Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Seat Leon ARL

Wykresy z hamowni naszych Leonów

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Seat Leon ARL

Postprzez sławek » 12 grudnia 2009, 14:54

Witam.
Wrzucam wykres mojego Leonka.
Okazało się że mam w nim dwa gratisy :jupi:
Na hamowni wyszło, że już ktoś go zawirusował - 176KM i 381Nm.
Za namową Goodhope'a sprawdziliśmy jeszcze auto na seryjnym programie, i wypluło 161KM i 341Nm- prezent od fabryki.
Ale wprawne oko tunera wypatrzyło co trzeba poprawić w starym programie, aby było lepiej, zdrowiej i mocniej, i po modyfikacjach Goodhope'a hamownia pokazała piękny wykresik- 190,8KM i 387Nm. :o
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Seat Leon ARL

Postprzez antoś » 12 grudnia 2009, 16:25

sławek, gratuluję, teraz 190 koni w ARLu po chipie to naprawdę dobry wynik! :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Seat Leon ARL

Postprzez Orełek » 12 grudnia 2009, 22:55

antoś napisał(a):sławek, gratuluję, teraz 190 koni w ARLu po chipie to naprawdę dobry wynik! :)


:hmmm: A jaki jest zły? I czemu "teraz" dobry?
Ze 3 czy 4 lata temu Tora wykrzesał z mojego (byłego już) ARL'a 200hp (na obciążeniu u Masters'a wyszło 198 i 196 - dwa pomiary). Nie mówię, że ten wykres powyżej jest słaby ale nie przesadzajmy - normalny.
Orełek
-------------------------------
F**k your six cyllinders...ups, now I own six cyllinders...
Zobacz Profil
Orełek
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1 stycznia 2005, 23:42
Lokalizacja: Warszawa
Auto: AlteaBMN OctaviaASZ

Re: Seat Leon ARL

Postprzez sławek » 12 grudnia 2009, 23:32

Bo 3-4 lata temu silniki były w lepszej kondycji.
Poza tym, zależało mi na zwiększeniu koni, ale tak aby nie podnosić momentu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Seat Leon ARL

Postprzez antoś » 12 grudnia 2009, 23:50

Orełek, właśnie o to mi chodzi, że te auta są coraz starsze. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Seat Leon ARL

Postprzez marcin_kielce » 13 grudnia 2009, 00:38

antoś napisał(a):Orełek, właśnie o to mi chodzi, że te auta są coraz starsze. :)


dokładnie Antoś ma rację i teraz ARL, który ma średnio 200kkm nie wychodzi zazwyczaj już 190 PS jak mu się robi program...

Pozdroo
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Seat Leon ARL

Postprzez mtz » 13 grudnia 2009, 15:06

marcin_kielce napisał(a):nie wychodzi zazwyczaj już 190 PS jak mu się robi program..
ano niestety, osiagniecie obecnie nawet 190 kuca jest nie lada osiagnieciem. Najlepiej widac to po wynikach grupowych czipowanek w Dynosofcie zarowno w Katwoicach jak i we Wroclawiu. Rodzynkiem byla o'Bora.. a Leony? 184-187 kuca... (mimo ze pieszczone i wlasciciele dbajacy)
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: Seat Leon ARL

Postprzez Orełek » 14 grudnia 2009, 00:13

marcin_kielce napisał(a):
antoś napisał(a):Orełek, właśnie o to mi chodzi, że te auta są coraz starsze. :)


dokładnie Antoś ma rację i teraz ARL, który ma średnio 200kkm nie wychodzi zazwyczaj już 190 PS jak mu się robi program...

Pozdroo


No, może tak jest. Bo w wątku obok ktoś się znowu podnieca 193hp z ARLa... Ale dlaczego niby przy takim przebiegu silniki tracą moc? Wg, mnie powinno być odwrotnie - wszystko dobrze dotarte. Powiedzmy, że turbina ma prawo niedomagać - to wymieniamy i po kłopocie. Ale dla samego silnika diesla 200kkm to nie starość jeszcze.
Orełek
-------------------------------
F**k your six cyllinders...ups, now I own six cyllinders...
Zobacz Profil
Orełek
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1 stycznia 2005, 23:42
Lokalizacja: Warszawa
Auto: AlteaBMN OctaviaASZ

Re: Seat Leon ARL

Postprzez Sammael » 14 grudnia 2009, 00:44

Orełek napisał(a):Ale dla samego silnika diesla 200kkm to nie starość jeszcze.

ale dla głowicy PDeka to już bardzo dużo, żeby wypluć 200KM samym softem.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seat Leon ARL

Postprzez Orełek » 14 grudnia 2009, 01:01

Sammael napisał(a):ale dla głowicy PDeka to już bardzo dużo, żeby wypluć 200KM samym softem.


Kanały się zatykają w głowicy wraz z przebiegiem (że na starym silniku jest gorzej)?
Ja cię nie podpuszczam - ja się na prawdę nie znam tylko próbuje znaleźć logiczne wytłumaczenie :))
Orełek
-------------------------------
F**k your six cyllinders...ups, now I own six cyllinders...
Zobacz Profil
Orełek
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1 stycznia 2005, 23:42
Lokalizacja: Warszawa
Auto: AlteaBMN OctaviaASZ

Re: Seat Leon ARL

Postprzez Sammael » 14 grudnia 2009, 01:06

tam się nic nie zatyka tylko, rzekłbym "wyklepuje się".
Prowadnice, nie prowadnice, cuda wianki, to wszystko już nie jest pierwszej świeżości. Wałek też już nowy nie jest - podtarty. Czy chociażby gniazda pompowtrysków zaczynają się wrabiać. Ostatnio był nowy passat 2005 z 1.9tdi 105KM, 190kkm przebiegu - (wymieniane pompowtryski - stare padły), przy wyjmowaniu, pompki wychodziły razem z kawałkami aluminium głowicy.
Te auta będą jeździć i 200kkm to nie jest jakiś zabójczy przebieg dla nich - zgadzam się. Ale 200kkm na robienie dużej mocy... inna bajka.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seat Leon ARL

Postprzez marcin_kielce » 14 grudnia 2009, 20:11

Sam ma rację. Ktoś kiedyś powiedział, że głowica w PDkacj już po około 60kkm traci swoje "właściwości" i nie ma bata, żeby w aucie z takim przebiegiem zrobić 200 PS softem, nie i już ;)

Pozdroo
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Seat Leon ARL

Postprzez mirass » 15 grudnia 2009, 13:48

w sobotę w Dyno grzebaliśmy ARLa. Ori przebieg 85 tys kilometrów. Jak Gulu przeleciał na rolkach to z wydechu leciały pająki a na pierwszym stage gdzie na takich dawkach leony z grupówki miały po 184KM pękło 193KM. Kilka przelotów po rolkach i auto oczyściło się z syfu. Naprawdę lekki program i zostało 185KM i 390Nm. Potwierdza to że potrafią znaleźć się jeszcze dobre sztuki.
Co do braków mocy/spadków to jak Sam napisał przyczyna leży w głowicach w prowadnicach zaworowych, które szybko zużywają się. Problem utraty mocy nie omija też nowszych konstrukcji jak PPD 170 KM.

pozdr

Mirass
ECUPROJECT WROCŁAW
Zobacz Profil
mirass
ECUProject
 
Posty: 17
Dołączył(a): 25 września 2007, 16:50
Lokalizacja: Wrocław/Oborniki Śl.
Auto: Ibiza 1.820VT

Re: Seat Leon ARL

Postprzez mogawi » 15 grudnia 2009, 16:11

ja rowniez u Was bylem w Dyno nie wiem czy pamietacie w sobote przebieg mojego auta ponad 160TKM i w serii 166 KM - takze mysle ze nie jest najgorzej jezeli chodzi o auta nawet te z rocznika 2002 jak moj jest.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mogawi
Sport
Sport
 
Posty: 203
Dołączył(a): 29 sierpnia 2009, 14:03
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Top Sport

Re: Seat Leon ARL

Postprzez sławek » 15 grudnia 2009, 18:03

mirass napisał(a):w sobotę w Dyno grzebaliśmy ARLa. Ori przebieg 85 tys kilometrów.

Prawie połowa tego co u mnie. :yes:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Seat Leon ARL

Postprzez rafal15 » 2 lutego 2010, 12:59

witam
podałem mojego leona top sporta 1.9 tdi arl modyfikacji w DV-T w ozarowie
wykrzesali z niego 185 km i 415 nm czy to jest w miare mozliwy wynik
Zobacz Profil
rafal15
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 lutego 2010, 12:13
Lokalizacja: szydłowiec
Auto: Seat leon 1.9 arl

Re: Seat Leon ARL

Postprzez antoś » 2 lutego 2010, 13:14

rafal15, a masz jakiś wykres?

jak masz to zrób taki temat jak ten i wtedy będzie można coś powiedzieć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Seat Leon ARL

Postprzez rafal15 » 3 lutego 2010, 07:57

nawiązują do postu Sławka i jego arla 190,8KM i 387Nm, czy taki wynik jest korzystniejszy dla silnika i dynamiki leona na drodze ze ma wiecej hp a mniej nm ??
Zobacz Profil
rafal15
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 lutego 2010, 12:13
Lokalizacja: szydłowiec
Auto: Seat leon 1.9 arl

Re: Seat Leon ARL

Postprzez rob555 » 3 lutego 2010, 11:20

Mniej traci trakcje, mniej cierpi sprzeglo lepiej sie kreci - tak ogolnie mozna przyjac.
Natomiast odczucia z pozycji kierowcy sa odwrotne...najlepiej wypada pod katem wrazenia udezenie NM...co z tego jak w konfrontacji na ulicy auto ktore subiektywnie lepiej jedzie - zostaje w tyle :heej:

Ostatnio bawilem sie swoim nowym nabytkiem z ARL pod maska. Na sofcie na ktorym powinno byc lekko 185KM mialem 175KM. Po zdjeciu dekla widac wgnieciona szklanke i wytarty walek na jednej krzywce. Po zalozeniu dobrego walka i nowych szklanek sprzeglo sie poddalo ;) wiec progres jest.
Z ciekawosci bez korekty zmierze i zobacze ile KM i Nm mi to dalo.

Tak czy siak dorwac ARL ktory 190KM wypluje bez ingerencji mechanicznej i dymu teraz juz jest ciezko i tyle...
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Seat Leon ARL

Postprzez rafal15 » 3 lutego 2010, 12:49

rob555
masz racje co do sprzegła w moim ARLU po zmianie SOFTU zaczeło sie slizgac i musiałem wymienic cały komplet z kołem dwumasowym, a oprucz tego pojawia sie wiencej dymu przy nacisnieciu pedału gazu , wiadomo coś kosztem czegoś,
fak jazda stała sie bardziej przyjemna LEON ARL zyskał duzo na dynamice :jupi:
Zobacz Profil
rafal15
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 lutego 2010, 12:13
Lokalizacja: szydłowiec
Auto: Seat leon 1.9 arl

Re: Seat Leon ARL

Postprzez mtz » 3 lutego 2010, 13:50

rafal15, prosze... spojrz na swoj post i pomysl czy na 100% jest napisany zgodnie z zasadami polskiej ortografii...
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: Seat Leon ARL

Postprzez ares » 3 lutego 2010, 14:57

moj byl hamowany przy jakis 150tys km - 70tys po programie i mial 192km bez ingerencji w mechanike i zadnego dymu na sofcie od Daniela z TTC
Zobacz Profil
ares
 

Re: Seat Leon ARL

Postprzez rob555 » 3 lutego 2010, 17:21

ares napisał(a):moj byl hamowany przy jakis 150tys km - 70tys po programie i mial 192km bez ingerencji w mechanike i zadnego dymu na sofcie od Daniela z TTC


I co to zmienia :)
wiekszosc ARL przy tym przebiegu nie jest w stanie bez hardcorowych nastaw przekroczyc 190KM. Tak po prostu jest...za 3 lata bedzie jeszcze gorzej :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Seat Leon ARL

Postprzez lec » 2 marca 2010, 01:18

to co ? robic głowice , wymieniać szklanki ?
przy ilu ? moj ma obecnie 90kkm i tez wg Aligatora przy tych nastawach moglby miec ciutke wiecej.....
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: Seat Leon ARL

Postprzez marcin_kielce » 2 marca 2010, 10:00

Głowica przede wszystkim, warto zajrzeć też na stan dołu silnika. Wałek rozrządu się wyciera, też warto zwrócić uwagę.

Pozdroo
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Seat Leon ARL

Postprzez dave » 2 marca 2010, 17:48

lec napisał(a):moj ma obecnie 90kkm i tez wg Aligatora przy tych nastawach moglby miec ciutke wiecej.....
jak masz taki przebieg to nie tykalbym glowicy. sprawdzilbym szklanki, walek i to wszystko. nie ten przebieg. moja glowica miala prawie 150 kkm i byla w bdb stanie. teraz bedziemy skladac nowy silnik i nawet nie mysle o tym zeby cokolwiek ruszac w glowicy bo nie ma to po prostu najmniejszego sensu.
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seat Leon ARL

Postprzez sławek » 13 czerwca 2010, 19:23

Odgrzeję kotleta ;)
Po tym jak padło mi turbo (zapieczone kierownice), mechanik zdjął głowicę- wałek praktycznie nie miał już krzywek, szklanki wklęśniete- nie wiem jak to możliwe, ale silnik chodził idealnie- i to z programem na 190 koni, a przebieg (licznikowy) niecałe 160kkm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Seat Leon ARL

Postprzez Tom-Tdi » 13 czerwca 2010, 21:54

sławek napisał(a):Odgrzeję kotleta ;)
Po tym jak padło mi turbo (zapieczone kierownice), mechanik zdjął głowicę- wałek praktycznie nie miał już krzywek, szklanki wklęśniete- nie wiem jak to możliwe, ale silnik chodził idealnie- i to z programem na 190 koni, a przebieg (licznikowy) niecałe 160kkm.


na jakim oleju auto jeździło????
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Seat Leon ARL

Postprzez rob555 » 13 czerwca 2010, 22:00

ARL maja problem z wycierajacymi sie walkami i szklankami....
Olej raczej nie ma znaczenia. Bardziej liczy sie krecenie po obrotach.
Dziwne ze nie zauwazyles roznicy...zazwyczaj jest spadek mocy i klepanie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Seat Leon ARL

Postprzez sławek » 14 czerwca 2010, 06:25

Jeździł na Motulu.
Spadek mocy zrzucałem na niedomagające turbo, natomiast klepanie nie było słychać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Seat Leon ARL

Postprzez leem » 14 czerwca 2010, 09:03

sławek napisał(a):Jeździł na Motulu.
Spadek mocy zrzucałem na niedomagające turbo, natomiast klepanie nie było słychać.


Tak jak pisze rob555, miałem wytarty wałek i szklanki. Silnik w tym momencie chodził jak traktor :olaboga: klepał i klepał
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Seat Leon ARL

Postprzez papaleo » 14 czerwca 2010, 09:17

U mnie przy przebiegu 90tyś silnik czasem na zimnym chwile klepał, teraz mam 100tyś no i wyraznie klepie dłużej, postanowiłam zmienić te szklanki (kupiłem nowe oryginalne).

Zdjąłem pokrywę klawiatury no i szlak mnie trafił jak zobaczyłem wałek http://www.dropshots.com/zoom.html?larg ... 030823.jpg

Może mi ktoś doradzić czy jakiś zamiennik będzie dobry czy tylko oryginał.
Co przy okazji wymienić.

Dzięki...
Był Top Sport ARL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
papaleo
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 13 lipca 2008, 12:30
Lokalizacja: Krapkowice
Auto: leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Seat Leon ARL

Postprzez leem » 14 czerwca 2010, 10:10

papaleo napisał(a):U mnie przy przebiegu 90tyś silnik czasem na zimnym chwile klepał, teraz mam 100tyś no i wyraznie klepie dłużej, postanowiłam zmienić te szklanki (kupiłem nowe oryginalne).

Zdjąłem pokrywę klawiatury no i szlak mnie trafił jak zobaczyłem wałek http://www.dropshots.com/...11/b_030823.jpg

Może mi ktoś doradzić czy jakiś zamiennik będzie dobry czy tylko oryginał.
Co przy okazji wymienić.

Dzięki...

Pięknie ;]
Najlepszy będzie chyba oryginał. Musisz zobaczyć jak wyglądają panewki na wałku bo też mogą być do wymiany.
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Seat Leon ARL

Postprzez papaleo » 14 czerwca 2010, 11:41

Części według cennika ASO - 3626,56zł masakra

038109101R WAŁEK ROZRZĄDU - 2 243.65zł (jak dla mnie odpada)
038109309C POPYCHACZ - 114.47 x8 = 915,76zł
038103673B GLB PANEWKI - 32.22 x10 = 322,20zł
038103085C USZCZELNIACZ WAŁU -75.93
038103483D USZCZELKA - 69.02

jest jeszcze coś czego nie wymieniłem !!

Zamiennik wałka którego możecie polecić.

- RUVILLE 215404
- FEBI 29852
- AUTLOG NW5008
- AE CAM672
- AMC 666861
- inna propozycja.
Był Top Sport ARL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
papaleo
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 13 lipca 2008, 12:30
Lokalizacja: Krapkowice
Auto: leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Seat Leon ARL

Postprzez leem » 14 czerwca 2010, 13:16

papaleo, a nie lepiej kupić coś takiego z 12 miesięczną gwarancją ??
http://www.allegro.pl/item1043036435_wa ... trysk.html
papaleo napisał(a):038109101R WAŁEK ROZRZĄDU - 2 243.65zł (jak dla mnie odpada)

w tej cenie masz 3 sztuki z wymianą

Pamiętaj żeby później ustawić odpowiedni kąt wałka na VAGu
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Seat Leon ARL

Postprzez agin » 14 czerwca 2010, 14:03

leem napisał(a):papaleo, a nie lepiej kupić coś takiego z 12 miesięczną gwarancją ??
http://www.allegro.pl/item1043036435_wa ... trysk.html
papaleo napisał(a):038109101R WAŁEK ROZRZĄDU - 2 243.65zł (jak dla mnie odpada)

w tej cenie masz 3 sztuki z wymianą

Pamiętaj żeby później ustawić odpowiedni kąt wałka na VAGu


sądzę, iż dużo lepszym rozwiązaniem już jest zakupienie wałka z ruville lub autolog, w dużo mniejszych pieniądzach niż nawet ten z alledrogo "Camshaft"...

nie robiąc sobie prywaty albo ją robiąc... zapytania o oferte <> "mój podpis" ;D
Eibach, KYB, ATE, Sachs, Lemforder, TRW, Millers, Motul, Knecht i inne ;)
zawieszenia, ukł.kierownicze, ukł.napędowe/hamulcowe, rozrządy, sprzęgła, filtry i inne
- sprawdź ; )

po co hamować ? jak można pomrugać długimi światłami ?
Obrazek
Zobacz Profil
agin
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 810
Dołączył(a): 2 sierpnia 2009, 11:15
Lokalizacja: DOL
Auto: leo
Silnik: ARL 1.9

Re: Seat Leon ARL

Postprzez quli » 14 czerwca 2010, 16:37

panowie wszystkim tak lecą te wałki??? bo już którys post czytam i widze że ARL z przebiegiem w okolicach 100kkm ma wałek wytary jak by jeździł po papierze ściernym... widziałem pare ARL-ów z przebiegami pod 200 niektóre nawet wiecej i wałki mają niemalże idealne, nierzadko szklanki też są idealne, zauważełem też że większość tych ARL-ów z wytartymi wałkami to auta z lat 2003,2004 a auta które ja widzalem były z lat 2001,2002, może to jest tak że do tych młodszych ARL-ów wałki robiono gdzieś indziej???
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
quli
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 139
Dołączył(a): 31 marca 2009, 13:13
Lokalizacja: N.S.
Auto: kilku drzwiowe

Re: Seat Leon ARL

Postprzez rossi » 14 czerwca 2010, 16:48

quli napisał(a):panowie wszystkim tak lecą te wałki??? bo już którys post czytam i widze że ARL z przebiegiem w okolicach 100kkm ma wałek wytary jak by jeździł po papierze ściernym... widziałem pare ARL-ów z przebiegami pod 200 niektóre nawet wiecej i wałki mają niemalże idealne, nierzadko szklanki też są idealne, zauważełem też że większość tych ARL-ów z wytartymi wałkami to auta z lat 2003,2004 a auta które ja widzalem były z lat 2001,2002, może to jest tak że do tych młodszych ARL-ów wałki robiono gdzieś indziej???


tez jestem po wymianie szklanek i wałka w ARL-u przy przebiegu 118kkm....padaja te wałki jak muchy :whoeva:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rossi
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 2 czerwca 2004, 16:50
Lokalizacja: warszawa
Auto: LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Seat Leon ARL

Postprzez quli » 14 czerwca 2010, 16:53

to jakim cudem auto mające 230kkm konkretnie golf IV z 2001 roku ma wałek i szkłanki idealne, auto na pewno nie miało wymienianego wałka ani szklanek, czapka wogóle nie była zdejmowana... auto jest w dodatku od przebiegu 90kkm po sofcie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
quli
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 139
Dołączył(a): 31 marca 2009, 13:13
Lokalizacja: N.S.
Auto: kilku drzwiowe

Re: Seat Leon ARL

Postprzez rossi » 14 czerwca 2010, 18:11

quli napisał(a):to jakim cudem auto mające 230kkm konkretnie golf IV z 2001 roku ma wałek i szkłanki idealne, auto na pewno nie miało wymienianego wałka ani szklanek, czapka wogóle nie była zdejmowana... auto jest w dodatku od przebiegu 90kkm po sofcie...


to pytanie raczej do tunerów...oni maja większą stycznosc w takimi przypadkami...moze mają swoje teorie w tym przypadku.
może faktycznie od jakiegos roku VAG robił wałki gdzie indziej z innych materiałów :o
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rossi
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 2 czerwca 2004, 16:50
Lokalizacja: warszawa
Auto: LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Seat Leon ARL

Postprzez quli » 14 czerwca 2010, 19:29

wiesz no to sa takie moje luźne spostrzeżenia, ja wiem ze dużo zalezy od stylu jazdy, od oleju i od dbałości o jego terminową wymianę, ale wydaje mi sie że może coś w tym jest...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
quli
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 139
Dołączył(a): 31 marca 2009, 13:13
Lokalizacja: N.S.
Auto: kilku drzwiowe

Re: Seat Leon ARL

Postprzez papaleo » 14 czerwca 2010, 19:36

Co do wymiany to wymieniam co 9 tyś tylko motul 505.01 i nie kręcę nałogowo powyżej 3tyś obrotów. Ale poprzedni własciciel chyba wiedział poco kupuje ARL-a.
Był Top Sport ARL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
papaleo
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 13 lipca 2008, 12:30
Lokalizacja: Krapkowice
Auto: leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Seat Leon ARL

Postprzez quli » 14 czerwca 2010, 20:36

wiesz co szczerze to ten golf po programie ma baaardzo często wykorzystywany swój potencjał i nic sie nie dzieje, poza tym no qrde po to sie ma moc żeby ją wykorzystać...
no tak czy inaczej moje spostrzezenia nie zmianią faktu ze qrde masz teraz sporawy wydatek...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
quli
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 139
Dołączył(a): 31 marca 2009, 13:13
Lokalizacja: N.S.
Auto: kilku drzwiowe

Re: Seat Leon ARL

Postprzez bvw08 » 15 czerwca 2010, 15:37

kiedyś gdzieś czytałem że pompowtryski obciążają wałek 10 krotnie bardziej od zaworów. Jedyną opcją jest chyba zmiana całej głowicy z czegoś znacznie nowszego, ja na przyszły rok planuję wymienić będę miał używkę w doskonałej stanie z 2007-08 roku chyba z ibizy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: Seat Leon ARL

Postprzez wikara » 3 kwietnia 2012, 23:05

A troszke kotleta podgrzeje i sie zapytam,co jeszcze warto wymienić przy okazji wymiany szklanek?>rozrząd wymieniony 500km temu!Bo po rozgrzaniu auta do90C w okolicach na 2 i 3 biegu do max 60km/h przy dodawaniu lekko gazu cos rytmicznie stały dzwięk cyka klepie ,czytałem ze szklanki,uszkodzony wtrysk ale dawki mam na vagu wszystkie około -0,7mg.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wikara
Sport
Sport
 
Posty: 328
Dołączył(a): 30 lipca 2010, 20:29
Lokalizacja: Janikowo
Auto: Leon
Silnik: BKD 2.0

Re: Seat Leon ARL

Postprzez chlorek » 4 kwietnia 2012, 07:51

jak cyka może to być wałek rozrządu a wtedy się wymienia szklanki.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seat Leon ARL

Postprzez wikara » 4 kwietnia 2012, 10:52

tylko właśnie przed wymianką rozrządu było to samo?:(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wikara
Sport
Sport
 
Posty: 328
Dołączył(a): 30 lipca 2010, 20:29
Lokalizacja: Janikowo
Auto: Leon
Silnik: BKD 2.0

Re: Seat Leon ARL

Postprzez chlorek » 4 kwietnia 2012, 11:00

rozrząd a wałek rozrządu to są dwa różne działy. Trzeba zrobić logi dokładnie, zdjąć pokrywę i obejrzeć wałek.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seat Leon ARL

Postprzez wikara » 5 kwietnia 2012, 20:44

Logi zrobione w innym poscie ale nikt mi nie umiał na nie odpowiedzieć:(
viewtopic.php?f=37&t=31207
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wikara
Sport
Sport
 
Posty: 328
Dołączył(a): 30 lipca 2010, 20:29
Lokalizacja: Janikowo
Auto: Leon
Silnik: BKD 2.0

Re: Seat Leon ARL

Postprzez Axee » 10 kwietnia 2012, 03:33

wikara, dodaj jeszcze ze masz ASV i wpisales sie nie w ten temat co potrzeba.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0


Powrót do Wykresy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości