Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.9TDI ARL seria bez kata

Wykresy z hamowni naszych Leonów

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: 1.9TDI ARL seria bez kata

Postprzez rob555 » 7 sierpnia 2014, 18:58

Kubazs w wawie masz Adama 503399909
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Reklama

Re: 1.9TDI ARL seria bez kata

Postprzez Krasza » 11 sierpnia 2014, 22:52

Ok kupilem samochód już z ustawionym minusie na synchro. Po rozmowach z Enka wziąłem klucze w rece i dawaj zobaczymy jak samochód będzie jeździł na 0.0.

A więc od poczatku. Rozrzad mialem ustawiony na -2.8. Moze dlatego tak dużo palil. No więc po kilku poprawkach mam 0.0. Co na plus... Spalanie spadło do 0.6 z 0.8 na rozgrzanym piecu. Poza tym dzisiaj jezdzilem po mieście... co mnie zdziwiło. Na vudziku mialem okolice 7 litrow gdzie zazwyczaj 9, 9.5... Silnik wyraźnie cichszy i mniej drży.

To chyba tyle z plusów. Co do minusów. Różnica jest ogromna. Jakbym przesiadl się do ASZ 131ps. Samochod kiepsko się zbiera a i góra tez jest do dupy. Tak jak zawsze wciskalo w fotel mocno na 3 tak teraz juz tego nie czuć. Trakcja dziś rzadko się włączala... A caly dzien byl mokry.

Bardzo mnie ciekawi ile mój ARL wypluł by na hamowni z poprzednim ustawieniem... Pozdrawiam
Zobacz Profil
Krasza
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2014, 13:56
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9TDI ARL seria bez kata

Postprzez piotrassenior » 12 sierpnia 2014, 08:43

Czyli wracasz do swojego poprzedniego ustawienia? :>
auto po programie bądź cokolwiek?
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: 1.9TDI ARL seria bez kata

Postprzez Krasza » 12 sierpnia 2014, 08:49

Auto seria bez kata. Po jeżdżę jeszcze może pare dni, zobacze czy te spalnie ti jednorazowy wybryk czy teraz tak będzie palil. Polecam samemu się pobawić w regulację i potestowac.
Zobacz Profil
Krasza
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2014, 13:56
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9TDI ARL seria bez kata

Postprzez biauy » 12 sierpnia 2014, 08:57

Zastanawia mnie jedna rzecz. Katalogowo seryjny arl powinien miec przy 1900rmp 320nm tak ?, enka ma serie i ma okolo 360nm a ja 320 z tym ze u mnie max moment to 380nm a u niego ponad 360. Do czego zamierzam. Dlaczego u niego jest takie uderzenie nm z domu a potem juz nie rosnie, a u mnie odwrotnie biorąc pod uwagę ze oboje mamy seryjne programy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
biauy
Signo
Signo
 
Posty: 184
Dołączył(a): 25 czerwca 2013, 16:02
Auto: Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: 1.9TDI ARL seria bez kata

Postprzez piotrassenior » 12 sierpnia 2014, 09:15

Krasza napisał(a):Polecam samemu się pobawić w regulację i potestować.

Moje testy...przy ustawieniu na +2 auto słabe, na jałowym 0,6l, przy 0,0 auto na jałowym 0,7/0,8l jeździło dobrze oraz spalanie też było spoko, przy -2,8 na jałowym 1,0l, góra jakby mocniejsza, na trasie spalanie większe o conajmniej 0,5l przy spokojnej jeździe, obecnie na -1,1/-1,7 na jałowym 0,9l i testuje jak sie zachowuje motorownia...

biauy napisał(a):Dlaczego u niego jest takie uderzenie nm z domu a potem juz nie rosnie, a u mnie odwrotnie biorąc pod uwagę ze oboje mamy seryjne programy.


Na moje przy tym odgrywa role turbo...czy regenerowane itd itd
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: 1.9TDI ARL seria bez kata

Postprzez biauy » 12 sierpnia 2014, 09:40

A jak powinno być ? Mój wykres można zobaczyć kilka tematów niżej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
biauy
Signo
Signo
 
Posty: 184
Dołączył(a): 25 czerwca 2013, 16:02
Auto: Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: 1.9TDI ARL seria bez kata

Postprzez piotrassenior » 12 sierpnia 2014, 10:07

biauy napisał(a):A jak powinno być ? Mój wykres można zobaczyć kilka tematów niżej.

U Ciebie w temacie już sie chłopaki wypowiedziały :-)
Co do tego jak "powinien mieć ARL idealnie w serii" to nie wiem... Może jacyś eksperci wiedzą. Na moje auta mają już swoje nalatane, mają swoje lata, miały różnych właścicieli i swoje historie także kazdy egzemplarz pojedzie inaczej i nie ma bata... 8)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: 1.9TDI ARL seria bez kata

Postprzez Krasza » 14 sierpnia 2014, 14:55

Po 3 dniach wróciłem na -2.2... Seacik znowu ciągnie jak kiedyś :)
Zobacz Profil
Krasza
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2014, 13:56
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9TDI ARL seria bez kata

Postprzez enka » 20 września 2014, 22:53

czas na małe podsumowanie ..
troche czasu minęło, a więc moje spostrzeżenia na temat zmiany z 0 na minus (zatrzymałem się na -2.2)

z plusów:
- moment przesuwa się wyżej, o jakieś 400~rpm (w moim przypadku) w górę przez co na trasie jest większy zapas mocy przy wyższych obrotach
- niższe spalanie na trasie bo można się pogonić bez zbytniego męczenia pedału gazu
- ogólnie nie trzeba tak deptać i trzymać katalogowego 110~ żeby wykręcić dobry wynik

z minusów:
- moment przesuwa się wyżej, więc chcąc pojeździć w mieście albo czasem pokillować brakuje tego momentu w niższych partiach
- jako że brakuje tego momentu w dolnych partiach, trzeba trochę przeciągać na obrotach żeby go jeszcze bardziej nie zamulić przy zmianie na wyższy bieg
- spalanie automatycznie większe bo trzeba więcej deptać - w przypadku miasta ciężko mi zejść poniżej 9.3~l gdzie do tej pory wykręcałem jakieś 8~
- spalanie na jałowym w moim przypadku wzrosło z 0.8/0.9 na 1.0/1.1

tak więc jeśli o mnie chodzi, to wrócę do 0 gdy tylko będę miał taką możliwość. jak będę chciał więcej mocy albo innych alpejskich kombinacji - po prostu zdecyduję się kiedyś na chipa, a póki co te 163km i 372nm mi w zupełności wystarczają..

EDIT. w przypadku ustawienia + ~2 do + ~5 (nie pamiętam dokładnie) na komputerze widniało magiczne i tak 'upragnione' przeze mnie 0.6l/100, niestety nie zdążyłem się przejechać na takim setupie bo szukałem tego dogodnego minusa..
Obrazek było Signo+ ASV/Top Sport ARL/2x A4 B6 AVANT TDI/jest FR ARL+++ Obrazek i Passat CC 2.0 TDI
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
enka
Sport
Sport
 
Posty: 510
Dołączył(a): 1 marca 2011, 14:10
Lokalizacja: Śląsk
Region: śląskie
Auto: eFeRowe
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9TDI ARL seria bez kata

Postprzez Kubazs » 19 października 2014, 06:34

Może i ja się podzielę,przed zmianą miałem -1.1 ale skakało aż do -2.2. Wtedy samochód elegancko odpalał na dotyk,równiutkie obroty od razu i moc odczuwalnie większą. Po zamianie na 0 do -0.6 samochód słabiej odpala,obroty najpierw delikatnie powyżej 1tys opadają poniżej 700 i dopiero na swoje miejsce się ustawiają i chodzi już ok.Przy jeździe odczuwalne zamulenie,wolniej wkręca się na obroty. Chyba spróbuje ustawić sobie na -1.1 do -1.5,a może -1.5 do -1.7, żeby nie było aż takich dużych rozbieżności .Nie wiem czy ta zmiana ma wpływ na prędkość maksymalną,ale na poprzednim ustawieniu lepiej jechał przy maksymalnych prędkościach niż teraz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kubazs
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, 22:43
Lokalizacja: wawa
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9TDI ARL seria bez kata

Postprzez enka » 30 listopada 2014, 13:38

ja mogę od siebie zrobić kolejne małe podsumowanie.
jazda na -2 jest całkiem fajna i zdaje się wynamiczna, w górnych partiach również przyjemnie i bez jakichś braków mocy, aczkolwiek po zmianie biegu na wyższy, przy 1.5 obrotów buda jest nieco przeciążona a raczej silnik i trochę podrży.
w sumie nosiłem się od jakiegoś czasu z zamiarem wrócenia do 0 i jakby zostałem przymuszony, ponieważ miałem problemy z odpalaniem na zimnym silniku. auto zakręciło od strzała ale od razu gasło; ponadto jak odpalił zapuścił większego bąka i ciut nierówno pracował.

wróciłem do 0, po rozgrzaniu skoczy czasem na -0.6; odczucia są takie że turbo łapie trochę niżej (po staremu) ale mimo wszystko odczuwa się jakiś brak tej werwy i kopnięcia, choć nie jest to jakaś super przepaść. odpala teraz bez problemu na mrozach od strzała za pierwszym razem, bączuś już jest dużo mniejszy, z umiarem jak na diesla w takie warunki i pracuje od razu równo. no i po zmianie na wyższy bieg przy 1500rpm już nie ma przeciążeń, czyli można sobie przymulić. :P choć nie zwykłem i nie mam potrzeby przymulać ARLa.

i kwestia spalania na jałowym: przy synchro -2: 1 litr w większości, przy synchro 0: 0.8, czasem 0.7
Obrazek było Signo+ ASV/Top Sport ARL/2x A4 B6 AVANT TDI/jest FR ARL+++ Obrazek i Passat CC 2.0 TDI
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
enka
Sport
Sport
 
Posty: 510
Dołączył(a): 1 marca 2011, 14:10
Lokalizacja: Śląsk
Region: śląskie
Auto: eFeRowe
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9TDI ARL seria bez kata

Postprzez Panass » 31 lipca 2018, 08:47

witam kolegów mam pytanko jak ustawia się wałek na minus może ktoś opisać dokładnie co i jak,po wymianie rozrządu leon zrobił się troszkę słabszy pali ok tylko przy wyższych obrotach łapie na chwilkę muła i nie zbiera się jak przed wymianą.
Zobacz Profil
Panass
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 lipca 2018, 07:50
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat leon arl
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9TDI ARL seria bez kata

Postprzez mistrzunio » 1 sierpnia 2018, 10:43

Zdejmujesz plastikową osłonę rozrządu. Luzujesz 3 mniejsze śruby, bodajże 13, a potem delikatnie na mm kręcisz tą środkową. Dokręcasz małe śruby, odpalasz auto i sprawdzasz kąt w vagu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.9TDI ARL seria bez kata

Postprzez Panass » 2 sierpnia 2018, 06:43

dzięki bardzo muszę podziałać bo coś nie tak z leosiem
Zobacz Profil
Panass
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 lipca 2018, 07:50
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat leon arl
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia strona

Powrót do Wykresy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości