Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ARL_Chiptuning light

Wykresy z hamowni naszych Leonów

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

ARL_Chiptuning light

Postprzez Stachu » 29 stycznia 2010, 20:44

Witam.
Poniżej zamieszczam nałożone na siebie wykresy z hamowni mojego Leona:
Przed seryjne: 166 KM przy 4010 rmp i 349 Nm przy 2439 rmp
oraz
Po programie: 184 KM przy 3910 rmp i 397 Nm przy 2576 rmp

Obrazek
Obrazek

Nie podaję kto modyfikował program - bardziej interesują mnie ewentualne uwagi na + lub - co do tej modyfikacji
Na moją prośbę miało być bezpiecznie i lekko. Autko całkowicie sprawne, beż żadnych niedomagań.
Parametry po modyfikacji bardzo podobne do "Staszka 20VT". Obecnie Leonkiem jeździ się całkiem przyjemnie, chociaż nie da się z niego wszystkiego wycisnąć, bo niestety po programie sprzęgło od razu zaczęło ślizgać i chyba będę latem zmuszony do zmiany (Sharan).
Zainteresowanych zapraszam do oceny przebiegu linii momentu obrotowego i mocy :))
Pozdrawiam.
Robert
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Stachu
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4 stycznia 2008, 20:37
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Seat Leon FR '05

Reklama

Re: ARL_Chiptuning light

Postprzez Arek84 » 29 stycznia 2010, 22:01

Czasy 0-100 i na 400 znasz może ? Po programie oczywiście :)
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: ARL_Chiptuning light

Postprzez leem » 29 stycznia 2010, 22:32

Stachu, moment masz taki jakiś dziwny, górka i za chwile spada
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: ARL_Chiptuning light

Postprzez Orełek » 30 stycznia 2010, 00:47

leem napisał(a):Stachu, moment masz taki jakiś dziwny, górka i za chwile spada


Hamownia inercyjna pewnie. Zresztą chciałbyś, żeby na seryjnej turbinie 400Nm zaraz nie spadało?

Mnie się wykres podoba. Pomimo, że jest to spokojny program (myślę, że hardkorowo można było wyjąć sporo więcej), to na pewno w porównaniu do serii jest duża różnica. Szczególnie w miarę spokojnej jeździe, gdy używasz obrotów <=3000.
A sprzęgło miałeś chyba jakieś pechowe, no IMO nie powinno przy takim programie puszczać, gdyby było zdrowe.
Orełek
-------------------------------
F**k your six cyllinders...ups, now I own six cyllinders...
Zobacz Profil
Orełek
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1 stycznia 2005, 23:42
Lokalizacja: Warszawa
Auto: AlteaBMN OctaviaASZ

Re: ARL_Chiptuning light

Postprzez leem » 30 stycznia 2010, 08:05

Orełek napisał(a):Zresztą chciałbyś, żeby na seryjnej turbinie 400Nm zaraz nie spadało?

robiąc program u siebie wolałbym mieć płaski/prosty przebieg momentu niż górka a później z górki
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: ARL_Chiptuning light

Postprzez goodhope » 30 stycznia 2010, 09:03

Moment obrotowy jest ściśle powiązany z mocą maksymalną. Jeśli przy 185PS chciałbyś mieć płasko, musiałby wynosić max 360Nm. A auto odczuwalnie zaczęło by jechać dopiero od 3000obr.Na wykresie wyglądało by to fajnie, ale za kierownicą na co dzień w odniesieniu do serii już nie za bardzo.
Zobacz Profil
goodhope
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:12
Lokalizacja: Pleszew
Auto: inne

Re: ARL_Chiptuning light

Postprzez Stachu » 30 stycznia 2010, 17:37

Arek84 - nie robiłem tego typu testów tym samochodem, zresztą przy ślizgającym się od 3-go biegu sprzęgle byłoby trudno docisnąć.

Program był robiony przy temp. ok. +8 stopni i wtedy sprzęgło nie miało uślizgu, natomiast jak temp. spadła w okolice zera wtedy pojawiły się pierwsze oznaki uślizgów, początkowo na wyższych biegach, a teraz (mimo ostrożnej jazdy) już nawet od 3-go biegu. Faktycznie może jakiś słabszy docisk mi się trafił i stąd ten problem. Generalnie nie zamierzam już podnosić mocy i momentu, więc po tym co przeczytałem wyżej zaczynam się nawet zastanawiać teraz czy może nie wymienić tylko samego sprzęgła i docisku na nowe oryginalne, a nie całość od Sharana - co o tym myślicie. Dwumas myślę, że jest o.k. - nie ma żadnych oznak przemęczenia.

Orełek - masz rację, że możnaby z niego wycisnąć znacznie więcej. Na strojeniu początkowo po wgraniu "gotowca" z innego Leona widziałem, że bez problemu pokazało coś około 195 PS/ 419 Nm, ale tak jak mówiłem - poprosiłem o light.

Dodam jeszcze, że faktycznie do codziennej jazdy i wyprzedzania innych w razie potrzeby na drodze - przebieg tego momentu jest dosyć przyjemny. Samochód odczuwalnie szybciej reaguje i się zbiera, gdyby jeszcze nie to sprzęgło to byłoby całkiem komfortowo.

Dziękuje za zainteresowanie i dotychczasowe opinie :yes:
Robert
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Stachu
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4 stycznia 2008, 20:37
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Seat Leon FR '05

Re: ARL_Chiptuning light

Postprzez Orełek » 31 stycznia 2010, 20:29

Stachu napisał(a):...wymienić tylko samego sprzęgła i docisku na nowe oryginalne, a nie całość od Sharana - co o tym myślicie.


Powinno wystarczyć. Ja bym dwumasu nie ruszał, bo to 2* tyle co tarcza i docisk. Mogłeś mieć już sfatygowane to sprzęgło i teraz puściło, bo 400Nm to powinno trzymać jak zdrowe jest.
Orełek
-------------------------------
F**k your six cyllinders...ups, now I own six cyllinders...
Zobacz Profil
Orełek
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1 stycznia 2005, 23:42
Lokalizacja: Warszawa
Auto: AlteaBMN OctaviaASZ


Powrót do Wykresy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron