Błąd napinacza rozrządu.

Panie i Panowie, dość krótko jestm na forum i nie zdązyłem jeszcze poudzielać sie towarzysko a póki co muzszę ciągle prosić o pomoc.
Moj nowy nabytek Cupra R sprawia niestety kłopoty. O pare rzeczy już pytałem ale były to rzeczy które były mi przy zakupie znane, jak łożysko, przewody hamulcowe.
Niestety po pierwszym weekendzie za kułkiem nowej zabawki pojwył sie pierwszy poważny problem.
Pojawił sie bład
16396 bank1 camshaft a (intakt)advance setpoint not reached czyli z tego co doszukałem bład napinacza łańcuszka.
Po skasowaniu, dzis bład znowu sie pojawił tym razem już z zapaleniem checkengine
Skontrolowałem grupe 93 i niestety tam też nie wygląda to dobrze 14-13 stopni na minusie.
Przyłożyłem też torche ucho pod maske i torche jak by za głośno tam to wszydtko gra.
W internetach znalazłem informacje że taki stan rzeczy wskazuje na zużyty napinacz, jendak od sprzedającego dostałem inforamcje potwierdzoną rachunkami że łancuszek był wymieniony, napinacz rzekomo też chciaż powoli zaczynam wątpić.
Prosił bym o interpretacje znawców , czy odczytane parametry jednoznacznie wskazują na uszkodzeniec tych elementów czy może źle ustawiony rozdząc, łancuch?
Moge tak jeżdzić czy raczj zostawić auto w spokoju do wyjaśnienia sytuacji, co moge zobaczyć, sprawdzić?
Edit.
Przegrzebałem troche sieć i chyba nie zostaje mi nic innego jak kontorla rozrządu.
Auto zostawiam w spokoju i jutro zagladam jak wyglądają znaki na pasku, jak tam bedzie ok to zrzucę dekel i zobacze co z łancuchem i napinaczem.
Jeśli jednak ktoś może mi cos podpowiedzieć to bardzo prosze.
Moj nowy nabytek Cupra R sprawia niestety kłopoty. O pare rzeczy już pytałem ale były to rzeczy które były mi przy zakupie znane, jak łożysko, przewody hamulcowe.
Niestety po pierwszym weekendzie za kułkiem nowej zabawki pojwył sie pierwszy poważny problem.
Pojawił sie bład
16396 bank1 camshaft a (intakt)advance setpoint not reached czyli z tego co doszukałem bład napinacza łańcuszka.
Po skasowaniu, dzis bład znowu sie pojawił tym razem już z zapaleniem checkengine
Skontrolowałem grupe 93 i niestety tam też nie wygląda to dobrze 14-13 stopni na minusie.
Przyłożyłem też torche ucho pod maske i torche jak by za głośno tam to wszydtko gra.
W internetach znalazłem informacje że taki stan rzeczy wskazuje na zużyty napinacz, jendak od sprzedającego dostałem inforamcje potwierdzoną rachunkami że łancuszek był wymieniony, napinacz rzekomo też chciaż powoli zaczynam wątpić.
Prosił bym o interpretacje znawców , czy odczytane parametry jednoznacznie wskazują na uszkodzeniec tych elementów czy może źle ustawiony rozdząc, łancuch?
Moge tak jeżdzić czy raczj zostawić auto w spokoju do wyjaśnienia sytuacji, co moge zobaczyć, sprawdzić?
Edit.
Przegrzebałem troche sieć i chyba nie zostaje mi nic innego jak kontorla rozrządu.
Auto zostawiam w spokoju i jutro zagladam jak wyglądają znaki na pasku, jak tam bedzie ok to zrzucę dekel i zobacze co z łancuchem i napinaczem.
Jeśli jednak ktoś może mi cos podpowiedzieć to bardzo prosze.