Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Wykresy z hamowni naszych Leonów

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez dygus » 30 marca 2013, 02:25

Witam,
Pogrzebałem na forum i 156 koni i 330 niutonów to trochę poniżej normy jak na normę w ARL-u. Każdy miał zazwyczaj ponad 160 koni a widziałem wykresy kolegów którzy w serii ponad 180 mieli. Początkowo mi to wystarczało ale trochę sie denerwuję jak paczę na te wasze ładne kreski i że zdrowy ASZ mnie objeżdża. Mój wykres:

http://speedy.sh/Y6eeG/wykres0001.pdf

Wiem ze parametry seryjne są ale to chyba najgorszy wynik na forum :/ Pytanie czy to wina zużycia czy jakiejś usterki?
Dodam że wynik pewnie sie jeszcze pogorszył ponieważ została wykręcona sztanga turbiny ze względu na to przeładowanie.
Jedna pompka nie domaga ale widziałem gorsze przypadki i tak potrafił wypluć ponad 160 koni

http://vaglog.rtnet.pl/dawid.dygus_103301.html

Logi po ustawieniu sztangi:
3b
http://vaglog.rtnet.pl/dawid.dygus_110007.html
4b
http://vaglog.rtnet.pl/dawid.dygus_110008.html
5b
http://vaglog.rtnet.pl/dawid.dygus_110009.html

Przebieg 180 tyś. km. Co myślicie? Turbina niedomaga ? Czy myśleć o nowych pompkach ? Wogóle dlaczego to Ciśnienie doładowania tak skacze? Może N75? Chciałem zrobić program ale słaba moc wyjściowa.
Zobacz Profil
dygus
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 31 sierpnia 2012, 16:23
Lokalizacja: BOCHNIA
Auto: Seat Leon 1.9tdi ARL

Reklama

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez kingsoft » 30 marca 2013, 07:19

Kolego Dygus nie powinno się ruszać sztangi na turbinie, ale w Twoim przypadku chyba powrócono do seryjnego jej ustawienia. Przeładowania w ARL-u często oznaczają przyszły koniec turbo. Po twoich logach praca turbo wygląda prawidłowo, z delikatną odchyłką.
A skoro ASZ Cię objeżdża to nawet tych 150km nie masz chyba, że inne czynniki spowodowały że drugi samochód był szybszy. Sprawdziłbym kompresje, jeśli silnik oleju nie bierze to pompka lub pompki do wymiany wtedy odświeżysz moc silnika. Sprawdziłbym jeszcze kata.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kingsoft
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 17 listopada 2011, 07:44
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: MR 2
Silnik: CJXA 2.0

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez lukaszlsw » 30 marca 2013, 11:40

jeśli te 156Km wyszło ci na profi hamowni to nie masz czym się przejmować. Nowego auta nie masz, znam przypadki gdzie nawet 150 nie wychodziło.Wynik powiedziałbym normalny przy blsiko 200tys na blacie. 5Km w tą czy tamtą to straszna mi różnica. ASZ może być po programie...albo w budzie np. ibizy. Pomimo że mam u siebie ponad 190Km to dłubnięte ibizy asvki lecą ze mną równo i jakoś nie płacze. W tych logach to ja widzę bardzo słabo budzącą się do życia turbinę (jak na gt17)

-- 30 mar 2013, o 12:40 --

tak apropo pokaż mi wykres z maha 180KM serii...
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez dygus » 31 marca 2013, 13:33

kingsoft napisał(a):nie powinno się ruszać sztangi na turbinie, ale w Twoim przypadku chyba powrócono do seryjnego jej ustawienia.

Właśnie się zastanawiam czy powrócono do serii czy już turbina miała przeładowania
kingsoft napisał(a):A skoro ASZ Cię objeżdża to nawet tych 150km nie masz

To jest tylko moje rozumowanie bo zdrowe ASZ miała coś pod 150 koni
kingsoft napisał(a):Sprawdziłbym kompresje, jeśli silnik oleju nie bierze to pompka lub pompki do wymiany wtedy odświeżysz moc silnika

Zużycie oleju jest tylko wtedy gdy jeżdżę na wysokich obrotach autostradą. Sprawdzę kompresję. Jaka powinna być w ARL-u? Zamierzam wymienić tą pompkę na 4 cylindrze bo jej korekcje sa już nie ciekawe a reszta spoko jak narazie. Pytanie skąd wziąć zdrowego AL-a. Co sadzicie o tej aukcji:
http://allegro.pl/pompowtryskiwacze-038 ... 54133.html
Niby pisze ze pełna regeneracja: rozpylacz - końcówka wtrysku, zawór elektromagnetyczny, sekcja tłocząca.

lukaszlsw napisał(a):W tych logach to ja widzę bardzo słabo budzącą się do życia turbinę (jak na gt17)

Właśnie twoje zdanie coraz bardziej mnie przekonuje ze moje turbo było na serynie ustawionej sztandze.
Popatrz jak było przed ustawieniem sztangi:
http://vaglog.rtnet.pl/dawid.dygus_103330.html
1 log jest na jałowym 2 na 3-biegu a 3 na 4 biegu.
lukaszlsw Co ty o tym sądzisz?
Zobacz Profil
dygus
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 31 sierpnia 2012, 16:23
Lokalizacja: BOCHNIA
Auto: Seat Leon 1.9tdi ARL

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez lukaszlsw » 31 marca 2013, 16:50

turbina przed twoją ingerencją ładnie wstawała, teraz pewnie jeździ się dużo gorzej. Nie nazwałbym tego przeładowującym turbiną, po prostu łapie ci sekundowego overboosta a górą trzyma już ok. Ja tak miałem i było to spowodowane dużym przebiegiem turbiny Ani czyszczenie vnt/wymiana zaworka nie pomogła. notlaufa też Ci nie złapie. Powróciłbym do seryjnego ustawienia sztangi i jeździł nie szukając dziury w całym.
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez kingsoft » 31 marca 2013, 17:39

lukaszlsw napisał(a):turbina przed twoją ingerencją ładnie wstawała, teraz pewnie jeździ się dużo gorzej. Nie nazwałbym tego przeładowującym turbiną, po prostu łapie ci sekundowego overboosta a górą trzyma już ok. Ja tak miałem i było to spowodowane dużym przebiegiem turbiny Ani czyszczenie vnt/wymiana zaworka nie pomogła. notlaufa też Ci nie złapie. Powróciłbym do seryjnego ustawienia sztangi i jeździł nie szukając dziury w całym.

0,5bara tego nie nazywasz przeładowaniem? następnie falowania doładowania...
Turbo ma się słuchać jak komputer na to wskazuje, i to jest poprawna praca turbosprężarki i całego systemu sterującego.
Kolega Dygus najlepiej jak się wybierze do kogoś kto ogarnia temat, a wcześniej zastanowi się czy chce mieć większą moc i jaką konkretnie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kingsoft
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 17 listopada 2011, 07:44
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: MR 2
Silnik: CJXA 2.0

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez dygus » 1 kwietnia 2013, 17:00

Tak teraz zbiera sie gorzej. Teraz turbina nie ma przeładowania ale nie chodzi tak jak ma chodzić? Nie chce mieć oszałamiającej mocy. Chce doprowadzić auto do porządku potem ewentualnie jakiś program. Czyli co proponujecie? Znacie jakiegoś speca w okolice małopolski?

-- 1 kwietnia 2013, 18:00 --

Co wy na to jak bym tu odesłał moją turbinę: http://www.turbo-tec.eu/
Zobacz Profil
dygus
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 31 sierpnia 2012, 16:23
Lokalizacja: BOCHNIA
Auto: Seat Leon 1.9tdi ARL

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez Kołek » 1 kwietnia 2013, 17:40

TTC kraków...
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez IroN_87 » 1 kwietnia 2013, 18:00

dygus, Podobno turbo-tec już nie robi turbin z ARL-a
W Krakowie masz też Compsport
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez kobzyr » 1 kwietnia 2013, 18:12

Dygus turbo trochę późno wstaje ale nie nadaje się jeszcze do regeneracji. Axee trochę za ostro rozkręcił sztanga byś nie miał przeładowań.
IroN_87 napisał(a):W Krakowie masz też Compsport
raczej mechaniki nie robią. Jak auto nie nadaje się do programu, wysyłają robotę do Michała. Dygus kontakt do niego wysłałem Ci jakiś czas temu na priv.
Pozdro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez dygus » 1 kwietnia 2013, 19:13

IroN_87 napisał(a):turbo-tec już nie robi turbin z ARL-a

a to dlaczego? tylko pytanie czy moje turbo jest juz do roboty. Spróbuje sie do nich odezwać. Pokaże im logi przed przestawieniem i po oraz to falowanie ciśnienia. Zobaczymy co odpiszą.
kobzyr napisał(a):trochę za ostro rozkręcił sztanga byś nie miał przeładowań

spróbuję wkręcić ją z powrotem. Rozleci sie to sie rozleci. Przynajmniej będzie powód żeby szukać nowej. Żeby założyć GTB2260VK wystarczy przerobić kolektor i wydech oraz softa zmienić? jak by auto miało tak ok 190 koni to nie wysilała by sie aż tak jak GT1749VB. Podobno cenowo to wychodzi tak samo jeśli chodzi o turbiny. To myślę ze jak kupować to większą.
Zobacz Profil
dygus
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 31 sierpnia 2012, 16:23
Lokalizacja: BOCHNIA
Auto: Seat Leon 1.9tdi ARL

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez Axee » 3 kwietnia 2013, 16:27

kobzyr napisał(a):Axee trochę za ostro rozkręcił sztanga byś nie miał przeładowań.
Poniewaz poczatkowo turbo dosc znacznie przeladowywalo i byla obawa wlasciciela o bezpieczenstwo pracy turbiny i ewentualnych skutkow rozwalenia sie wirnika po stronie zimnej, sztanga zostala doraznie ustawiona na bezpieczne cisnienie, niestety kosztem mocy. Turbo nie bylo wyciagane i nie bylo czyszczone VNT z braku czasu/zlecenia takiej czynnosci. Auto trzyma serie, niemniej jednak jest relatywnie slabsze, niz przy przeladowujacej turbinie, gdzie wieksza moc zazwyczaj jest odczuwana, choc nie zawsze bezpieczna.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez kobzyr » 3 kwietnia 2013, 16:32

Axee Relax, wiadomo o co chodzi...nie potrzebnie użyłem słów
kobzyr napisał(a):za ostro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez dygus » 3 kwietnia 2013, 18:11

Pytanie komu oddać tą turbinę. Z turbo-tec nic nie odpisują
Zobacz Profil
dygus
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 31 sierpnia 2012, 16:23
Lokalizacja: BOCHNIA
Auto: Seat Leon 1.9tdi ARL

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez GruchaARL » 3 kwietnia 2013, 21:33

dygus napisał(a):Witam,
Pogrzebałem na forum i 156 koni i 330 niutonów to trochę poniżej normy jak na normę w ARL-u. Każdy miał zazwyczaj ponad 160 koni a widziałem wykresy kolegów którzy w serii ponad 180 mieli. Początkowo mi to wystarczało ale trochę sie denerwuję jak paczę na te wasze ładne kreski i że zdrowy ASZ mnie objeżdża. Mój wykres:


Witam, seria raczej normalna jak na przebieg auta. Przedstawiony przez Ciebie problem jak dla mnie jest oczywisty, można powiedzieć że wspólnie z Łukaszem zjedliśmy sobie zęby na temacie źle wstających turbosprężarek ARL zarówno oryginalnych i tych po regeneracji. Jeżeli jest usterka w samochodzie, podkreślę "mechaniczna" mająca wpływ na wynik, to będzie to turbo lub pompki. Mniej znaczącą przyczyną będzie nie dużo przestawiony wałek rozrządu w stronę dodatnią. Sam wałek i popychacze zaworowe mają tez wpływ na wynik.

W tych wszystkich przypadkach które testowaliśmy przyczyną słabych serii i mocy po programie w okolicach tylko 175KM zawsze były mało już wydajne pompowtryskiwacze AL, nazywane już jako śmietniki :).

Przyczyna jest do ogarnięcia dosłownie w godzinkę czasu. Kolejna sprawa to jeżeli chodzi o sprawdzenie wydajności pompek i ich poprawnej kalibracji Łukasz ma zajebistą wiedzę na ten temat. Jedź do Sącza.

Przeczytałem iż turbotec nie regeneruje turbosprężarek od ARL. Nie wiem dlaczego ale do ARL i ASZ stosuje się zestaw naprawczy i nic więcej. Kruczek tkwi tylko i wyłącznie w poprawnym złożeniu geometrii. Sprzedałem bardzo dużo ARL, 8 sztuk wysłałem do osób z Leonclubu i nie ma absolutnie żadnych problemów z doładowaniem. Turbo wstaje normalnie jak oryginał. To jako dodatek do tematu.

Pozdrawiam, i tak jak Łukasz napisał, nie wolno regulować sztangi n turbinie tym bardziej seryjnej. Geometria może pracować prawidłowo, gruszka może być nowa, wirniki nie uszkodzone,a mimo tego będzie przeładowywać. Korę wystarczy zamontować na maszynie i gwarantuje Wam wszystkim ze żadna turbosprężarka nie przejdzie testów, ani wyważenia. A to jest bardzo ważne dla jej poprawnej pracy

-- 3 kwi 2013, o 22:33 --

Axee napisał(a):sztanga zostala doraznie ustawiona na bezpieczne cisnienie, niestety kosztem mocy. Turbo nie bylo wyciagane i nie bylo czyszczone VNT z braku czasu/zlecenia takiej czynnosci. Auto trzyma serie, niemniej jednak jest relatywnie slabsze, niz przy przeladowujacej turbinie, gdzie wieksza moc zazwyczaj jest odczuwana, choc nie zawsze bezpieczna.


Mocy w dieslu nie robi się z regulacji sztangi jak i z doładowania. Parametry na logach zarówno doładowanie jak i dawka paliwa są prawidłowe i auto prawidłowo moc produkuje. słabiej jest nie ze względu na długość sztangi. Długość sztangi może mieć znaczenie na wstawanie turbo ale nie na moc maksymalną. Tak to każdy by se sztangę regulował żeby uzyskać więcej koni :). To po co jeździć i płacić za softy. Brać klucz 10 i śrubokręt płaski, wynająć hamownię na 2godziny i jazda :).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez rumianko » 3 kwietnia 2013, 22:32

heh w sumie to dopiero po programie można stwierdzić czy jest źle czy jest silnik słaby, bo nie mów mi grucha ze nie było u ciebie arl`a który generował 150-155KM na serii a po programie ładnie na 195km i 390nm wychodził, lekko ponad 10 takich wykresów znajde,

ja zaczynam szukać przed programem co jest nie tak dopiero jeśli choć 1KM brakuje do serii, a każdy zna historie sitek na pompkach i cofających się napinaczy które maja kolosalny wpływ na moc auta.
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez GruchaARL » 4 kwietnia 2013, 07:13

rumianko, auta są różne :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez dygus » 4 kwietnia 2013, 07:28

GruchaARL napisał(a):Mocy w dieslu nie robi się z regulacji sztangi jak i z doładowania. Parametry na logach zarówno doładowanie jak i dawka paliwa są prawidłowe i auto prawidłowo moc produkuje. słabiej jest nie ze względu na długość sztangi. Długość sztangi może mieć znaczenie na wstawanie turbo ale nie na moc maksymalną. Tak to każdy by se sztangę regulował żeby uzyskać więcej koni . To po co jeździć i płacić za softy. Brać klucz 10 i śrubokręt płaski, wynająć hamownię na 2godziny i jazda .


Jadąc na regulacje sztangi o nic takiego mi nie chodziło. Kupiłem auto i nie wiedziałem co poprzedni właściciel kombinował. Miałem nadzieje ze on coś grzebał przy sztandze żeby auto sie lepiej zbierało. Niestety wygląda na to że sztanga była seryjnie ustawiona. Chciałem żeby nic sie nie stało z turbiną.

Auto miało 156 koni przed regulacją teraz na bank tyle nie ma.

GruchaARL napisał(a):można powiedzieć że wspólnie z Łukaszem zjedliśmy sobie zęby na temacie źle wstających turbosprężarek ARL zarówno oryginalnych i tych po regeneracji


W moim przypadku bez regeneracji sie nie obędzie ?
Dzięki za solidną odp.

rumianko napisał(a):ja zaczynam szukać przed programem co jest nie tak


Ja też chce doprowadzić do porządku auto a dopiero program.
Zobacz Profil
dygus
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 31 sierpnia 2012, 16:23
Lokalizacja: BOCHNIA
Auto: Seat Leon 1.9tdi ARL

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez leon69yh » 7 kwietnia 2013, 23:47

GruchaARL napisał(a):
dygus napisał(a):Witam,

Przyczyna jest do ogarnięcia dosłownie w godzinkę czasu. Kolejna sprawa to jeżeli chodzi o sprawdzenie wydajności pompek i ich poprawnej kalibracji Łukasz ma zajebistą wiedzę na ten temat. Jedź do Sącza.



Ja też mam przeładowanie czasami nawet do 1,9 bara i Łukasz sobie nie mógł z tym poradzić i dalej jeżdżę z takimi przeładowaniami i nikt na razie nie wie co dolega mojemu leonowi a LOGów nie ma mi kto zrobić..
Zobacz Profil
leon69yh
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 9 stycznia 2012, 11:34
Auto: leon

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez kingsoft » 8 kwietnia 2013, 07:13

Nie wszystkie przeładowania w sofcie można zbić. Turbosprężarki z dużymi przeładowaniami nadają się do regeneracji lub wymiany. I jak dobrze pamiętam żółtego Leona 4motion to oddałem auto na serii właśnie z tego powodu, nie podejmując się modyfikacji. Zapraszam na naprawę turbosprężarki wtedy wszystko będzie dobrze działało :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kingsoft
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 17 listopada 2011, 07:44
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: MR 2
Silnik: CJXA 2.0

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez kobzyr » 8 kwietnia 2013, 08:12

leon69yh wrzuć logi tutaj chętnie zobaczę czy faktycznie turbo nadaje się do
kingsoft napisał(a):regeneracji lub wymiany
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Słaba seria ARL. Zużycie czy usterka?

Postprzez leon69yh » 8 kwietnia 2013, 09:06

kobzyr napisał(a):leon69yh wrzuć logi tutaj chętnie zobaczę czy faktycznie turbo nadaje się do
kingsoft napisał(a):regeneracji lub wymiany

to umówmy się ze podjade do krk i zrobisz mi LOGI
Zobacz Profil
leon69yh
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 9 stycznia 2012, 11:34
Auto: leon


Powrót do Wykresy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości