. Wysuwa się panel z włącznikiem świateł i regulacją poziomu świateł i poziomem natężenia oświetlenia. Wyciągamy wtyczki, a następnie wypinamy włącznik świateł z panela.
Ja swój wyłącznik musiałem wymontować, gdyż wypalił się styk świateł mijania. Model mojego włącznika to 1M1 941 531 E. Okazuje się, że tyły wyłączników są takie same, jeżeli w nazwie jest 941 531. Pasują z leona, toledo II, audi A3 8L, audi A6C5,golf IV, bora, octavia I i pewnie jeszcz z paru modeli. Po rozebraniu wyłącznika ze skody 3B0 941 531 z B na końcu, okazało się, że ma on wszystkie styki, czyli tak jak model E z halogenami i przeciwmgielnymi:
Obrazek Obrazek

Trzeba rozpołowić wyłącznik, czyli podważyć i wypiąć cztery zatrzaski. Przód się wysunie. Przekręcić go razem z gałką, o około 90 stopni, przeciwnie do ruchu wskazówek i ustawi się w miejscu, gdzie gałka się wysunie. Wyciągamy płytkę z diodami podważając po bokach. Natępnie unosimy 4 zaczepy tylnej obudowy (2 na stronę) i wysuwamy do przodu styki robocze:
Obrazek

Podmieniamy kostkę ze stykami i składamy w odwrotnej kolejności.

Jeżeli ktoś będzie chciał rozebrać kostkę styków, żeby np. dogiąć styki to trzeba rozpołowić kostkę poprzez podważenie 4 zaczepów:
Obrazek

a tak wygląda po rozłożeniu:
Obrazek Obrazek Obrazek

Przy składaniu trzeba pamiętać aby wycięcie w krzywce ustawić tak jak wycięcie w obudowie:
Obrazek Obrazek

Zaznaczone styki są od halogenów i świateł przeciwmgielnych:
Obrazek

a tu są inicjatory styków halogenów i przeciwmgielnych, które zwierają styki przy wyciąganiu pokrętła:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
_carlos-
Sport
Sport
 
Posty: 504
Dołączył(a): 7 września 2011, 02:12
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Toledo 1M2
silnik: ALH 1.9

Reklama

Re: wyłącznik świateł - wymiana / naprawa

Postprzez Hyvel » 15 marca 2014, 10:13

:brawo: _carlos- w końcu ktoś się zdecydował na naprawę tego badziewia...

U mnie wymieniłem już 2 szt, zakładałem nowego Toprana za 90 pl i wytrzymywał 8-9 miesięcy. Z drugiej strony aż dziw bierze, że światła mijania nie są sterowane przez przekaźnik tylko wprost przez ów włącznik.

Dlatego się nadpala (ciekawe czy mają wpływ na to same żarówki - napięcia niby te same ale natężenia mogą być różne, a co za tym idzie - wypalanko?)

Prywatnie nadal się zastanawiam by zrobić sterowanie przez przekaźnik, a napięcie podać niemalże ze skrzynki bezpieczników na aku - pewnie mocniejsze światła i większa niezawodność przełącznika... Tak głośno myślę :)
Efektownie nie znaczy efektywnie... Będąc mądrzejszym nie daj się sprowokować...
gg:1018323
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hyvel
Signo
Signo
 
Posty: 119
Dołączył(a): 16 października 2011, 19:24
Lokalizacja: Wrocław/RSA
Auto: Leone

Re: wyłącznik świateł - wymiana / naprawa

Postprzez tomgl » 22 lipca 2014, 21:56

Witam,Posiadam włącznik 1M1941531L niestety kostka się już nie nadaje do niczego ponieważ styk 56* wtopił się dość głęboko. Zamienników pod ten numer niema zawiele,przydałaby się sama kostka z tymi stykami od czego można jeszcze szukać?Czy ktoś rozwiązał ten problem dla takiego włącznika z literą L?
Zobacz Profil
tomgl
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9 stycznia 2014, 23:09
Auto: seat leon top sport
silnik: ARL 1.9

Re: wyłącznik świateł - wymiana / naprawa

Postprzez Tracer2 » 23 lipca 2014, 04:21

Przy obecnych przepisach zastosowanie przekaznika ma sens, kiedy swiatła mijania powinny być zapalone cały czas w trakcie jazdy.
Koszt niewielki.mnie przełączniki padały zazwyczaj od ukręcenia trzpienia gałki.
Zastanawia mnie wytopienie styków w przełączniku. Możliwe ze nacisk ich był zbyt słaby i się wytopiły bo się zaczęły grzać.
Moc żarówki jest stała, i przy obniżaniu napięcia w instalacji rośnie prąd.Przy mocy 2 x 50W i napięciu 13,6 w instalacji amperaż to ok 7 A,
a to spory prąd i może powodować grzanie na stykach. Również materiał z którego styki są wykonane ma wpływ. Styki wypalają się a to powoduje coraz większe grzanie itd itd.
Power by ASV , Kager 12V/72Ah,altek Bosch 12V/140A, prowadzi AM EU 6.14, hamuje ATE Ceramic, założyłem tempomat .
!!!Bardzo dziękuję Kol. Axee za pomoc przy montażu MFA !!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
Sport
Sport
 
Posty: 955
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon I ASV
silnik: ASV 1.9

Re: wyłącznik świateł - wymiana / naprawa

Postprzez _carlos- » 23 lipca 2014, 06:38

Rozbierz go i porównaj ze zdjęciami, bo pewnie wygląda tak samo. A jakie masz w nim funkcje?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
_carlos-
Sport
Sport
 
Posty: 504
Dołączył(a): 7 września 2011, 02:12
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Toledo 1M2
silnik: ALH 1.9

Re: wyłącznik świateł - wymiana / naprawa

Postprzez tomgl » 23 lipca 2014, 08:39

Kostke ze stykami mam identyczną jak na zdjeciach powyżej przynajmniej po ocenie wzrokowej.nawet idetycznie stopione (buła plastiku po rozpołowieniu na wysokości przegrody) niestety mimo oczyszczenia i dogięcia nie działa jak należy bo nie zawsze styka.włącznik światła pozycyjne,mijania + światła przeciwmgielne przód i tył.Interesuj mmnie też co oznaczają te litery końcowe w numerze ,jeżeli wkłady co bardzo podobne.
Zobacz Profil
tomgl
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9 stycznia 2014, 23:09
Auto: seat leon top sport
silnik: ARL 1.9


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość