Strona 1 z 1

Retrofity

PostNapisane: 12 sierpnia 2019, 10:28
przez Dulson
Witam, piszę odnośnie SEAT LEON 1M. Mam takie pytanie odnośnie zamontowania tzw. "retrofitów" od strony technicznej, nie prawnej. Chciałbym się dowiedzieć czy taką BOSMĘ lub PHILIPSA(to preferuję, mniejsze i lepsze, wydajniejsze) da się zamontować w długich światłach czy to będzie jakiś wielki problem?

Tak aby z innymi się podzielić jakąś wiedzą. Ogólnie co do H7, występuję problem z montażem radiatora, ponieważ nakręcając na tył żarówki radiator w końcu w okolicach połowy gwintu radiator zatrze trzeć po "metalowym przewodzie co trzyma żarówkę" i jego rysuje, jest to wkurzający, ale da się to ogarnąć np. podkładając coś miękkiego miedzy te powierzchnie i ewentualnie można to też zostawić, albo wyciągnąć. Albo dobrze przycisnąć w stronę reflektora i kręcić radiator, ale mi przynajmniej dość nie było komfortowo.

-- 12 sierpnia 2019, 11:28 --

Jeszcze dodam że kąta żarówki który ORG jest na 0 stopni nie trzeba zmieniać.

Re: Retrofity

PostNapisane: 13 listopada 2019, 00:33
przez Arek84
Jak świeci LED H7 w zwykłej lampie? Masz jakieś fotki linii odcięcia i zasięgu światła na drodze ?

Re: Retrofity

PostNapisane: 15 listopada 2019, 14:46
przez Dulson
Dzisiaj postaram się zrobić zdjęcia i podesłać.

Re: Retrofity

PostNapisane: 15 listopada 2019, 16:15
przez brtk
Masz w temacie o żarówkach już robione, nawet przeze mnie.
viewtopic.php?f=14&t=6016&start=2150#p728877

Re: Retrofity

PostNapisane: 17 listopada 2019, 23:14
przez Dulson
To tak... Wrzucam Wam poniżej filmik z jazdy, niestety bez głosów z powodów osobistych. Film nagrywałem w innym celu, ale w sumie może posłużyć za test retrofitów podczas jazdy. Jakość tylko 480p, ale to i tak 1GB danych, który wysyłałem 2 godziny :D

Powiem tyle, że podczas mgły one wystarczają, są na tyle silne, że elegancko widać, a załączenie przeciwmgielnych jedynie tyle daje co boki niedoświetlone przez ledy, zostają doświetlone. Żarówki Philips Retrofit Gen2 H7, ustawione na kont 0 stopni. U diagnosty nie było problemu ich wyregulować. Dla mnie podczas jazdy bardzo dobrze się z nimi jeździ i nie chciałbym zamienić ich na zwykłe halogeny. Oczywiście żarówki nie są dopuszczone do ruchu po drogach publicznych. Co do jazdy przestawionej na filmiku to proszę o nie komentowanie, prawa jazdy nawet w Lays'ach nie wygrałem, bo nawet tam mi nie dali ;) Zapraszam do oglądania.

FILM:
https://youtu.be/jIsQppYKFrs

A tutaj zdjęcia z:
002.1 - Wygląd zewnętrzny w dzień i porównanie z Philips WhiteVision H1 (drogowe, długie)
https://drive.google.com/open?id=1D6fvR ... LnkRYBverM

002.2 - Świecenie w nocy na podwórku w garaż (amatorskie pomiary)
https://drive.google.com/open?id=12I8hc ... HmZ90GtOSJ

Re: Retrofity

PostNapisane: 18 listopada 2019, 11:43
przez Arek84
Linia odcięcia nie jest równa więc zapewne trochę oślepiają, w soczewce dużo lepiej to wygląda.

Re: Retrofity

PostNapisane: 18 listopada 2019, 12:39
przez brtk
Nic nie oślepiają, jeszcze mi nigdy nikt nie mrugnął, że oslepiam.

Re: Retrofity

PostNapisane: 21 listopada 2019, 19:12
przez Marcinxxx
To nie wyznacznik oslepiania ze nikt nie mruga :D Sam miałem w mijania i zmieniłem na tungsramy +120 jedynie drogowe ledowe zostawiłem

Re: Retrofity

PostNapisane: 22 listopada 2019, 18:46
przez brtk
Dla mnie jest. Raz na zwykłych jechałem załadowanym autem na wczasy, zapomniałem obniżyć pokrętłem i kilka samochodów mrugalo jak głupich, a na początku myślałem, że gdzieś policja stoi.. ;)

Re: Retrofity

PostNapisane: 23 listopada 2019, 10:38
przez Dulson
Arek84 napisał(a):Linia odcięcia nie jest równa więc zapewne trochę oślepiają, w soczewce dużo lepiej to wygląda.

I tak na standard seata w org lampach i tak jest bardzo dobrze, patrząc do tego jak org H7 świeciły :)

Re: Retrofity

PostNapisane: 23 listopada 2019, 12:16
przez MarkusD
Nie ma znaczenia czy oślepiasz czy nie, jeżeli linia odcięcia nie jest równa tzn że masz źle ustawione światła, może tylko jedno... linia odcięcia powinna być równa, ustaw sobie równo bo ledy poświecą o wiele dłużej niż zwykle H7 i zapomnisz o regulacji...
Philips nie jest w stanie wpłynąć na ustawodawców w UE już od lat, dlatego jak będziesz się wybierał za granicę to uważaj bo np w Austrii jak przez przypadek Policja namierzy Cię z takimi ledami to już przelewki nie będą, bardzo wysoki mandat, oprócz tego odcholowanie do warsztatu ( nie wiem czy mają wyznaczone) i przywrócenie do stanu fabrycznego zgodnego z przepisami na Twój koszt, to samo tyczy się wyciętego np DPF w dieslu, o biksenonach zamiast H7 nie muszę wspominać.
Tak to wygląda w Austrii nie wiem jak w innych krajach europejskich, lecz nie trzeba panikować to są przypadki bardzo rzadkie ale się zdarzają...
Philips stworzył zamienniki halogenów w technologii LED świeci to super, tylko niestety w UE ważne są atesty homologacje... jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę... Od samego początku interesowałem się tym tematem i wiem że Philips bardzo mocno lobbował na umożliwienie stosowania tychże LED-ów w Europie w starych kloszach które niestety mają atest na żarówkę halogenową i koniec kropka temat nie do przeskoczenia nawet dla takiego potentata jak Philips i dołączył do tego Osram... to już bodajże prawie 10 lat i nie ma bata... w Europie tylko poza drogami publicznymi, szkoda bo naprawdę dobrze świecą, Philips kupę kasy wyłożył na zaprojektowanie żarówek w technologii LED jako odpowiednik zwykłych halogenów.
O ile zawsze będę krytykować ludzi co zakładają sobie pseudo ksenony to z LED-mi jestem na tak, tylko jedź i ustaw je dobrze bo światło i linia odcięcia ma być równa...
Jak ktoś z naprzeciwka jedzie i oślepia ta raczej nie mrugam długimi bo to nie ma sensu wielu debili wymienia żarówki i ich nie ustawia, ale jak gostek jedzie na 100% na długich to włączam moje długie(mrugam) uwierz że Ledy z Leona 5F robią panikę już parę razy gość z naprzeciwka zwalniał, dlatego używam tylko w skrajnych przypadkach

Re: Retrofity

PostNapisane: 24 listopada 2019, 21:58
przez TomekMr
W sumie teraz wiecej wieczora niż dnia. Lepiej na dlugich swieca niz standardowa żarówka?

Re: Retrofity

PostNapisane: 6 marca 2020, 06:36
przez Dulson
Nie ogarniam sytuacji, tak lopatologicznie, zmieniłem zarowki na stare i na zwykłe jakę tam w zapasie mialem i linia odcięcia była, a ledy włożę i jej nie ma heh. Niestety byłem na trzech SKP i nikt nie zrobi mi tego bo nielegalne xD Tak jak ich 20 bez paragonu.

-- 6 marca 2020, 07:36 --

Teraz rozumiem o ile zarnik led powinien ustawiony zawsze w pionie to o tyle w Seacie bede musiał to przestawić żeby odzyskać linie świata, a potem wyregulować sobie zasięg. Mam nadzieje ze się w ogóle uda to zrobić :-)