Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[Poradnik] Wymiana osłony przegubu, Leon 1 1,9TDi 2004

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[Poradnik] Wymiana osłony przegubu, Leon 1 1,9TDi 2004

Postprzez brewin » 25 lutego 2013, 17:01

Witam wszystkich, jestem po wymianie osłony przegubu i chcę się podzielić jak to zrobiłem
Moje auto:
Leon 1,9TDi 110KM 2004r

Potrzebne narzędzia:
- Lewarek
- Duży klucz nasadowy(o rączce min 50cm) oraz nasadka 12-kątna, rozmiar '30
- Klucz nasadowy do odkręcenia koła '19
- Klucz płaski lub oczkowy '17
- Klucze nimbusowe
- Duży młot
- Litr ropy lub innego płynu czyszczącego
- zestaw naprawczy do wymiany osłony (koszt od 25-35zł)
- Śrubokręty
- Rękawiczki lub/i dużo szmat do wycierania rąk

Wymiana:
Ustaw samochód na twardym podłożu, zaciągnij ręczny, zdejmij kołpak lub pokrywę śrub z alufelgi, kluczem nasadowym '30 poluzuj nakrętkę z osi koła oraz poluzuj śruby koła, podłóż lewarek i podnieś auto tak aby było ok 5cm na podłożem. Podłóż pod próg auta jakiś klocek na którym auto będzie się opierać, wtedy będziesz mógł opuścić lewarek dzięki czemu auto będzie o wiele stabilniejsze, czyli bezpieczniejsze. Odkręć koło kluczem nasadowym oraz śrubę centralną. Skręć koło maksymalnie w prawą stronę dla koła lewego lub maksymalnie w lewą dla koła prawego. Ujrzysz tam drążek kierowniczy, który należy odkręcić. Oczyść szczotką drucianą i/lub spryskaj WD40 pod spodem wystającą część śruby końcówki drążka, Kluczem '17 odkręć nakrętkę od spodu, jeśli nakrętka będzie ślizgać się wraz ze śrubą, włóż od dołu klucz imbusowy i przytrzymaj. Po odkręceniu drążka należy skręcić kołem maksymalnie mocno i wybić dużym młotem półoś. Aby to zrobić nakręć z powrotem nakrętkę ‘30tke na półoś, tylko tak aby nakrętka była maksymalnie nakręcona ale jednocześnie żeby gwint śruby był schowany. Pozwoli Ci to uderzać w półoś nie uszkadzając gwintu. Zdecydowanym uderzaniem młota wbij półoś do środka aż nakrętka dojdzie do końca, wykręć nakrętkę i wbij oś przy użyciu przedłużki, np. przecinaka lub małego młoteczka. Gdy wybijemy już półoś następnie należy wybić z półosi przegub. Najpierw należy zdjąć osłonę przegubu, śrubokrętem zdejmij opaski z gumy następnie zsuń gumę w stronę silnika. Oczyść przegub aby zobaczyć czy jest tam pierścień zabezpieczający przed zsunięciem. Jeśli jest, rozsuń pierścień a następnie młotkiem zbij przegub z półośki. Jeśli pierścienia nie będzie to znaczyć będzie, że możesz od razu wybić przegub. Wybijanie przegubu wykonaj z drugą osobą, jedna niech trzyma ośkę w stronę silnika aby ta się z niej nie wysunęła a drugi niech uderza młotkiem w przegub. Po wyjęciu, dokładnie oczyść przegub ropą lub innym płynem czyszczącym. Zsuń starą osłonę a załóż nową wraz z opaskami, w przegub wciśnij cały smar, który otrzymasz w komplecie i wbij na półośkę. Spinka, jeśli jest, sama się zatrzaśnie. Włóż półoś w otwór i wkręć nakrętkę 30tke tyle ile dasz radę, na maxa dokręcisz po założeniu koła i opuszczeniu z lewarka. Przykręć końcówkę drążka, załóż koło, opuść z lewarka i podokręcaj wszystkie śruby a tą dużą nakrętkę dokręć porządnie.
- Jeśli nie uda wam się wyjąć przegubu z piasty z powodu niedostatecznego luzu dla wyjęcia przegubu, będzie musieli zdjąć wahacz, który umieszczony jest od spodu piasty. Jeśli już odkręcimy wahacz, musisz również odkręcić stabilizator wahacza, który znajduje się z przodu, po środku. Odkręć stabilizator w jego połowie długości.
- Pamiętaj, że przy starszych wozach, większość części samochodowych jest skorodowana, nie zdziw się gdy nie będziesz mógł odkręcić drążka kierowniczego i jedynym rozwiązaniem będzie odcięcie śruby a co za tym idzie kupno nowej końcówki, weź się za wymianę w godzinach w których będziesz mógł w razie czego podjechać kupić część. To samo może się stać z odkręcaniem wahacza lub stabilizatora, śruby lubią się ukręcać. Bądź na to przygotowany. Ja byłem i udało się a uwierz, że ciąłem śrubę końcówki i ukręciła się śruba wahacza, zdarza się ale się udało, życzę powodzenia
Zobacz Profil
brewin
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24 lutego 2013, 13:31
Auto: Seat Leon

Reklama

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron