Strona 1 z 1

Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 11 listopada 2012, 19:19
przez jubel90
Witam mam takie pytanie mam seata leona z silnikem 1.9TDI 110km i chciałbym włozyc 150km(ARL) czy osprzęt z 110 bedzie pasował??
Co bede musiał wymienic?

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 11 listopada 2012, 19:55
przez bono
Tak na szybko,
silnik z osprzętem, skrzynia biegów, ECU, sprzęgło + dwumas, wiązka elektryczna silnika, zegary, półosie, węże do klimy, obudowa filtra powietrza z dolotem, przepływomierz, MAP sensor, pompa z baku, poduszki silnika i skrzyni .....................

Jak już idziesz w tą stronę to zawias i heble do wymiany, oraz chyba najważniejsze magik który to poskłada.

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 11 listopada 2012, 19:58
przez chlorek
jubel90, nie opłacalny biznes. Bardziej bym myślał aby obecny poddać modyfikacją, wyjdziesz na tym zdecydowanie lepiej. Wszystko zależy w jaką moc mierzysz.

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 11 listopada 2012, 21:02
przez jubel90
Ja już mam 1.5roku Leona 110km lecz on juz przyjechal z holandi z podkreconym silnikiem na 140km!! I jezdze nim do tej pory i jestem bardzo zadowolony.Mam zamiar poleciec na hamownie do krakowa do V=techa i zobaczyc ile wypluje.A pozniej zobaczymy co dalej...
A z ciekawości co musiał bym powymieniac w 110 zeby ja naprawde w 100% wzmocnić.wtryski itp itd..??
Mam zamiar po zimie,usunac katalizator,zamontowac dedykowany tłumik Ultera do diesla i załozyc wkładke sportowa K&N.

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 12 listopada 2012, 08:59
przez chlorek
to tak jak pisał bono, i parę innych spraw ale tego jest naprawdę dużo i przekroczy 15tyś jak nic. Sam silnik to ok. 2tyś, wtryski ok. 1tysiaka, dwumas i sprzęgło ok. 2tys. Skrzynia biegów ok. 500zł, zwrotnice tarcze kloce zaciski 3,5tyś, a to są same podstawowe części a gdzie montaż?

jubel90 napisał(a):sportowa K&N.

daj sobie z tym spokój
jubel90 napisał(a):katalizator,zamontowac dedykowany tłumik Ultera

trochę auto odżyję. Dowiedz się czy Ulter ma na 2,5 cala do Leona, potem jak będziesz chciał zrobić cały wydech na 2,5 to problem będziesz miał z głowy.

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 12 listopada 2012, 09:52
przez oczkolek
jubel90 napisał(a):Witam mam takie pytanie mam seata leona z silnikem 1.9TDI 110km i chciałbym włozyc 150km(ARL) czy osprzęt z 110 bedzie pasował??
Co bede musiał wymienic?


Proponuje poszukać postów byłego klubowicza Marti. On coś takiego robił tylko z silnika 90 KM.

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 12 listopada 2012, 10:58
przez leo2002
Panowie, a czy w przypadku przesiadki z 1.6 16v na 1.8T sprawa wygląda podobnie ja w tym przypadku? chodzi mi o koszty;]

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 12 listopada 2012, 11:35
przez chlorek
podobnie, zapomniałem jeszcze dopisać że trzeba turbo zmienić, koszt ok. 2500-3000zł.

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 17 listopada 2012, 09:32
przez RafcioGTC
Sram parampam . Przecież można kupic całego Leona z Angli np. za 6-8k i sobie to przełożyć w czym problem ? I nie będzie to 15k

Znajomy kupił właśnie leona angola z 1.8T za 6k wsadził sobie Silnik z heblami do Golfa 1 a części które miał w Leonie niepotrzebne pchnął jeszcze za kupe kasy więc tak naprawde wyszło go to może 3-3,5k.
Co do Diesla ostatnio śledziłem aukcje na ebay.de z ARLem z przelotem 130tys km. Silnik poszedł za 800euro kompletny co by nie było.

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 17 listopada 2012, 11:02
przez Grześ
w przypadku 1.9 110 na 150
-silnik
-wiazka silnika 2 czesciowa ze wszystkimi czujnikami
-alternatory sa te same tylko inaczej zamocowane
-pompa wspomagania jak wyżej tyle ze inne przewody
-kompresory klimy inne , tak samo jak przewody
-turbo z dolotem + obudowa filtra z przepływomierzem
-sprzęgło kompletne +skrzynia z półosiami (5 tez by pasowała ale sprzęgło 228mm nie zniesie tego momentu na dłuższa metę, ewentualnie zestaw VR6 lub SP )
-pompa paliwa w bak + przekaźnik i kabelkologia
-licznik to zależy tylko od właściciela utrudnieniem bedzie tylko immo ale nie koniecznie duzym :mrgreen:
-układ wydechowy jest najprawdopodobniej wiekszy w arl sond brak
-cały pas przedni z orurowaniem do IC
-ARL ma chłodnicę paliwa
-można spokojnie wykorzystać wiązkę wewnętrzną auta i ne trzeba jej zmieniać
-zawieszenie i heble mile widziane bo obecnie sa 280x22 a w arl 288x25
-abs mozliwe ze jest mk20 a arl bankowo mk60

w przypadku 1.6 16v na 1.8T podobnie
-wiązka silnikowa 2 częściowa + czujniki
-silnik
-alternator w przypadku aut z klima 120A a bez 90A
-kompresor przewody klimy inne
-pompa wspomagania ta sama tyle ze w 1.8T występuje czujnik płynu wspomagana inne przewody
-turbina kolektor przewody
-dolot z obudowa filtra i przepływomierzem
-uklad wydechowy z 2 sondami
-IC z orurowaniem
-sprzęgło 240mm kompletne + skrzynia 6 i półosie (5 tez by pasowała ale sprzęgło 228mm nie zniesie tego momentu na dłuższa metę, ewentualnie zestaw VR6 lub SP)
-hamulce konieczne !!!
-pompa paliwa
-wiązka wewnętrzne do przerobienia
-abs najprawdopodobniej jest mk20 a w 1.8T mk60 ale nie koniecznie


robiłem już przekładki benzyna diesel i odwrotnie mało kto by sie zorientował ze było cos robione :mrgreen:

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 17 listopada 2012, 11:02
przez chlorek
Grześ, powiedz ile ciebie to kosztowało,

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 17 listopada 2012, 11:16
przez Grześ
co mam Ci powiedzieć jak wszystko od mechaniki po elektrykę robiłem samemu i roboty nigdy nie liczyłem . Orientacyjne koszty moge powiedziec jak powiesz z czego na co chcesz przejść

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 8 grudnia 2012, 09:29
przez MrItaliano
Odgrzeje troche temat bo ja swap-a robilem wlasnie ze 110 na 150 ARL z tym ze w audi a to praktycznie to samo co w w leonie. I jedyne co zmienialem to komputer i wiazke silnika. Reszta pasuje p&p i powiem szczerze ze jezeli chodzi o wieksze moce jest to o wiele bardziej opalacalny biznes niz inwestycja w pompe wtryski itp niz w zwyklym vp jeszcze jak sie robi samemu to juz w ogole gitara.
Kolego GRZEŚ jezeli chodzi o czesci to :
Przeplywomierze mozna wylaczycz, dolotu zostal ASV razem z pucha filtra, wydech zostal ASV, pompy paliwa w baku brak-pompa VACUM ciagnie wache z baku (jedynie blad w kompie), skrzynia ASV 5, polosie ASV + jednomas ten ktory mialem(sprzeglo takie jakie jak w ASV zmienione na Jednomasa +VR6), wiązka silnika tylko i wylacznie ta ktora idzie na silnik i to tyle jezeli chodzi o kable(kilka czujników zostało), imoo w kompie przelutowane przez znajomego ze starego kompa zegary moje wszystko dziala jak nalezy FUll FIS , ABS i ESP dziala tak jak dzialal. Kompresor klimy moj, weze tez kwestia odpowiedniego wygiecia, pompa wspomagania moja, weze tez kwestia przegiecia, alternator moj, oczywiscie FMIC :D
Podsumowując to jedyne co zmienilem to Silnik, wiazka, komputer. Czyli 3 rzeczy przy swapie z ASV 110 na ARL 150.

I to tyle jezeli chodzi o modyfikacje i swap silnika, zadne cuda wszytko pasuje kwestia zeby sobie to tylko przelozyc. :)

Auto jezdzi ma sie bardzo dobrze, odpala w mrozy bez problemów. Takze niweluje wszelkie plotki ze nie wiadomo co trzeba zmieniac przy swap-e silnika.

Moc silnia 185 koni i 433 NM

Pozdrawiam

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 8 grudnia 2012, 09:48
przez Grześ
nie no jasne podgiąć tu podgiąć tam postukać młotkiem tu i tam kilka trytytytek hahahah Jak co komu pasuje !!!

mogę wstawić zdjęcie jak to osoba przekładająca auto z alglika na europe nie przełożyła węzy klimy zostawiła od anglika , sie podgięło i jest sie dalo hahaha

co do immo to wystarczy zczytac piny i zrobić procedurę i nie trzeba nic lutować

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 8 grudnia 2012, 10:57
przez Pablo100
Kolego Grześ, może w angliku jest z tym większy problem, bynajmniej u Mritaliano wszystko działa jak powinno. Nikt młotkiem podczas operacji nie stukał - to nie jego metody. Zajęło mu to 2 dni i koszt kilkakrotnie niższy niż pisze kolega Florek.

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 8 grudnia 2012, 13:28
przez MrItaliano
Kolego tutaj nie chodzi o zasade "ze jezeli nie mozesz czegos zrobic mlotkiem to potrzebny Ci jest wiekszy mlotek". Bo nic takiegu nie mialo miejsca u mnie :D U mnie pod maska wyglada tak jak by to wszystko fabrycznie siedzialo. Wszystko da sie wygiac delikatnie i sposobem, i klima dziala wspomaganie fajera kreci wiec wszystko okey :)
Pablo100 widzial calosc jak to sie prezentuje, i tak jak napisal zajelo mi to 2 dni i zjadlo o wiele mniej pieniedzy niz koledzy na forach pisza z czego jestem ogromnie zadowolony. :) A jezeli chodzi o immo to juz znajomy sie tym zajmowal, a leb to on ma do takich rzeczy, poderzjewam ze nie jeden z was mu wysylal komputery albo inne cuda od aut :)

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 8 grudnia 2012, 15:06
przez Grześ
tak jak pisałem wyżej robiłem przekładki diesel benzyna i odwrotnie i naprawdę wiem z czym to sie wiąże

nie mam zamiaru wdawać się w polemikę bo to zbędne to co napisałem wyżej odnośnie części do przekładki jest jak najbardziej wymagane. A jesil ktos woli np dać zarobić mechanikowi za przerabianie przewodów do wspomagania niz kupić na allegro za pewnie 20 czy 40zł ok ale wydaje m sie ze to g@#$ nie oszczędność bo robota mechanika będzie droższa MrItaliano, robiłeś samemu to nie płaciłeś

Pablo100 napisał(a):Kolego Grześ, może w angliku jest z tym większy problem

to dobre pośmiałem się :brawo:

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 8 czerwca 2013, 10:36
przez napoleon81
witam,
panowie pytanko mam 1.9 TDI !50 KM i pęknięte oba wentylatory,mam możliwoś kupienia od 1.9 TDI ale 110 KM badz 130 KM czy bedzie pasowac,dodam ze cena za komplet 200 zł.
Prosze o szybką podpowiedz
Dzięki

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 8 czerwca 2013, 14:39
przez QQmonzter
Jak pytasz o wentylatory chłodnicy to nie spasują do ARLa z ASV, z ASZ nie wiem.

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 8 czerwca 2013, 17:49
przez rafi2501
z asz tez nie będą pasowały

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 8 czerwca 2013, 20:04
przez napoleon81
Panowie już nie ma znaczenia, bo sie wj.....łem po same uszy,dziś kolega posprawdzał mi auto i np.drzwi są inaczej spasowane niż błotnik,jakby lekko opuszczone do tego te wentylatory więc prawdopodobnie był porządny drzwon.
W poniedziałek jade do mechanika i jak potwierdzi to do rzeczoznawczy.Czy mam szanse go oddać do komisu.
Kurcze jestem wściekły bo to leon jakiego chciałem i o jakim marzyłem,jazda bajka i wygląd też.Cholerka.........
Jakieś uwagi może podpowiedzi,pleas.
Dzięki

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 8 czerwca 2013, 22:10
przez Ufo

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 9 czerwca 2013, 09:14
przez napoleon81
dzięki,przydało się.
Jutro jade do mechanika(diagnosty) i che żeby ocenił,bo jesli był bity ale lekko to sobie poprawie,ale jeśli był spawany bądź od spodu jest poprzesuwany to w ten sam dzień go zwracam,i zobacze co zrobią.
podzr

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 9 czerwca 2013, 11:28
przez wojtekk
W ten artykul niechce mi sie wierzyc zabardzo, bo np skad moze ktos wiedziec czy np nie zrobiles sam dzwonu tym autem, pozniej naprawiles go po kosztach i nie chcesz zwrotu kasy.

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 9 czerwca 2013, 12:18
przez napoleon81
też masz racje.
Ale ja mam pytanie czy jak był lekko walnięty z przodu(wymieniona chłodnica i pęknięte wentylatory) to warto go brac, na co jeszcze zwrócić uwage aby nie zostawić sobie szrotu.

Re: Zamiana silnika 110km na 150km ARL ?

PostNapisane: 9 czerwca 2013, 15:43
przez wojtekk
Jesli go nie sciaga, nie pozostawia 4 sladow, jest w miare ok zrobiony to mozna smialo jezdzic, tu na forum moge smialo stwierdzic ze z 80% leonow mialo przygody jakies. pozdro.