Gadałem dziś z Witkiem. Te auta mają niezły potencjał (szczególnie jak się wypierdzieli DPF
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
). Te konkretny wóz ma DPF i seryjną turbinę 3L0 145 702H - czyli mniejszą z rodziny KKK w A4 CR. Większą mają motory 163 i 170 KM więc mocowo tam pewnie pęka 200 KM bez bólu (czego nie można powiedzieć o 2.0 TDI PD z DPF).
W ramach ciekawoskti miałem w łapach turbinę od 143 KM CR i mam moją własną od 170 KM CR CAHA. Zdjęcia poglądowe 702E czyli większej od 170 KM:
Wirnik spreżarki (cześć zimna):
Wylot spalin do wydechu:
Widok wlotu spalin z kolektora:
Zasilanie olejem:
Część zimna:
Główna zmiana względem BRD to wylot spręzonego powietrza:
Teraz to co najważniejsze - pomiędzy turbiną z CR 143 KM a tą ze 170 KM istnieje zasadniacza różnica - wirnik sprężarki (część zimna) ma w środku (na wlocie) 37 mm zamiast 34 mm. Wylot części zimnej to 47 mm dla obu turbin. Wysokość wirnika to 17 mm.
Część gorąca wygląda na taką samą w obu turbinach i wirnik na wlocie ma 43 mm (stąd oznaczenia turbin KKK BV43A lub BV43B). Wylot części zimnej to 38 mm. Wysokość wirnika czesci gorącej to 17 mm.
Wystepuje też w slabszej wersji do 2.0 TDI CR 143 KM i ma oznaczenie 03L145702H:
03L145702H jest nastepcą GT1749VA, 03L145702E jest modelem zastępującym BRD (03G145702H).