Strona 1 z 1

wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 10:00
przez Booggy
Witam.
Panowie czy wymiana pompy vaccum w silniku ARL to coś trudnego? trzeba potem hamulce odpowietrzać czy wystarczy sama przekładka i gotowe?

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 10:46
przez marcin7x5
Hamulcy nie trzeba odpowietrzyć bo nie "otwierasz" układu, którym krązy płyn hamulcowy. Jedyny jaki się zapowietrzy to układ zasilania i wtrysku paliwa. Ale to powinno samoczynnie ustapić po kilkakrotnym przekręceniu rozrusznikiem.

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 10:50
przez untaztood
Jakie są objawy uszkodzonej pompy vaccum? Czy możliwe, że pomimo dobrze działających hamulcy pompa jest uszkodzona?

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 11:11
przez LoozaQ
untaztood napisał(a):Jakie są objawy uszkodzonej pompy vaccum? Czy możliwe, że pomimo dobrze działających hamulcy pompa jest uszkodzona?

Możliwe... Moja się rozszczelniła i nie wytwarzała odpowiedniego podciśnienia, przez co N75 nie był w stanie prawidłowo sterować zmienną geometrią. Hamulce działały dobrze, co wg niektórych jest dziwne ponieważ tu jest pierwszy objaw. Po wymianie jak ręką odjął...

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 11:26
przez Booggy
to rozumiem że tylko uszczelki wystarczy kupić i wymienić:) dzięki chłopaki :)

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 11:30
przez chlorek
untaztood napisał(a):Jakie są objawy uszkodzonej pompy vaccum? Czy możliwe, że pomimo dobrze działających hamulcy pompa jest uszkodzona?

u mnie był twardy pedał a hamowanie odbywało się jak bym hamował ostro na mokrej nawierzchni - ciekła mi pompa.

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 11:35
przez untaztood
LoozaQ napisał(a):
untaztood napisał(a):Jakie są objawy uszkodzonej pompy vaccum? Czy możliwe, że pomimo dobrze działających hamulcy pompa jest uszkodzona?

Możliwe... Moja się rozszczelniła i nie wytwarzała odpowiedniego podciśnienia, przez co N75 nie był w stanie prawidłowo sterować zmienną geometrią. Hamulce działały dobrze, co wg niektórych jest dziwne ponieważ tu jest pierwszy objaw. Po wymianie jak ręką odjął...


U mnie jak jest zimno też jest problem ze sterowaniem N75. Problem ustępuje jak temperatura wzrasta. Problematyczne jest też rozruch zimnego silnika w zimnym otoczeniu. Hamulce zawsze działają dobrze.
Czy problemy z vaccum mogą występować tylko przy niskich temperaturach?

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 11:40
przez LoozaQ
untaztood, ściągnij z trójnika przy pompie wężyk podciśnienia i przy uruchomionym silniku przyłóż palec do króćca pompy. Jak ssie jak ukraińska tirówka to jest na 99% sprawna. U mnie tak ssać nie chciała.... BITCH :diabel:

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 12:01
przez untaztood
Rozumiem, że z vaccum pompy wychodzi tylko jeden wąż podciśnienia, który idzie do serwa hamulcowego?
Jakoś nie zauważyłem więcej wężyków... Gdzie to się później rozgałęzia do pompy wtryskowej i N75?

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 12:07
przez LoozaQ
Zaraz za pompą masz trójnik.... Tak to jest przynajmniej w ASV

Obrazek

Źrodło: user Sztomel - Elektroda.pl

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 12:13
przez untaztood
Zawór N239 to ten przy samej klapie gaszącej? Jakie dałby objawy, gdyby w nim VAC było odwrotnie podłączone z OUT?
(

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 12:17
przez LoozaQ
untaztood napisał(a):Zawór N239 to ten przy samej klapie gaszącej? Jakie dałby objawy, gdyby w nim VAC było odwrotnie podłączone z OUT?
(

Wydaje mi się, że byłby cały czas zamknięty :clever: Spróbuj tak podłączyć a zobaczysz co się stanie :D Choć mam takie wrażenie, że wężyki/króćce na zaworze mają różne średnice i nie ma jak podłączyć tego na odwrót.

wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 12:25
przez untaztood
Czyli żeby sprawdzić pompę vacum mogę zdjąć górny przewód z N18 i zobaczyć czy zasysa? Lub z N75?
W którym miejscu pompą vacum wytwarza ciśnienie do zasysania paliwa?

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 12:59
przez LoozaQ
untaztood napisał(a):W którym miejscu pompą vacum wytwarza ciśnienie do zasysania paliwa?

Co ma pompa vacum do zasysania paliwa... wytwarza podciśnienie, którym sterowane są zawory N75, N18, N239 i wspomaganie hamulców (serwo).
Chcesz sprawdzić czy ssie :clever: to ściągnij wężyk z trójnika rozdzielającego podciśnienie na serwo i dalej na zawory i tam sprawdź. Nie masz wakuometra więc paluchem :D

-- 24 lut 2012, o 12:58 --

Takie mam wrażenie, że próbujesz łączyć ten temat z bąbelkami w wężach paliwowych i ciężkim odpalaniem. Może i ten trop z zaworem klapy gaszącej ma jakiś sens, ale.... no nie wiem. Kombinuj :D

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 13:15
przez untaztood
LoozaQ napisał(a):
untaztood napisał(a):W którym miejscu pompą vacum wytwarza ciśnienie do zasysania paliwa?

Co ma pompa vacum do zasysania paliwa... wytwarza podciśnienie, którym sterowane są zawory N75, N18, N239 i wspomaganie hamulców (serwo).
Chcesz sprawdzić czy ssie :clever: to ściągnij wężyk z trójnika rozdzielającego podciśnienie na serwo i dalej na zawory i tam sprawdź. Nie masz wakuometra więc paluchem :D

-- 24 lut 2012, o 12:58 --

Takie mam wrażenie, że próbujesz łączyć ten temat z bąbelkami w wężach paliwowych i ciężkim odpalaniem. Może i ten trop z zaworem klapy gaszącej ma jakiś sens, ale.... no nie wiem. Kombinuj :D


Nie, nie, nie z bąbelkami... Chcę to połączyć z trudnym rozruchem po dłuższym postoju.

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 15:30
przez andrew12
LoozaQ napisał(a):Co ma pompa vacum do zasysania paliwa


W ASZ i ARL pompa vacuum to tandem pompa wytwarza, podciśnienie do w/w zaworów i pompuje ropę.

W tm temacie jest coś o tym:
http://forum.vw-passat.pl/threads/47966 ... m-w-TDI-PD

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 16:27
przez mariusz2004p
Ja też przyłączę się do tematu.
Pacjent: Toledo ARL 2002r
Objawy:
-czasami przechodzi w tryb awaryjny na zimnym silniku (N75 już wcześniej wymieniony)
-hamulec twardnieje przy 2-3 naciśnięciu, pierwsze hamowanie OK (klocki, tarcze, płyn OK, układ odpowietrzony)
-brak problemów z odpalaniem auta po dłuższym postoju
-pompa vacum delikatnie spocona olejem
I moje pytanie, jak jednoznacznie stwierdzić czy winna jest pompa vacum, najbardziej martwi mnie ten pedał hamulca, w ASV mam małą nieszczelność na połączeniu pompy z servo i nie ma tego problemu.
Jedynym rozwiązaniem będzie chyba sprawdzenie manometrem.
Ponoć sprawna vacupompa powinna dawać około -1,2 do -1,4 bara podciśnienia na serwo i -0,8 na n75.

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 21:39
przez LoozaQ
andrew12 napisał(a):
LoozaQ napisał(a):Co ma pompa vacum do zasysania paliwa


W ASZ i ARL pompa vacuum to tandem pompa wytwarza, podciśnienie do w/w zaworów i pompuje ropę.

W tm temacie jest coś o tym:
http://forum.vw-passat.pl/threads/47966 ... m-w-TDI-PD


O tym to ja doskonale wiem... z kolegą untaztood rozmawiam o ASV, a tu vacum jest samo dla siebie... to raz.
Druga sprawa to taka, że w PD-kach te dwie pompy pracują razem ale odpowiadają zupełnie za coś innego. Jak wyrobi się króciec w vacum i zacznie "gubić" podciśnienie to na 99% pompa paliwa i tak pracuje prawidłowo. Fakt... trzeba wymienić całość niestety. Ale to już inna bajka zupełnie koledze untaztood w jago "walce" z ASV niepotrzebna :clever:

-- 24 lut 2012, o 21:39 --

andrew12, wszedłem w link, który podałeś i zaraz w trzecim poście jest napisane, że uszkodzoną tandem pompę można rozdzielić i wymienić tylko tą uszkodzoną (vacum lub paliwa). Niby ETKA traktuje to jako całość i w ASO niestety tak trzeba by było kupić, jednak mając dwie tandem pompy gdzie w jednej jest walnięte vacum a w drugiej paliwa, to z tych dwóch można złożyć jedną sprawną tandem pompę. Tak więc dalej będę twierdził, że vacum samo w sobie nie ma nic wspólnego z pompowaniem paliwa.... zwłaszcza w ASV-kach, które objadą wszystko :diabel:

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 21:51
przez motyka8
Pompe w ASV trzeba wymienic czy mozna jakos naprawic np: uszczelki

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 24 lutego 2012, 22:08
przez LoozaQ
motyka8 napisał(a):Pompe w ASV trzeba wymienic czy mozna jakos naprawic np: uszczelki

Czasami zaczyna "pluć" olejem na łączeniu z głowicą i w tym przypadku zazwyczaj wystarczy wymiana uszczelki. To, że "pluje" olejem nie znaczy, że vacum działa nieprawidłowo. W momencie gdy szwankuje podciśnienie trzeba wymienić całą pompę. W większości przypadków wyrabia się króciec w pompie, z którego wychodzi wąż podciśnienia i tamtędy ucieka. Sprawną używkę można już trafić za 70 zeta.

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 26 lutego 2012, 00:49
przez motyka8
To moze ktos podrzuci link allegro jaka pasuje do ASV

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 26 lutego 2012, 11:07
przez LoozaQ

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 26 lutego 2012, 11:51
przez paul78
U mnie jest problem z twardym pedałem hamulca ;/.......uszcelka w pompie wymieniona na nową węzyki są ok ale problem pozostał;/ 2-3 pompowania i pedał twardy albo gwałtowne hamowanie po przekroczeniu 3-4 rpm pedał twardnieje na maxa i nie hamuje ;/

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 19 marca 2012, 20:20
przez Booggy
panowie odświeżam temat wymieniłem moją pompę vacum firmu lukoil czy jakos tak na orginalną BOSCHA. Po kilku kilometrach pojawiła mi się ropa w oleju--- i to ponad litr oleju mam ponad norme. możliwe że pompa leje? dodam ze przy monotwaniu tej BOSzowskiej pompy załozyłem tylko metalową uszczelkę bez żadnego oringu bo nic takiego nie było

Re: wymiana pompy vaccum

PostNapisane: 19 marca 2012, 23:44
przez mariusz2004p
Dziś w ręce wpadło mi poniższe urządzenie:
Obrazek
podłączając vacuometr poprzez trójnik przed zaworkiem N75 zegar podciśnienia ustawia się na zielonym polu, szybko licząc: 20 in Hg =0,68bar
gdzie: 1inHg=3386Pa
1Pa=1^-5bar
czy jest to optymalne podciśnienie?
naciskając hamulec, podciśnienie spada i dopiero za jakiś czas powraca na zielone pole
dodatkowym problemem jest sączący się olej z pod pompy, czy jest tam jakaś uszczelka wymienna czy pozostaje tylko sylikon wysokotemperaturowy?

nurtuje mnie ten temat gdyż mam problemy z przeładowywaniem turbo i twardym hamulcem po 3 naciśnięciach więc szukam przyczyny