Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez Jacek6804 » 2 czerwca 2014, 11:46

Witam, zrobiłem swapa do toledo 2,3 v5 agz 150KM 1999r na silnik z golfa 4 anglika vr 2,8 bde 204KM 2001r
Wszystko cacy podłaczyłem i odpalił za strzałem, ale zaraz gaśnie. Licznik/stacyjka/pastylka zostały z toledo z golfa silnik+wiązki+pedał. Na liczniku pali się lampka EPS oraz check i w błędach jest blad że sterownik jest zablokowany przez immobilizer. Robiłem adaptacje licznika vag-com (licznik-adaptacja-gruba 00- read i następnie save) nie wiem czy to dobrze robiłem czy też nie ale żadnych efektów po tym nie ma.
Nr sterownika z 2,3 071 906 018K
Nr sterownika 2,8 022 906 032 BG
w toledo mam immo2 a silnik, komputer, wiazka silnika jest z auta z immo3

Mam do dyspozycji:
kabel k+can
chiński kabel
vag-com 311 pełna wersja
vag can comander full 1,4 oraz 3.6

Mam juz oczytane piny licznika z toledo, oraz pin sterownika silnika z golfa.

do sterownika silnika mogę się zalogować poprzez podanie odczytanego pinu, natomiast jak chcę się zalogowac vag-com em do immobilizera 25
odczytanym pinem comanderem, to wywala komunikat o złym pinie.
Dzwoniłem do dwóch firm o wywalenie immo całkiem, to wołają od 300zł w górę, wiec to chyba sporo trochę.

Proszę o pomoc jak zgrać to wszystko, oraz czy jest wgl taka możliwosć.


Z góry dzieki za pomoc i pozdrawiam.
Zobacz Profil
Jacek6804
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:55
Lokalizacja: Złotopole k.Płońska
Auto: toledo R36 TURBO
Silnik: benzyna turbo inny

Reklama

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez damiab » 2 czerwca 2014, 16:03

Witam!
Kolego oto kilka sposobów co możesz zrobić sam w domu.

Podłącz zamiast swojego licznika licznik z golfa z tego co masz silnik bez żadnych przeróbek, pestylki w kluczyku też z golfa no i oczywiście sterownik silnika z golfa:) auto na 99 % zapali i nie będzie błędów. Później ten licznik z golfa będziesz mógł zaadaptować do swojego leona potrzebna Ci będzie tylko obudowa od audi a3.

Opcja druga to dokupienie odpowiedniego licznika z leona który będzie obsługiwał immo3 a później wszystko zakodować i też powinno być bez błędów (kod pin do zegarów golfowskich wyciągniesz ze sterownika silnika, jest on potrzebny aby zaadaptować nowy licznik)

Możesz jeszcze oddać komuś sterownik immo z niego.

Możesz próbować jeszcze wgrać do swoich zegarów wsad z licznika z leona z immo 3 i wtedy wszystko zakodować vcds lecz najprawdopodobniej skończy się to uwaleniem twoich zegarów (słyszałem kiedyś że tak się da ale tego nie jestem pewien na 100% bo nigdy tak nie robiłem)
Zobacz Profil
damiab
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15 grudnia 2013, 23:06
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez Jacek6804 » 2 czerwca 2014, 16:08

Dzięki za odp, niestety licznik z tego golfa został już sprzedany (nie wchodził w skład swapu, bo był z 1/2 fis i gościu go już sprzedał)

Jeśli dał bym licznik z immo3to airbag, abs itp będą działać mi poprawnie?
Zobacz Profil
Jacek6804
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:55
Lokalizacja: Złotopole k.Płońska
Auto: toledo R36 TURBO
Silnik: benzyna turbo inny

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez GangstaMarc » 2 czerwca 2014, 17:49

Jacek6804 napisał(a):Dzięki za odp, niestety licznik z tego golfa został już sprzedany (nie wchodził w skład swapu, bo był z 1/2 fis i gościu go już sprzedał)

Jeśli dał bym licznik z immo3to airbag, abs itp będą działać mi poprawnie?


Tak :)
:zabawa:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GangstaMarc
Sport
Sport
 
Posty: 610
Dołączył(a): 24 czerwca 2010, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: TopSport ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez Jacek6804 » 3 czerwca 2014, 00:32

Dzięki za odp, jutro jadę z kompem do gościa, bo utargowałem cenę z 300zł na 200zł, za zdjęcie imo, ale powiedział że nie gwarantuje że będzie ok, jak nie będzie ok to kupię drugi licznik.
I w tym momencie spytam już jaki licznik :P
-Czy może to być licznik z audi a3?
-czy może być to licznik np. od 1,6?
-jest jakiś zakres numerów licznika? czy wystarczy ze ma 920 zamiast 919?
-pastylki do kluczyka moge kupić razem z licznika od jednego auta? czy musze kupić nowe?
Zobacz Profil
Jacek6804
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:55
Lokalizacja: Złotopole k.Płońska
Auto: toledo R36 TURBO
Silnik: benzyna turbo inny

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez Tracer2 » 3 czerwca 2014, 05:46

Jesli chodzi o wyłączenie imo to wydaje mi się ze mozna to zrobić w prosty sposób tym kablem K+CAN bez takich kosztów samemu.
Poczytaj o tym bo jest dużo mniej kosztowne skoro kabel juz masz.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez Jacek6804 » 3 czerwca 2014, 06:17

Tracer2 napisał(a):Jesli chodzi o wyłączenie imo to wydaje mi się ze mozna to zrobić w prosty sposób tym kablem K+CAN bez takich kosztów samemu.
Poczytaj o tym bo jest dużo mniej kosztowne skoro kabel juz masz.


Czytałem sporo, w dieslu już bym nie miał immo bo jest edc15x a w benzynie jest gorzej.
Zobacz Profil
Jacek6804
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:55
Lokalizacja: Złotopole k.Płońska
Auto: toledo R36 TURBO
Silnik: benzyna turbo inny

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez Axee » 3 czerwca 2014, 09:52

Jacek6804 napisał(a):-Czy może to być licznik z audi a3?
nie moze
Jacek6804 napisał(a):-czy może być to licznik np. od 1,6?
od leona, albo golfa moze
Jacek6804 napisał(a):-jest jakiś zakres numerów licznika? czy wystarczy ze ma 920 zamiast 919?
1m09208x2x, ostatnia cyfra przed litera ma byc parzysta.
Jacek6804 napisał(a):-pastylki do kluczyka moge kupić razem z licznika od jednego auta? czy musze kupić nowe?
jesli Twoje pastylki immo byly crypto48 ze zmiennym kodem, to powinny sie zaadoptowac do licznika immo3, jesli byly ze stalym kodem to trzeba je wymienic na nowe i zaadoptowac. (lub uzywane ze znanym kodem i dopisac recznie do wsadu licznika). Jesli bedziesz mial pastylki razem z nowym licznikiem to tylko je poprzekladac do kluczy.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez Jacek6804 » 8 czerwca 2014, 21:23

Dzięki za tyle info, chciałem mieć to szybko za sobą i wyłączono mi immo całkowicie za 200zł. Wszystko hula jak trzeba poza:
-tempomat przestał działać
-wywala błąd czujnika stopu (sprawdzałem na innym czujniku i jest to samo)
-pali się lampka EPC (czytałem w internecie że moze to być wina uszkodzonego czujnika stopu, lecz mój jest dobry, a błąd wywala)
-dodatkowa elektryczna pompa wody pompuje cały czas podczas pracy silnika, jeśli włączę zapłon i wyłączę pompa chodzi przez jakieś 10minut (chyba powinna chodzić tylko po zgaszeniu auta i to nie aż tak długo?)
-czasami jest tak że jak złoże lusterka i chcę je złożyć to składają się dopiero za jakieś 2minuty

Ogólnie auto chodzi super, ale te problemy mnie irytują.

z góry dzięki za pomoc w moich problemach ;)
Zobacz Profil
Jacek6804
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:55
Lokalizacja: Złotopole k.Płońska
Auto: toledo R36 TURBO
Silnik: benzyna turbo inny

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez Axee » 9 czerwca 2014, 01:06

Jacek6804 napisał(a):-tempomat przestał działać
-wywala błąd czujnika stopu (sprawdzałem na innym czujniku i jest to samo)
-pali się lampka EPC (czytałem w internecie że moze to być wina uszkodzonego czujnika stopu, lecz mój jest dobry, a błąd wywala)
Sprawdz czy jest zakodowany w sterowniku silnika, jesli nie zakoduj ponownie odpowiednim loginem, moze rowniez nie dzialac od bledu czujnika stopu.
Wymien czujnik na nowy i oryginalny (zielony), wymien obie zarowki stopu.
Jacek6804 napisał(a):-czasami jest tak że jak złoże lusterka i chcę je złożyć to składają się dopiero za jakieś 2minuty
Te typy tak maja, trzeba oczyscic styki w srodku w joyu na plytce, oraz polutowac kable do stykow przy wtyczce joya od strony instalacji auta oraz oczyscic piny wtyczki w joyu.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez Jacek6804 » 9 czerwca 2014, 07:50

Axee napisał(a):
Jacek6804 napisał(a):-tempomat przestał działać
-wywala błąd czujnika stopu (sprawdzałem na innym czujniku i jest to samo)
-pali się lampka EPC (czytałem w internecie że moze to być wina uszkodzonego czujnika stopu, lecz mój jest dobry, a błąd wywala)
Sprawdz czy jest zakodowany w sterowniku silnika, jesli nie zakoduj ponownie odpowiednim loginem, moze rowniez nie dzialac od bledu czujnika stopu.
Wymien czujnik na nowy i oryginalny (zielony), wymien obie zarowki stopu.
Jacek6804 napisał(a):-czasami jest tak że jak złoże lusterka i chcę je złożyć to składają się dopiero za jakieś 2minuty
Te typy tak maja, trzeba oczyscic styki w srodku w joyu na plytce, oraz polutowac kable do stykow przy wtyczce joya od strony instalacji auta oraz oczyscic piny wtyczki w joyu.


Co do czujnika to zdobyłem czujnik zielony sprawny od octavii i jest to samo :/ Kie ktoś może jak sprawdzić czy ten czujnik jest w pełni sprawny? Bo nie chciał bym nie potrzebnie ładować kasy.
A co do lusterek, to zaczeło tak się dziać od chwili swapa, ale sprawdzę to co mówisz :)
Zobacz Profil
Jacek6804
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:55
Lokalizacja: Złotopole k.Płońska
Auto: toledo R36 TURBO
Silnik: benzyna turbo inny

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez Axee » 9 czerwca 2014, 09:26

Jacek6804, zasadniczo te czujniki sa jednorazowe, kazde jego wyciagniecie moze go w srodku uszkodzic. Koszt ori czujnika nie jest wysoki, ok. 50pln w ASO VW. Sprawdz rozniez czy masz dobre zarowki dwuwloknowe z tylu (najlepiej wymien na nowe), wszelkie ledy, wypalone styki itp. moga rowniez powodowac bledy.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez Jacek6804 » 9 czerwca 2014, 10:37

Sprawdzę to, a co powiesz o tej pompce dodatkowej że cały czas pracuje?
Zobacz Profil
Jacek6804
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:55
Lokalizacja: Złotopole k.Płońska
Auto: toledo R36 TURBO
Silnik: benzyna turbo inny

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez Pako162 » 9 czerwca 2014, 11:28

Na odpalonym silniku też pracuje? U mnie po zgaszeniu auta pompka ta pracuje, tak jak piszesz, przez ok 10 minut i z tego co się dowiedziałem tak powinno byc. Także nie ma się czym przejmować.
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez Jacek6804 » 9 czerwca 2014, 13:46

Pako162 napisał(a):Na odpalonym silniku też pracuje? U mnie po zgaszeniu auta pompka ta pracuje, tak jak piszesz, przez ok 10 minut i z tego co się dowiedziałem tak powinno byc. Także nie ma się czym przejmować.

Też bym tak chciał ;) Ale na odpalonym też pracuje cały czas, przez co silnik wolno się dogrzewa, nawet jak rano wsiądę, przekręcę kluczyk aby lampki sie zapaliły tylko i od razu wyjmę kluczyk to pompka i tak pracuje z 10 minut.
Zobacz Profil
Jacek6804
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:55
Lokalizacja: Złotopole k.Płońska
Auto: toledo R36 TURBO
Silnik: benzyna turbo inny

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez Pako162 » 9 czerwca 2014, 14:39

Sprawdzałeś termostat? Albo czujnik temp. walnięty, zawyża temperature dla ECU i pompka pracuje tak jakby był termostat otwarty.
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: silnik z immo3 do auta z immo2 -immobilizer

Postprzez Jacek6804 » 9 czerwca 2014, 14:58

Pako162 napisał(a):Sprawdzałeś termostat? Albo czujnik temp. walnięty, zawyża temperature dla ECU i pompka pracuje tak jakby był termostat otwarty.

Termostat raczej jest ok, bo jak odłączę pompkę to ładnie trzyma 90* na wskaźniku, i nie spada w czasie jazdy, ale sprawdzę ten czujnik jeszcze.
Zobacz Profil
Jacek6804
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:55
Lokalizacja: Złotopole k.Płońska
Auto: toledo R36 TURBO
Silnik: benzyna turbo inny


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość