Strona 1 z 1

ASV

PostNapisane: 20 lutego 2009, 13:55
przez DOC
Dzisiaj uznalem ze auto mam juz dobrze dotarte po 175kkm =] i wybralem sie na hamownie.
Calkowita seria:
Obrazek
Nie jest zle 8)

PS: Sorry za jakosc ale nie mam teraz cyfry pod reka, jak tylko bede mogl poprawie zdjecie.

Re: ASV

PostNapisane: 20 lutego 2009, 15:10
przez peter250
No no, tylko pogratulować takiej serii :brawo: Masz gifta od fabryki jak w PD-ku ;)
Widać, że motorownia i turbulum zdrowe.
Planujesz jakieś mody? Ciekawe ile by wypluło po programie..

Re: ASV

PostNapisane: 20 lutego 2009, 15:21
przez DOC
Bylem juz w 99% przekonany do programu ale przy tym przebiegu i seryjnym od nowosci turbo "wybito" mi to skutecznie z glowy.
Troche martwi mnie fakt, ze ostatnio lyka troche wiecej oleju i waz od IC byl w srodku zasyfiony wiec turbawka moze mowic powoli papa :x
Z programem wstrzymam sie najprawdopodobniej do "wys...." sie obecnej dmuchawki i wtedy pomysle nad taka od ASZ albo ARL + korekta programu.
A tak z czystej ciekawosci (pytanie do tunerow) - ile przy takiej serii moze dac sam program?

Re: ASV

PostNapisane: 20 lutego 2009, 16:01
przez sydney
ale moim 1.4 dawalem rade ;] hehe ladnie DOC

Re: ASV

PostNapisane: 20 lutego 2009, 16:03
przez wgi
DOC napisał(a):ile przy takiej serii moze dac sam program


Punkt startowy się średnio liczy - masz gifta i tyle.
Po programie wyjdzie tyle ile mniej więcej wychodzi z asv.

Re: ASV

PostNapisane: 20 lutego 2009, 17:55
przez Axee
DOC, tylko dlaczego nie ma podanych temperatur przy pomiarach? To moze falszowac wynik. Strasznie duze straty mocy, moc na silniku 125KM, a na kolach tylko 83KM, u siebie w serii mam na silniku 111KM, a na kolach 87KM. Cos mi sie wydaje ten pomiar malo miarodajny ... Choc z drugiej strony, ladne nie pofalowane kreski.

Re: ASV

PostNapisane: 20 lutego 2009, 20:37
przez Sammael
DOC napisał(a):A tak z czystej ciekawosci (pytanie do tunerow) - ile przy takiej serii moze dac sam program?

Tyle co na każdej.
Więcej nie dmuchniesz seryjnym turbo.

DOC napisał(a):przy tym przebiegu i seryjnym od nowosci turbo "wybito" mi to skutecznie z glowy.

Bo ??
Ktoś zlogował to auto i ocenił jak turbo dmucha? ktoś wyjął to turbo i sprawdził luzy? gwiżdże świszczy?
DOC napisał(a):waz od IC byl w srodku zasyfiony

całkiem to normalne jak tam jest troche oleju.

A wykres nie ma żadnej korekcji nadanej!

Re: ASV

PostNapisane: 20 lutego 2009, 20:47
przez Tomciu
DOC, ładna seria nie da się niezauwaćyć. Ale moc i moment powinny chyba być przeliczone według norm, tak mi się zdaje. Nie wątpię, że masz sporego gifta, ale niska temperatura na pewno pomogła w małym procencie.

Re: ASV

PostNapisane: 20 lutego 2009, 20:52
przez Sammael
tomciu napisał(a):na pewno pomogła w małym procencie.

W sporym procencie - chociażby przez to, że IC się nie gotował a później jeszcze korekcja wg. DIN o czym wyżej napisałem.

Re: ASV

PostNapisane: 20 lutego 2009, 21:32
przez DOC
Co do temparatury to w 100% sie zgadzam bo jednak w tym garazu bylo cos w przedziale 0-5 stopni wiec w sumie ideal.
Zastanawiaja mnie, nawet bardzo te straty mocy. Skad moze brac sie taka roznica?
Zuzyte lozyska daja duzy opor? Bo w sumie to za bardzo sie na tym nie znam :)
Sammael napisał(a):A wykres nie ma żadnej korekcji nadanej!
- tzn. jak powinno byc? Polecieli w ch... z tym pomiarem? :zly:
No i mial czlowiek dobry humor...

Re: ASV

PostNapisane: 20 lutego 2009, 22:21
przez Tomciu
DOC, jak pooglądasz sobie inne wykresy to możesz zobaczyć, że jest podana moc zmierzona i moc przeliczona wg niemieckiej normy). Z doświadczenia wiem, że większość norm jest tworzona dla temperatury 20°C, ciśnienia nie pamiętam. :PPP
DOC napisał(a):Polecieli w ch... z tym pomiarem?

Wygląda na to, że wydrukowali Ci poprostu dane, które dostał komputer z hamowni, nie przetwarzajac ich w ogóle.
Gdzie hamowałeś autko, jeśli to nie tajemnica ?

Re: ASV

PostNapisane: 20 lutego 2009, 22:44
przez DOC
Hamownia MAHA, Kielce, ul. Pakosz (chyba) 28.

Moze mam smieszna prosbe ale jakby ktos z tunerow mogl wrzucic te dane do komputera (o ile tak sie da) i skorygowac wzgl. zalozmy 2 stopni i cisnienia 990hPa? Bede wdzieczny ;) :piwo:
No i o co biega z tymi duzymi stratami?

Re: ASV

PostNapisane: 20 lutego 2009, 23:33
przez Sammael
DOC napisał(a):wzgl. zalozmy 2 stopni i cisnienia 990hPa?

ale co Ci po 125 koniach przy 2 stopniach jak przy 20 stopniach w dolocie będzie 90 stopni i tych koni 110 albo i mniej!
I tego Ci już żadna korekcja nie uwzględni, że IC puchnie. Tylko zobaczysz to przy 3,4 hamowaniu z rzędu.

Z tego co pamiętam DIN70025 normalizuje do 25*C i 1013hPa, mogę się minimalnie mylić.
Na wykresie nie masz podanego ani ciśnienia ani temperatury przy jakich dokonywano pomiaru.

Re: ASV

PostNapisane: 21 lutego 2009, 00:07
przez DOC
Teraz dopiero zauwazylem ze kulawo to napisalem :/
Chodzilo mi o to, jak te dane beda sie prezentowac (przy takich parametrach jak podalem) wzgl. tej normy DIN.
Taki wynik wyszedl przy 2 probie, pewnie w lecie i przy kolejnych nie byloby az tak rozowo. Zdaje sobie sprawe z tego jak "wydajny" jest seryjny IC :zniesmaczony:

Re: ASV

PostNapisane: 21 lutego 2009, 12:26
przez Patrox
DOC napisał(a):Teraz dopiero zauwazylem ze kulawo to napisalem :/
Chodzilo mi o to, jak te dane beda sie prezentowac (przy takich parametrach jak podalem) wzgl. tej normy DIN.
Taki wynik wyszedl przy 2 probie, pewnie w lecie i przy kolejnych nie byloby az tak rozowo. Zdaje sobie sprawe z tego jak "wydajny" jest seryjny IC :zniesmaczony:

W lecie ubyłoby trochę PS przez IC a po korekcie din wyszłoby ok +/- 2-3 ps

Re: ASV

PostNapisane: 21 lutego 2009, 17:31
przez DOC
Ciesze sie Patrox ze to napisales bo balem sie ze taka korekcja to moze dac -15 PS rownie dobrze...
Caly czas zastanawiaja mnie te wielkie straty. Poszukalem troche w necie na ten temat i z tego co ludzie pisza to przyjmuje sie ze norma strat moze dochodzic do 20%. Jakby nie patrzec to przy 125 PS moc na kolach w okolicach 85 znacznie przekracza ten prog :whoeva:
Od czego zaczac szukanie przyczyny? A moze po prostu na razie olac sprawe i jezdzic?
Ktos na jakims forum wspominal cos o zmianie oleju w skrzyni biegow ale czy to moze miec az taki wplyw?