Strona 1 z 12

jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 30 marca 2007, 17:24
przez marti
Witam

chcę wsadzić do leonka 18-stki i wiem ze musze wymienić amory i spręzyny bo na seryjnych będzie Cross Country :mrgreen:

nie zależy mi aby bardzo zglebić Leona, mi wystarczy wysokośc orginalna R-ki lub ArL-a

chcę zrobić to wmiarę tanio, co proponujecie ?

mysle nad kupnem seri od Arla będze najtaniej :-D

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 30 marca 2007, 18:35
przez elemenateur
polecam znaleźć na ebay.de kompletnego zawieszenia od cupry ori. Seryjne amorki i seryjne sprężyny, czasem chodzą tam takie komplety za mniej niż 100 euro.

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 31 marca 2007, 18:45
przez GeFoWRC
marti, jeśli masz amorki w dobrym stanie to wystarczą Ci sprężyny, chwilke na nich pojeździsz... Polecam Eibacha, sam zamontowałem ostatnio -35mm i jestem zaj****** zadowolony. Pozdrawiam. Ps Bardzo dobra cena tych sprężynek na www.sklep.tuning.pl Płacąc przelewem masz dodatkowy rabat, osobiście taniej nie mogłem znaleźć, polecam. Ps2 Sorry za kryptoreklame :mrgreen:

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 01:31
przez markos
GeFoWRC napisał(a):jeśli masz amorki w dobrym stanie to wystarczą Ci sprężyny

:arrow:
GeFoWRC napisał(a):chwilke na nich pojeździsz...

Ja mam taka konfiguracje teraz (jestem na 16'') i powiem szczerze, ze niezabardzo jestem zadowolony, poniewaz amory najnormalniej w swiecie niedomagaja na nierownosciach i wycieram plyte pod silnikiem jak poje#$% na kazdej faudzie. Amory sprawdzalem niedawno i sa okey :|
Osobiscie zakupilem nowe amorki Bilstain B4 Sport, ktore czekaja na montaz, zobaczymy czy cos to da...

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 20:24
przez morph
marti napisał(a):Witam

chcę wsadzić do leonka 18-stki i wiem ze musze wymienić amory i spręzyny bo na seryjnych będzie Cross Country :mrgreen:

nie zależy mi aby bardzo zglebić Leona, mi wystarczy wysokośc orginalna R-ki lub ArL-a

chcę zrobić to wmiarę tanio, co proponujecie ?

mysle nad kupnem seri od Arla będze najtaniej :-D


marti,
pytanie jaki cel chcesz osiągnąć
jeżeli chcesz żeby nie było Cross Country najprościej będzie zmienić same sprężyny np. na eibacha -30mm :)
ja mam tak w arl'u na 18-kach i jest ok

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 20:39
przez GeFoWRC
morph, popieram. Efekt cross country zniknął i do tego zrobił się taki ładny delikatny klinek.

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 22:31
przez marti
mam jescze pytanko, czy do diesla moge założyc komplet od R-ki czy nie najlepszy to pomysł z uwagi na cięższy przód diesla ?

R-ka ile niżej siedzi od standardowego diesla ? :mrgreen:

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 15:53
przez elemenateur
marti napisał(a):mam jescze pytanko, czy do diesla moge założyc komplet od R-ki czy nie najlepszy to pomysł z uwagi na cięższy przód diesla ?

R-ka ile niżej siedzi od standardowego diesla ? Mr. Green




tak szczerze to nie wydaje mi się aby 6 cylindrow wazylo mniej niz tdi ... ale mogę się mylić.

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 16:15
przez Kozak
elemenateur, Cupra R wychodziła tylko z silnikiem czterocylindrowym R4 1.8 20VT

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 16:46
przez GeFoWRC
michał kozak, dokładnie. PS Widziałem chybaTwojego leonka w Częstochowie pod Sanktuarium w sierpniu albo wrześniu? Fajnie sie prezentuje live :mrgreen: Szkoda, że nie było okazji sie spotkać. Pozdro

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 17:28
przez elemenateur
elemenateur, Cupra R wychodziła tylko z silnikiem czterocylindrowym R4 1.8 20VT



dzięki za poprawienie, człek się ciagle uczy :)

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 19:52
przez Kozak
GeFoWRC napisał(a):Widziałem chybaTwojego leonka w Częstochowie pod Sanktuarium
on tam prawie zawsze stał , bo pracuje jakieś 100 - 150m od JG.
Ale już go nie mam :?

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 22:51
przez GeFoWRC
michał kozak, no właśnie co sie stało? Bo nie jestem w temacie, a status mi niewiele mówi... Chyba, że... ale nie chce pisać co :P Ps Sorry za OT

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 22:54
przez Marcin_TDI
GeFoWRC, poczytaj troszke forum. Michal sprzedal Leona przeciez...

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 23:22
przez GeFoWRC
Marcin_TDI, Czytałem, czytałem, ale zapomniałem. Chwile temu to chyba było już. Pozdro for all i jeszcze raz sorka za OT

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 3 kwietnia 2007, 13:24
przez wihr
podłącze się do dyskusji i zapytam o różnice w sprężynach i amorach od ARL-a a od R-ki.
mam toledo ARL (seria) i zastanawiam się nad zmiana na zawieszenia od R-ki, i tu pytanie jest sens???? dodam, że zależałoby mi na delikatnym obniżeniu i usztywnieniu autka.

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 3 kwietnia 2007, 15:09
przez biloowa
wihr napisał(a):podłącze się do dyskusji i zapytam o różnice w sprężynach i amorach od ARL-a a od R-ki.
mam toledo ARL (seria) i zastanawiam się nad zmiana na zawieszenia od R-ki, i tu pytanie jest sens???? dodam, że zależałoby mi na delikatnym obniżeniu i usztywnieniu autka.


Generalnie Rka jest twardsza, ja byłem w tej samej sytuacji co ty :) tez mam toledo ARL i tez miałem zawias od Rki , ale wez pod uwage to ,że tył w Toledo jest cięższy niz w Leonie i może (lecz nie musi ) wyjsc z auta "ŁÓDKA" przód wyżej, tył niżej.

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 3 kwietnia 2007, 16:01
przez wihr
to teraz pytanie do innych: ktoś robił juz takiego moda czyli sprężyny od leona do toledo???

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 3 kwietnia 2007, 16:14
przez Marcin_TDI
wihr napisał(a):to teraz pytanie do innych: ktoś robił juz takiego moda czyli sprężyny od leona do toledo?


pawel_ptfb

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 13 grudnia 2008, 20:23
przez kierownik
witam mam leona top sport arl jakie proponujecie springi zeby jeszcze usiadł jakies od 3 do 4 cm pamietajcie ze jest fabrycznie obniżony 15mm

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 22:17
przez Caspar
Podczepię się pod starego kotleta...

Kupiłem obniżone i po roku jeżdżenia mam dość szorowania brzuchem po jezdni, postanowiłem że chcę podnieść auto! Założone mam zielone sprzężyny Weiteca skrócone chyba o 30mm, w każdym razie prześwitu pod osłoną silnika jest 10 cm. Spreżyny te są już wyrobione, jak wjadę na próg albo jakąś wyrwe słychać metaliczne jebnięcie, w warsztacie sprawdzałem amory i wyszło 84% / 84% przód i 71% /72% tył, a to metaliczne uderzenie pochodzi od uderzeń zwojów o siebie, zielona izolacja sprzeżyn w miejscu bicia jest zdarta do metalu.
Co byście polecili najlepszego ze spreżyn na seryjną wysokość ale żeby autko było troche utwardzone ? amory sa chyba seryjne i jeszcze dobre czy przy wymianie spreżyn konieczna jest ich wymiana ?

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 22:21
przez Sammael
Caspar napisał(a):Co byście polecili najlepszego ze spreżyn na seryjną wysokość ale żeby autko było troche utwardzone ?

na seryjną wysokość... hmmmmm, hmmmmmm..... seryjne sprężyny z TSa -15.... albo seryjne sprężyny...
Caspar napisał(a):czy przy wymianie spreżyn konieczna jest ich wymiana

nie

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 14 sierpnia 2010, 08:53
przez konstant
Z tymi sprezynami od ts'a to jest dyskusyjna kwestia. Pamietam, ze kiedys ktos wsadzil je do asv'ki i przod pozostal bez zmian, tyl lekko spadl. Podejrzenie, ze to wina wiekszej wagi arl'a.
Ale z drugiej strony sprezyny -15mm wystepowaly tez w lzejszych silnikach na pompie. Ciekawe czy roznily sie czyms od siebie.

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 14 sierpnia 2010, 10:02
przez tatian
konstant napisał(a): sprezyny -15mm
występują też w wersji SPORT.

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 14 sierpnia 2010, 13:57
przez Caspar
W Etce znalazłem oznaczenia spreżyn na przód "1J0 411 105 +2 dodatkowe znaki" i chyba te dwa dodatkowe znaki oznaczają twardość. Szukam oznaczenia spreżyny średnio twardej żeby po podniesieniu leon nie nurkował ani nie bujał

Zakładał ktoś spreżyny monroe ? na tej aukcji jest sprężyna wzmacniana z oznaczeniem BG
http://allegro.pl/item1150183989_sprezy ... onroe.html

Jak rozumiem do TS'a wg. Etki idzie "sprężyna śrubowa dla zawieszenia sportowego" wszystkie są na -15 ?

Sprezyny z ETKA

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 14 sierpnia 2010, 14:06
przez belzi
konstant napisał(a):Podejrzenie, ze to wina wiekszej wagi arl'a.

watpie, aby silniki TDI jakos specjalnie roznily sie masa
po wymianie amortyzatorow/spreyzyn nowe zawieszenie (nawet jesli jest uzywane) musi sie ulozyc (ulezec)

Caspar, badz twardzielem i kup Eibacha (komfort) albo H&R (beton)

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 02:08
przez Sammael
belzi napisał(a):watpie, aby silniki TDI jakos specjalnie roznily sie masa

silniki w zasadzie nie bardzo, 6 biegowe skrzynie są cięższe ze 20kg ale tego to na pewno vwej nie brał pod uwagę.

Caspar napisał(a):W Etce znalazłem oznaczenia spreżyn na przód "1J0 411 105 +2 dodatkowe znaki" i chyba te dwa dodatkowe znaki oznaczają twardość. Szukam oznaczenia spreżyny średnio twardej żeby po podniesieniu leon nie nurkował ani nie bujał


Sprężyny do TSa to sprężyny do TSa, nie było czegoś takiego jak "średnio twarde" czy "hardcore mega beton drżyjcie plomby". Najprościej je odróżniać po kolorach (kropkach) na nich.

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 16 sierpnia 2010, 12:18
przez marcin_kielce
To, że ci autko dobija to nie wina sprężyn tylko amortyzatorów. Po tym jak założyłeś obniżone sprężyny do seryjnego zawieszenia doprowadziło do szybszego zużycia amorów. I nie sugeruj się tym ile ci wyszło na maszynie bo te wyniki są bardzo niemiarodajne, np. to ile ci wyjdzie zależy od ciśnienia w oponach ;)

Zainwestuj w dobre amory do obniżonego zawieszenia, np. Kayaba Ultra SN lub Bilstein B8 a problem dobiajającego zawiasu zniknie. Wymień przy okazji wszystkie gumy, które się wymienia przy zmianie amorów.

Pozdroo

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 29 stycznia 2011, 23:14
przez Kołek
Wie ktoś może jakie sprężyny kupić (producent, model), żeby posadzić leona jak najniżej?

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 29 stycznia 2011, 23:45
przez IroN_87
Jak chcesz bardzo nisko to gwint...
DO 4x4 nie ma za dużego wyboru...

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 30 stycznia 2011, 00:16
przez Kołek
znalazłem jakieś tam do -45 ale nie wiem czy to tyke siądzie wzdlędem zawieszenia zwykłego czy topsport...

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 30 stycznia 2011, 18:43
przez IroN_87
TopSport ma -15 ja zamówiłem eibacha do mojego 4x4 -30 albo 35 zobaczymy jak siądzie...
Pamiętaj o zabezpieczeniu miski...
H&R miał chyba -45 do 4x4
Wiesz, że wtedy musisz wsadzić amory np B8? przód 1200zł tył 760zł

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 1 lutego 2011, 19:45
przez Kołek
IroN_87, dobrze prawisz, jako że narazie mnie kasa trzyma i na B8 ze springami mnie nie stać, kupiłem nowego gwinta V-MAXX z tego co mi wiadomo to nie jest to taki badziew jak mts, ta technix, fk raceland itp, podobno nie chiński i wygodny zobaczymy co z tego wyjdzie...ale w przyszłości i tak kupie profi zawias tak jak w meganie było ;-)

A ma ktoś może fotki leona 4x4 za springach h&r -45, chodzi mi dokładnie o szparę między oponą a nadkolem, muszę mieć max 10-15mm...

IroN_87, a masz pomysł jak tą miskę zabezpieczyć??? bo te plastikowe czy metalowe osłony za 270zl to takie raczej marne są...

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 1 lutego 2011, 19:59
przez AdamekMMz
Kołek napisał(a): a masz pomysł jak tą miskę zabezpieczyć???
możesz silnik podnieść z 5 cm do góry :) a tak poważnie to nic lepszego poza tą metalową osłoną nie znajdziesz.

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 1 lutego 2011, 21:14
przez Kołek
sory za OT ale czy wie ktoś czy dół misy olejowej arl jest niżej niż w tdq 110 w leonie...?

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 1 lutego 2011, 21:37
przez IroN_87
Kołek, Miski są takie same.
Ile dałeś za ten gwint? ja myślałem nad FK AK- street najtaniej znalazłem za 1450zł, ale jednak eibacha kupiłem.
Miski raczej nie zabezpieczysz inaczej... albo metalowa z allegro, albo grubsza własna konstrukcja

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 1 lutego 2011, 21:46
przez Kołek
IroN_87, za nowy trzeba dać 1800zł, a dałem 950zł, chłop kupił na ebaju do golfa V i przysłali mu do golfa IV wystawiał kilka razy na alledrogo i nikt nie kupił, zadzwoniłem ze daje tysiaka z przesyłką kurierską zastanawiał się pół dnia i się zgodził... ciekawy jestem co to warte...no ale nowy gwint za taką kase to już śmiech na sali, biorąc pod uwagę ze nowy kosztuje dwa razy tyle....

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 1 lutego 2011, 21:48
przez IroN_87
Kołek, Masz zdjęcie?
Przednie amortyzatory mają mocowanie na stabilizator??
Bo wiesz, że leon 4x4 ma stabilizator mocowany do amora...

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 1 lutego 2011, 22:04
przez Kołek
jest ok.

Obrazek

Obrazek

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 5 lutego 2012, 23:30
przez robertpik
witam, chcialem na wiosne okleić mojego Leona na biało + czarny dach i felgi tez okleje na czarno, a do tego fajnie by bylo go troche posadzic na glebe. i tu moje pyt. poniewaz z mechaniki jestem ziolony, wystarczy ze wymienie tylko sprezyny? bo znalazlem jakies Eibach Sportline za 300 zl uzywane. czy konieczne jest tez wymiana amorków - bo to mi sie nie widzi bo niedawno wymienialem na jakies Monroe i dalem ponad 330 zl na jedną oś ;/ Pacjent to Leon I 110 KM

-- 5 lut 2012, o 23:30 --

podpowie ktoś?

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 5 lutego 2012, 23:40
przez Klikoś
Kolego temat był już wielokrotnie wałkowany, wystarczy poszukać (np. tu viewtopic.php?f=42&t=3351). Do obniżeń poniżej 30mm należy kupić sportowe amortyzatory o skróconym uskoku, zwykłe seryjne wykończysz bardzo szybko.

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 9 lutego 2012, 17:17
przez Kozi1985
Witam. Od kilku miesiecy jestem posiadaczem Leona I 1.9 TDI. Przyszedl czas,ze musze wymienic amortyzatory, jezdze na kolach 225/45 R17, widac ze Leon jest troche obnizony, nie mam pojecia ile bo juz takiego go kupilem... Problem jest taki,ze na nierownej,pofaldowanej drodze przod samochodu bardzo skacze i nieraz zachaczam oslona silnika :(, juz kilka razy mialem powazniejsze walniecie... Mam wielka prosbe, aby ktos mi doradzil jakie amory zakupic zeby Leoś tak nie nurkowal bo nie chce urwac miski :/. Slyszalem ze twardsze sa gazowe a przy olejowych bardziej stawia sie na komfort ale czy gazowe nie beda za twarde do tych opon?? Prosze o pomoc,z gory dzieki. Pozdrawiam

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 9 lutego 2012, 19:00
przez Klikoś
Kozi1985 napisał(a):jakie amory

Jak będą nowe to efekt skakania powinien zniknąć. Sprawdź jakie masz sprężyny, żebyś wiedział o ile jest obniżony.

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 9 lutego 2012, 22:18
przez Tom-Tdi
pewnie zostały założone niższe sprężyny do seryjnego amora- tak się to potem objawia,kiedy amor nie wyrabia

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 10 lutego 2012, 10:05
przez chlorek
dokładnie, zwykły amor na niższe sprężyny taki efekt.
1. Załóż sportowe amorki
2. Zmień sprężyny na zwykłe ale pójdzie do góry tobie.

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 10 lutego 2012, 10:45
przez Klikoś
florek napisał(a):dokładnie, zwykły amor na niższe sprężyny taki efekt.
1. Załóż sportowe amorki
2. Zmień sprężyny na zwykłe ale pójdzie do góry tobie.

:roll: bez przesady, seryjny amor pod np. Eibach Pro-kit spokojnie wystarczy. No chyba, że gleba >30mm no to wypadałoby dać amor ze skróconym uskokiem.

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 10 lutego 2012, 13:44
przez chlorek
no tak ale bardziej jest skazany na tarcie o ziemię niestety (przy miękkich amorkach) zależy też od jazdy :-D
Kolega już piszę że styka się z asfaltem, więc tylko te dwie opcje które podałem albo się przyzwyczaić :-)

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 10 lutego 2012, 13:59
przez Klikoś
florek napisał(a):no tak ale bardziej jest skazany na tarcie o ziemię niestety (przy miękkich amorkach) zależy też od jazdy
Kolega już piszę że styka się z asfaltem, więc tylko te dwie opcje które podałem albo się przyzwyczaić

Styka z asfaltem bo ma amory śmietnik, a nie miękkie seryjne. No chyba, że przelatuje przez próg zwalniający 50-60km/h to nawet nowy amor nie pomoże.

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 10 lutego 2012, 14:11
przez marcus415
florek napisał(a): zależy też od jazdy

Dokladnie, jak ktos jest myslacy inaczej, to na kazdym amorku zajepie o ziemie.

Re: jakie amory i sprężyny ?

PostNapisane: 16 lutego 2012, 00:08
przez Bartola
podłącze się do dyskusji, czy ktoś jeździ na springach sportowych Sparco http://allegro.pl/sprezyny-sportowe-spa ... 57602.html, jak to się ma do eibacha pro-kit? Pozdrawiam:)