Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

TDI AHF+ dalsze modyfikacje - doradztwo

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

TDI AHF+ dalsze modyfikacje - doradztwo

Postprzez Martinus1985 » 5 kwietnia 2014, 20:59

Witam.
Posiadam Leona 1M w seri 110KM silnik AHF.
Zostały włożone wtryski 216 od kolegi Cowboy + program by TuneUp i wyszło 147KM i 301Nm(lekko poddymia).
Już po tej modyfikacji został wycięty katalizator.
Teraz jestem na etapie wymiany kolektora ssącego na taki ASZ/ARL(kompletuje graty-jeśli ktoś posiada na sprzedaż to zapraszam na PW)
Teraz chcę włożyć wtryski FIRAD 240 i zostanie przerobiona pompa na 11.
I korekta programu.
A za jakiś czas GTB17 i również korekta.
Proszę o rade co z IC...
Wiadomo, że seryjny to za mało chyba że nic się nie stanie tylko w ciepłe dni uciekną KM ?
Bo jeśli chodzi o FIMC to tak:
Nie chce aby po otwarciu maski były widoczne rury z kwasówki.
Nie chce aby było widać sam kuler przez kratki zderzaka. Jest możliwość gdzieś go upchnąć itp
Macie jakieś sugestie i pomysły ?
Czy do tego sprzętu będzie potrzebny wałek SDI jeśli tak to jaki? (może ktoś ma taki zbędny)
Również czy będzie potrzeba zmiany Map Sensor oraz chłodniczki oleju na ASZ/ARL bo mam seryjną.
Jeśli chodzi o sprzęgło ta ja będzie siadać to jest plan na zmianę na jedno-mas.
Ogólnie zadowoliłoby mnie ok 200KM i dużo więcej Nm niż obecnie. Aby bezpiecznie jeździć. Auto do codziennej jazdy.

Będę wdzięczny jeśli koledzy coś podpowiecie , doradzicie.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Reklama

Re: TDI AHF+ dalsze modyfikacje - doradztwo

Postprzez Kamil90 » 6 kwietnia 2014, 14:48

Ze swojej strony mogę Ci polecić swap na ARL + program. Pewnie myślisz, że dużo $$$ a po podliczeniu kwota wyjdzie taka sama jak za mody, które chcesz zrobić. Piszę bo sam tak zrobiłem. Do tego jeszcze widzę, że chcesz setup robić partiami - wtryski, korekta - turbo, korekta.

Policz: Firad + turbo + pompa + IMO soft bo to już nie korekta = ~5kPLN
Ja za podobną kwotę wsadziłem ARL z robotą. Silnik z anglika, po przelocie 150kkm i hula aż miło. Całość razem ze skrzynią, ECU, półośkami itp - zerknij do mojego tematu.

Co do IC. Czemu chcesz kombinować a nie iść utartą drogą? Orurowanie możesz pomalować sobie na czarno i nie będzie się tak rzucało w oczy pod maską. Jak poszukasz na forum to gdzieś było info odnośnie BIG SMIC ale relacji jak to działa i realnego porównania temperatur z dolotu BigSMIC vs FMIC nie widziałem. Na FMIC.PL możesz zamówić sobie IC w kolorze czarnym - nie będzie go widać. U mnie srebrny się przybrudził i też już go nie widać praktycznie zza kratek.

Map sensor obowiązkowo, ten który masz nie obsłuży turbo, które chcesz zamontować. Co do chłodniczki to na pewno warto. Albo ARL albo zewnętrzna. Natomiast tak jak wyżej, nie widziałem porównania temperatur chłodniczka seria AHF vs ARL vs zewnętrzna.

Sprzęgło jednomas polecam- miałem ze sprzęgłem od G60. Wiele już napisane na ten temat n każdym forum więc co więcej tutaj dodać. Pamiętaj żeby wyważyć zestaw czyli koło+tarcze+docisk żeby nie było potem nieprzyjemnego drgania. No i jak już takie mody to zobaczysz, że okaże się iż skrzynia 5GANG zrobi się za krótka - to kolejny problem. Montujesz albo GGU czyli najdłuższą 5 albo przechodzisz na 6 - a to kolejny powód dlaczego lepiej od razy swapować ARL.

Co do wałka - przyda się na pewno ale licz się z niemałym kosztem.

Gdybyś potrzebował to mam jednomas ze sprzęgłem G60, turbo ARL, kolektor dolotowy ARL i pewnie jakieś inne drobnostki, które mogą Ci się przydać.
ARL+ 229@451 by GREGOR10.PL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kamil90
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 26 kwietnia 2008, 21:45
Lokalizacja: Warszawa WJ
Auto: Leon 1M
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: TDI AHF+ dalsze modyfikacje - doradztwo

Postprzez Martinus1985 » 6 kwietnia 2014, 16:41

Temat nie aktualny.
Można usunąć.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości