W moim przypadku chodziło o zepsuty tempomat. Analizując wiele tematów na forum doszedłem do wniosku że trzeba wymienić manetkę kierunkowskazu która jest połączona z tempomatem.
Do wykonania naszej operacji potrzebujemy:
- Wkrętak krzyżowy
- Wkrętak torks 25
- Klucz do odkręcenia kierownicy M12
- W moim przypadku był jeszcze potrzebny imbus
- Nową manetkę
Ja pojechałem na szrot, i kupiłem oryginalną manetkę za 50 złoty.
(Nowa na górze, stara na dole)

Okazało się że jest nawet lepsza od popsutej, bo wygodniejsza była obsługa tempomatu.
Zaczynamy od ustawienia kierownicy w poprzek

W tym momencie mamy za kierownicą otwór, otwory są dwa z jednej strony i z drugiej. Musimy tam wsadzić nasz śrubokręt i przycisnąć w dół taką sprężynkę, Gdy to zrobimy jedna strona naszej poduszki/klaksonu odskoczy, obrócimy kierownice w drugą stronę i zrobimy to samo co przed chwilą. Odskoczy nam druga strona i mamy już poduszkę/klakson oddzielone od kierownicy.

Ciężko jest od razu trafić w sprężynkę dlatego pokaże na filmiku jak to wygląda od środka.
https://www.youtube.com/watch?v=4LM5ViW6yXE
Okej, mamy poduszkę na zewnątrz

Teraz będziemy musieli odpiąć dwie żółte kostki, które zasilają naszą poduszkę AirBag. I teraz taka informacja, po odłączeniu tych kostek wyskoczy nam błąd AirBag ale tylko w tedy kiedy przekręcimy zapłon. Można też na wszelki wypadek odłączyć Klemę na akumulatorze. Ja tego nie robiłem bo i tak już mi się palił błąd poduszki


Poduszka odpięta, odkładamy na bok. Bierzemy się za odkręcenie kierownicy, do tego potrzebujemy klucz M12

Odkręcamy śrubę w lewo


Pamiętajcie żeby zrobić sobie zdjęcie lub zaznaczyć markerem, sposób jaki została nałożona kierownica. U mnie było zaznaczone fabrycznymi nacięciami, tylko te nacięcia nie zgrywały się. Prawdopodobnie ktoś już wcześniej coś majstrował przy tej kierownicy.

Dobra, kierownica ściągnięta

Łapiemy się za wkrętak, i odkręcamy dwie śrubki od spodu

I ściągamy górny plastik

Odkręcamy dwie śrubki od przodu

Jedną od dołu

I wkrętakiem torks 25 odkręcamy uchwyt regulacji kierownicy

Ściągamy dolną osłone, odchylając palcem plastik przy stacyjce ponieważ stacyjka odstaje i blokuje nam ściągnięcie osłony

Teraz po lewej stronie mamy żółtą kostkę, przysłoniętą żółtą klapką, podważamy klapkę palcem.

I odpinamy kostkę

Zaraz za żółtą kostką jest też czarna kostka, ją również odpinamy.

Łapiemy od spodu za plastikową część i ją ciągniemy delikatnie do siebie

Lecz nie zejdzie nam ona od razu ponieważ od góry trzymają dwa plastikowe zatrzaski, musimy je podważyć i plastik mamy ściągnięty.


Teraz mamy już dostęp do naszych manetek, żeby je ściągnąć musimy odkręcić (w moim przypadku) kluczem imbusowym jedną śrubkę.

Oraz Po odpinać cztery kostki dwie z lewej i dwie z prawej strony manetek. Proponuje użyć śrubokręta płaskiego do podważenia dwóch kostek z prawej strony i jednej z lewej. Natomiast Jedną kostkę która znajduje się po stronie tempomatu i jest koloru czarnego. Ciężko będzie odpiąć, dlatego jest możliwość jej zsunięcia w dół


Ściągamy manetki

Teraz trzeba manetki rozdzielić, musimy wsadzić wkrętak w taką spinkę po prawej stronie, po środku kółka.

I rozsuwamy je, czyli manetkę od wycieraczek pchamy w dół a od kierunków ciągniemy do góry.
W ten sposób Oddzielamy manetki od siebie i możemy zacząć składać wszystko do kupy po założeniu oczywiście naszej nowej manetki
I przy okazji podzielę się z wami tym, że moja manetka którą musiałem wymienić nie była oryginalną manetką. Był to zwykły zamiennik, który się popsuł. Nie wiem jak długo ten zamiennik był w tym aucie, ale jeżeli mam wam doradzić to lepiej najpierw kupić za połowę ceny używaną manetkę ale oryginalną jak w moim przypadku. Niżej dorzucam zdjęcia na których widać która manetka jest podrobiona, podpowiem że manetka po lewej stronie to podróbka


