Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[Poradnik] Demontaż alternatora w ARL'u

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[Poradnik] Demontaż alternatora w ARL'u

Postprzez Maćko » 17 lutego 2013, 21:00

Witam wszystkich. Jako, że nigdzie nie znalazłem ładnej i czytelnej instrukcji, postanowiłem strzelić mały poradnik jak zdemontować alternator w ARL. Podobno, w niektórych innych 1.9 TDI trzeba poluzować pompę wspomagania i sprężarkę klimatyzacji. W rodzinie jest również AXR i ALH i w żadnym z nich nie było potrzeby demontowania zarówno pompy wspomagania jak i sprężarki klimatyzacji. Wydaje mi się, że jest to napisane wystarczająco jasno, nawet dla kogoś kto nie jest specjalnie biegły w sztuce motoryzacyjnej. Całość zajęła mi 20minut.

Co będzie potrzebne:

- dość duży, płaski śrubokręt
- mała grzechotka z nasadkami 8mm, 10mm i 13mm oraz przedłużki
- nasadka 18mm z długą przedłużką
- duża łyżka lub bardzo duży śrubokręt płaski (monterski)
- klucz 13mm


Zaczynamy od demontażu czarnej plastikowej rury transportującej powietrze do naszego cudownego silnika. W tym celu musimy powykręcać/porozczepiać wszystkie elementy zaznaczone na czerwono.

Obrazek

Rzucamy się pod samochód i rozłączamy drugą stronę czarnej rury.

Obrazek

Następnie odkręcamy mocowanie czarnej rury.

Obrazek

Wstajemy i wyciągamy ją od góry. Może być to trochę problematyczne, ponieważ ledwo mieście się ona pomiędzy przewodami chłodniczymi a wiatrakami. Musimy to zrobić delikatnie, żeby niczego nie uszkodzić. Obecnie nasze cudo wygląda tak:

Obrazek

Zabieramy się za docelowy demontaż alternatora. W tym celu musimy wypiąć zaznaczoną kostkę. Zaznaczyłem również 2 śruby, które będziemy musieli później odkręcić, ale to z drugiej strony.

Obrazek

Ściągamy czarny kapturek i odkręcamy przewód elektryczny.

Obrazek

Bierzemy nasadkę 18 i sporą przedłużkę, zakładamy nasadkę na zaznaczony element napinacza paska wielorowkowego. Nasadka musi być osadzona dosyć ciasno na zaznaczonym elemencie, ażeby nam się nie zsunęła. Jeśli ktoś wymieniał ten napinacz i zaznaczony element jest innych wymiarów należy użyć takiej nasadki, aby siedziała ciasno. Nasadkę z przedłużką nakładamy na element i odciągamy napinacz ciągnąc za przedłużkę do siebie. W ten sposób pasek wielorowkowy robi się luźny i możemy go ściągnąć z alternatora.

Obrazek

Następnie odkręcamy napinacz paska, który jest przymocowany za pomocą 3 śrub. Niestety zdjęcie nie chwyciło wszystkich 3 śrub więc zaznaczone są tylko 2. Ostatecznie mamy dostęp do dwóch śrub, które mocują alternator do jego podstawy. Te śruby wykręcamy i alternator odciągamy za pomocą dużej łyżki np wulkanizacyjnej.

Obrazek

Na sam koniec odkręcamy mocowanie przewodu elektrycznego, do którego nie mieliśmy wcześniej dostępu.

Obrazek

W ten sposób mamy zdemontowany alternator. Podejrzewam, że sposób demontażu dla innych 1.9 TDI będzie analogiczny z pewnymi wyjątkami, w których będzie trzeba odsunąć pompę wspomagania.

UWAGA !!!

Przy ponownym zakładaniu altka musimy pamiętać o tym aby go wbić przy użyciu jakiegoś miękkiego materiału np młotka gumowego albo drewienka. Uderzanie młotkiem bezpośrednio w altka może skończyć się popękaniem jego obudowy.

Pozdro i szerokości.
Zobacz Profil
Maćko
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 16 marca 2012, 20:36
Auto: Leon ARL

Reklama

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość