Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Wykresy z hamowni naszych Leonów

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez toka » 23 maja 2011, 14:32

Witam, oto wykres z hamowni, hamownia obciążeniowa SuperFlow 4X4, było porównywane z wynikami mahy i wychodzi to samo :
Obrazek
oraz filmik :
http://youtu.be/tfPGBQnC1sg
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Reklama

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez leem » 23 maja 2011, 15:08

toka, a jaka seria ??
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez toka » 23 maja 2011, 15:15

Seria na hamowni nie była mierzona, program był robiony "na drodze" ale pokazywało w granicach 150 KM i 350 NM
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez bubolak » 23 maja 2011, 16:45

Wykres super, fajnie wyszło. To jest max co da się wyciągnąć z serii?
P.S.:Detailerowi nie wypada się pokazywać w brudnym aucie. :hahaha:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bubolak
Sport
Sport
 
Posty: 529
Dołączył(a): 20 marca 2009, 14:43
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez toka » 23 maja 2011, 22:01

bubolak napisał(a):Wykres super, fajnie wyszło. To jest max co da się wyciągnąć z serii?

Da się wyciągnąć więcej ale DPF trzyma ;/
bubolak napisał(a):P.S.:Detailerowi nie wypada się pokazywać w brudnym aucie.

Jak jechałem na hamownie zastała mnie ulewa, i to nie byle jaka :whoeva: poważnie mówie :evil:
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez the_rahzel » 24 maja 2011, 08:42

A ile zaplaciles,100zl jak mowilem? Umawiales sie czy od tak przyjechales i bylo wolne?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez toka » 24 maja 2011, 20:51

the_rahzel napisał(a):A ile zaplaciles,100zl jak mowilem? Umawiales sie czy od tak przyjechales i bylo wolne?

100 zł, wcześniej trzeba się umówić ;)
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez jagood » 24 maja 2011, 21:05

ładnie wyszło
Warto na tą hamownie się wybrać? nie zawyża ona wyników czy coś? jak wypada w porównaniu z Maha?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jagood
Sport
Sport
 
Posty: 232
Dołączył(a): 2 września 2009, 15:40
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Jetta
Silnik: BLS 1.9

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez konstant » 24 maja 2011, 21:26

jagood napisał(a):ładnie wyszło
Warto na tą hamownie się wybrać? nie zawyża ona wyników czy coś? jak wypada w porównaniu z Maha?


Witam, oto wykres z hamowni, hamownia obciążeniowa SuperFlow 4X4, było porównywane z wynikami mahy i wychodzi to samo :
Obrazek
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez toka » 24 maja 2011, 22:11

konstant, dzięki za wyręczenie :piwo:
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez goodhope » 25 maja 2011, 19:44

To jest taka trochę oszukana obciążeniówka, ma jeden wspólny hamulec elektrowirowy, na wale przeniesienia napędu na tylną oś. Schowany gdzieś w korpusie, który grzeje się jak diabli, tracąc tym samym swoje właściwości.
18 sekund rozpędzania przy spiętych osiach i tak dużych rolkach nie wróży pomiaru obciążeniowego. Przeniesienie napędu na 4 koła dało na tyle dużo inercji, że dociążyło dół, tym samym wymierzając odpowiednio moment.
Amerykańskie czary generują dużo WHP, ale mało Nm w niskim zakresie obrotów.
Ciekawe jak to się będzie zachowywało w przypadku jakiegoś modzonego 35d, kiedy napotka nie 400 ale 700Nm i nie z przodu na tył, ale z tyłu na przód.
Jest to póki co nowość na polskim rynku promowana przez WSOP. W końcu jakaś alternatywa do zdecydowanie przepłacanej w stosunku do możliwości mahy.
Zobacz Profil
goodhope
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:12
Lokalizacja: Pleszew
Auto: inne

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez toka » 25 maja 2011, 20:18

goodhope napisał(a):To jest taka trochę oszukana obciążeniówka, ma jeden wspólny hamulec elektrowirowy, na wale przeniesienia napędu na tylną oś. Schowany gdzieś w korpusie, który grzeje się jak diabli, tracąc tym samym swoje właściwości.
18 sekund rozpędzania przy spiętych osiach i tak dużych rolkach nie wróży pomiaru obciążeniowego. Przeniesienie napędu na 4 koła dało na tyle dużo inercji, że dociążyło dół, tym samym wymierzając odpowiednio moment.
Amerykańskie czary generują dużo WHP, ale mało Nm w niskim zakresie obrotów.
Ciekawe jak to się będzie zachowywało w przypadku jakiegoś modzonego 35d, kiedy napotka nie 400 ale 700Nm i nie z przodu na tył, ale z tyłu na przód.
Jest to póki co nowość na polskim rynku promowana przez WSOP. W końcu jakaś alternatywa do zdecydowanie przepłacanej w stosunku do możliwości mahy.

Było porównywane z Mahą i wychodzi tak samo, ale żeby nie było, wyboore się w wolnej chwili na mahe i zweryfikujemy :P

[ Dodano: 26 Maj 2011, 17:27 ]
Hamownia na Maha już zarezerwowana na wtorek, będzie weryfikacja :tuptup:

[ Dodano: 31 Maj 2011, 18:52 ]
Byłem dzisiaj w Gliwicach w Elprosys na hamowni, wiadomo hamownia super, w końcu to Maha, ale nie omieszkam dodać pare słów... nie wiem dlaczego ale nie mogłem być przy pomiarze, koleś wpominał coś o bezpieczeństwie no ale idźmy dalej, obsługa na bardzo niskim poziomie, dlaczego? Już mówię, po pierwsze czekałem na pomiar ponad 40 minut , chociaż byłem umówiony na konkretną godzinę, gościu co hamował auto jak przyszedł to nawet nie przeprosił za spóźnienie.. po drugie zgrzebał mi cały schowek (gdzie miałem swoje prywatne ważne dokumenty) w poszukiwaniu instrukcji auta, domyślam się że była mu potrzebna do wyciągnięcia bezpiecznika od ESP, wystarczyło iść do mnie i zapytać ale nie... Kapnąłem się po tym że w schowku wszystko było nie na swoim miejscu oraz tym że moje ważne dokumenty leżały pod dywanikiem u pasażera :o , mógł je chociaż na swoje miejsce dać.... Powracając do tematu głównego wstawiam wykres, faktycznie wypluło dużo mniej niuta niż na hamowni obciążeniowej w niepołomicach, moc praktycznie porównywalna. Dodam że przed pomiarem zapierniczałem z Krakowa autostradą cały czas na pełnym gazie praktycznie, także cooler pewnie był przegrzany i jeszcze temperatura otoczenia napewno zrobiła swoje. Jak to się mówi, rzucam lwą na pożarcie ;)
Obrazek

[ Dodano: 31 Maj 2011, 19:14 ]
Ciekawi mnie taka rzecz, dlaczego przy 1800 obr/min jest tylko 300 NM, w sumie patrząc na wykres z niepołomic to różnica ogromna... Ale jak patrze na wykresy z maha to widze że większość 2.0 tak ma... :hmmm:
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez goodhope » 1 czerwca 2011, 11:55

40 minut ciepła by ci nie trzymał, chyba że obok pieca hutniczego byś auto postawił :)

Masz tu wyraźnie różnice, wynikające z niedoskonałości przepłacanej Mahy, o których już nie raz pisałem.

Jak widać, spięte dwie osie, nawet w trybie inercyjnym, są w stanie dociążyć bardziej doładowanego diesla FWD z dołu niż jedna oś dociążana hamulcem w miarę rozpędzania.

Rozwiązanie :
- hamownia na której można regulować obciążenie dla zachowania równej prędkości obrotowej.
Daje nam to możliwość wciśnięcia pedału gazu w podłogę i zatrzymania obrotów na poziomie jaki sobie zażyczymy. Silnik ma więcej czasu na dobranie ilości paliwa i powietrza. W przypadku silników bazujących mocno na lambdzie to ważne, bo nie będzie klasycznego "przelania" w celu rozpędzenia jak to ma miejsce w przypadku silników euro2 czy euro 3.
- hamowanie na wyższym przełożeniu
Co daje nam większe opory, do tego mniejszy moment na kołach, a finałowo więcej czasu na dobranie poprawnego składu paliwo powietrze.
- Przy tym samym przełożeniu dopięcie drugiej osi. Daje to podwójną inercję czyli podwójnie większe opory w trakcie rozpędzenia.

Jestem przekonany, że to samo auto shamowane nie na 4 ale na 5 biegu na Maha wygenerowało by inny przebieg krzywej momentu obrotowego, zwłaszcza w zakresie do 2 tyś obr. Ale Ty tylko byłeś "leszczem" płacącym za pomiar, który w dodatku się awanturuje o to że ktoś mu w schowku grzebał, no to jak można Cię poważnie potraktować i do wykonanej usługi się przyłożyć ;)

Dlatego właśnie mocno analizowałem wątek hamowni zanim podjąłem decyzję o konstrukcji jaką posiadam. Mam możliwość i spięcia osi i regulowanego dociążenia przy zachowaniu ustalonych obrotów. Dzięki czemu w razie potrzeby nie muszę grzebać po cudzych schowkach, bo auto jedzie jak na drodze (jak w pierwszym pomiarze), a w razie potrzeby gdy to ciągle mało, mogę dowolnie regulować oobciążenie zatrzymując silnik z gazem w podłodze.
I mam rzeczywiste 200Nm tam gdzie maha wylicza niedomierzone 150 (dla tego samego przełożenia).
Zobacz Profil
goodhope
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:12
Lokalizacja: Pleszew
Auto: inne

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez the_rahzel » 1 czerwca 2011, 12:51

toka napisał(a):Byłem dzisiaj w Gliwicach w Elprosys na hamowni, wiadomo hamownia super, w końcu to Maha, ale nie omieszkam dodać pare słów... nie wiem dlaczego ale nie mogłem być przy pomiarze, koleś wpominał coś o bezpieczeństwie no ale idźmy dalej, obsługa na bardzo niskim poziomie, dlaczego? Już mówię, po pierwsze czekałem na pomiar ponad 40 minut , chociaż byłem umówiony na konkretną godzinę, gościu co hamował auto jak przyszedł to nawet nie przeprosił za spóźnienie.. po drugie zgrzebał mi cały schowek (gdzie miałem swoje prywatne ważne dokumenty) w poszukiwaniu instrukcji auta, domyślam się że była mu potrzebna do wyciągnięcia bezpiecznika od ESP, wystarczyło iść do mnie i zapytać ale nie... Kapnąłem się po tym że w schowku wszystko było nie na swoim miejscu oraz tym że moje ważne dokumenty leżały pod dywanikiem u pasażera :o , mógł je chociaż na swoje miejsce dać.... Powracając do tematu głównego wstawiam wykres, faktycznie wypluło dużo mniej niuta niż na hamowni obciążeniowej w niepołomicach, moc praktycznie porównywalna. Dodam że przed pomiarem zapierniczałem z Krakowa autostradą cały czas na pełnym gazie praktycznie, także cooler pewnie był przegrzany i jeszcze temperatura otoczenia napewno zrobiła swoje. Jak to się mówi, rzucam lwą na pożarcie ;)



No to ci współczuje,ja bym się mega wkurwił !! !! !! !! !! :killer:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez toka » 1 czerwca 2011, 15:36

goodhope napisał(a):Ale Ty tylko byłeś "leszczem" płacącym za pomiar, który w dodatku się awanturuje o to że ktoś mu w schowku grzebał, no to jak można Cię poważnie potraktować i do wykonanej usługi się przyłożyć

Sorry, ale nie awanturowałem się z kolesiem o to, zobaczyłem to dopiero wtedy jak już pojechałem z hamowni !! !! Jak można mnie poważnie potraktować? Człowieku o czym ty mówisz, ja jestem klientem i wymagam, natomiast jak widze gościa który spóźnia się 40 minut, nie potrafi nawet przeprosić bo brak mu kultury i na dodatek wygląda jakby myślał " kur..wa znowu ta je..bana robota" to ja już wiem wszystko, a jak mu praca nie pasuje to niech ją zmieni a nie później przekłada się to na jakość obsługi i td....
goodhope napisał(a):Dlatego właśnie mocno analizowałem wątek hamowni zanim podjąłem decyzję o konstrukcji jaką posiadam. Mam możliwość i spięcia osi i regulowanego dociążenia przy zachowaniu ustalonych obrotów. Dzięki czemu w razie potrzeby nie muszę grzebać po cudzych schowkach, bo auto jedzie jak na drodze (jak w pierwszym pomiarze), a w razie potrzeby gdy to ciągle mało, mogę dowolnie regulować oobciążenie zatrzymując silnik z gazem w podłodze.
I mam rzeczywiste 200Nm tam gdzie maha wylicza niedomierzone 150 (dla tego samego przełożenia).

Czyli że co, pierwszy wykres robiony na superflow jest bardziej relany niż na maha?
:hmmm:
W każdym bądź razie do gliwic na hamownie już nie pojadę :killer:
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez sat666 » 1 czerwca 2011, 17:24

toka napisał(a): Jak można mnie poważnie potraktować? Człowieku o czym ty mówisz, ja jestem klientem i wymagam, natomiast jak widze gościa który spóźnia się 40 minut, nie potrafi nawet przeprosić bo brak mu kultury i na dodatek wygląda jakby myślał " kur..wa znowu ta je..bana robota" to ja już wiem wszystko, a jak mu praca nie pasuje to niech ją zmieni a nie później przekłada się to na jakość obsługi i td..


Trudnosci z rozpoznawaniem ironii? ;)

s
TDI+ Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sat666
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 7 kwietnia 2008, 16:01
Lokalizacja: Malopolskie
Auto: Seat Leon FR

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez toka » 1 czerwca 2011, 21:50

sat666 napisał(a):Trudnosci z rozpoznawaniem ironii?

Jak widać , hehe :P
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez PatTDI » 2 czerwca 2011, 08:31

goodhope napisał(a):40 minut ciepła by ci nie trzymał, chyba że obok pieca hutniczego byś auto postawił :)

Masz tu wyraźnie różnice, wynikające z niedoskonałości przepłacanej Mahy, o których już nie raz pisałem.

Jak widać, spięte dwie osie, nawet w trybie inercyjnym, są w stanie dociążyć bardziej doładowanego diesla FWD z dołu niż jedna oś dociążana hamulcem w miarę rozpędzania.

Rozwiązanie :
- hamownia na której można regulować obciążenie dla zachowania równej prędkości obrotowej.
Daje nam to możliwość wciśnięcia pedału gazu w podłogę i zatrzymania obrotów na poziomie jaki sobie zażyczymy. Silnik ma więcej czasu na dobranie ilości paliwa i powietrza. W przypadku silników bazujących mocno na lambdzie to ważne, bo nie będzie klasycznego "przelania" w celu rozpędzenia jak to ma miejsce w przypadku silników euro2 czy euro 3.
- hamowanie na wyższym przełożeniu
Co daje nam większe opory, do tego mniejszy moment na kołach, a finałowo więcej czasu na dobranie poprawnego składu paliwo powietrze.
- Przy tym samym przełożeniu dopięcie drugiej osi. Daje to podwójną inercję czyli podwójnie większe opory w trakcie rozpędzenia.

Jestem przekonany, że to samo auto shamowane nie na 4 ale na 5 biegu na Maha wygenerowało by inny przebieg krzywej momentu obrotowego, zwłaszcza w zakresie do 2 tyś obr. Ale Ty tylko byłeś "leszczem" płacącym za pomiar, który w dodatku się awanturuje o to że ktoś mu w schowku grzebał, no to jak można Cię poważnie potraktować i do wykonanej usługi się przyłożyć ;)

Dlatego właśnie mocno analizowałem wątek hamowni zanim podjąłem decyzję o konstrukcji jaką posiadam. Mam możliwość i spięcia osi i regulowanego dociążenia przy zachowaniu ustalonych obrotów. Dzięki czemu w razie potrzeby nie muszę grzebać po cudzych schowkach, bo auto jedzie jak na drodze (jak w pierwszym pomiarze), a w razie potrzeby gdy to ciągle mało, mogę dowolnie regulować oobciążenie zatrzymując silnik z gazem w podłodze.
I mam rzeczywiste 200Nm tam gdzie maha wylicza niedomierzone 150 (dla tego samego przełożenia).


GoodHope nie bede z Toba polemizował po raz kolejny na temat Mahy.
Widać że styczności z nią nie miałeś zadnej i starasz sie przełożyc jej funkcjonowanie na DynoProject. Jeżeli chcesz się pobawic urządzeniem i zobaczyć do czego może służyć hamownia to zapraszam do nas.Ja równiez stałem przed takim wyborem niedawno.
Wolałem wydać raz wiecej żeby mieć porządne urzadzenie a nie zastanawiać sie czy pomiar jest wiarygodny czy nie bo chyba cos za dużo wyszło.
Na Maha moge obciążyć silnik od 1200obr.....jak mocno chce wiec chyba to co napisałes jest bzdurą.

Co do wykresu............no cóż........wyszła prawdziwa moc i moment.
CompSport
www.compsport.pl
www.compsport.fotolog.pl
Modyfikacje Sterowników Silnikowych
696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Bielsko-Biała

AP jest jak Phillips "dobry" we wszystkim
Zobacz Profil
PatTDI
COMPSport
 
Posty: 263
Dołączył(a): 8 czerwca 2004, 20:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Audi S

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez toka » 2 czerwca 2011, 10:13

PatTDI napisał(a):Na Maha moge obciążyć silnik od 1200obr.....jak mocno chce wiec chyba to co napisałes jest bzdurą.

Co do wykresu............no cóż........wyszła prawdziwa moc i moment.

Wg mnie też coś faktycznie jest nie halo na maha przy niskich obrotach, to niemożliwe żeby przy 1750 obr/min było tylko ~280 NM.. :hmmm:

[ Dodano: 2 Czerwiec 2011, 11:18 ]
Co myślicie o wykresie momentu i mocy z mahy, dałoby się jeszcze to lepiej zrobić ( w sensie program) przy DPF-ie? Niemogę nigdzie znaleźć wykresu z mahy silnika 2.0 TDI CR 143 KM, czyli takiego jak ja mam, chciałbym mieć jakieś porównanie z tej samej hamowni..
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez PatTDI » 2 czerwca 2011, 10:50

toka napisał(a):
PatTDI napisał(a):Na Maha moge obciążyć silnik od 1200obr.....jak mocno chce wiec chyba to co napisałes jest bzdurą.

Co do wykresu............no cóż........wyszła prawdziwa moc i moment.

Wg mnie też coś faktycznie jest nie halo na maha przy niskich obrotach, to niemożliwe żeby przy 1750 obr/min było tylko ~280 NM.. :hmmm:

[ Dodano: 2 Czerwiec 2011, 11:18 ]
Co myślicie o wykresie momentu i mocy z mahy, dałoby się jeszcze to lepiej zrobić ( w sensie program) przy DPF-ie? Niemogę nigdzie znaleźć wykresu z mahy silnika 2.0 TDI CR 143 KM, czyli takiego jak ja mam, chciałbym mieć jakieś porównanie z tej samej hamowni..


Zawsze da sie zrobic wiecej. Wedlug mnie moc i moment dla klienta idealny.
Co do wykresu to taka specyfika ludzi ze jak im sie cos nie podoba to zawsze jest zle.
CompSport
www.compsport.pl
www.compsport.fotolog.pl
Modyfikacje Sterowników Silnikowych
696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Bielsko-Biała

AP jest jak Phillips "dobry" we wszystkim
Zobacz Profil
PatTDI
COMPSport
 
Posty: 263
Dołączył(a): 8 czerwca 2004, 20:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Audi S

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez goodhope » 3 czerwca 2011, 09:54

toka

zatem pozostaje tylko jedno wyjście, masz popsuty samochód.

Bo fabryka założyła przy 1800obr 340-350Nm w serii (choć homologacyjnie 320, ciekawe co ? .. ale to inne ciekawe zagadnienie na które ten wątek jest za krótki), a ty nie masz tego po modyfikacji.

Łączę się z Tobą w bólu :( .

Dla otuchy wklejam wykres "bliźniaczego" motoru zmierzonego w serii na "nieporządnej hamowni".
Obrazek

Oraz jako dodatek, przeniesione dane z głównego limitera momentu obrotowego tego egzemplarza do excela w celu zobrazowania jak to wygląda z założenia programowego narzuconego przez fabrykę (proponuję skupić się na zakresie 1500-2500 obr, bo zapewne ten spędza ci sen z oczu, górnym zakresem obrotów-> 2800 wzwyż-< się nie sugeruj, tam zaczyna ciąć już inny parametr bo w końcu takie CR140 musiało by mieć 170PS :jezor: ).

Obrazek

A na koniec czystko hipotetyczne założenie katalogowe producenta.
Obrazek
Zobacz Profil
goodhope
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:12
Lokalizacja: Pleszew
Auto: inne

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez toka » 3 czerwca 2011, 16:00

goodhope, nie rozumiem twoich odpowiedzi, są strasznie hamskie, ja tylko zapytałem dlaczego na maha wychodzi taki mały moment w niskim zakresie obrotów.. Popatrz na inne 2.0 TDI hamowane na Maha, jest dokładnie to samo..

[ Dodano: 3 Czerwiec 2011, 17:03 ]
Wg mnie zostało źle dobrane obciążenie, nie odzwierciedlało ono warunków na drodze.. Ostatnio ścigałem się na światłach z octavia rs tą najnowszą 2.0 TDI CR, i byłem na prowadzeniu, to tak dla jasności :PPP
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez goodhope » 3 czerwca 2011, 16:08

Ja mam patrzeć ? Jak śmiesz podważać dokładność pomiaru na hamowni Maha, o jej nieomylności już mieliśmy okazję przeczytać nie raz. Na podstawie osiągniętych nań wyników stwierdzam jednoznacznie, Masz popsute auto i już !

Jeśli jesteś na tyle mało domyślny, że nie rozróżniasz sarkazmu od chamstwa (przez ch, ham z angielska to szynka), to ja już nic na to nie poradzę.

Niech zgadnę, głosowałeś na PIS :mruga:

Wyluzuj trochę, bo się strasznie napinasz i obejrzyj sobie jakiś ciekawy kabareton, tudzież kilka odcinków "SPADKOBIERCÓW" :peace: .
Zobacz Profil
goodhope
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:12
Lokalizacja: Pleszew
Auto: inne

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez Staszek20VT » 4 czerwca 2011, 11:44

Panowie, proponuję zimny prysznic, albo ja Was uspokoję.
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez toka » 14 czerwca 2011, 18:30

PatTDI,
PatTDI napisał(a):Co do wykresu............no cóż........wyszła prawdziwa moc i moment.
, jeśli twierdzisz że wyszła prawdziwa moc i moment to powiedz mi dlaczego na każdym aucie jakie hamujecie jest tak cieńko do 2 tys. obrotów, nawet seria nie wychodzi...
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez jędrek » 15 czerwca 2011, 08:50

Może wielkim znawcą nie jestem i nawet nie śmiał bym podważać opini fachowców.Ale po co takie kłótnie jesteś zadowolony z jazdy więc nie sugeruj się ciągle wykresem ciesz się jazdą i już
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez Lesoto » 15 czerwca 2011, 09:14

jędrek napisał(a):Może wielkim znawcą nie jestem i nawet nie śmiał bym podważać opini fachowców.Ale po co takie kłótnie jesteś zadowolony z jazdy więc nie sugeruj się ciągle wykresem ciesz się jazdą i już


:ok:
Wykresem się nie jeździ... Można go co najwyżej oprawić w ramki i na ścianie zawiesić ;)
No chyba, że walczysz o każdy ułamek sekundy na dystansie od świateł do świateł...
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez toka » 15 czerwca 2011, 10:55

Macie racje, tylko poprostu nie daje mi to spokoju, bo nie wiem w końcu gdzie można dokonać w pełni wiarygodnego pomiaru, zawsze myślałem że to maha jest najlepsza :hmmm:
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez zwirek75 » 15 czerwca 2011, 11:09

toka, zdefiniuj wiarygodny pomiar najpierw ;)?
Jest duzo parametrów - moc obciazenia, nawiewy itp :) - wiec wszystkie te pomiary sa obarczony jakims tam bledem :)
Jezeli chcesz naprawde znac parametry to musialbys podlaczyc go do hamowni silnikowej, ale do tego musialbys najpierw wyciagnac silnik ;)
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez marcus415 » 15 czerwca 2011, 11:10

toka napisał(a):nawet seria nie wychodzi...

A co to jest seria? Dane na papierze potwierdzone gdzie...? To co podaje producent auta, czesto mija sie z rzeczywistoscia i nie trzeba za to winic hamowni ;)
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez goodhope » 28 czerwca 2011, 08:19

Dylemat tylko taki, że w jednym miejscu przełożenie ponoć na "dobrej hamowni" nie ma znaczenia dla generowanego przebiegu wykresu, a gdzie indziej jednak tak. :jezor:
Zobacz Profil
goodhope
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:12
Lokalizacja: Pleszew
Auto: inne

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez Rogalotti » 2 lipca 2011, 19:56

Jako ciekawostkę a zarazem troche wniose do tematu napisze o aucie jakie ja miałem.

Skoda Octavia 1.9TDi VP z modem like 11mm, 230tki, FMIC, wydech, Turbo ARL - taki klasyczny setup dla silnia 1.9TDi VP na ok 190PS.

Auto zrobione przez firme X w warszawie, trafiło do nas poniewaz Klient nie był do konca zadowolony z efektu pracy poprzedniego tunera.

Auto było tuningowane i hamowane na MAHA. Widziałem wykres jaki otrzymał Klient. Auto miało 189.9PS oraz 360Nm. Moc max z tego co pamietam przy 4600rpm.

Chłopak trafił do nas poniewaz jego poprzedni tuner nie potrafił uporac sie z overboostami z turbo które przy mapsensorze 051C - czyli z zakresem do 2bar ZAMYKAŁO GO. Czyli turbo ARL łapało 2bary doładowania albo i wiecej.

Zmierzyłem ten samochód u siebie, parametry jakie wyszły to 190.5PS oraz ok 430Nm !!. Moc max przy identycznych obrotach wiec ODPADA kalibraja obrotów hamownia-samochód które to zawsze sie robi na poczatku pomiaru.

Turbo faktycznie zamykało mapsensor i pomimo tego ze program bronił przed tym turbinę i zamykał kierownice spalin cisnienie spalin robił swoje. Auto generowało tumany sadzy.

Oczywiscie problem lezał w sofcie, mod był strasznie mocny. Duzo nad mozliwosci takiej turbiny przez CO MUSIAŁA TAK MOCNO POMPOWAC.

Jest to przykład tego ze MAHA takze pokazuje głupoty poniewaz nie ma mozliwosci aby tak mocny silnik miał tylko 360Nm.

Tak wiec po raz kolejny łatwo dojsc do wniosku że hamownia to tylko urzadzenie które obsługuje tylko człowiek.

Pozdrawiam.
MR Motors - WWW.MRMOTORS.PL - 0-694-046-807 - 0-510-501-505
Zobacz Profil
Rogalotti
MR Motors
 
Posty: 126
Dołączył(a): 11 sierpnia 2007, 13:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: O1 4X4

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez toka » 2 lipca 2011, 20:06

U mnie turbo po programie pompuje ok. ~ 1.40 coś tam , także jest okej :whoeva:
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez Rogalotti » 3 lipca 2011, 10:15

EDC17 ma tak rozbudowana kontrole doładowania ze wgranie MP3 zamiast programu silnika nie spowoduje jej niepoprawnej pracy.

Nawet mega bład w programie nie pozwoli na taka prace turbiny o której pisałem wyzej.

Toka, ja pisałem o aucie NIESERYJNYM a Ty masz tylko program wiec nie ma tutaj porównania.

Mi chodziło o zachowanie hamowni....poprostu NIE MA MOZLIWOSCI żeby tak mocno zestrojony silnik miał tylko 360Nm był to ewidentnie bład pomiaru.

To był przykład obrazujacy że kazda hamownia ma swoje plusy i minusy.

Pozdrawiam
MR Motors - WWW.MRMOTORS.PL - 0-694-046-807 - 0-510-501-505
Zobacz Profil
Rogalotti
MR Motors
 
Posty: 126
Dołączył(a): 11 sierpnia 2007, 13:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: O1 4X4

Re: [TTC] Seat Exeo 2.0 TDI CR CAGA

Postprzez przemek4net » 12 grudnia 2011, 15:02

goodhope napisał(a):[b]
Bo fabryka założyła przy 1800obr 340-350Nm w serii (choć homologacyjnie 320, ciekawe co ? .. ale to inne ciekawe zagadnienie na które ten wątek jest za krótki), a ty nie masz tego po modyfikacji.
Oraz jako dodatek, przeniesione dane z głównego limitera momentu obrotowego tego egzemplarza do excela w celu zobrazowania jak to wygląda z założenia programowego narzuconego przez fabrykę (proponuję skupić się na zakresie 1500-2500 obr, bo zapewne ten spędza ci sen z oczu, górnym zakresem obrotów-> 2800 wzwyż-< się nie sugeruj, tam zaczyna ciąć już inny parametr bo w końcu takie CR140 musiało by mieć 170PS :jezor: ).
Obrazek

starego kotleta odswieze bo cos zostalo niedopowiedziane.
To tzw ogranicznik momentu - w starych dieslach (jakies tam 1,9tdi itp) sterowanie "jedze szybciej jedz wolniej" odbywa sie w glownej mierze poprzez "daj wiaderko koksu mniej daj wiaderko koksu wiecej" (ladowanie T jest czyms uzaleznionym od "zyczonego"/nawet nie faktycznego!/ dawkowania paliwa oraz obrotow)... wiec w starych dieslach w ograniczniku momentu bylo powiedziane, ze dla obrotow X maksymalna dawka paliwa to Y (prosto jak siekiera - kilka mapek zmienic i kolejny klekot "zap....") W EDC17 jest to bardziej "figo-fago" i zamiast mapki rozmawiac o koksie rozmawiaja o momencie (by gdzies tam pozniej przemapowac "moment" na koks). Suma sumaru to nie zadany moment ale maksymalny moment... to znaczy jedno jest pewne: ma go nie byc wiecej niz te 340 czy cos tam... co oznacza, ze bedzie go w zalozeniu 320 / te+20 na potencjalne odchylki powiedzmy/ (320 czy iles tam co tam w katalogu jest) - nic w tym nadzwyczajnego.. podobnie liczniki zawyzaja predkosc i nie znaczy, ze sa popsute (pewnie podobnie jak ta mapka).
Ogolnie mozna przyjac, ze w interesie posiadacza hamowni jest to by klient wyszedl zadowolony.... jezeli wyjdzie z przeswiadczeniem, ze "oszukano go na 5 koni" to palnie pare postow po forach i w konsekwencji wlasciciel hamowni zarobi mniej $ (a tu chodzi przeciez o kase!)
Jezeli wlasciciel hamowni jest jednoczesnie czipujacym to oczywiscie ma po2jna motywacje by klient wyszedl z przeswiadczeniem, ze ma 200 koni, bezdymny soft i bezpieczny mod - okreslenie soft na czipa dla mnie to dowcip .. bo tunerzy softow (przynajmniej Ci od koksowania klekotow) nie pisze a jedynie modyfikuje w fragmenty kilku/nastu mapek parametrow "softu" (soft jest nadal ten sam co go zrobili w research center boscha czy gdzies tam)
Dorobienie paru legend forowych i mozna kasowac po 1200 pln za czipa do klekota prostrzego w sterowaniu niz wspolczesna pralka automatyczna
Nie ma co sie jarac wykresikami... za darmoche by to ocenic wystarczy pojechac autem gdzies na zlom gdzie mozna auto zwazyc, zlogowac faze przyspieszania, faze wytracania predkosci, poszukac demowki kpower (sa tez excele po sieci z formulkami do liczenia tego) i za free bedzie wykres jak z dynohamowni (ta z tarczka na kole)
Jest nawet jakis soft na iphona co ma niby dzialac jak gtech i na podstawie przyspieszenia, przelozenia, wagi zrobi wykresik (widzialem test tego softu vs hamownia i byl niby niezly/moze sieciowy fake/)
Pozdrawiam,
Przemek
Zobacz Profil
przemek4net
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 grudnia 2011, 14:27
Auto: exeo


Powrót do Wykresy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron