Strona 1 z 1

"tuning odmy"

PostNapisane: 2 lutego 2020, 19:05
przez Darekko31
Witam serdecznie. Jeśli podobny wątek gdzieś istnieje od razu przepraszam, jednak ja sam na takowy nie trafiłem.
Mam pytanie dotyczące pracy układu odpowietrzajacego układ korbowy w moim leonie. Posiadam od roku Leona 20vt 2001r., AUQ. Chciałbym przerobić delikatnie układ odpowietrzajacy wystawiając między innymi tzw. Oil catch tank (ale tu nie o tym). Chciałbym delikatnie przerobić układ usuwając eżektor.. Wiem mniej więcej za co odpowiada ale nie wiem czy jest do szczęścia potrzebny. Z jednego wyjścia podciśnienia umieszczonego w dolnej części kolektora ssacego, chciałbym bezpośrednio przewodem sylikonowym podłączyć zawór odpowietrzajacy odmy który znajduje się tuż obok samego bloku silnika (kolektor ssący - >zawór - > układ odmy). Z kolei zasilanie serwo hamulca podciśnieniem zasiliłbym wyjściem z kolektora, który znajduje się po prawej stronie (oryginalnie ale jednym przewodem). Przeglądałem różne zdjęcia silników 1.8T i widziałem że właśnie niektóre mają sterowanie serwa jednym przewodem bezpośrednio z kolektora a drugi właśnie z tego eżektora. Mam nadzieję że w miarę sensownie to opisałem... Skąd taki pomysł? Sparcialy mi oryginalne gumowe przewody i chciałbym przy okazji "uszczuplić" przestrzeń pod maską z niepotrzebnych elementów.

Re: "tuning odmy"

PostNapisane: 3 lutego 2020, 19:30
przez Podkopnik
Ja odradzam Ci OCT. Miałem u Siebie przez 3 mies i wywaliłem to gówno. Po założeniu OCT miałem masło na bagnecie od oleju i OCT musiałem czyścić co 1000 kilomterów a robię w roku 30 tys. Po wywaleniu maslo na bagnecie zniknęło a układ dolotyw jest czyściutki . Więc jak dla mnie mija się to z celem. Jeżeli dolot masz czysty to sobie odpuść montaż OCT

Re: "tuning odmy"

PostNapisane: 3 lutego 2020, 20:30
przez Darekko31
Wiesz. Przyznam Ci, że sam nie byłem do końca przekonany do samej konwencji. Im bardziej zaglebialem się w temat tym mniej chciało mi się bawić w oct. Jednakże mój problem jest ciut inny. Tak czy siak chcę usunąć ten eżektor... Tylko nie wiem czy tak można. Mówię tu o drugiej części mojego "wątku". Ktoś może coś takiego robił? Ogólnie prędzej czy później będę robił to metodą prób i błędów bo ogólnie powinno to zdać egzamin. Bardziej zastanawia mnie czy serwo hamulca będzie działało poprawnie zasilane tylko jednym przewodem z kolektora.