Strona 1 z 1

Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 5 lutego 2009, 22:31
przez sebik
Sezon zachorowań w pełni, więc i mój Leszek złapał wirusa. Od samego zakupu wiedziałem, że drzemie w nim spory potencjał ;) Nadszedł czas na zmierzenie jego hiszpańskiego temperametu, a przy okazji dotknięcie czarodziejską różdżką magika z Mineralnej (Witka vel. Rogalotti). Wykres mówi sam za siebie:

Obrazek

Seria: 145,5KM oraz 346,7Nm
Program: 164,6KM oraz 379Nm

Pierwsze wrażenia - banan na twarzy i problemy z trakcją z pierwszych 3 biegach ;] Dzięki Witek za profi robotę :spoko2:

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 5 lutego 2009, 22:52
przez antoś
sebik, wiedziałem, że to tak się skończy. :) Jazda pewnie zupełnie inna teraz jest, a już wtedy nieźle pomykał. Gratuluję Ci:)

Piękne kreseczki! Witek :ok: :brawo:

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 5 lutego 2009, 22:54
przez mtz
sebik, banana zycze przez dlugi czas, ale obaj wiemy ze niedlugo glod mocy nie bedzie dawal spokoju :)

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 00:16
przez piotrp
sebik, :brawo:
też bym chciał tak zdrowego ASZ'ka w serii :peace:

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 00:26
przez Phil
niezla seria, fiu fiu ;)

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 00:49
przez Mistic
naprawdę pogratulowac serii !! chyba tylko mój był jakiś trefny bez giftów ;) :P

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 07:24
przez Marcin_TDI
ładne kreski, podobają mi się

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 07:38
przez roosman
no sebik - to juz masz prawie tyle koni co moja Hunda :) :spoko: gratuluje pomykadła

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 07:53
przez marcin_kielce
No wreszcie :yes: :ok: ;]

Piknie, Panie piknie :ok:

Pozdro

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 08:31
przez Lucas
normalnie w pierwszej chwili pomyslalem ze to ARL i sie zastanawiam czemu tak malo po modzie a to ASZ :o
Gratulacje :ok:

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 08:40
przez bono
sebik, Jeżli to była seria to naprawdę bonus od fabryki zajebiasaty. Bardzo ładna charakterystyka momentu i mocy. To musi śmigać. Gratki :D

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 08:45
przez Lucas
Leon po jakim jest przebiegu i co bylo w nim robione ?

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 09:06
przez Szczepek
sebik, mowilem Ci, ze napewno masz gifta u siebie. gratki furki i czekamy na kolejne mody bo to juz taka nieuleczalna choroba :)

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 09:20
przez sebik
Lucas napisał(a):Leon po jakim jest przebiegu i co bylo w nim robione ?

To jest fabryczny Leon ASZ w wersji SPORT z przebiegiem obecnie 157 tyś km. Poprzedni właściciel zrobił nim 135 tyś km jeżdżąc po niemieckich i francuskich autostradach (oczywiście na seryjnym programie). O początku wiedziałem, że ma zdrowe serducho, ale pomiaru mocno mnie zaskoczył.

Teraz największym ogrniczeniem jest intercooler. Pierwszy program wyrzucił 167KM i 384Nm, ale w dolocie było 85C, więc Witek mocno zmniejszył mu dawki paliwa. Co ciekawa bez kopcenia ma raptem 3KM mniej ;]

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 09:49
przez Atrax
Witam prawie brata bliźniaka :yes:
Serduszko zdrowiutkie jak rydz na polanie ;) gratki :brawo:
To jak ? na wiosenkę dajemy większe IC + T :whoeva:

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 10:43
przez leem
sebik, gratulacje
teraz myśl o cooooolerze :))

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 12:02
przez Kerad
leem napisał(a):sebik, gratulacje
teraz myśl o cooooolerze :))

gratulacje, procz FMIC to odrazu o nowym sprzegle, nie zebym zapeszal, ale wiem to po swoim przypadku. Tylko u mnie bylo 390NM w ASZcie i po zalozeniu FMIC sprzeglo zaczelo uslizgiwac dosc powaznie, do tego stopnia ze Aligator musial zejsc z momentem do 344NM, przy 2850obr/min a to juz zupelnie inna jazda :(

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 14:09
przez Mistic
leem, a jak u Ciebie ze sprzęgłem? z tego co pamietam to też masz kawałek potworka pod maską ;) u mnie Custom już siedzi i zastanawiam się czy seria sprzęgło wytrzyma?!

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 16:57
przez leem
u mnie 210PS/406NM przebieg 92k i sprzęgło jeszcze ani raz się nie uślizgło, a już rok jeżdżę na takim setupie 8)

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 18:56
przez Mistic
no właśnie ;) też spotkałem się z opiniami, że sprzęgło w ASZtach dużo może wytrzymac!

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 19:09
przez sebik
A czy przypadkiem w ASZ nie ma identyczengo sprzęgła jak w ARL?

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 6 lutego 2009, 22:18
przez Sammael
To samo.
U mnie ponad 400Nm trzyma i to niby może słabsze bo ori z BLT.

Co do sofru - ASZty robi się przecież pod 170KM.

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 7 lutego 2009, 13:10
przez Arci9
sebik napisał(a):A czy przypadkiem w ASZ nie ma identyczengo sprzęgła jak w ARL?


IMO inne.W swoim ASZ za to miałem później sprzęgło z ARLa :)

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 7 lutego 2009, 17:23
przez dave
Arci9 napisał(a):IMO inne.W swoim ASZ za to miałem później sprzęgło z ARLa

to zdradz nam ta tajemnice na czym polegaja te roznice ;) bo wg mnie to jest to samo. ja znam leona ktory ma 230/430 nm i seryjne sprzeglo. wszystko zalezy od masy. a ten leon nie ma nawet klimy.pozdro

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 8 lutego 2009, 10:50
przez Arci9
dave napisał(a):to zdradz nam ta tajemnice na czym polegaja te roznice bo wg mnie to jest to samo


nie chcę sie mądrzyć bo się nie znam :) wiem, że pasuje bo jak napisałem sam takie sobie do Octy założyłem, ale miało inne oznaczenia no chyba jest mocniejsze (więc dla mnie inne ;) )

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 9 lutego 2009, 18:15
przez sebik
Ponieważ "banan" narazie nie schodzi mi z twarzy, postanowiłem w bardziej wymierny sposób zmierzyć efekty pracy Rogala. Pomiary wykonywane były na równej bocznej drodze (asfalt był suchy, ale pokryty delikatnie solą wymieszaną z piaskiem). Bak zatankowany do pełna, opony zimowe. Wyniki na stoperze wygladają następująco:

0-100km/h: 7,9-8,1 (w zależności od trakcji przy starcie)
60-100km/h (IV): 6,3
80-120km/h (IV): 5,9
80-120km/h (V): 7,7

Warunki może nie były idealne, ale jest znacząca róznica w porównaniu do mojej mocnej serii. Wcześniej sprint do 100km/h zajmował mi na zimowych oponach ok. 8,7 sek., a 80-120km/h na IV biegu ok. 7,1 sek. Na zimowym setupie pojawiają się problemy z trakcją szczególnie na I biegu - na suchej nawierzchni bez użycia sprzęgła przednie koła mieją asfalt, a na mokrym asflacie dzieje się tak na nawet II i III biegu. Próbę powtórzę na wiosnę po założeniu letnich kapci (Toyo T1R). Liczę na poprawę wyników w sprincie ;]

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 9 lutego 2009, 20:18
przez wgi
sebik, spróbuj tym :arrow: viewtopic.php?t=12607

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 16 czerwca 2011, 16:14
przez sebik
Czas obalić mit, że z kilometrami uciekaja konie mechaniczne :) Minęły 2 lata od czasu jak zrobiłem progam w swoim ASZecie. W tym czasie auto przejechało ~50 tys. km i przy stanie licznika 205 tys. wykres prezentuje się następująco:

Obrazek

Leon hamowany był jeszcze z SMIC, ale w zderzaku siedzi już FMIC. ...... c.d.n.

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 17 czerwca 2011, 09:22
przez Marcin_TDI
jeszcze suszarka z ARL i będzie super. tylko bez sprzęgła może się nie obejść :)
mocna sztuka :ok:

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 17 czerwca 2011, 10:13
przez sleeper
zdrowa motorownia :ok:
sentencja z podpisu pasuje jak ulał :)

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 17 czerwca 2011, 15:28
przez Wyplosz
ładny poprowadzone kreski, Gratki zdrowego silniczka :brawo:

Re: Sebikowy ASZ by MR-MOTORS

PostNapisane: 24 czerwca 2011, 10:56
przez sebik
Wczoraj miałem okazję podróżować na trasie Warszawa-Radom z BMW E46 330d Touring. Kilka razy mialiśmy okazję sprawdzić się z rolki i w zakresie prędkości 40-220km/h auta jechały identycznie (odchylenia max do 3m).

Dane techniczne:
- BMW 330d (manual), 204KM, 410Nm, 1620kg + 3 osoby
- Leon ASZ+ (manual), ~175KM, ~400Nm, 1300kg + 3 osoby