Do montażu podgrzewanej kierownicy potrzebne są:
zasilanie,
włącznik,
zwijak taśmy pod kierownicę,
podgrzewana kierownica.
Zasilanie (+) można pociągnąć ze skrzynki bezpiecznikowej z lewej strony kokpitu, tak by napięcie było podane po załączeniu stacyjki. Jest kilka wolnych miejsc w skrzynce, więc nie będzie problemu.

Nr pina do skrzynki bezpiecznikowej
N 907 326 03 w ASO WV.
WłącznikOsoby, które na środkowej konsoli mają zaślepkę zamiast włącznika skrajnego z lewej strony mogą dokupić włącznik podgrzewanej tylnej szyby z wtyczką i przerobić go tak by pasował zamiast zaślepki. Należy ściągnąć przycisk i wyciąć z tyłu ramkę mocującą do włącznika nożykiem do tapet i założyć samą ramkę na włącznik. Następnie należy z zaślepki przycisku usunąć tylną część, tak by była gładka. Potem wiercimy otwór 4mm na wybrzuszeniu, tak by znajdował się nad ledami włącznika (można w miejsce otworu wcisnąć kawałek mlecznego plastiku), będziemy mięli sygnalizację załączonego grzania kierownicy i podświetlenie przycisku przy włączonych światłach. Wkładamy włącznik w konsolę i przykładamy przygotowany przycisk, jeżeli komponuje się z konsolą to smarujemy ramkę klejem kropelka i przykładamy przycisk.
Jeżeli zamontowane są podgrzewane fotele można podpiąć grzanie kierownicy pod fotel kierowcy jak to jest rozwiązane w niektórych modelach audi. Wtedy przy załączeniu fotela będzie grzała również kierownica.



Aby doprowadzić napięcie do kierownicy potrzebny będzie
zwijak taśmy:
- okrągły
1J0959653 z pięcioma pinami w gniazdkach (występują również modele bez piątego pina na co należy zwrócić uwagę przy kupnie)
lub
- prostokątny
1J0959654.
2 piny są od AIRBAG,
2 piny od sygnału dźwiękowego,
1 pin wolny (auta z ESP mają ten pin zajęty i nie da się go wykorzystać).
Kierownicę podpiąć należy pod przewód brązowy sygnału dźwiękowego i pod wolny pin.
Elementem grzejnym kierownicy będzie drut oporowy. Na allegro można kupić drut firmy KANTHAL o wymiarach 2.25mm x 0.25mm. Ja nawinąłem spiralnie na kierownicę 3.2 metra. Drut trzeba nawinąć tak, aby wbił się lekko w kierownicę - zapobiegnie to w przyszłości przesuwają się drutu. Na nawinięty drut naklejamy cienki pasek taśmy papierowej, szerokości około 1cm lub innej cienkiej taśmy, która będzie służyć jako izolacja. Tak przygotowaną kierownicę dajemy do obszycia skórą.

Kierownica nie służy jako grzejnik, tylko nagrzewa się na tyle by nie była lodowata , a letnia. Na mocniejsze grzanie nie pozwalają ścieżki w zwijaku taśmy.
Opis ten jest wyłącznie poglądowy i nie może służyć jako instrukcja. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za ingerencję w oryginalną instalację samochodu i powstałe ewentualne szkody.