Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Wykresy z hamowni naszych Leonów

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez goodhope » 26 stycznia 2010, 10:42

Trafił się ciężki egzemplarz.

Każdemu się w końcu czasami takie trafiają.
Wcale nie musi tego w 100% oznaczać, ale zwykle ciężkie egzemplarze mają tendencję ostatecznie do padaczek.

Tak, że nawet hiper "bezpieczne" 170/340 na BRD może wcale się nie okazać super bezpieczne, bo ..co ma wisieć nie utonie.

Dłubałem kiedyś Leona, ARLa..gdzieś spod wrocławskich okolic.
Na rolkach wypluł 115KM. Okoliczni mechanicy i elektrycy porozkładali ręce, bo parametry wszystkie podczas diagnozy są ok. Mówię właścicielowi że motor mechanicznie to padaczka. Że nie należy pudrować syfa programem. Właściciel jednak z wyrozumieniem stwierdził, że on chce. Bez względu na następstwa. Chce chociaż jakoś sensownie pojeździć do końca jego żywota.

Miałem bardzo mieszane uczucia.

Zasady nie pozwalały by ..ale jeśli ktoś się zobowiązuje że to na jego , wyłącznie jego odpowiedzialność... tak zrobiłem.
Odjechał z mocą ~160PS uzyskaną głównie paliwem. Oraz zobowiązaniem, że jeśli w końcu zdecyduje się na zrobienie z tym porządku, korektę na normalnym poziomie dostanie gratis.

Po około 6 miesiącach ?..jakoś tak ..dzwoni, bez żadnych pretensji.. że motor tamten padł, ale dzielnie jeździł na uzyskanym poziomie do końca. Wsadził do auta drugi i ..chciał wspomnianą korektę, bo auto zap...ala ale zakrywa się dymem. I tak też zrobiłem.
Właściciel jeździ do dziś, bez pretensji, uwag...

Bardzo dobrze rozumiem Bono w podejściu. Poziom 170PS dla seryjnej GT1749VA, to byłby już poziom na granicy jej wytrzymałości. Na seryjnym IC i wymienniku ciepła olej/woda, w upalny dzień 20 minut na autostradzie z gazem w podłodze, mogło by się skończyć czasem nie ciekawie.
Skoro stare turbo i tak nadawało się do demontażu ... właściwie dlaczego by nie dołożyć parę PLN i zamontować coś co i tak pasuje P&P ..a spowoduje ulgę termiczną dla silnika ?

Nie każdy chce robić z auta rajdówkę, oraz nie każdy ma na tyle cierpliwości i siły by próbować samochód z zwykle nie małym już przebiegiem doprowadzać do stanu fabrycznego. To auto, jak i każde inne, nowe dwa razy nie będzie. Czasem warto odpuścić tylko dla własnego spokoju i kieszeni.
Jak we wspomnianym wyżej przykładzie. Klient na programie nie stracił, mógł się pakować w koszty wymian i napraw części, aby szukać przyczyny... tym samym będąc zjadanym przez koszty robocizny... albo.. jak sam zrobił, jeżdżąc do bólu, a następnie w jeden dzień wymieniając kompletny silnik zakupiony z gwarancją rozruchową i tym samym ponosząc nierzadko niższe koszty niż te poniesione przy usilnej reanimacji poprzednika.

Moment także nie jest powalający ...340Nm ...ale wiemy, że nawet 360Nm w poszczególnych przypadkach może już powodować wibracje dwumasu. Zatem jest spory zapas, na tyle by tym rodzinnym wozidłem, załadowanym piątką ludzi z trumną na dachu, dzielnie radzić sobie na wysokim biegu, niskich obrotach w podjazdach w alpejskich rejonach.


Drugą stroną medalu jest atmosfera panująca na forum.
Każdy ma prawo do słów krytyki w wątkach, które z zasady zakładane są w celu komentarzy.
Chyba, że ... zakładanych jedynie w celu informacyjnym. Wtedy moderator powinien domyślnie każdy wątek zamykać. Albo i admin, jak sądzę jest w stanie sprawić, aby odpisywanie w wydzielonym dziale było niemożliwe.

Niestety, pomimo że jestem wyjątkowo rzadkim gościem i czytelnikiem tego forum, widzę że polemiki podejmować tu nie wypada, gdyż i tak prędzej czy później któryś moderator zamiecie cały syf pod dywan. Co i tu, jak już doczytałem stanie się za kilka godzin. Być może, do tego czasu ktoś jeszcze moje słowa zdąży przeczytać ;)
Zobacz Profil
goodhope
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:12
Lokalizacja: Pleszew
Auto: inne

Reklama

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez Staszek20VT » 26 stycznia 2010, 10:59

goodhope napisał(a):Być może, do tego czasu ktoś jeszcze moje słowa zdąży przeczytać


Mądre słowa i rzeczowe wypowiedzi są na naszym forum jak najbardziej mile widziane i nikt tego nie usunie.

Pozdrawiam,

Staszek
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez Sammael » 26 stycznia 2010, 11:06

goodhope napisał(a):Każdy ma prawo do słów krytyki w wątkach, które z zasady zakładane są w celu komentarzy.
jasne, byle konstruktywnej a nie klepania w kółko tego samego tekstu w myśl zasady "nieważne co ktoś napisał ja i tak jeszcze raz powtórze swoje".
Tak na prawdę, wszystko co było potrzebne do zrozumienia problemu zostało opisane w moich dwóch pierwszych postach - pod hasłami 'rozrząd się cofa" i "pompki leżą". Sam dobrze wiesz, że niektórych rzeczy się nie przeskoczy.
goodhope napisał(a):Moment także nie jest powalający ...340Nm ...ale wiemy, że nawet 360Nm

no nie jest. 177/360 generowało tabuny dymu.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez Yagi2 » 26 stycznia 2010, 11:27

ares napisał(a):[DynoSoft] ASV z padającą przepływką:)

Kolego ja tam pojechałem z taką przepływką, podczas programu to wyszło i przepływka została wymieniona!! Źle nazwałem temat.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Yagi2
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 2 października 2005, 13:28
Lokalizacja: Wrocek/Lubin
Auto: Leonik 110+

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez bono » 26 stycznia 2010, 12:16

goodhope, dzięki za obiektywna odpowiedź.
Na takim poziomie można dyskutować.

Moderatorów jednak proszę o niesprzątanie tematu, niech będzie dla potomnych. Czasami emocje biorę górę i ktoś palnie coś nieodpowiedniego.
Jednak jak Sammael zauważył, czasami do niektórych ciężko dociera fakt, że lepiej czasami podejść zdrowo rozsądkowo, niż walić na maksa program. Bo ja ciągle odbieram wypowiedź kolegi Aresa jak albo masz super zdrowy motor i walisz program na maksa, albo nie podchodź do tematu. Jeżeli jednak bezpiecznie i lightowo można zrobić coś z autem, to ja właśnie takie coś zrobiłem, bo:
goodhope napisał(a):Nie każdy chce robić z auta rajdówkę, oraz nie każdy ma na tyle cierpliwości i siły by próbować samochód z zwykle nie małym już przebiegiem doprowadzać do stanu fabrycznego. To auto, jak i każde inne, nowe dwa razy nie będzie. Czasem warto odpuścić tylko dla własnego spokoju i kieszeni.


Nie ukrywam również, że wtryski tak czy tak wymienię, rozrząd też pójdzie do roboty.
Ja jednak wolę iść trochę inną drogą. Wolę zacząć od hebli ;-), bo seryjne są za słabe.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez wgi » 26 stycznia 2010, 12:32

bono napisał(a):albo masz super zdrowy motor i walisz program na maksa, albo nie podchodź do tematu

czyli ponad 90% ludzi nie miało by softu
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez mirass » 26 stycznia 2010, 12:39

ares.....przeczytałem wszystkie Twoje docinki i sugestie jakim to ch***** tunerem jestem poniżej poziomu Autoseby ect.
Więc skoro taki znawca jesteś to powiedz mi gdzie wyczytałeś że w aucie jest większy cooler zamontowany? Zapewne jako alfa i omega wiesz że chłodnica powietrza w tym silniku nie powala. Cofanie wałka zostało już wyjaśnione, więc nie bedę brudził.
Korekcje (ok.0.60mg/R) i BIPy (15-25) na pompkach są OK ale wydajność pompek odbiega. Stąd auto ma taki a nie inny soft. Po rozmowach z Bono wyjaśnilem przyczynę takiego stanu rzeczy i doszliśmy do wniosku że zostawiamy maksymalnie bezpiecznie. Więc nie wie o co pijesz?

Co do ch***** tunera cześć druga.
W DS Wrocław Aligator stroił rajdówkę i bialego golfa ze swapem na BKD. Jest to wynik decyzji Gulu a nie że się położyłem na temacie więc jeśli masz jeszcze jakieś rewelacje np. z kim sypiam to wal smiało :)
TFSI od początku projektu jest pod moimi palcami, jak i 1.8T które zaczęliśmy robić przed katowickim oddziałem.

dziękuje za uwage



EDIT: Są inne określenia niż ch***. W tym temacie już wystarczająco k***, ch***, p*** poleciało. Dyskutujcie na poziomie! kamil_n
ECUPROJECT WROCŁAW
Zobacz Profil
mirass
ECUProject
 
Posty: 17
Dołączył(a): 25 września 2007, 16:50
Lokalizacja: Wrocław/Oborniki Śl.
Auto: Ibiza 1.820VT

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez Sammael » 26 stycznia 2010, 12:45

mirass napisał(a):np. z kim sypiam to wal smiało :)

mocne słowa :hahaha: uważaj bo Ci zaraz ktoś liste wypisze. Na forum, zawsze wszyscy wiedzą lepiej/więcej niż faktyczni posiadacze aut/tunerzy
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez mm.max » 26 stycznia 2010, 13:16

Cieszę się bardzo Bono, że starą turbinkę masz już za sobą ... mam nadzieję ze i z pompkmi powalczysz później wtedy będziesz miał cakiem fajowego kombiaka

Poza tym dziwię sie tej dyskusji nad cyferkami i ambicjonalnym podejściem w niektórych wypowiedziach.

Ale należałoby zacząć od tego ze AVF w serii rosądnie można pociągnąć do 165KM i i jakiś 360Nm. A skoro Bono miał problem z przeładowującą turbosprężarką to co miał zrobić ... kupić nową/zregenerować obecna ?
To kosztuje tez parę PLN ale przy dołożeniu niewielkiej ilości grosza mamy spokojną aczkolwiek przez wielu kontrowersyjną turbawkę od BRD.

I co z takiego setupu AVF+BRD możemy uzyskać przy pompkach BA i małym schowanym ICku .... naprawde niewiele bo do wykrzyczanych w niektórych postach 200KM to bardzo długa droga. Przecież te samochody przy setupie AVF+AL+FMIC+BRD często nie osiągają 200KM lub nie znacznie to przekraczają przy czym średnią dla takiego setupu w oberwowanych modyfikacach jest coś powyżej 190KM@380Nm. Co innego jeżeli modyfikacji poddana byłaby zdrowy ARL lub BKD i wtedy w odpowiednim setupie te 200KM pęka jak nic i osiągamy tą obiecaną barierę wydajnosci tej suszary.
Uzyskane u Bona maksymalne 178@360Nm moim zdaniem było bardzo przyzwoitym wynkiem gdyż ograniczeniem jest tu IC i wydajność pompek. Dodatkowo skoro okazało się że pompki przy tym setupie nie są tak sprawne jak oczekiwano => 170KM i 340Nm niepowala ale wydaje sie ze jest w pełni satysfakcjonujcym i bezpiecznym wynikiem dla właściciela, który zna ryzyko jakie związane jest z tą modyfikacją. Bono na ile go znam ma inne priorytety niż zabieranie dzieciom kaszki spod nosa i szybka gonitwa do Dynosoftu czy innego tunera celem wymiany pompek żeby społeczność forumowa była usatysfakcjonowana.

Dlatego uważam ze bardzo dramatyczne w swoim przebiegu dyskusje nad teorią spisową dziejów sa nie na miejscu. Powstrzymajcie się chłopaki od pewnych ubarwień swoich wypowiedzi i jeżeli już macie potrzebę dyskusji skupcie się na konkretach.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4922
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez fr3ak » 26 stycznia 2010, 13:31

To pozwólcie, że i ja wypowiem swoje zdanie. :) Może nawet nie takie bez znaczenia, ponieważ nie mam żadnego emocjonalnego stosunku do DS, więc w zasadzie mogę być obiektywny. Tunerem też nie jestem, więc nie będę się mądrzył co do szczegółów softu, którego na oczy nie widziałem. Natomiast mogę się odnieść do samego wykresu i "pomysłu" co dalej z autem zostało zrobione.
Po pierwsze biorąc pod uwagę fakt, iż w aucie klęknęła turbina wymiana na nową o większej wydajności jest dla mnie zrozumiałe i też bym tak zrobił. I to chyba każdy rozumie. Problem jaki tu jest rozdmuchany to taki czy w "niepełnosprawnym" aucie można robić moda. Po pierwsze jestem zdania, że skoro zakłada się inne niż seryjne turbo - to jeśli auto ma poprawnie jeździć robi się korekte softu. A jeśli w momencie strojenia auta wychodzą problemy jak opisane powyżej to chyba nie oznacza, ze auto trzeba zepchnąć z rolek, zapakować na lawetę i wstawić do warsztatu do czasu jak właściciel wymieni rozrząd i pompki? Tak mi się wydaje. Z tego co tu czytam to auto ma taki soft na jaki pozwoliły "komponenty" silnika na dzień strojenia. I tak samo chyba robi się inne "sprawne" kilkuletnie auta. Przecież to min. z tych powodów wynika, że jeden ARL wyjedzie z rolek z mocą 19X a inny 180. To że moc i moment nie jest pokaźna postrzegam jako zdroworosądkowe podejście firmy do auta klienta. Będąc na miejscu Bono również wyjechałbym do domu z takim modem, a potem planowałbym wymianę pompek i rozrządu w celu uzyskania mocy i momentu adekwatnego dla tej sprężarki.

Natomiast rozumiem też, że ares zbulwersował się na och i ach w pierwszych postach ponieważ moc / moment nie jest powalająca. Tylko, z tego co przeczytałem więcej mocy (bezpiecznie) się w tym momencie nie dało zrobić.

I na jeszcze jedną rzecz trzeba zwrócić uwagę. Auta z AVF to nie są nowe auta i z roku na rok będą wykresy słabsze niż kilka lat wstecz. Tak to już jest.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
fr3ak
Sport
Sport
 
Posty: 487
Dołączył(a): 21 stycznia 2007, 14:40
Lokalizacja: warszawa
Auto: Leon 1M

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez wgi » 26 stycznia 2010, 13:41

W pierszych postach ochów i achów nie ma. Są zwykłe gratulacje.
Już pierwszym poście bono napisał, że na więcej nie pozwoliły komponenty silnika.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez Marcin_TDI » 26 stycznia 2010, 13:51

o co chodziło z tymi napinaczami pasków, przy wyższych obrotach nie napina już tak jak powienien ? w jakim roczniku były wadliwe ?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez fr3ak » 26 stycznia 2010, 14:13

wgi napisał(a):W pierszych postach ochów i achów nie ma. Są zwykłe gratulacje.
Już pierwszym poście bono napisał, że na więcej nie pozwoliły komponenty silnika.


To już też trochę kwestia interpretacji. Ja co prawda też tak tego nie postrzegam, ale uważam, że ktoś inny mógł to tak odebrać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
fr3ak
Sport
Sport
 
Posty: 487
Dołączył(a): 21 stycznia 2007, 14:40
Lokalizacja: warszawa
Auto: Leon 1M

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez bono » 26 stycznia 2010, 14:25

Marcin_TDI napisał(a):o co chodziło z tymi napinaczami pasków, przy wyższych obrotach nie napina już tak jak powienien ?

Dokładnie o to chodzi...
Marcin_TDI napisał(a):w jakim roczniku były wadliwe ?

tego akurat nie wiem, ale czytałem coś na ten temat

wgi napisał(a):W pierszych postach ochów i achów nie ma. Są zwykłe gratulacje.

Gratulacje i szacunek dla roboty jaka została zrobiona, wyjęcie turbo to była masakra. Jednak Daniel zrobił to naprawdę profesjonalnie, nic nie połamał, nic nie ukręcił. Zeszło się trochę czasowo, ale jak to mówią, pośpiech nie jest wskazany.
Powtarzam wykresem nikt się nie zachwyca, bo nie ma czym. Podziw jest natomiast dla pracy jaką chłopaki włożyli w moje auto i to, że są kontaktowi. Nic nie ukrywają nie robią tajemnic, na pytania odpowiadają. Za to wielkie gratulacje.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez ares » 26 stycznia 2010, 15:26

goodhope napisał(a):Drugą stroną medalu jest atmosfera panująca na forum.
Każdy ma prawo do słów krytyki w wątkach, które z zasady zakładane są w celu komentarzy.
Chyba, że ... zakładanych jedynie w celu informacyjnym. Wtedy moderator powinien domyślnie każdy wątek zamykać. Albo i admin, jak sądzę jest w stanie sprawić, aby odpisywanie w wydzielonym dziale było niemożliwe.

Niestety, pomimo że jestem wyjątkowo rzadkim gościem i czytelnikiem tego forum, widzę że polemiki podejmować tu nie wypada, gdyż i tak prędzej czy później któryś moderator zamiecie cały syf pod dywan. Co i tu, jak już doczytałem stanie się za kilka godzin. Być może, do tego czasu ktoś jeszcze moje słowa zdąży przeczytać ;)


i tutaj masz 100% racje.

Z racji, ze jestes rzadko na forum pewnie nie zdarzyles sie zorientowac, ze jedynym slusznym tunerem jest tutaj DS - nie wiem czy slusznie nie mnie to oceniac - pewnie nie maly wplyw ma na to, rzecz, ze wiekszosc udzielajacych sie w tym temacie osob - wlasciwie wszyscy do poprzedniej strony poza mna maja zrobiony tam program lub inne modyfikacje i najzwyczajniej w swiecie nie sa wstanie zniesc jakiejkolwiek krytyki. Gdyby taki wykres przylecial na forum od jakiegos innego tunera to gwarantuje, ze napewno nie bylbym jedynym, ktory osmieliby sie go skrytykowac.

Jesli temat bylby ciagniety dalej napewno dowiedzialbym sie, ze robienie programu nawet w aucie, ktore pali na 3 gary nie byloby niczym zlym bo przeciez kiedys sie naprawi pod warunkiem, ze zajma sie tym chlopaki z Wroclawia a Wroclawskie Kolo Przyjaciol Seata Leona zapewnilo by kilka stron pozytywnych opinii. Niestety nadal nie jestem przekonany co do slusznosci grzebania w niesprawnym samochodzie.
Zobacz Profil
ares
 

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez wgi » 26 stycznia 2010, 15:50

ares, widać, że nie czytasz postów w tym temacie tylko upierasz się przy swoim widzimisie. Nie trafia do Ciebie żadna argumentacja.

[ Dodano: Wto 26 Sty, 2010 ]
Inni przedstawiają fakty ty wyjeżdzasz z teorią spiskową o uwielbieniu ds'a.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez Kozak » 26 stycznia 2010, 15:55

ares, to ja Ci zadam pytanie , zaznacze że nigdy nie robiłem programu w swoim samochodzie u DS lecz 2 razy w V-Techu i raz w CS .
jedziesz swoim subaru do swojego ulubionego tunera 200 km ( może być do auto seba czy jak mu tam ) rozbieracie auto bo coś masz nie teges , wymieniasz ta część i przystępujesz do robienia programu , w trakcje wychodzi że twoją subaryne dręczy jeszcze jakiś problem ( mniejszej wagi ) którego nie możesz / nie chcesz na razie usuwać gdyż są inne priorytety , i co robisz ??

a) zostawiasz rozgrzebane auto na kołkach na placu u mechanika i jeździsz komunikacją miejską , a za miesiąc wymieniasz uszkodzony element i dalej modzisz auto
b) jeżeli jest możliwość poskładania samochodu , zrobienie bezpiecznego programu i normalne jego użytkowanie , z czasem po zebraniu odpowiednich funduszy i znalezieniu wolnego terminu usunięcie pozostałego problemu

??
przypomnę Ci że problem pompek wyszedł w trakcie pisania programu

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez ares » 26 stycznia 2010, 16:10

Kozak napisał(a):ares, to ja Ci zadam pytanie , zaznacze że nigdy nie robiłem programu w swoim samochodzie u DS lecz 2 razy w V-Techu i raz w CS .
jedziesz swoim subaru do swojego ulubionego tunera 200 km ( może być do auto seba czy jak mu tam ) rozbieracie auto bo coś masz nie teges , wymieniasz ta część i przystępujesz do robienia programu , w trakcje wychodzi że twoją subaryne dręczy jeszcze jakiś problem ( mniejszej wagi ) którego nie możesz / nie chcesz na razie usuwać gdyż są inne priorytety , i co robisz ??

a) zostawiasz rozgrzebane auto na kołkach na placu u mechanika i jeździsz komunikacją miejską , a za miesiąc wymieniasz uszkodzony element i dalej modzisz auto
b) jeżeli jest możliwość poskładania samochodu , zrobienie bezpiecznego programu i normalne jego użytkowanie , z czasem po zebraniu odpowiednich funduszy i znalezieniu wolnego terminu usunięcie pozostałego problemu

??
przypomnę Ci że problem pompek wyszedł w trakcie pisania programu



robiles program w CS wiec pewnie domyslasz sie, ze jest jeszcze opcja:

c) wracam do domu, doprowadzam auto do porzadku i sprawnym autem wracam na program.

Nie chce nikogo rozliczac ale czy cena programu w DS nie jest podobna do cenv koncowek? wystarczylo sie wstrzymac zrobic koncowki potem program i tyle.
Szczegolnie, ze placac za usluge nie zadowolilbym sie takim efektem ani cala dorobiona do niego ideologia w przeciwienstwie do bona.
Byc moze jest dla ciebie szokiem ale nie znam firmy w PL, ktora podjelaby sie modyfikacji mapy w subaru, w ktorym by cos nie gralo.
Dlugo bedziecie mnie jeszcze atakowac za krytyke tych, ktorych tutaj nie wolno krytykowac?
Zobacz Profil
ares
 

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez pkonrad » 26 stycznia 2010, 16:13

Pozwolicie że ja też napisze swoje 3 grosze. Jakoś na jesieni ubiegłego roku byłem z kumplem z pracy w V-tech'u zrobić program w BMW E46 2.0d 150KM. Okazało się że jest jakiś problem z turbiną, tzn. samochód miał słaby dół, turbo zaczynało ciągnąć późno i trochę przeładowywało w wyższym zakresie obrotów. Moc z tego co pamiętam wyszła normalnie, niewiele ponad 150KM na hamowni. Osoba która pisała soft od razu zwróciła na to uwagę. Ustaliliśmy ze postarają się to skorygować jeśliby się dało w miarę możliwości i zobaczymy jakie będą efekty. Skończyło się na tym, iż w samochodzie zrobiony został lajtowy program który zwiększył moc do 170KM (NM juz nie pamiętam), kolega miał sobie jechać zrobić porządek z turbiną bo dół w dalszym ciągu był kiepski, nic się nie dało skorygować. Po miesiącu pojechał do nich i już na hamowni bez żadnej korekty wyszły 178km, po korekcie ponad 180 i wszyscy są zadowoleni.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez Kozak » 26 stycznia 2010, 16:14

ares, nie owijaj w bawełnę tylko odpowiedz

a) zostawiasz rozgrzebane auto na kołkach na placu u mechanika i jeździsz komunikacją miejską , a za miesiąc wymieniasz uszkodzony element i dalej modzisz auto
b) jeżeli jest możliwość poskładania samochodu , zrobienie bezpiecznego programu i normalne jego użytkowanie , z czasem po zebraniu odpowiednich funduszy i znalezieniu wolnego terminu usunięcie pozostałego problemu

ares napisał(a):robiles program w CS wiec pewnie domyslasz sie, ze jest jeszcze opcja:

c) wracam do domu, doprowadzam auto do porzadku i sprawnym autem wracam na program.


nie ma trzeciej opcji bo auto było rozgrzebane , nie rozumiesz tego czy nie chcesz ??

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez wgi » 26 stycznia 2010, 16:16

ares napisał(a):c) wracam do domu, doprowadzam auto do porzadku i sprawnym autem wracam na program.

przecież bono pisał, że tym autem nie dało się już jeździć przez turbo - co chwile przeładowywało...
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez ares » 26 stycznia 2010, 16:24

Kozak napisał(a):ares, nie owijaj w bawełnę tylko odpowiedz

a) zostawiasz rozgrzebane auto na kołkach na placu u mechanika i jeździsz komunikacją miejską , a za miesiąc wymieniasz uszkodzony element i dalej modzisz auto
b) jeżeli jest możliwość poskładania samochodu , zrobienie bezpiecznego programu i normalne jego użytkowanie , z czasem po zebraniu odpowiednich funduszy i znalezieniu wolnego terminu usunięcie pozostałego problemu

ares napisał(a):robiles program w CS wiec pewnie domyslasz sie, ze jest jeszcze opcja:

c) wracam do domu, doprowadzam auto do porzadku i sprawnym autem wracam na program.


nie ma trzeciej opcji bo auto było rozgrzebane , nie rozumiesz tego czy nie chcesz ??


czy znalezienie turbiny do AVF jest problemem bo nie orientuje sie w rynku? postaralbym sie auto doprowadzic do seryjnych parametrow a potem interesowalbym sie dalszymi modyfikacjami. Nie wkladalbym wiekszej turbiny do auta, ktore ma problemy z ukladem paliwowym bo i po co? nawet jesli juz wlozone jest jako zamiennik to po co ruszac mape dopoki nie bedzie wszystko w porzadku, przeciez mozna jezdzic na seryjnej poki co.

Pierwszy post dotyczyl prosby o ocene modyfikacji silnika AVF z turbosprezarka z BRD wiec ja ocenilem.
Zobacz Profil
ares
 

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez DOC » 26 stycznia 2010, 16:24

Tak czytam i czytam i czekam kiedy sie pozabijacie :P

Wiadomo, ze kazdy w takiej klotni ma swoje racje i bedzie ich bronil. Moim skromnym zdaniem jedyny duzy blad popelnil bono, ktory dal sie zaskoczyc na miejscu, we Wroclawiu. Gdyby to o mnie chodzilo to przed taka wyprawa przez pol Polski sprawdzilbym auto u dobrego speca (a macie takich w Lodzi) ktory ocenilby, czy tylko turbo kleka czy moze cos wiecej. Pozniejszcze bledy byly juz konsekwencja tego pierwszego i w sumie przypominalo to ww. "pudrowanie syfa".
Dynosoft staral sie ratowac sytuacje ktora zawsze jest "kiepskawa" kiedy klient przyjezdza z daleka i to jest plus. Szkoda tylko ze bono nie napisal od razu ze byly spore problemy i wykres jest wynikiem daleko posunietego kompromisu. Mysle ze wtedy ares nie zdenerwowalby sie "zachwytami" nad robota DS i wszyscy byliby zadowoleni.

PS: Bardzo podoba mi sie spokojna wypowiedz goodhope'a, jak dla mnie sporo wnosi do tematu.

PS2:
nie do obrotów do poziomu paliwa podanego w miligramach na suw idioto! matko i córko durna pało i zakuty łbie(nie bierz do siebie - tak musiałem sobie pokrzyczeć)! Na większą dawke pompka nie reaguje - czy to jest niunia w końcu dla Ciebie jasne?

Przepraszam bardzo ale co na to moderatorzy ktorzy nomen omen wypowiadaja sie w sporej liczbie w tym watku? Bo co jak co ale obrazania na forum byc nie powinno!
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez Kozak » 26 stycznia 2010, 16:30

nie rozumiesz tego czy nie chcesz ??
ares napisał(a):Nie wkladalbym wiekszej turbiny do auta, ktore ma problemy z ukladem paliwowym bo i po co?

na to pytanie odpowiedział Ci Goodhope z którym sie wcześniej zgodziłeś , zapomniałeś juz o tym ??
ares napisał(a):ktore ma problemy z ukladem paliwowym bo i po co?

doskonale wiesz że problem z układem paliwowym wystąpil wtrakcie , więc nie rozumiesz tego czy nie chcesz ??

ares, coraz bardziej brniesz więc już daj spokój , nadal nie odpowiedziałeś mi na pytanie

a) zostawiasz rozgrzebane auto na kołkach na placu u mechanika i jeździsz komunikacją miejską , a za miesiąc wymieniasz uszkodzony element i dalej modzisz auto
b) jeżeli jest możliwość poskładania samochodu , zrobienie bezpiecznego programu i normalne jego użytkowanie , z czasem po zebraniu odpowiednich funduszy i znalezieniu wolnego terminu usunięcie pozostałego problemu

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez Staszek20VT » 26 stycznia 2010, 16:32

ares napisał(a):ze jedynym slusznym tunerem jest tutaj DS


Sorry, ale czy zapominasz o tym, że na początku był taki trend na Unitronic z Warszawy? Potem na Mastersa... itd. Nie wiem czy śledzisz też inne fora internetowe i tak na przykład na OCP jest "trend na Mastersa", pojawia się też coraz częściej Rogal. Jak to nazwiesz? A może się doczep, że na forum powiedzmy SRTW jest trend na Jetronic... To, że dajmy na to w tej chwili na forum Leona jest "trend na DS" a przecież tak niedawno wielu by się pozabijało, aby gonić do CS - aż pod Kraków... Lekko dramatyzujesz chyba... Nie bronię nikogo, bo miałem 3 auta przestrajane i każde było robione gdzieś indziej: Unitronic, Jetronic, a teraz Dynosoft i z KAŻDEGO PROGRAMU I TUNERA BYŁEM LUB JESTEM ZADOWOLONY, a chyba o to w tej zabawie chodzi ??!! O zadowolenie i napisanie programu POD WŁAŚCICIELA AUTA, a nie POD PUBLIKĘ... Ale mimo że tylu to pisze Tobie, do Ciebie chyba to nie dociera... Przykre.
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez ares » 26 stycznia 2010, 16:37

Kozak napisał(a):a) zostawiasz rozgrzebane auto na kołkach na placu u mechanika i jeździsz komunikacją miejską , a za miesiąc wymieniasz uszkodzony element i dalej modzisz auto
b) jeżeli jest możliwość poskładania samochodu , zrobienie bezpiecznego programu i normalne jego użytkowanie , z czasem po zebraniu odpowiednich funduszy i znalezieniu wolnego terminu usunięcie pozostałego problemu


Proponuje zebys skopiowal to jeszcze 3 razy bo naprawde nie mam pomyslu jak napisac Ci, ze ani ja ani moj tuner do takiej sytuacji bysmy niedopuscili.

Staszek przeciez nie chodzi mi o to, ze sa zli tylko czy naprawde przez wasz parasol nie moga przejsc slowa krytyki w ich strone? przeciez tutaj panuje taki trend, ze gdyby wzeli i wrzucili seryjny wykres jakiegos auta to zachwycalibyscie jaki dopracowany program. Tak samo jak robilibyscie nad tym wykresem gdybym nie napisal, ze mi sie nie podoba.
Zobacz Profil
ares
 

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez antoś » 26 stycznia 2010, 16:42

DOC, myślę, że to co napisałeś jest kluczowe w tej całej dyskusji. Wystarczyło wszystko, na spokojnie wyjaśnić na samym początku, a cała ta kłótnia nie miała by miejsca. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez Kozak » 26 stycznia 2010, 16:45

ares napisał(a):bo naprawde nie mam pomyslu jak napisac Ci, ze ani ja ani moj tuner do takiej sytuacji bysmy niedopuscili.

w takim razie gratuluje tunera , to na pewno nie jest nim CS , V-t i żaden mi znany , bo z tego co wiem nie są wróżkami i nie zawsze bez rozebrania silnika wiedzą co w nim siedzi ale widocznie tacy istnieją
ares napisał(a):Proponuje zebys skopiowal to jeszcze 3 razy

nie bedę robił tego kolejny raz bo jak widze nie jesteś w stanie odpowiedzieć

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez mm.max » 26 stycznia 2010, 16:45

ares napisał(a):czy znalezienie turbiny do AVF jest problemem bo nie orientuje sie w rynku

ares napisał(a):Nie wkladalbym wiekszej turbiny do auta, ktore ma problemy

Turbosprężarki AVF/BLB/BPW akurat nie należą do najtrwalszych i najdoskonalszych rozwiązań tym bardziej z ostatnich serii produkcyjnych kiedy to widnieje napis "made in romania". Turbosprężarka BRD jest za to dużo trwalsza (choć nie jest ona bez wad), przy czym kosz zakupu turbiny BRD jest niemal porównywalny z AVF. Gdybym byl na miejscu Bona i musiałbym wymienić/usprawnić turbosprężarkę również bym założył BRD i nawet wystroił go 130KM@320Nm żeby było o czym gadać na forum ale osobiście żeby mieć problem spężarki z głowy

A o mitycznej super wielkości i super wydajności tej sprężarki nie ma co rozmawiać ja bym ten cały problem porównał do dylematów użytkownika ASZa który musi sie zdecydowac między turbiną od ASZ i ARL i właśnie trubina BRD jest najbardziej podobna do ARL
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4922
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez ares » 26 stycznia 2010, 16:54

Masz racje DOC.

Gdyby bono napisal w 1 poscie dlaczego ten wykres jest taki lichy to nie byloby dyskusji prawdopodobnie. Moglibyscie w slad za wgi i staszkiem dalej skladac gratulacje pieknego wykresu. Mimo wszystko dowiedzialem sie wielu ciekawych rzeczy a przy okazji z niektorych wyszlo buractwo.

Kozak -> robiac program 1 etapem jest diagnostyka przynajmniej podstawowa samochodu, a ten samochod przyjechal juz nie sprawny wiec tym bardziej powinien byc porzadnie sprawdzony. Gwarantuje Ci, ze maptek, vtg czy 4turbo najpierw sprawdza twoje auto dokladnie zanim zdecyduja sie modyfikowac mape bo nikt nie wezmie na siebie ryzyka jesli cos wybuchnie. Tam gdzie ja stroilem swojego diesla tez najpierw zostal sprawdzony w celu unikniecia nieporozumien. Goodhope odeslal mnie 200km do domu z autem, ktorym nie moglem przekroczyc 70km/h i nie plakalem ani nie robilem programu na sile - ba nawet wgral mi seryjny program pod bigt, mialem wrocic po poprawkach u mechanika w Lodzi a nie rzezbic na sile.
Zobacz Profil
ares
 

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez bono » 26 stycznia 2010, 16:55

ares,
mirass napisał(a):Korekcje (ok.0.60mg/R) i BIPy (15-25) na pompkach są OK ale wydajność pompek odbiega

oraz napinacz rozrządu, czy to dyskwalifikuje auto do wymiany turbo na BRD. Powiedz mi co jest złego, że założyłem turbo BRD, które pracuje na swoich optymalnych parametrach ??
BRD w seri ma 170 KM. U mnie ustawione jest na 1.6 bara, więc pytam co jest nie tak. To, ze pompki BA przy większej dawce, leją. Przecież jest zdjęta moc. Powiedz mi co się ma wysrać ?? Rozrząd się zużywa i każde auto ma to samo. Założył byś turbo bez strojenia, wtedy masz hardcore ;/
Do czego Ty pijesz ?? Pokaż mi w którym momencie choć jedna osoba zachwyca się wykresem. Każdy napisał, że nie jest OK. Zachwyt, i podziw to jest dla chłopaków i roboty jaką wykonali na miejscu. Co mam pisać, że turbo wyciągane było przez 5 godzin. Daniel naprawdę musiał się nagimnastykować, aby to wyjąć i nic nie popsuć, nie ukręcić, nie połamać. Wielki szacun za to. Dlatego jestem zadowolony, bo udało się to naprawić.
Ja mam trochę inne podejście jak Ty, bo nie szukał bym na siłę turbo AVF. Skoro mogę wsadzić BRD to w czym to przeszkadza, ponownie spytam ?? Tak cięzko Ci zrozumieć, że w przyszłości będzie wymiana wtrysków, rozrządu ??

Co się chłopie z Tobą dzieje, na spotach inny a na forum inny.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez ares » 26 stycznia 2010, 16:59

bono napisał(a):ares,
mirass napisał(a):Korekcje (ok.0.60mg/R) i BIPy (15-25) na pompkach są OK ale wydajność pompek odbiega

oraz napinacz rozrządu, czy to dyskwalifikuje auto do wymiany turbo na BRD. Powiedz mi co jest złego, że założyłem turbo BRD, które pracuje na swoich optymalnych parametrach ??
BRD w seri ma 170 KM. U mnie ustawione jest na 1.6 bara, więc pytam co jest nie tak. To, ze pompki BA przy większej dawce, leją. Przecież jest zdjęta moc. Powiedz mi co się ma wysrać ?? Rozrząd się zużywa i każde auto ma to samo. Założył byś turbo bez strojenia, wtedy masz hardcore ;/
Do czego Ty pijesz ?? Pokaż mi w którym momencie choć jedna osoba zachwyca się wykresem. Każdy napisał, że nie jest OK. Zachwyt, i podziw to jest dla chłopaków i roboty jaką wykonali na miejscu. Co mam pisać, że turbo wyciągane było przez 5 godzin. Daniel naprawdę musiał się nagimnastykować, aby to wyjąć i nic nie popsuć, nie ukręcić, nie połamać. Wielki szacun za to. Dlatego jestem zadowolony, bo udało się to naprawić.
Ja mam trochę inne podejście jak Ty, bo nie szukał bym na siłę turbo AVF. Skoro mogę wsadzić BRD to w czym to przeszkadza, ponownie spytam ?? Tak cięzko Ci zrozumieć, że w przyszłości będzie wymiana wtrysków, rozrządu ??

Co się chłopie z Tobą dzieje, na spotach inny a na forum inny.


Nic przeczytaj jeszcze raz poprzednie posty bo powiedzialem swoje zdanie kilkukrotnie,
swietny wykres gratki - ja sie wylaczam z tej rozmowy
Zobacz Profil
ares
 

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez mm.max » 26 stycznia 2010, 17:07

ares napisał(a):Niestety nadal nie jestem przekonany co do slusznosci grzebania w niesprawnym samochodzie.

Przecież samochód przyjechał niesprawny właśnie po to zeby go naprawić ... naprawa miała polegać na wywaleniu wadliwej sprężarki i powyżej opisałem jakie opcje naprawy takiej sprezarki są w przypadku AVFa - wiec jak można było poprawnie go zdiagnozować.

Wszystko przecież skończyło się dobrze - przyjechał na wymianę spreżarki, spreżarka wymieniona dodatkowo samochód został dostrojony i tyle.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4922
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez bono » 5 lutego 2010, 08:07

Wracając do tematu i problemu z napinaczem paska rozrządu.
Czy jedyną radą aby wyeliminować ten dołek jest wymiana napinacza na hydrauliczny jak to miało w tych silnikach z lat 2001/02 ?? Z tego co mi powiedzieli ASO właśnie taka zmiana miała miejsce i od 2003 były montowane zwykłe napinacze mechaniczne.
Zrobienie programu powoduje, że ten dołek jest widoczny na wykresie, bo zwykły napinacz nie jest w stanie utrzymać paska zębatego. Podobno nawet zakup nowego zestawu w ASO nie rozwiąże tego problemu, only wymiana napinacza na hydrauliczny.
Zresztą w ASO nie byli zaskoczenie tym problemem, powiedzili mi również żebym sobie tym nie zawracał gitary. Jednak mi to spokoju nie daje :hmmm:
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez rob555 » 5 lutego 2010, 08:56

Tak czytam czytam...i zal mi chlopakow z DS. Bo napewno im ta fura przyprawila nerwow na rolkach wiecej niz powinna, wyszlo jak wyszlo...ani zle ani rewelacyjnie, i jeszcze na forum smarowanie dupska :x

Ja rozumiem ze klient ktory o programach dowiaduje sie z CKM albo Autoswiata ma gotowe tabelki ile powinno wyjsc na danym setupie wszczyna problem ze cyferki za male ale by na forum gdzie ludzie rozumni siedza...?

Tak to idzie ze czasem nie idzie....i to nie koniecznie sie musi wiazac z awaria czy fuckupem softowym. Po prostu niektore egzemplarze sa OPORNE NA MODYFIKACJE i tyle. Zadnych spiskow, masonow i teorii dziejow.

Niestety tabelki i wykresy tych najlepszych sztuk pobudzaja apetyt i wyobraznie.
Ciezko jest pozniej przetlumaczyc ze tutaj sie NIE DA i kropka bez hardcora....
Zaraz slysze...a to tuner dupa bo inny na tym samym silniku zrobil 20KM wiecej.

Generalnie od kiedy mam hamownie to pare razy sie naprawde zdziwilem...wypuszczalem seryjne AWX podciagniete ledwo ponad 160KM a i czasem bylo ciezko. Mialem tez egzemplarze ktore wygladaly jak parchy, chodzily jak parchy. korekcje slabe rozrzad nie idealnie ustawiony, a trzepaly bez trudu 170-180KM

Wlasnie po to fabryka kastruje program by te roznice w mechanice wyrownac

Skoro wychodzimy poza fabryczne limity to mozna sie zdziwic i pozytywnie i negatywnie !!!

kolega Bono mial jaja ze umiescil dosc przecietny wykres na forum. Praktycznie od razu mozna bylo sie spodziewac krytyki. A moze byc tak ze soft w tym aucie jest tak wylizany, wycackany i wogule artystycznie dopieszczony ze wydusza 100% tego co mechanika pozwala....Nic trudnego w sprawnym i podatnym aucie wgrac gotowca....na allegro pelno takich. Nawet przyrosty sa wieksze na seryjnych turbach...ale co jest w sofcie? :okulary:

I teraz kto jest dup.a?

Ares to ze egzemplarz nie generuje po CHIPSIE tyle co inne NIE OZNACZA ZE JEST USZKODZONY i nie ma byc poddany modyfikacji. To ze ktos ma 165cm wzrostu nie oznacza ze ma isc do piachu. Po prostu jest nizszy niz inni....i trzeba sie do tego przyzwyczaic.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez ares » 5 lutego 2010, 13:38

rob555 napisał(a):Ares to ze egzemplarz nie generuje po CHIPSIE tyle co inne NIE OZNACZA ZE JEST USZKODZONY i nie ma byc poddany modyfikacji. To ze ktos ma 165cm wzrostu nie oznacza ze ma isc do piachu. Po prostu jest nizszy niz inni....i trzeba sie do tego przyzwyczaic.


jak juz odgrzewasz kotleta to prosze doczytaj, ze auto bylo niesprawne o czym nie bylo mowy na poczatku a wyszlo w dyskusji
Zobacz Profil
ares
 

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez rob555 » 5 lutego 2010, 13:43

ares napisał(a):jak juz odgrzewasz kotleta to prosze doczytaj, ze auto bylo niesprawne o czym nie bylo mowy na poczatku a wyszlo w dyskusji


Co bylo bo doczytac sie nie moge :nauka: ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez antoś » 5 lutego 2010, 13:46

rob555,
Sammael napisał(a):1. Klient jeździ od 2 tygodni z odpiętym N75 bo turbo przeładowuje w kosmos - jest zapieczone.
2. Klient decyduje się, że nie będzie czyścił starej turbiny, wybiera telefonicznie rozwiązanie rozwojowe.
3. Klient nie ma czasu - przyjeżdża w sobote.
4. Klient przyjeżdża, na miejsu założona zostaje większa sprężarka.
5. Podczas strojenia auta Klienta wychodzi na jaw, że pompki nie reagują na większą dawkę paliwa.
6. Na hamowni wychodzi, że rozrząd się cofa - napinacz nie wyrabia.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez rob555 » 5 lutego 2010, 13:58

antoś napisał(a):4. Klient przyjeżdża, na miejsu założona zostaje większa sprężarka.
5. Podczas strojenia auta Klienta wychodzi na jaw, że pompki nie reagują na większą dawkę paliwa.
6. Na hamowni wychodzi, że rozrząd się cofa - napinacz nie wyrabia.


Pkt 4 turbo nowe i sprawne
Pkt 5 mala wydajnosc nie jest uszkodzeniem w dosłownym tego znaczeniu
Pkt 6 To normalne z tym typem napinacza....60% TDI ma ta przypadlosc. Zaden problem. Taki typ.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez guluwroc » 5 lutego 2010, 20:38

bono napisał(a):Wracając do tematu i problemu z napinaczem paska rozrządu.
Czy jedyną radą aby wyeliminować ten dołek jest wymiana napinacza na hydrauliczny jak to miało w tych silnikach z lat 2001/02 ?? Z tego co mi powiedzieli ASO właśnie taka zmiana miała miejsce i od 2003 były montowane zwykłe napinacze mechaniczne.
Zrobienie programu powoduje, że ten dołek jest widoczny na wykresie, bo zwykły napinacz nie jest w stanie utrzymać paska zębatego. Podobno nawet zakup nowego zestawu w ASO nie rozwiąże tego problemu, only wymiana napinacza na hydrauliczny.
Zresztą w ASO nie byli zaskoczenie tym problemem, powiedzili mi również żebym sobie tym nie zawracał gitary. Jednak mi to spokoju nie daje :hmmm:


Jak jest nowy rozrząd nawet nowego tupu to nie ma dołka!!
Przykład? Dave.
Po czasie sie robi.Ale na drodze tego nie czuc i gdybyśmy nie mieli tak dobrze skalibrowanej hamowni z powyłączanymi wygładzeniami jak inni tunerzy mając inercje nikt by nie wytknął dołka ,bo by go widać nie było.
Ostatni raz pisze:
Auto miało 178 KM na jednym z softów ale ten egzemplarz troszeczke za mocno kopcił, stąd decyzja o lightowym sofcie bez dymu.Druga sprawa nie oczekujcie rewelacji bez Custom IC i na pompkach BA.
Zobacz Profil
guluwroc
ECUProject
 
Posty: 188
Dołączył(a): 14 grudnia 2005, 15:27
Lokalizacja: Wrocław
Auto: a3

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez bono » 5 lutego 2010, 20:48

guluwroc napisał(a):Po czasie sie robi.Ale na drodze tego nie czuc i gdybyśmy nie mieli tak dobrze skalibrowanej hamowni z powyłączanymi wygładzeniami jak inni tunerzy mając inercje nikt by nie wytknął dołka ,bo by go widać nie było.


Jakby to było wielkim problemem to gurpa Vag nie zastępował by napinacza hydraulicznego mechanicznym. Można z tym jeżdzić i w niczym to nie przeszkadza.
Jak Daniel napisałeś na dobrej hamowni od razu takie coś wyjdzie. Aby całkowicie to wyeliminować wystarczy wymienić napinacz na hydrauliczny. Bo na mechanicznym wraz ze zużycie rozrządu będzie to bardziej widoczne.

Ja jestem zadowolony :piwko:
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez DOC » 5 lutego 2010, 20:50

Panowie, walnijcie :piwo: i dajcie juz spokoj! Naprawde zaden samochod nie jest wart klotni. Bono jest zadowolony - :ok: , niech Mu sie wiedzie i niech nawija kilometry. Przeciez o to chodzi, nie jestesmy jakims klubem w ktorym cyferki sa najwazniejsze ;)
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez bono » 5 lutego 2010, 23:00

DOC, przeciez cały czas o tym mówię.
Dzisiaj jest takie auto jutro inne. :tancze:
Temat ma tylko pokazać, że auto autu nierówne pomimo technologi jaka jest obecnie. Księgowi rulez ;-)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [DynoSoft] Audi A4 1.9 TDI AVF

Postprzez goodhope » 6 lutego 2010, 17:20

Na inercji także widać ten dołek..

no chyba, że ktoś na niej na czwórce hamuje ;)
Zobacz Profil
goodhope
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:12
Lokalizacja: Pleszew
Auto: inne

Poprzednia strona

Powrót do Wykresy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości