Phil napisał(a): Zakladajac ze na wtryskach sie nie skonczy lepiej zalozyc wtryski 216 czy wystarcza same koncowki kupione w intercarsie (co zasugerowal Patryk) ?
Zależy w ile mocy mierzysz. Jak w okolice 155-160 KM to starczą 216 + pompa 10. Jak więcej to od razu lepiej 230 Fratelli Bosio PP 764 - starczają na ok 165 KM przy 10 i na ponad 210 KM przy 11.
Co do 216 to oczywiście same końcówki Bosch od silnika AXW lub AHY. Koszt końcówek to ok 500-600 zł w zależności za ile kupisz (polecam Diesel Centrum Polska) + profesjonalna wymiana z regulacją dwóch ciśnień na 220/300 barów - 200 zł (np. u Pana Bogdana Podkowińskiego w Nadarzynie). Więc za ok 700-800 zł masz komplet 216 na Twoich korpusach.
http://www.dieselcentrum.pl/
Na 216 warto wymienić jeśli tylko mierzysz w ok 140 KM na seryjnych gratach ALH. Silnik ma lepszą dynamikę, mniej kopci i EGT ma niższe.
To jest przykladowy wykres całkowicie seryjnego Passata B4 AFN 11-latka, z przebiegiem 260 kkm tylko program + 216.:
http://img267.imageshack.us/img267/7096 ... 6kiwb0.jpg
Auto zapina pięknie jak na tą moc i mniej pali jak na starych wtryskach od AFN (0.205 mm ciśnienie 190/300 barów)