Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Jak wymienić manetkę kierunkowskazu/wycieraczek

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Jak wymienić manetkę kierunkowskazu/wycieraczek

Postprzez bikebajk » 3 lutego 2015, 16:34

Witam, w tym temacie chciałbym pokazać jak w prosty sposób wymienić manetkę kierunkowskazów lub wycieraczki.

W moim przypadku chodziło o zepsuty tempomat. Analizując wiele tematów na forum doszedłem do wniosku że trzeba wymienić manetkę kierunkowskazu która jest połączona z tempomatem.

Do wykonania naszej operacji potrzebujemy:

- Wkrętak krzyżowy
- Wkrętak torks 25
- Klucz do odkręcenia kierownicy M12
- W moim przypadku był jeszcze potrzebny imbus
- Nową manetkę

Ja pojechałem na szrot, i kupiłem oryginalną manetkę za 50 złoty.
(Nowa na górze, stara na dole)
Obrazek

Okazało się że jest nawet lepsza od popsutej, bo wygodniejsza była obsługa tempomatu. :)

Zaczynamy od ustawienia kierownicy w poprzek
Obrazek

W tym momencie mamy za kierownicą otwór, otwory są dwa z jednej strony i z drugiej. Musimy tam wsadzić nasz śrubokręt i przycisnąć w dół taką sprężynkę, Gdy to zrobimy jedna strona naszej poduszki/klaksonu odskoczy, obrócimy kierownice w drugą stronę i zrobimy to samo co przed chwilą. Odskoczy nam druga strona i mamy już poduszkę/klakson oddzielone od kierownicy.
Obrazek

Ciężko jest od razu trafić w sprężynkę dlatego pokaże na filmiku jak to wygląda od środka.
https://www.youtube.com/watch?v=4LM5ViW6yXE

Okej, mamy poduszkę na zewnątrz
Obrazek

Teraz będziemy musieli odpiąć dwie żółte kostki, które zasilają naszą poduszkę AirBag. I teraz taka informacja, po odłączeniu tych kostek wyskoczy nam błąd AirBag ale tylko w tedy kiedy przekręcimy zapłon. Można też na wszelki wypadek odłączyć Klemę na akumulatorze. Ja tego nie robiłem bo i tak już mi się palił błąd poduszki :)
Obrazek

Obrazek

Poduszka odpięta, odkładamy na bok. Bierzemy się za odkręcenie kierownicy, do tego potrzebujemy klucz M12
Obrazek

Odkręcamy śrubę w lewo :)
Obrazek

Obrazek

Pamiętajcie żeby zrobić sobie zdjęcie lub zaznaczyć markerem, sposób jaki została nałożona kierownica. U mnie było zaznaczone fabrycznymi nacięciami, tylko te nacięcia nie zgrywały się. Prawdopodobnie ktoś już wcześniej coś majstrował przy tej kierownicy.
Obrazek

Dobra, kierownica ściągnięta
Obrazek

Łapiemy się za wkrętak, i odkręcamy dwie śrubki od spodu
Obrazek

I ściągamy górny plastik
Obrazek

Odkręcamy dwie śrubki od przodu
Obrazek

Jedną od dołu
Obrazek

I wkrętakiem torks 25 odkręcamy uchwyt regulacji kierownicy
Obrazek

Ściągamy dolną osłone, odchylając palcem plastik przy stacyjce ponieważ stacyjka odstaje i blokuje nam ściągnięcie osłony
Obrazek

Teraz po lewej stronie mamy żółtą kostkę, przysłoniętą żółtą klapką, podważamy klapkę palcem.
Obrazek

I odpinamy kostkę
Obrazek

Zaraz za żółtą kostką jest też czarna kostka, ją również odpinamy.
Obrazek

Łapiemy od spodu za plastikową część i ją ciągniemy delikatnie do siebie
Obrazek

Lecz nie zejdzie nam ona od razu ponieważ od góry trzymają dwa plastikowe zatrzaski, musimy je podważyć i plastik mamy ściągnięty.
Obrazek

Obrazek

Teraz mamy już dostęp do naszych manetek, żeby je ściągnąć musimy odkręcić (w moim przypadku) kluczem imbusowym jedną śrubkę.
Obrazek

Oraz Po odpinać cztery kostki dwie z lewej i dwie z prawej strony manetek. Proponuje użyć śrubokręta płaskiego do podważenia dwóch kostek z prawej strony i jednej z lewej. Natomiast Jedną kostkę która znajduje się po stronie tempomatu i jest koloru czarnego. Ciężko będzie odpiąć, dlatego jest możliwość jej zsunięcia w dół :)
Obrazek

Obrazek

Ściągamy manetki
Obrazek

Teraz trzeba manetki rozdzielić, musimy wsadzić wkrętak w taką spinkę po prawej stronie, po środku kółka.
Obrazek

I rozsuwamy je, czyli manetkę od wycieraczek pchamy w dół a od kierunków ciągniemy do góry.

W ten sposób Oddzielamy manetki od siebie i możemy zacząć składać wszystko do kupy po założeniu oczywiście naszej nowej manetki ;)

I przy okazji podzielę się z wami tym, że moja manetka którą musiałem wymienić nie była oryginalną manetką. Był to zwykły zamiennik, który się popsuł. Nie wiem jak długo ten zamiennik był w tym aucie, ale jeżeli mam wam doradzić to lepiej najpierw kupić za połowę ceny używaną manetkę ale oryginalną jak w moim przypadku. Niżej dorzucam zdjęcia na których widać która manetka jest podrobiona, podpowiem że manetka po lewej stronie to podróbka ;).

Obrazek

Obrazek

Obrazek
SuperCopa ;)
Zobacz Profil
bikebajk
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 7 października 2013, 15:26
Lokalizacja: Głogów
Auto: Seat Leon I
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Jak wymienić manetkę kierunkowskazu/wycieraczek

Postprzez chlorek » 3 lutego 2015, 17:13

Bardzo przydatne, temat od razu zamykam aby nie robić bałaganu, jeśli ktoś ma pytania dodatkowe proszę na pw.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość