Strona 1 z 1

Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 20 września 2005, 15:36
przez AdamTower
Wreszcie odwiedziłem naszego partnera klubowego :)
Wykres mówi sam za siebie. Autko zapi...... wspaniale, moment obrotowy świetnie rozłożony, mocy w sam raz.

Ale od początku....

Umówiłem sie na wyminę turbiny w moim leosiu AHF na turbinkę od 130PD.
Operacja wymiany turbiny trwała dość długo, ale non stop wychodziły jakieś problemy, jednak chłopaki z CS pieknie sobie ze wszystkim radzili.
Niestety z turbiną wyszły "małe" problemy i mieliśmy sporo nerwów, najbardziej ja oczywiście jednak później wszystko wyszło super co przedstawia wykresik z MAHA.
Zostały wymienione wszystkie filtry, olej, odłączony EGR ( EGR to zło - kolektor w środku był oblepiony na gruboś 2-3 mm smołą i sadzą ) wymieniony kolektor oraz wąż olejowy do turbiny - BTW dostałem wąż z samego wielkiego LUPO CS - haha, nikt takiego nie ma :mrgreen: :twisted:
Pod koniec trasy powrotnej pojawił się uślizg sprzęgła przy pełnym bucie przy 2500 obr na 4 i 5 biegu, jednak dziś już jest ok. Auto wczoraj dostało niezłe baty - ale może jeszcze sprzęgło trochę wytrzyma - zobaczymy.

Chciałem podziękować chłopakom z CS za ich wspaniale wykonaną robotę, pełny profesjonalizm oraz najbardziej Patrykowi, który w wiekszości zajmował się moim autem, za cierpliwość i kawał dobrej roboty :brawo: oraz za wyczerpujące odpowiedzi na moje nieustające pytania. :wink:
Dzięki także Danielowi_TDI za towarzystwo podczas wypadu do BB.

Obrazek

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 20 września 2005, 16:01
przez Tonny S
adamtower napisał(a):na moje nieustające pytania. Wink
Co prawda to prawda ;-)


Wykres powala na kolana bo jest jak odrysowany ze wzorca !!!!!!!!!


Adam napisz moze jeszcze jaki przebieg ma twoj klekot :mrgreen: - TDi rulleezzzzzzz

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 20 września 2005, 16:09
przez AdamTower
Przebieg 125 tyś km

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 20 września 2005, 17:37
przez Marcin_TDI
adamtower, gratuluje :brawo: super wykresik wyszedl. A jakie problemy tam miales przy zmianie turbinki ??

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 20 września 2005, 19:22
przez bacardi
No Adam, nic tylko pogratulowac :) piekny wykresik :brawo:

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 20 września 2005, 19:51
przez txh
adamtower, :brawo: wykres taki, ze rodzi podejrzenie o to, ze
zostal w jakims programie graficznym zrobiony :mrgreen: :mrgreen:

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 20 września 2005, 20:12
przez Dano
adamtower napisał(a):Dzięki także Danielowi_TDI za towarzystwo podczas wypadu do BB.

Spoko Adam, sam jestem ci wdzięczny że chciałeś mnie zabrać. :wink:

A co do Leona Adama to gniecie naprawdę jedwabiście :mrgreen:
Miałem okazję poprowadzić w drodze powrotnej i byłem pełen podziwu co te chłopaki z Compspotu potrafią zrobić z takiego TDI :shock: Naprawdę profi firma i z czystym sumieniem moge ich polecić.Teraz żałuje że mój Leonek nie ma Compsprtowego wiruska. :-( tylko inny.
Ale po długich rozmowach i wielu paniach z Patrykiem prawdopodobnie zmienię na ich sofcik i też będe się cieszył ich profi robotą.
Partryk wielkie dzięki za wyrozumiałość i wszelkie bardzo wyczerpujące odpowiedzi na moje i Adama pytania.


:brawo: COMPSPORT I TDI RULLEEZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo:

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 20 września 2005, 20:21
przez colin23
A co to takiego EGR :? ?

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 20 września 2005, 20:52
przez Gaspar
Adam, jejku, mniód, mnod malyna !! :brawo: :brawo: oraz :brawo: dla CS :)

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 21 września 2005, 06:58
przez Tonny S
colin23 napisał(a):A co to takiego EGR ?
Zawór recyrkulacji spalin (ekologiczne gówniane ustrojstwo) - srebrna puszka przy kolektorze dolotowym na łączeniu z gumową rurą od FMIC

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 21 września 2005, 07:22
przez Pośpiech
Dobra ... to teraz ja zapytam (bo to się często pojawia i tylko domyslam się co to jest) - a co to jest FMIC? :)

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 21 września 2005, 07:53
przez przemas
Pośpiech napisał(a):Dobra ... to teraz ja zapytam (bo to się często pojawia i tylko domyslam się co to jest) - a co to jest FMIC? :)

Pospiech nie wiesz :-D ?
Fender Musical Instrument Corp.
A tak na powaznie(dzięki Łuki,ze stworzyłes cos takiego :-) )

FMIC - Front Mounted InterCooler - chlodnica powietrza zamontowana centralnie w pojezdzie, najczesciej widoczna za dolnymi czesciami zderzaka.

Heh co za zbieg okolicznosci,ze ja byłem w ten dzień we Wrocku.Gratuluje moda i wiedzę,ze kompleksowo podszedłes do sprawy i oto chodzi abys długo cieszył się nową mocą :mrgreen: Ciekaw jestem czy sprzęgło w 110 jest jednak mocniejsze niz w 90 alh czy nie bo jesli tu tez zaczyna slizgac to juz sam nie wiem.Mozliwe,ze tez po prostu samo w sobie się kończy.

pozdrawiam

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 21 września 2005, 08:08
przez Tonny S
przemas napisał(a):Ciekaw jestem czy sprzęgło w 110 jest jednak mocniejsze niz w 90 alh czy nie bo jesli tu tez zaczyna slizgac to juz sam nie wiem
W moim AHF na pierwszym setupie 344Nm nie miałem nigdy nawet najmniejszego uślizgu przy przebiegu ok 100tkm potem Nm spadł na 311Nm i do 145tkm tez nie było zadnych problemów.

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 21 września 2005, 08:32
przez AdamTower
Być moze, że kończy się już samo z siebie, ale może przyczyną uslizgu było to, że auto dostało w d... i na hamowni i podczas jazd testowych i trasie do BB i powrotnej. Razem prawie 900km. Narazie jest ok, zobaczymy czy przy codziennej eksploatacji pojawi się uślizg. Wtedy będzie wiadomo, czy sie kończy czy dostało mocno w d...
Patryk mówił, że w AHF z tego rocznika jest b.mocne, Daniel z TTC ma w Toledo ponad 400Nm i śmiga na tym sprzęgle.

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 21 września 2005, 18:09
przez Asgaard
Gratuluje rezultatu, załuję, że nie mogłem z wami pojechać, dobrze że obyło się bez większych problemów z trafieniem na miejsce :wink:

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 22 września 2005, 19:54
przez PAWEL20VT4
Gratuluje udanej modyfikacji :) już wiem, gdzie pojadę z moim nowym klekotem na wiosnę :twisted:

Paweł

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 22 września 2005, 23:14
przez BART_osz
I ja gratuluje nowego sofciku - wykres jak Tonny napisal - wymuskany i wyglaskany na piatke :) - wzorcowy :brawo:

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 23 września 2005, 10:49
przez WojtekTDi
adamtower, masz tam cos jeszcze oprocz turbiny wiekszej zmienione?

i gdyby nie bylo to tajemnica jakas wielka moglbys mnie uswiadomic ile taka zmiana kasiory wymaga :)

a wykresik zaiste cudny :)

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 23 września 2005, 11:03
przez AdamTower
WojtekTDi napisał(a):adamtower, masz tam cos jeszcze oprocz turbiny wiekszej zmienione?

i gdyby nie bylo to tajemnica jakas wielka moglbys mnie uswiadomic ile taka zmiana kasiory wymaga :)

a wykresik zaiste cudny :)


Tylko turbo od 130PD, reszta seria.

Koszty na priwa Ci podam.

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 23 września 2005, 15:54
przez Michał_TDi
adamtower, :brawo: za moda dla Ciebie i oczywiscie :brawo: dla CS za wykresik jak z Painta :)
Pozdrawiam

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 29 września 2005, 10:06
przez AdamTower
No niestety sprzęgło ślizga się na 4 i 5 biegu w zakresie ok 2500-3000 obr/min. :cry:

Mam nadzieję, że do wiosny wytrzyma, bo zimę chciałbym jeszcze przejeździć na nim ze względu na $$$ :-| Czy jazda na ślizgającym się sprzęgle ma negatywny wpływ na jakiś podzespoły silnika/skrzyni ?? czy mogę przetrzymać do wiosny? :?

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 29 września 2005, 10:09
przez Gaspar
adamtower napisał(a):Czy jazda na ślizgającym się sprzęgle ma negatywny wpływ na jakiś podzespoły silnika/skrzyni Pytajnik czy mogę przetrzymać do wiosny? Confused

IMHO nie ma to żadnego negatywnego wpływu na podzespoły silnika/skrzyni :) Możesz spokojnie dojeździć do wiosny i trochę mniej dawać w komin :D

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 29 września 2005, 10:10
przez Tonny S
adamtower, przezyjesz choć przy wyprzedzaniu objaw ślizgającego sprzęgła może być niebezpieczny - moja rada to mniej pałuj to auto.

BTW jak założysz 15' na zime to pewnie przestanie ślizgac bo nie bedzie takich obciązeń, oporów jak na 18' felach

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 29 września 2005, 10:41
przez AdamTower
Tonny S napisał(a):adamtower, przezyjesz choć przy wyprzedzaniu objaw ślizgającego sprzęgła może być niebezpieczny - moja rada to mniej pałuj to auto.

BTW jak założysz 15' na zime to pewnie przestanie ślizgac bo nie bedzie takich obciązeń, oporów jak na 18' felach



No właśnie podczas wyprzedzania najczęściej uslizg się pojawia.

Co do "pałowania" ciężko się ograniczyć teraz :mrgreen: :D choć zaczyna się pogarszać pogoda więc będzie autku pewnie lżej.

Tak czy inaczej mogę spokojnie do wiosny przeczekać. Dzięki.

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 29 września 2005, 14:30
przez txh
Tonny S napisał(a):jak założysz 15' na zime to pewnie przestanie ślizgac bo nie bedzie takich obciązeń, oporów jak na 18' felach

ale czy nie jest tak ze bardziej sie slizga jak przychodza mrozy :?:

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 29 września 2005, 15:28
przez Asgaard
będzie zimniej to będzie większa moc, więc jak będzie przyczepność to będzie się bardziej ślizgać, ale zimą z reguły jest słaba przyczepność i koła są mniejsze więc prędzej zaczną się ślizgać koła niż sprzęgło :wink:

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 29 września 2005, 16:30
przez Tonny S
txh napisał(a):ale czy nie jest tak ze bardziej sie slizga jak przychodza mrozy Question

Wrecz odwrotnie.

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 29 września 2005, 17:44
przez Barth
Tonny S, jestes pewien ?? W zeszlym roku mm.max mial problem ze sprzeglem jak zimno bylo i chlopacy z CS tlumaczyli to tym ze zimno jest

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 29 września 2005, 18:22
przez Asgaard
bo im niższa temp tym więcej KM i Nm :twisted:

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 29 września 2005, 19:04
przez Tonny S
barth napisał(a):Tonny S, jestes pewien Pytajnik
Ktos mi to kiedys dosc sensownie tlumaczyl :roll:

Zimniej - nizsza temp. - tarczki sprzegla sie nie przypalaja (zrobione sa z materialu, ktory pod wplywem temp/uslizgu zaczyna sie jarac -im nizsza temp. tym mniejsze prawdopodobienstwo przyjarania/uslizgu) - brak uslizgu.

Asgaard, tylko w turbo, ale roznica nie jest na tyle duza by powodowac uslizgi patrz wyzej.

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 30 września 2005, 09:52
przez uki
IMO im chłodniej tym bardziej się ślizga.

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 30 września 2005, 10:05
przez Tonny S
uki napisał(a):IMO im chłodniej tym bardziej się ślizga.

To zostałem wprowadzony w błąd - a byłem święcie przekonany, ze koleś miał racje ( w końcu to tuner TDi)

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 30 września 2005, 10:31
przez Barth
Tonny S, browarka stawiasz przy next spotakniu :D

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 30 września 2005, 10:56
przez txh
Tonny S, 2 browarki :P :D

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 3 października 2005, 08:27
przez przemas
uki napisał(a):IMO im chłodniej tym bardziej się ślizga.

Racja racja :mrgreen:
Moje zjarane sprzęgiełko w lecie i powyzej tempaeratury 15 stopni wogóle sie nie slizgało.W momencie zejscia temperatury ponizej 10 stopni uslizg stawał się coraz gorszy :roll: Najgorzej jest z samego rana :cry: Na szczęscie ten problem na razie mnie nie dotyczy...

pozdro

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 11 października 2005, 15:09
przez Staszek20VT
No, w końcu zrobiłeś autko :brawo: no i całkiem konkretnie... :twisted: Musimy się spotkać i zobaczę jak toto Twoje teraz lata :) :mrgreen:
Pozdro

Re: Powered by CompSPORT :)))

PostNapisane: 23 października 2005, 12:00
przez AdamTower
Potwierdzam teorie, że im zimniej tym częściej pojawia się uślizg sprzęgła :-( :-x

Poniżej 10 stopni zaczyna się u mnie ślizgać już na 3 biegu, dotąd tylko 4 i 5... :?
No cóż, byle do wiosny :roll: