Strona 1 z 1

Big Brake dylematy

PostNapisane: 12 września 2022, 20:05
przez Guli
Witam, jako ze planuje zamontować w swoim Leonidasie większe hamulce p+t mam pewnie niejasności w paru tematach. Przeczytałem tutaj wiele wątków i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania także odsyłanie do szukarki proszę sobie darować ;)

Przechodząc do sedna, chce wsadzić na przód 6 tłok z18 na tarczy z Evo X, pytanie jest czy wchodzi to w felge z Cupry 18' i/lub w Tomasony TN1 18 8.5J et30? Ktoś na grupie miał leona z podobnymi hamulcami ale już jest nieaktywny a jego fp usunięty, także nie dopytam ;P

Jako ze spotkałem się z opinia iż z18 to już wiekowe zaciski a podobno na rynku sa lepsze konstrukcje, możecie podać z czego można by zaadaptować zacisk? Fajnie gdyby był w miarę kompaktowy co by nie trzeba było grubego dystansu:)

Kolejna sprawa czy jest sens wkładać taki set do auta z mocą w okolicach 300KM i nie wybrać opcji z cupry r czyli tarcza 323mm i na to np zacisk z bmw e38?

Na tył planuje wrzucić przednie tarcze 312mm (które mam praktycznie nowe) na zacisku z T5. Przy opcji z tarcze 323 nie będą za duże?
Pozdrawiam

Re: Big Brake dylematy

PostNapisane: 12 września 2022, 22:14
przez DzieX
Nie wiem czy Ci to pomoże, ale ja mam w Toledo 1M 334 na dwutłoku z TT8N/Golfa IV R32 i właśnie 312 na tyle z zaciskiem z T5 i hamuje to bardzo dobrze. Silnik R32, skrzynia DSG, więc jest co hamować.

Obrazek Obrazek

Re: Big Brake dylematy

PostNapisane: 15 września 2022, 08:09
przez Guli
334 wg mnie mało opłacalne ze względu na koszt samych tarcz, a ich wybór tez nie jest za specjalnie duży. Kiedyś myślałęm nad nimi i do tego zacisk Z17, idzie to upchac w felge 17 co by było na plus ponieważ bym nie musiał zmieniać zimowek na 18

Re: Big Brake dylematy

PostNapisane: 15 września 2022, 23:32
przez DzieX
Ja mam w dupie zimówki, bo to auto do okazyjnej jazdy. Opłacanie się też ma u mnie drugorzędne znaczenie - inaczej nic bym nie działał przy nim. Chciałem coś co pasuje bez kombinacji. niestety na tył bez kombinacji niczego sensownego nie ma.

Re: Big Brake dylematy

PostNapisane: 20 września 2022, 13:11
przez Guli
Moj to daily takze w zime tez jezdzi i musze to brać pod uwage ;P Tył największy seryjnie 256 który posiadam ale szalu nie ma.

-- 20 września 2022, 14:08 --

Obrazek
Zaciski zakupione w dobrej cenie także wybór już zapadł. Z18 z tarcza 350 i tył 312 na podwójnych zaciskach. Ten adapter na tył podejdzie pod 4x4?

Re: Big Brake dylematy

PostNapisane: 21 września 2022, 02:26
przez DzieX
Guli napisał(a):Ten adapter na tył podejdzie pod 4x4


Ten co ja mam tak, bo mam 4x4. Generalnie trzeba wybrać wersję bo to nie jest uniwersalny adapter. Grubo idziesz :) Ja na tyle chciałem uniknąć podwójnych zacisków, dlatego zrobiłem T5.

Re: Big Brake dylematy

PostNapisane: 21 września 2022, 11:11
przez Guli
Właśnie chodzi o to czy ten ze zdjęcia adapter podejdzie ;P Bo mam leona mam 4x4 a sprzedający miał ten zestaw w ośce. Grubo czy nie zależało mi głownie na tych brembo 18z. Cały zestaw kosztował tyle co normalnie brembo z18 + adapter także żal było nie brać ;D . Co najciekawsze sprzedający założył na to felgi z top sporta 17, z dystansem na przodzie 3cm.

Re: Big Brake dylematy

PostNapisane: 13 lutego 2023, 10:09
przez grishka84
Panowie, ma ktoś moze namiary na adaptery pod podwójny zacisk na tył nie 4x4 zwykla ośka (zaciski 4ro tłok i z t5)tarcza 312mm? Znalazlem na niemieckim ebayu ale ceny kosmos :-(

Re: Big Brake dylematy

PostNapisane: 14 lutego 2023, 23:21
przez Guli
grishka84 tak się składa ze mam adaptery pod podwójny zacisk do oski, dokładnie taki jak potrzebujesz ;P To co kupiłem okazało się adapterami pod ośkę, a przód w ogóle kosmos bo pod tarcze 334mm a potrzebowałem pod 350mm.