Strona 1 z 1

[DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

PostNapisane: 11 marca 2012, 15:25
przez PaVLo
Witam.
Nadszedł upragniony koniec modyfikacji poprzez zmianę uszkodzonej oryginalnej turbiny ARL-a na CAHA. Całość pracy została wykonana w znanym nam DynoSoft Katowice. Do przeróbki był kolektor i wydech (do kata, reszta seryjna) oraz z tego co widziałem parę pierdółek. Niestety silnik ma już swoje najlepsze lata za sobą i pompki są nieco zmęczone. Jak odbije się trochę to będę szukał nowych, ale już sportowych.

Poniżej wykres z hamowni po montażu nowej dmuchawki i po programie.
Obrazek

Re: [DynoSoft] Seat Leom 1M ARL

PostNapisane: 11 marca 2012, 15:36
przez LoozaQ
No i piękny wynik... Gratulacje :D
Teraz to to musi zapinać :D

Re: [DynoSoft] Seat Leom 1M ARL

PostNapisane: 11 marca 2012, 17:09
przez Tygrysek
:brawo:

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

PostNapisane: 13 marca 2012, 15:12
przez dawidd3
Również gratuluję, bardzo ładne kreski ;) Auto musi fajnie wyrywać do przodu :)

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

PostNapisane: 13 marca 2012, 17:49
przez PaVLo
Przyspieszenie ma niesamowite w całym zakresie obrotów i na każdym biegu, nawet gdy jadę na piątce i mam ~1800 obr i dam gazu to czuć jak auto wyrywa do przodu i nabiera szybko prędkości, czego wcześniej trochę brakowało.

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

PostNapisane: 13 marca 2012, 21:35
przez JayZ
PaVLo napisał(a):Niestety silnik ma już swoje najlepsze lata za sobą i pompki są nieco zmęczone

Jaki przebieg?
Jakie korekcje na pompkach i BIP`y ?

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

PostNapisane: 14 marca 2012, 22:57
przez PaVLo
Przebieg 160tys, z tego co wcześniej sprawdzaliśmy, to pompki nie były złe, niestety nie pamiętam szczegółów. Jednak nie ma co się tym zbytnio przejmować, bo w planach jest ich modyfikacja :)

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

PostNapisane: 11 marca 2013, 21:11
przez Johnny B
Ładne kreski, co to za Turbo i ile kosztuje..?

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

PostNapisane: 16 marca 2013, 18:56
przez PaVLo
Turbina jest z Audi A4 2.0TDI 170KM, ale nie pasuje p&p, trzeba sporo przerabiać.

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 11:52
przez BartekTDi
Co trzeba przerobić żeby zmontować tą turbinę?

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

PostNapisane: 1 kwietnia 2016, 21:35
przez PaVLo
Sporo trzeba zmienić, od przeróbki kolektora, po flanszę z DP i wywaleniu tłumika szmerów oraz zaślepieniem EGR.

Ostatnio byłem na okolicznej hamowni i niestety coś było nie tak, tuner obstawił, że albo grucha się przycina albo jeden z wtrysków leje, bo sadza szła lepiej niż z Batorego do czasu wstania turbiny.

Oto wykres:
Obrazek

W porównaniu z wykresem z zeszłego roku dokładnie widać, że turbina zaczyna dmuchać znacznie później. Po moich paru modach wzrosła również trochę moc i moment i to przy dużo wyższej temperaturze zewnętrznej :). Wczoraj zajrzałem pod maskę aby sprawdzić sztangę, odpiąłem wężyk aby łatwiej posterować i chodzi ona ładnie a na gruszce nie widać zbytnio rdzy (chociaż caha ma ją inaczej i ciężko się do niej dostać).

W zeszłym roku w całym układzie podciśnienia wymieniłem węże na silikonowe o średnicy wewnętrznej 4mm. Zastanowił mnie ten od turbiny czy przypadkiem pod wpływem dużej temperatury i sporego podciśnienia które N75 tworzy nie powoduje najpierw jego ściśnięcia a potem zaciągnięcia sztangi i dlatego takie opóźnienie w sterowaniu turbiny. Długo nie myśląc wywaliłem go i wrzuciłem oryginalny gumowy i twardy.

Pojechałem zrobić parę prób i o dziwo jadąc na czwartym biegu z obrotami ~1500 dałem but w podłogę i już przy ~1800obr słyszałem jak ładnie turbina się wkręca i ciągnie bez przerwy i jakiś szarpnięć dochodząc do ~2400 obr i dalej. Zrobiłem chyba z 8 prób i za każdym razem to samo. Do czasu wejścia turbiny na obroty z tyłu widziałem szary dym a w chwili doładowania dym znikał. Niestety nie robiłem prób przed zmianami, wiec nie mam porównania.

Zostaje mi zrobienie jeszcze logów dynamicznych, ale niestety kumpel z którym to robiłem wyjechał i zostaje mi jakiś spec z warsztatu z kompem.

-- 1 kwi 2016, o 21:31 --

Ostatnio wymieniałem rozrząd i niestety po jego wymianie leon opadł z sił :/ . Mechanicy nie popatrzyli jak była ustawiona synchronizacja i zrobili książkowe 0.0 do -0.6. Potem pojechałem do nich i zrobiliśmy na -1.0 do -1.7 ale jedyny efekt to czarna chmura za autem i chwilowe spalanie to 1.0Lh (wcześniej 0.7-0.8L/h), więc wróciliśmy to wcześniejszych ustawień.

Planuję pojechać na hamownię i sprawdzić ile teraz ma oraz porobić logi bo obecna jazda bardziej przypomina toczenie się a nie dynamikę. Aha pozytywny efekt to większa kultura pracy silnika czego brakowało mi wcześniej :). Jak gadałem z tunerem to prawdopodobnie czeka mnie robienie na nowo programu na tym ustawieniu rozrządu, ale może uda się sprawdzić silnik na plusowej synchronizacji.