Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Wykresy z hamowni naszych Leonów

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 20 listopada 2012, 23:17

Modyfikacje:
Mody mechaniczne: MrItaliano czyli Ja :)
Soft Ander :)
Silnika ARL
skrzynia ASV
Dolot ASV
Przepływomierz ASV
Jednomas g60
Sprzegło VR6
FMIC

Program bez dymka :)
http://zapodaj.net/8d65f14fa977a.jpg.html
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Reklama

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez Grześ » 20 listopada 2012, 23:28

czyli co było w seri ??? arl czy asv ???

silnik arl a dolot i przepływka z asv to raczej cofanie sie a nie krok do przodu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 20 listopada 2012, 23:31

Seria to byl asv. Zrobilem tylko swap silnika, a reszta bez zmian. Robilem test z dolotem i przeplywka arl moc zostala bez zmian.
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez Grześ » 20 listopada 2012, 23:39

MrItaliano napisał(a):Robilem test z dolotem i przeplywka arl moc zostala bez zmian.


jak ja mam to rozumieć ???
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 20 listopada 2012, 23:49

Zakładany był dolot ARL i przepływmoierz i auto bylo odrazu hamowane na hamowni. Nie bylo zadnej roznicy w mocy. Wiec nie bylo sensu zmieniac.
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez Gonzus_1989 » 21 listopada 2012, 09:29

433nm? Miałem u siebie podobną konfiguracje,koledzy z forum szybko mi wybili z głowy ,takiego dużego momentu nawet sprzęgło od sharana u mnie nie wytrzymywało..
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 21 listopada 2012, 09:45

Z tym ze u mnie nie ma dwumasa :) Tylko jest kolo jednomasowe ze sprzeglem VR6 trzyma jak wsciekle na chwile obecna :D
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez chlorek » 21 listopada 2012, 09:46

a jak z drganiami na jałowym przy jednomasie?
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 21 listopada 2012, 09:48

Jakimi drganiami ?? :) :D
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez chlorek » 21 listopada 2012, 09:50

bo zmieniałeś z dwumasa na jednomasa, w Leonach strasznie trzęsie budą na jałowym biegu, szczególnie odczuwalne w zimę :-D
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 21 listopada 2012, 09:57

Znajomy ma leona z tym ze ALH ma jednomasa i tez nie ma dgran u niego. U mnie w audi nie wystepuja zadne trzasy itp rzeczy na jalowym.
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez chlorek » 21 listopada 2012, 10:36

skrzynia wytrzymuję to - dowiadywałeś się coś w tej sprawie? sory za OT ale nie jeden chciał wsadzić jednomas ale chodzą ploty że auto bardziej się trzęsie oraz skrzynia dostaję strasznie po dupie.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 21 listopada 2012, 10:59

Spoko nie ma problemu. Zawsze powtarzam wszelkie modyfikacje kazdy wykonuje na wlasna odpowiedzialnosc. :) Tak samo jak mi znajomy pisal programy i zmienial doladowania to tez to bralem na swoja odpowiedzialnosc jak cos sie stanie.
Powiem Ci tak: z tego co wiem na skrzynie ASV to duzo momentu (jezeli chodzi o wytrzymalosc to slyszalem o kims kto mial jeszcze wiecej momentu na takiej skrzyni z tym ze on sie scigal po torach i raz w roku skrzynie robil) ja sie nie scigam po torach a latam po traskach i po miescie, na jednomasie zrobilem juz okolo 60 tys km. Nic sie nie dzieje skrzynia jak pracowala tak pracuje dalej prezyjnie. Z tego co wiem to do skrzyni 6 jednomas chyba nie podejdzie bo tam inna srednica tarczy, ale to sie musza znawcy wypowiedziec.

P.S.
Silnik silnikowi nie jest rowny. Jednemu trzesie drugiemu nie :)
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez chlorek » 21 listopada 2012, 12:58

dobrze wiedzieć że na 5 biegowym wszystko działa ładnie i pięknie - dla innych informacja. Ja mam 6 biegów i dlatego może wszyscy mnie przestrzegali przed tym.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez kruszyna » 21 listopada 2012, 14:00

u mnie przy jednomasie czasem zatrzesie przy gaszeniu auta, ale tez nie zawsze ;)
za to dzwonia sprezynki na jalowym :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kruszyna
Sport
Sport
 
Posty: 613
Dołączył(a): 13 marca 2007, 00:22
Lokalizacja: Slask
Auto: 1M

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 21 listopada 2012, 15:07

Nie wiem jak tam w skrzyni 6 ale z tego co slyszalem to nie podejdzie tam jednomas.... A jezeli chodzi o trzesienie przy gaszeniu auta to mialem taka przypadlosc po tym jak odlaczylem klape gaszaca, po ponownym podlaczeniu przypadlosc zniknela. Natomiast u mnie żadne dzwonienie nie występuje.
Tak jak pisalem silnik silnikowi auto autowi nie sa rowne >)
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez GruchaARL » 22 listopada 2012, 08:35

florek napisał(a):dobrze wiedzieć że na 5 biegowym wszystko działa ładnie i pięknie - dla innych informacja. Ja mam 6 biegów i dlatego może wszyscy mnie przestrzegali przed tym.


Nie wiem skąd się biorą u Was takie stwierdzenia że jednomas jest be. W tej chwili są normalnie zestawy do kupienia z kołem jednomasowym VALEO do samochodów wyposażonych w skrzynie 5 i 6 bieg. Kingsoft dodatkowo wymienia okładziny tarczy na mocniejsze. Osobiście wymieniłem tych zestawów już z kilkadziesiąt do samochodów seryjnych i tych których przerabialiśmy. Koło jednomasowe musi być wyważone i to jest najważniejsze. Dodatkowo zestawy z kołem jednomasowy i tarczą np. organiczną są mocniejsze od tych z kołem dwumasowym.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 22 listopada 2012, 09:48

Dokladnie tak jak "GruchaARL" napisał. Kolo zamachowe wywaza caly silnik, wiec jak jest odpowiednio wywazone to nie ma prawa trzasc, wpadac w drgania. Jest to tak samo przenoszone docisk tarcza . Wiec kwestia odpowiedniego dobrania i wszystko jest GIT :)
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez GruchaARL » 22 listopada 2012, 12:01

Gonzus_1989 napisał(a):433nm? Miałem u siebie podobną konfiguracje,koledzy z forum szybko mi wybili z głowy ,takiego dużego momentu nawet sprzęgło od sharana u mnie nie wytrzymywało..


To na pewno nie miałeś sprzęgła od sharana. Tak na prawdę to sprzęgło wytrzymuje większy NM, tak jak u mnie jest 460NM i trzyma już 5 lat. A moment który ma Mritaliano jest poprowadzony prawidłowo, wcale nie ma jakiegoś nagłego przyrostu, po prostu soft jest mocniejszy i tyle
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez Gonzus_1989 » 22 listopada 2012, 15:55

Osobiście spotkałem się z opiniami maks 440nm ,ale to maks. Sam kolega Again z forum ,który zajmuje się hurtem mi to powiedział ,oprócz niego inni użytkownicy również tak samo,no i osobiscie sam się przekonałem ,może miałem moment większy niż na hamowni ,może Ty masz mniejszy niż na hamowni . Spekulacji jest mnóstwo..druga strona medalu zależy od użytkowania auta. Można jezdzić 10 lat nie przekraczając momentu obrotowego :)
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez marcus415 » 22 listopada 2012, 16:05

GruchaARL napisał(a):To na pewno nie miałeś sprzęgła od sharana. Tak na prawdę to sprzęgło wytrzymuje większy NM, tak jak u mnie jest 460NM i trzyma już 5 lat.

To zalezy jak kto jezdzi i jaki ma naped i przy jakich obrotach ma moment maksymalny.. w 4x4 sharan leci bardzo szybko przy duzo mniejszym niutonie niz 460Nm.
GruchaARL napisał(a):Nie wiem skąd się biorą u Was takie stwierdzenia że jednomas jest be.

Nie wiem jak teraz, ale 3 lata temu CS nie polecal zakladania jednomasu do ARL-a ze wzgledu na przenoszenie duzych wibracji na karoserie auta i watpie zeby sie cos zmienilo w tej kwestii.
MrItaliano napisał(a):Zakładany był dolot ARL i przepływmoierz i auto bylo odrazu hamowane na hamowni. Nie bylo zadnej roznicy w mocy.

Bo roznicy nie zobaczysz na hamowni tylko na drodze.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 22 listopada 2012, 17:17

A co do momentu ja na seryjnym dwumasie przy momencie 330 NM przy 1800 obrotów zrobiłem prawie 100 tys. i dopiero sie rozleciał a lekkiej nogi nie mam. I tez wielu twierdziło ze to jest za duzo. A głownie po traskach wiec zakres obrotów byl wykorzystywany w całośći.
Zawsze powtarzalem jak cos sie da wyzylowac na maxa to tak ma byc, bo jest z tego frajda nie wazne przez ile moze byc caly czas a moze byc chwile. Ja przy aucie robie sam i kazdy kto robi to sobie zrobi i nie widzi problemu w awari...

Odnośnie jednomasa, to po co ktos wymyslil dwumasa po to zeby mialo sie co psuc. Bo teraz producenci zarabiaja nie na autach a na serwisach i czesciach. Dlaczego nie ma aut takich jak dawniej, nie robi sie czescie bardziej wytrzymalych niz kiedys.... Wszystko jest po to zeby zarobic... Niemcy nauczyli sie potym jak zrobili Mercedesa ktory sie nie psul i prawie splajtowali....

marcus415 napisał(a):Bo roznicy nie zobaczysz na hamowni tylko na drodze.


Kolego niewiem jak na drodze. Skoro nie ma roznicy w mocy wykres wychodzi identycznie to na chlopski rozum na drodze roznicy nie powinno byc zadnej. Zalezy jeszcze od rekacji na gaz, reakcji kierowcy i duzo innych czyników ma to wplyw jak auto jedzie...


Mnie sie autem smiga bardzo fajnie. A to najwazniejsze zeby kierowca byl zadowolony. Bo to ze kreski wychodza ladnie lub gorzej to nic nie znaczy. Kreskami na wykresie sie nie jezdzi. :)
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez marcus415 » 22 listopada 2012, 18:10

MrItaliano napisał(a):Zalezy jeszcze od rekacji na gaz

I wlasnie o to chodzi.. na dolocie i przeplywce z ASV reakcja na gaz bedzie gorsza niz na gratach z ARL-a.
MrItaliano napisał(a):Odnośnie jednomasa, to po co ktos wymyslil dwumasa po to zeby mialo sie co psuc.

Jak umiesz uzytkowac z glowa auto i masz napisany z glowa program, to dwumas zyje bardzo dlugo. Ja u siebie mam caly czas ori dwumas, a od 2006 roku mam zmodyfikowane auto i na liczniku prawie 170kkm.

-- 22 lis 2012, o 19:10 --

marcus415 napisał(a):CS nie polecal zakladania dwumasu do ARL

Mialo byc "jednomasu" :mrgreen:
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez GruchaARL » 22 listopada 2012, 20:12

marcus415 napisał(a):Nie wiem jak teraz, ale 3 lata temu CS nie polecal zakladania jednomasu do ARL-a ze wzgledu na przenoszenie duzych wibracji na karoserie auta

My zakładamy od dwóch lat i nie przenosi żadnych wibracji!! A samochodów jest już kilka nawet z większą mocą. Oczywiście istnie określony rodzaj koła jednomasowego
marcus415 napisał(a):Bo roznicy nie zobaczysz na hamowni tylko na drodze.

A od kiedy to logów dynamicznych nie mogę zrobić na rolkach :)
marcus415 napisał(a):I wlasnie o to chodzi.. na dolocie i przeplywce z ASV reakcja na gaz bedzie gorsza niz na gratach z ARL-a.

To jest kwestia ustawienia przepływomierza w programie i nic więcej
marcus415 napisał(a):Jak umiesz uzytkowac z glowa auto i masz napisany z glowa program, to dwumas zyje bardzo dlugo. Ja u siebie mam caly czas ori dwumas, a od 2006 roku mam zmodyfikowane auto i na liczniku prawie 170kkm.

Ile mam pokazać popsutych kółeczek dwumasowych w seryjnych autach przy mniejszych przebiegach. Rozumiem, że należy nauczyć się jeździć samochodem z kołem dwumasowym :idea: .

Poza tym są dwa rodzaje sprzęgła do Sharana BTB i tylko jeden zestaw jest konkretny, ale jak widać nie wszyscy o tym wiedza, a potem na forum wypisują głupoty że nie trzyma 4x4. Trzyma tylko trzeba założyć konkretny!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez Bartek 4x4 » 22 listopada 2012, 20:32

GruchaARL, GruchaARL, Jaki dwumas polecasz do leona 4x4 arl ?
Zobacz Profil
Bartek 4x4
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10 października 2012, 20:56
Auto: Leon

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez niebieski17 » 22 listopada 2012, 20:36

o, podpinam sie do pytania, w dodatku przy mocy 230/455 ?
Zobacz Profil
niebieski17
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 6 listopada 2012, 14:09
Lokalizacja: kraków
Auto: cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 22 listopada 2012, 20:46

GruchaARL dobrze prawi :) Spokojnie mozna sie go radzic jezeli chodzi o mechanike itp. Kola dwumasowe sie psuja na seryjnych programach.
A w programie da sie wszystko ustawic, wylaczyc itp zeby autko jezdzilo :)
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez GruchaARL » 22 listopada 2012, 21:05

Bartek 4x4 napisał(a):GruchaARL, GruchaARL, Jaki dwumas polecasz do leona 4x4 arl ?


Sharan BTB na systemie LUK z tarcza kevlarową, to nie jest żadna tajemnica. Wszystko jest do kupienia.

P.S.
Dodatkowo sprzedam wam ciekawostkę. Borys z forum A3club testuje w swojej S3 2.0TFSI 350KM komplet sprzęgła jednomasowego z tarcza kevlar od 1.9TDI ARL. Może niektórych to zadziwi ale pasuje i zdaje egzamin.

I ja nie pisze tego po to że robię sobie jaja !! :wink:

-- 22 lis 2012, o 22:05 --

Bartek 4x4 napisał(a):Jaki dwumas polecasz do leona 4x4 arl ?


Chodź ja bym założył zestaw z jednomasem, ale odpowiadam na pytanie. U Borysa przenosi 450NM w silniku benzynowym.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez marcus415 » 23 listopada 2012, 01:00

GruchaARL napisał(a):My zakładamy od dwóch lat i nie przenosi żadnych wibracji!! A samochodów jest już kilka nawet z większą mocą. Oczywiście istnie określony rodzaj koła jednomasowego

Moze i CS nie mial wtedy odpowiedniej wiedzy(w co watpie), ale tak czy siak kolo dwumasowe zostalo po cos wymyslone i nie ma szans zeby trwalosc skrzyni i komfort jazdy byl identyczny jak na jednomasie.
GruchaARL napisał(a):A od kiedy to logów dynamicznych nie mogę zrobić na rolkach

Chodzilo mi o cyfry i kreski, ze tam roznicy nie zobaczy.
Czyli zrobiliscie logi i wyszlo, ze mniej restrykcyjny dolot nic nie daje? :hahaha:
GruchaARL napisał(a):To jest kwestia ustawienia przepływomierza w programie i nic więcej

No tak... a te glupie inzyniery z VW do ARL-a wkladali wiekszej srednicy dolot i przeplywke niz w ASV, a mogli tylko zmienic ustawienie przeplywomierza w programie... co za glupki... :mrgreen:
GruchaARL napisał(a):Rozumiem, że należy nauczyć się jeździć samochodem z kołem dwumasowym

Oczywiscie, ze nie trzeba, ale wtedy wszyscy sie ciesza oprocz wlasciciela :wink:
Tak samo nie trzeba sie uczyc jazdy samochodem posiadajacym turbosprezarke..ale to juz jako ciekawostka :-)
Wiec daje bezplatana lekcje, bo widze ze ludzie wciaz nie wiedza co zabija kolo dwumasowe.. a wiec.. nie dawac w pelny palnik od 1krpm, a dopiero od ~2- 2,5krpm i nie jezdzic z bardzo niskimi predkosciami obrotowymi silnika, a dwumas pozyje o wiele dluzej :-D Pomijam wybor tunera przy robienu programu, bo to sprawa oczywista :wink:
GruchaARL napisał(a):Poza tym są dwa rodzaje sprzęgła do Sharana BTB i tylko jeden zestaw jest konkretny, ale jak widać nie wszyscy o tym wiedza, a potem na forum wypisują głupoty że nie trzyma 4x4. Trzyma tylko trzeba założyć konkretny!!

Widze ze reklamujesz sie w podobny sposob jak pewny "tuner" z Wroclawia, ze on posiada tejemna wiedze, robi 550Nm w ARL-u na seryjnym sprzegle i zna innowacyjne rozwiazania, a inni nie... prosze Cie... bo zaraz wyjdzie, ze sprzeglo z Sharana jest mocniejsze niz Sachs Performance, a dwumas zostal wymyslony po to, bo sie im tam w VW nudzilo :hahaha:
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez GruchaARL » 23 listopada 2012, 08:08

marcus415 napisał(a):Moze i CS nie mial wtedy odpowiedniej wiedzy(w co watpie), ale tak czy siak kolo dwumasowe zostalo po cos wymyslone i nie ma szans zeby trwalosc skrzyni i komfort jazdy byl identyczny jak na jednomasie.

To przyjedź do firmy i zaprezentuje Ci kilka samochodów, jak nie wierzysz to nie pisz bzdur. Ja osobiście na kole jednomasowym zrobiłem już prawie 100tyś
marcus415 napisał(a):Czyli zrobiliscie logi i wyszlo, ze mniej restrykcyjny dolot nic nie daje? :hahaha:

Dolot nie jest wyznacznikiem mocy w DIESLU. Jak kolega nie chciał zmieniać to nie musi. Dolot z przepływomierzem jest potrzebny po to, że odpowiednio skalibrowany będzie pokazywał prawidłowy przepływ powietrza. Gdybym ja to auto robił dolot bym zmienił, tak jak zawsze
marcus415 napisał(a):Oczywiscie, ze nie trzeba, ale wtedy wszyscy sie ciesza oprocz wlasciciela :wink:
Tak samo nie trzeba sie uczyc jazdy samochodem posiadajacym turbosprezarke..ale to juz jako ciekawostka :-)
Wiec daje bezplatana lekcje, bo widze ze ludzie wciaz nie wiedza co zabija kolo dwumasowe.. a wiec.. nie dawac w pelny palnik od 1krpm, a dopiero od ~2- 2,5krpm i nie jezdzic z bardzo niskimi predkosciami obrotowymi silnika, a dwumas pozyje o wiele dluzej :-D Pomijam wybor tunera przy robienu programu, bo to sprawa oczywista :wink:

Załóż szkołę jazdy DWUMAS :D , daj info na facebook, od razu kliknę "lubie to"
marcus415 napisał(a):Widze ze reklamujesz sie w podobny sposob jak pewny "tuner" z Wroclawia, ze on posiada tejemna wiedze, robi 550Nm w ARL-u na seryjnym sprzegle i zna innowacyjne rozwiazania, a inni nie... prosze Cie... bo zaraz wyjdzie, ze sprzeglo z Sharana jest mocniejsze niz Sachs Performance, a dwumas zostal wymyslony po to, bo sie im tam w VW nudzilo :hahaha:

Ja się reklamuje, ja tylko odpowiadam na posty twoje oraz być może innych użytkowników forum leona, którzy nie wiem dlaczego żyją w epoce że właśnie to Sachs Perfomance jest naj. Ja mam przetestowane pewne rozwiązania, i to że ktoś kiedyś napisał że się nie da, to mnie to nie interesuje. Ja dzięki temu jestem wstanie klientowi zaoferować dobre sprzęgło w lepszych pieniądzach. Ale jak widać do ciebie to nie dociera i bardzo w to wątpię żeby dotarło. Ja pisząc na temat takich rozwiązań nie robię z tego tajemnicy.
Nie wiem dlaczego to tak odbierasz, przecież pisze o tym na forum w tym wątku.
Pokaż mi posta gdzie napisałem że Sachs Perfomance jest gorszy od zestawu z Sharana, gdzie.........??
Po za tym po co piane bijesz skoro ja tylko i wyłącznie przedstawiam fakt, jakie rozwiązania można stosować i które są sprawdzone. Kilka samochodów z Leon Clubu jeździ na moich zestawach i cieszą się że zaoszczędzili kilka grubych złotówek. Weź jeszcze pod uwagę to że kupując w dzisiejszych czasach w sklepie kolo dwumasowe masz 70% szans na to że kupujesz nowe regenerowane koło które nie będzie miało tej samej żywotności co 8 lat temu.

KOŁA JEDNOMASOWE VALEO NIE POWODUJĄ DRGAŃ - tak na zakończenie bo temat dla mnie jest zamkniety
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez marcus415 » 23 listopada 2012, 13:28

GruchaARL napisał(a):Dolot nie jest wyznacznikiem mocy w DIESLU. Jak kolega nie chciał zmieniać to nie musi.

Przeciez nigdzie nie napisalem ze dolot doda mocy tylko ze zmniejszy turbodziure...a kolega nie zmienial, bo ktos mu powiedzial, ze to nic nie daje.
GruchaARL napisał(a):Dolot z przepływomierzem jest potrzebny po to, że odpowiednio skalibrowany będzie pokazywał prawidłowy przepływ powietrza.

Zawsze myslalem, ze dolot jest potrzebny po to, by doprowadzic powietrze do turbosprezarki, a przeplywomierz, by dac info do ECU ile tego powietrza zostalo doprowadzone. Wiadomo ze musi to wspolgrac ze soba, by komputer mial prawdziwe dane.
GruchaARL napisał(a):Po za tym po co piane bijesz skoro ja tylko i wyłącznie przedstawiam fakt, jakie rozwiązania można stosować i które są sprawdzone

Nie bije zadnej piany, tylko smieszy mnie pisanie o sprzegle od sharana jak by to odkryl ktos ameryke. Temat sprawdzony wieki temu i ustalone dawno zostalo, ze sharan nadaje sie do auta z max REALNYMI ~440Nm w osce, bo w 4x4 szybko sie skonczy.
GruchaARL napisał(a):Pokaż mi posta gdzie napisałem że Sachs Perfomance jest gorszy od zestawu z Sharana, gdzie.........??

Fakt o tym nie napisales, ale wedlug Twoich danych na temat sprzegla od Sharana, wywnioskowalem ze SP jest gorszy, bo np. u mnie przy 430Nm potrafil czasem nie "skleic" na 3 biegu, a Ty podajesz ze Sharan przenosi bez problemu 460Nm. Nie wiem czy wiesz, ale w 4x4 sprzeglo ma duzo wiecej roboty niz w osce.
GruchaARL napisał(a):temat dla mnie jest zamkniety

Dla mnie tez :wink:
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 23 listopada 2012, 14:55

Po pierwsze prosze nie zasmiecac mi tematu.
Nikt mi nie powiedzial ze dolot nic nie daje bo przekonalem sie na wlasnej skórze.
A jezeli chodzi o przeplywomierz to mozna go wylaczyc w programie i potrzebny jest wtedy jak dziura w moscie :)
No to chyba im wiekszy dolot tym wieksza jest turbodziura bo jest wieksza masa powietrza do zassania...

I to by bylo na tyle i koniec w temacie :)
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez marcus415 » 23 listopada 2012, 15:11

MrItaliano napisał(a):Nikt mi nie powiedzial ze dolot nic nie daje bo przekonalem sie na wlasnej skórze.

Czyli co?
MrItaliano napisał(a):No to chyba im wiekszy dolot tym wieksza jest turbodziura bo jest wieksza masa powietrza do zassania...

:-D
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez GruchaARL » 23 listopada 2012, 15:24

marcus415 napisał(a):Nie bije zadnej piany, tylko smieszy mnie pisanie o sprzegle od sharana jak by to odkryl ktos ameryke. Temat sprawdzony wieki temu i ustalone dawno zostalo, ze sharan nadaje sie do auta z max REALNYMI ~440Nm w osce, bo w 4x4 szybko sie skonczy.


Nieprawda :!:

marcus415 napisał(a):Fakt o tym nie napisales, ale wedlug Twoich danych na temat sprzegla od Sharana, wywnioskowalem ze SP jest gorszy, bo np. u mnie przy 430Nm potrafil czasem nie "skleic" na 3 biegu, a Ty podajesz ze Sharan przenosi bez problemu 460Nm. Nie wiem czy wiesz, ale w 4x4 sprzeglo ma duzo wiecej roboty niz w osce.


Oryginalny zestaw tak, ale czytaj dobrze o czym ja pisze. My wymieniamy okładziny dodatkowo. Lepiej wydać dwa razy 2000tys niż dwa razy 4000tyś, ale to też zależy kto jakie robi przebiegi. Przy zestawie jednomasowym zmienisz tylko tarcze i docisk i będzie znowu git. Chodzi tylko o różnice kosztów. Zrobić na zestawie jednomasowym 50tyś samochodem zmodzonym z momentem średnio 440NM to dobry wynik. Chyba że masz inne zdanie to ja je szanuje. Ale jak na razie 50tyś przelatane na jednym z zestawów w 4x4 i trzyma dalej.
P.S. żadne sprzęgło nie żyje wiecznie, to tak jak z klocami hamulcowymi tylko trochę później trzeba wymienić.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez marcus415 » 23 listopada 2012, 16:55

GruchaARL napisał(a):My wymieniamy okładziny dodatkowo.

Na kevlarowe tak?
No to zobacz co pisze jeden z producentow:
"Due to the unforgiving nature of Kevlar, it is not recommended for street cars, especially those that see frequent stop-and-go traffic which will cause surface glazing of the clutch."
Co znaczy, ze kevlar nie jest rekomendowany do aut poruszajacych sie normalnie w ruchu ulicznym, ze wzgledu, ze w trakcie delikatnego ruszania okladziny kevlarowe ulegna zeszkleniu... co w rezultacie doprowadzi do zniszczenia sprzegla.
A tu jak ktos chce poczytac co inni pisza o jednomasie:
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 02718&st=0
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez GruchaARL » 23 listopada 2012, 17:03

marcus415 napisał(a):Na kevlarowe tak?
No to zobacz co pisze jeden z producentow:
"Due to the unforgiving nature of Kevlar, it is not recommended for street cars, especially those that see frequent stop-and-go traffic which will cause surface glazing of the clutch."
Co znaczy, ze kevlar nie jest rekomendowany do aut poruszajacych sie normalnie w ruchu ulicznym, ze wzgledu, ze w trakcie delikatnego ruszania okladziny kevlarowe ulegna zeszkleniu... co w rezultacie doprowadzi do zniszczenia sprzegla.
A tu jak ktos chce poczytac co inni pisza o jednomasie:
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 02718&st=0


Bardzo dobrze znam Angielski. Skomentuje te wypowiedzi w taki sposób. Jak ktoś u mnie robi auto, ja daje na tą robotę gwarancję. Ja nie wiem jakie koła tam wkładają, chyba że robione przez Radzikowskiego to się nie dziwię. Ale wypisywanie takich rzeczy o jednomasach to absurd. Chyba nie robiłbym z siebie idioty gdyby było inaczej. Być może mam magiczne ręce, inaczej śruby dokręcam, powiem Ci że już sam nie wiem :mrgreen: Sytuacja dla mnie wręcz dziwna. Do seryjnych auta zakładam seryjne te zestawy kupione w INTERCARS i tez działają bez zarzutu. Wiesz gdyby coś było nie tak INTERCARS tez by tego nie proponował
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez Lesoto » 23 listopada 2012, 20:28

Może by Zieloni wydzielili tę dyskusję, np. do tematu o sprzęgłach? Jest serio bardzo ciekawa, jednocześnie niestety odbiegająca od sedna tematu.

Świetnie się czyta taką polemikę, gdzie adwersarze nie obrzucają się przetrawionym żarłem wydostającym się z jelita grubego :mrgreen:
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 23 listopada 2012, 20:52

Kolego marcus415 powiem CI tak mnie sie nie chce z Toba dyskutować Bartek jak chce to niech prowadzi dalej dyskusje. Pisze to wszystko w taki sposob ze jak fabryka zrobila tak ma byc, czysto teoretycznie czyta sie Twoje posty. Ja od malego siedze w mechanice i wiem ze tutaj teoria z praktyka nie ma wiele wspolnego, bo przestawialem rorzady, kombinowalem z dolotami itp rzeczy ze wg wielu ludzi auta nie powinny jezdzic a jezdzia do tej pory doskonale, Bartek tez stosuje mechanike praktyczna i wie o czym gada.
Tak jak napisał Bartek sprzegła nie sa wieczne jest to okladzina, i mozna ja tak samo spalic i zuzytkowac dosc szybko. Nie raz przy zakladaniu komus upadnie docisk i znam takie przypadki ze juz po tym nie trzyma, a pozniej wielkie halo ze mial trzymac a jednak jest tandeta i wypisuja glupoty na forach. Ja mam jednomas, znajomy ma i jescze paru innych nikomu nie trzesie buda nic nie szarpie, kwestia odpowiedniego doboru i jest wszystko ok. Moze komus trzeslo bo ma poduszki wywalone, zle dobrał zestaw, roznie bywa....
Mozemy sobie tutaj dyskutowac w nieskonczonosc przekomazajac sie kto ma racje. Prawda jest tak ze jak cos sie załozy i dziala to po co to zmieniac, i wiadomo ze poleca sie taka rzecz dalej.

Tyle w tym temacie, ja wszystkie modyfikacje mechaniczne wykonywalem sam, nie przez mechanikow czy firmy, a nie mam wykształcenia mechanicznego nic w tym temacie. Wszystko metoda prob i bledów od bardzo dawna.

Podziwiam ludzi, ktorym przegladajac wykresy wiecznie cos nie pasuje. Wkoncu to nie oni jezdza tymi autami tylko Ci ktorzy wklejaja te wykresy. Za wszelka cene chca cos udowodnic, a wiekszosc wlascieli aut ktorzy sie znaja na rzeczy gow... to obchodzi. :D

Dziekuje i zamykam temat :)
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez GruchaARL » 23 listopada 2012, 21:12

MrItaliano napisał(a):Tyle w tym temacie, ja wszystkie modyfikacje mechaniczne wykonywalem sam, nie przez mechanikow czy firmy, a nie mam wykształcenia mechanicznego nic w tym temacie. Wszystko metoda prob i bledów od bardzo dawna.

Podziwiam ludzi, ktorym przegladajac wykresy wiecznie cos nie pasuje. Wkoncu to nie oni jezdza tymi autami tylko Ci ktorzy wklejaja te wykresy. Za wszelka cene chca cos udowodnic, a wiekszosc wlascieli aut ktorzy sie znaja na rzeczy gow... to obchodzi. :D


Za te dwa zdania należy Ci się Wielki Szacunek. A za przeprowadzone roboty, uznanie :brawo: Fajnie by było żeby ludzie przyjeżdżający na modyfikacje mieli takie podejście jak ty.

Lesoto napisał(a):Może by Zieloni wydzielili tę dyskusję, np. do tematu o sprzęgłach? Jest serio bardzo ciekawa, jednocześnie niestety odbiegająca od sedna tematu.

Świetnie się czyta taką polemikę, gdzie adwersarze nie obrzucają się przetrawionym żarłem wydostającym się z jelita grubego :mrgreen:


Tez jestem tego samego zdania, a powiem więcej że właśnie dzisiaj do mojej firmy zawitała Ibiza FR. Chętnie porobię zdjęcia podczas robienia modyfikacji, w tym wymianę kompletna sprzęgła, bo właśnie będę zakładał jednomas. Postaram się też filmik nagrać jak to wszystko pracuje i będziemy kontynuować temat, bo przyznam się szczerze, że to o czym Marcus415 pisze to mnie wydaje się dziwne że ludzie maja takie problemy, ale szanuje twoje zdanie kolego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 23 listopada 2012, 21:21

GruchaARL napisał(a):Za te dwa zdania należy Ci się Wielki Szacunek. A za przeprowadzone roboty, uznanie :brawo: Fajnie by było żeby ludzie przyjeżdżający na modyfikacje mieli takie podejście jak ty.


Dzieki wielkie za te zdania :)

Sam z checia zobacze ta Ibize, takze czekam na fotki i filmik jak to pracuje :)
Pozdro :)
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez BiMeK_TDI » 24 listopada 2012, 22:27

A tak odbiegajac od tematu sprzegiel to czy to jest niebieskie A3 co stoi czesto na Pomorskiej :?:
Zobacz Profil
BiMeK_TDI
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9 maja 2010, 19:08
Lokalizacja: CK
Auto: Leon ARL+

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 24 listopada 2012, 23:51

Wychodzilo by ze to :D A czemu pytasz ??
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez BiMeK_TDI » 25 listopada 2012, 08:39

To wychodzi ze jesteśmy sąsiadami :-D
Zobacz Profil
BiMeK_TDI
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9 maja 2010, 19:08
Lokalizacja: CK
Auto: Leon ARL+

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 25 listopada 2012, 08:49

Jest to możliwe :)
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez BiMeK_TDI » 25 listopada 2012, 09:51

Teraz to jestem tego pewny :-)
Zobacz Profil
BiMeK_TDI
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9 maja 2010, 19:08
Lokalizacja: CK
Auto: Leon ARL+

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez MrItaliano » 25 listopada 2012, 12:51

A powiem szczerze ze nie zwrocilem uwagi zeby gdzies tutaj stała jakas FR :)
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: A3 1.9 tdi modyfikowany asv na arl 185 km 433 nm

Postprzez BiMeK_TDI » 25 listopada 2012, 15:20

Obrazek moze tak bedzie latwiej :)
Zobacz Profil
BiMeK_TDI
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9 maja 2010, 19:08
Lokalizacja: CK
Auto: Leon ARL+


Powrót do Wykresy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość