Strona 1 z 4

[1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 13 kwietnia 2006, 00:21
przez jaro4444
Miałem ustawiczne problemy z wibrowaniem kierownicy przy hamowaniu (lekkim). Zrobiłem wszystko co możliwe. Wymieniłem tarcze, klocki, silenblocki, koła, ... Nic to nie dało. Kiedyś już napisałem co myślę o tym:
"Juz mnie chu... strzela :evil:
Założyłem kolejny komplet tarcz ORI + ORI klocki. 1000 km jeździłem jak dziewica, ostrożnie docierałem tarcze i klocki. Co z tego skoro już nie jest idealnie. Znów potrafią zawibrować przy hamowaniu. We wtorek pójdą jeszcze do Bodexa na sprawdzenie a jak okaże się wszystko ok to szukam układu 288mm. Mam uzasadnione podejrzenia, że wine za zjawisko ponosi zla konstrukcja zacisku 280 mm i nie odchodzące od tarczy klocki.
Mam w związku z tym jedno pytanie - czy jeśli kupie kompletnego McPersona od np Golfa IV lub Octavii I 130 PD to amory, spręzyny i łożyska McPersona są takie same jak w Leonie"

Były u Bodexa i też nic to nie dało co doprowadziło mnie do pasji.

Jak pomyślałem kiedyś tak zrobiłem. W bagażniku mam kompletne McPersony od Leona TS 150 KM TDI PD (17 kkm :mrgreen: ) i chcę je wsadzić w miejsce swoich dotychczasowych. Czy ktoś wie jak jest z przewodami hamulcowymi giętkimi do przedniego zacisku? Wg etki wychodzą te same przewody giętkie a tylko dla CupryR i 4x4 są podobno inne. Kto się orientuje jak to jest dokładnie i czy te od 280 pasują do 288? Po świętach zaraz wymiana 8)

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 13 kwietnia 2006, 06:58
przez Tonny S
jaro4444 napisał(a): Czy ktoś wie jak jest z przewodami hamulcowymi giętkimi do przedniego zacisku? Wg etki wychodzą te same przewody giętkie a tylko dla CupryR i 4x4 są podobno inne. Kto się orientuje jak to jest dokładnie i czy te od 280 pasują do 288? Po świętach zaraz wymiana
Pasuje bez najmniejszego problemu - do Cupry R sa inne ze wzgledu na całkowicie inne zaciski i sposób podłaczenia przewodu do nich.


BTW proponuje od razu wymienic przewody na te w oplocie metalowym.

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 13 kwietnia 2006, 07:36
przez jaro4444
Jaki zacisk ma Octa RS? Taki jak 288 mm? Bo w Skodzie podają, że cholera idzie do RS i 4x4 przewód 1J0611701G a do 280 mm 1J0611701. W Seacie podają znów do wszystkich oprócz CupryR i 4x4 1J0611701. Więc naprawdę wygląda, że do 256, 280, 288 i 312 mm idzie wszędzie taki sam. Byłoby fajnie bo na razie nie mam kasy więcej na przewody a seryjne by stykły. :mrgreen:

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 13 kwietnia 2006, 07:46
przez Tonny S
jaro4444, nie szukaj dziury w całym ja mam przewód w oplocie wzór Octavia tdi pod zacisk 288 mm, który jest taki sam jak 312 mm a hebel mam 312 mm i wszystko pasi - mocowania sa te same.

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 13 kwietnia 2006, 07:55
przez jaro4444
Tonny dzięki. Pytam bo jak zdążę to może dziś przekładkę zrobię a nie chciałbym zostać z wozem rozgrzebanym na podnośniku.

Tonny jak coś to osobiście Cię uduszę :mrgreen: :-D

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 13 kwietnia 2006, 08:04
przez Tonny S
Tonny jak coś to osobiście Cię uduszę


Nie dasz rady :twisted: :wink:

BTW zaopatrz się w płyn hamulcowy :!:

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 13 kwietnia 2006, 08:09
przez jaro4444
Tonny S napisał(a):BTW zaopatrz się w płyn hamulcowy


Mam całą butlę Bosch DOT4 takiego jak w układzie zalany jest (też zresztą nowy bo ma miesiąc ok) :-D

[ Dodano: Czw 13 Kwi, 2006 ]
Sprawdziłem przewody są te same - przy 280 mm końcówkę przewodu giętkiego przy tłoczku przed obracaniem się i luzowaniem śruby chroni okrągły bolec wchodzący w wycięcie od przodu końcówki a przy 288 tą rolę pełni płaski bok końcówki opierający się o odlew tłoczka. Ale sam przewód jest ten sam co mnie bardzo cieszy :mrgreen: .

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 10 marca 2008, 00:34
przez Sammael
Panowie odgrzewam kotleta. Dzisiaj zdobyłem(dzięki Silver za nagranie sprawy :ok:) komplet 288mm z FR ARL z 2005r, na spocie Asgaard nie był pewien czy przeguby zewnętrzne ASV do tego będą pasować P&P, stąd moje pytanie do tych którzy przeprowadzali taką modyfikacje. Auto jak w podpisie ASV z końca 2002.
Na razie wstawiłbym 288 ze względu na dobry stan tarcz, na przyszłość myśle o jarzmach i tarczach 312.
Z góry dzięki za odpowiedź.

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 10 marca 2008, 12:36
przez albertpopo
W A3 i Golfie IV na 100% pasują więc i w Leo powinno.

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 10 marca 2008, 17:11
przez jaro4444
Przeguby zewnętrzne pasują od ASV do McPhersonów od ARL.

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 10 marca 2008, 17:50
przez Barth
Sammael, widzę ze ten sam tor modyfikacji objeliśmy :) Na dodatek dostawca również ten sam :)

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 20 marca 2008, 23:55
przez bodzio
Witam. mam pytanie czy ktoś sprawdzał,czy pod McPhersony odARL i tarcze 288 mm.
wejdą felgi 15". Mam obecnie tarcze 280mm. w ASV i chcę zamontować te 288mm.anie chciałbym zmieniać felg 15" na zimę. pozdr.

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 21 marca 2008, 00:07
przez jaro4444
Wejdą ;)

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 21 marca 2008, 00:30
przez bodzio
0dzięki za szybką odpowiedz. zaufam i zamieniam. pozdr.

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 21 marca 2008, 00:33
przez nixu
bodzio napisał(a):Mam obecnie tarcze 280mm. w ASV i chcę zamontować te 288mm


a Ja mam pytanie, gdzie sens ladowania paru set zlotych w zmiane tego? To tylko 8mm czyli praktycznie bez roznicy.. Czym sie to az tak rozni, ze wszyscy zmieniaja?

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 21 marca 2008, 00:34
przez Piotrek_tdi
Jak juz robić to na 312mm tak to nie ma sensu :yes:

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 21 marca 2008, 00:37
przez jaro4444
nixu napisał(a):Czym sie to az tak rozni, ze wszyscy zmieniaja?


Konstrukcją zacisku, klockiem o wiekszej pojemniości cieplnej, grubszą i odporniejszą termicznie tarczą,...

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 21 marca 2008, 00:54
przez bodzio
mam możliwość zakupu całego zestawu[McPerson,zwrotnica,tarcza,zacisk]za przyzwoitą cenę. Zależy mi głównie na amorku i sprężynie od top sporta. Chciałem usztywnić nieco i lekko obniżyć mojego ASV. nadmienię,że raczej nie wchodzi w grę,[choć słyszałem,że są super] zakup sprężyn Einbach z uwagi na obniżenie. Wydaje mi się wersja od top sporta dość optymalna, a i też chwalona. Pozdr.

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 21 marca 2008, 01:03
przez Marcin_TDI
jak bedziesz mial eibachy to sie zamienie z toba na moje seryjne z TS. Eibach jest rewelacja, komfort lepszy niz na seryjnym zawiasie...

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 21 marca 2008, 17:25
przez Kozak
Marcin_TDI napisał(a):Eibach jest rewelacja, komfort lepszy niz na seryjnym zawiasie...
dokładnie tak , a wygląda o niebo lepiej

[1M] Hamulce 280mm na 288mm

PostNapisane: 23 marca 2008, 12:38
przez daniel12345
Witam serdecznie i Wesołych Świąt wszystkim klubowiczom życzę,
mam pytanko odnośnie zmiany hamulców w Seacie Toledo II.
Mam standardowe 280mm, aktualnie 3 komplet tarcz i klocków i kazde po 2-4 kkm szlak trafia, krzywią sie i bija. Miałem juz Lucasy teraz mama ATE PD, niestety juz do wymiany po 2000km!!!! Czy jest możliwość zmiany na tarcze 288mm i 25mm grube, czy to coś pomoże, chodzi mi tylko o trwałość, skuteczność hamulców dla mnie jest wystarczająca, nie bawie sie w tuning. Jakie elemeny musiał bym wymienić. Jakie były by koszty orientacyjne. Mam 2 komplety felg 15" także Wieksze tarcze nie wejdą niż 288mm. Czy warto kupić np używane zwrotnice od golfa 130 KM. Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi.

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 23 marca 2008, 14:36
przez leem
daniel12345, poszukaj na forum bo już było
musisz kupić jarzma i zaciski (chyba forumowicz nixu miał takie do sprzedania)
felga 15 będzie pasować

aha i zajrzyj tutaj
viewtopic.php?p=161497#161497

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 23 marca 2008, 14:52
przez Maicroft
daniel12345, Probowales ATE PD przegrzac w kontrolowany sposob ??

Moje ATE PD 312mm tez zaczely bic po 10kkm. Teraz maja ponad 30kkm i jest igla.

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 23 marca 2008, 18:22
przez FenDeR
Potrzebne są nowe zwrotnice, zaciski oraz jarzma koszt w graniczach 600-700 pln komplet ale prawdopodbnie bez tarcz, mam ten sam problem i poszukuję właśnie zwrotnic pod te hamulce

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 23 marca 2008, 22:49
przez mammoth
komplet zwrotnic, jarzm i zaciskow (warto przed zakupem upewnic sie czy nie sa uszkodzone tarcze od ABS'u bo potem jest problem z ich wymiana)

koszt takiego zestawu od 800zł

pod zacisk na tarcze 288x25 mozna zakladac 15tki na styk...

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 24 marca 2008, 11:48
przez daniel12345
A na czym polega to kontrolowane przegrzanie tarcz?? poszukam może na allegro kompletnych zwrotnic i zobacze jak to cenowo wygląda bo juz mam dosyć tych wymian tarcz. Czy te tarcze 288x25mm są dużo trwalsze? jeżdzi ktoś już na takich?

[ Dodano: Pon 24 Mar, 2008 ]
Może sie ktoś orientuje jakie tarcze były montowane w VW BORA GOLF IV 1.9 TDI 115KM 2001r

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 24 marca 2008, 21:51
przez Maicroft
Tarcze 288 musisz szukac od silnika TDI 130KM lub 1.8T min 150KM. Slabsze auta mialy 280mm tarcze.


U mnie pomoglo kilka hamowan pod rzad 160-0km/h i tak kilka razy, potem jedna trasa pokonana w deszczu z duza iloscia mocnych hamowan, bo akurat mi sie spieszylo. I glownie po tym pierwszym jak reka odjal :)

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 24 marca 2008, 22:37
przez mammoth
daniel12345 napisał(a):poszukam może na allegro kompletnych zwrotnic


tylko nie kupuj z wersji 4x4 jesli masz oske bo sa inne...

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 25 marca 2008, 12:01
przez daniel12345
Kurcze, gość napisał mi ze te są 288 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=333594053
Po prośbie o obmiar tarczy napisał: "wychodzi mi 288 mierzone od przodu tarczy, a wiec mierzone przez te zgrubienie, grubosc tarczy 2,3. Tarcze i klocki jak nowe"
I teraz nie wiem, nie chce żeby mnie w h...a zrobił. Były w tych borach 115KM tarcze 288mm?? może sie ktoś z tym spotkał, jak nie to będe gościa atakował o dokładny obmiar i modlił sie żeby to było to :peace: Pozdrowionka

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 25 marca 2008, 12:06
przez Tonny S
daniel12345 napisał(a):będe gościa atakował o dokładny obmiar
Nie lepiej poprosić o numer jarzma/zacisku/tarczy ?? porównać z ETKĄ i mieć pewność ??

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 25 marca 2008, 12:13
przez Sammael
Zwykłe 280, nie ma jarzm, jest tylko zacisk.

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 25 marca 2008, 12:14
przez daniel12345
Tak też zrobiłem i poczekam co mi odpisze

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 25 marca 2008, 22:51
przez Maicroft
Jak na zacisku pisze FS III to jest to zacisk z 280mm, jak pisze ATE to sa to zaciski 288/312mm

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 25 marca 2008, 23:12
przez elemenateur
daniel12345 napisał(a):Kurcze, gość napisał mi ze te są 288 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=333594053
Po prośbie o obmiar tarczy napisał: "wychodzi mi 288 mierzone od przodu tarczy, a wiec mierzone przez te zgrubienie, grubosc tarczy 2,3. Tarcze i klocki jak nowe"
I teraz nie wiem, nie chce żeby mnie w h...a zrobił. Były w tych borach 115KM tarcze 288mm?? może sie ktoś z tym spotkał, jak nie to będe gościa atakował o dokładny obmiar i modlił sie żeby to było to :peace: Pozdrowionka


na zdjęciu wygląda że jest FS trójka

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 26 marca 2008, 02:14
przez lec
daniel12345 napisał(a):Czy warto kupić np używane zwrotnice od golfa 130 KM


zdecydowanie tak, 280mm sa dobre tylko do PSJ, no offence

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 26 marca 2008, 10:12
przez Silver
mammoth napisał(a):
daniel12345 napisał(a):poszukam może na allegro kompletnych zwrotnic


tylko nie kupuj z wersji 4x4 jesli masz oske bo sa inne...


A tak z ciekawosci - czym sie rózną zwrotnice 4x4 od oski ?

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 26 marca 2008, 10:38
przez belzi
Silver napisał(a):
mammoth napisał(a):
daniel12345 napisał(a):poszukam może na allegro kompletnych zwrotnic


tylko nie kupuj z wersji 4x4 jesli masz oske bo sa inne...


A tak z ciekawosci - czym sie rózną zwrotnice 4x4 od oski ?


No wlasnie, mialem zadac to samo pytanie, bo wg Etki sa takie same

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 4 kwietnia 2008, 19:03
przez daniel12345
Czy klocki hamulcowe z standardowych tarcz 280mm pasują do 288mm??

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 4 kwietnia 2008, 19:09
przez nixu
daniel12345, nie.

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 6 maja 2008, 22:14
przez bono
W piękny dłuugi weeekend majowy zrobiłem update moich hebelków:
Tak było :
Obrazek
a tak jest :
Obrazek
A tak do tego doszło :
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek
a tym się wspomogłem :D
ObrazekObrazek

Ogólnie jestem zadowolony, bo zmiana z 280 na 288 mm jest odczuwalna. Obecnie jestem na etapie docierania klocków, bo tarcze nabyłem razem z zestawem od Silvera - wielkie dzięki.
Uprzedzając pytania nie przechodziłem na 312mm, bo szkoda mi kasy aby zmieniać 2 komplety opon. Przy tych felgach co mam to zestaw 288mm wchodzi dosłownie na mm ;-)

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 6 maja 2008, 22:18
przez Gaspar
bono, widzę że się nieźle rozpędziłeś z modami... :ok: :okulary: :brawo:
Gratuluję :palacz:

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 6 maja 2008, 22:48
przez taktiken
:yes: :yes: :brawo: :brawo: ... i co tu wiecej pisac? pracowity miales weekend :D

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 7 maja 2008, 13:07
przez Silver
bono - jak sie juz dotrą to poczujez róznice (już nie wspomnę o braku lub może o mniejszej tendencji do krzywenia sie tarcz)

no no - :ok: widze że faktycznie poczysciłeś wszystko tak jak mówiłes i nawet pomalowałeś zwrotnice !

Na zdjeciech masz nie dokręconą półoskę (przegub) - mam nadzieje że nie jezdzisz tak !
Gratki za moda !

P.S>polecam sie .

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 7 maja 2008, 13:20
przez bono
Silver napisał(a):no no - widze że faktycznie poczysciłeś wszystko tak jak mówiłes i nawet pomalowałeś zwrotnice !
albo robimy porządnie od początku do końca, albo się nie dotykamy. Musi być profi :P
Silver napisał(a):Na zdjeciech masz nie dokręconą półoskę (przegub) - mam nadzieje że nie jezdzisz tak !
to było zdjęcie w trakcie ;-) wszystko sprawdzone po 4 razy :D

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 28 lipca 2008, 15:07
przez bono
Po swapie hebli zauważyłem u mnie jedną dziwną przypadłość. Hamulce hamowały, jednak nie było to tak jak bym sobie życzył. Pedał zachowywał się tak jakby hamulce były zapowietrzone. Z początku myślałem, że to tarcze i klocki muszą się ułożyć. Jednak zrobiłem już parę ładnych kilometrów i nadal był ten głupi efekt. Wciskanie pedału (ła) ;-) samochód zwalniał i na koniec jeszcze efekt wpadającego pedału, jednak auto się zatrzymywało.
Myślałem już, że to wina pompy hamulcowej i przy swapie z 280 na 288 to trzeba zmienić jej kodowanie. Rozmawialiśmy nawet o tym na ostatnim łódzkim spocie. Wczoraj jednak dudekv zasugerował mi, aby wymienić płyn hamulcowy na oryginalny ATE. Na początku nie chciało mi się wierzyć , bo płyn całkowicie u siebie zmieniałem dosyć nie dawno, na jakiegoś BENDIX'a (polecili mi W Interparts w OLS :killer: )i układ hamulcowy 100 % miałem odpowietrzony. No i się mocno zdziwiłem :o . Dzisiaj po wymianie płynu na ATE efekt pływającego pedała znikł. Kolejny raz się okazało, że nie warto ufać jakimś tam zamiennikom ;/

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 28 lipca 2008, 17:25
przez dudekv
Jedna podstawowa zasada ORYGINAŁ i nic więcej :-) Fajnie że się udało !!

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 28 lipca 2008, 20:05
przez belzi
Ja wlasnie planuje u siebie wymiane plynu hamulcowego i zamierzam kupic DOT 5.1 Motula, czy warto czy lepiej jednak kupic ATE ??

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 28 lipca 2008, 20:50
przez jaro4444
bono napisał(a):Dzisiaj po wymianie płynu na ATE efekt pływającego pedała znikł. Kolejny raz się okazało, że nie warto ufać jakimś tam zamiennikom


Bono ja śmigam na ATE albo Bosch i nie ma problemów. Co innego mnie martwi - kolego pomalowałeś w zapędzie tarczki perforowane (nadajniki) do ABS. To może powodować nieciekawe jaja :kreci:

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 28 lipca 2008, 21:53
przez bono
jaro4444 napisał(a):Co innego mnie martwi - kolego pomalowałeś w zapędzie tarczki perforowane (nadajniki) do ABS. To może powodować nieciekawe jaja :kreci:

dont't worry te tarczki akurat wyczyściłem ;-) - nie ma na nich nawet kropki farby :D, wyczyszczone do gołej blachy i czekają na rudego :P

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

PostNapisane: 28 lipca 2008, 22:13
przez mtz
bono, ale tak czy tak, to kodowanie trza by mocniej rozkminic... u nas (czyt. Jacek i ja) widac roznice!