Strona 1 z 1

LEON ARL 172KM/ 338NM TOP SPORT

PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 18:10
przez sebik_1984
Witam! Dzisiaj zrobiłem sprawdzenie mojego seryjnego Leona 1.9 TDI ARL 2003r z przebiegiem 191000tyś km. Sądzę że wynik jak najbardziej oki. Poniżej wykres do wglądu.
Obrazek

Re: LEON ARL 172KM/ 338NM TOP SPORT

PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 19:22
przez pampi
Jak to jest seria to gratuluję :brawo:

Re: LEON ARL 172KM/ 338NM TOP SPORT

PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 20:01
przez sebik_1984
Seria bo sprawdzałem jeszcze po hamowni w compsport w łodzi i tam po logach i innych sprawdzeniach porównaliśmy z oryginalnym softem i się zgadza wszystko z serią. Jedynie tylko turbina przeładowuje mi przy 2500tyś obr do 1,9bara na ułamek sekundy tak jak by zmienna się przycięła i później dalej już ładuje dobrze do końca.Trybu awaryjnego nie ma , spadku mocy również, ale przeładowanie występuję tylko w tym zakresie obrotów i ułamki sekundy. W środę jadę obadać przyczynę dokładniej czy to zacinająca się zmienna geometria czy n75 lub jeszcze coś innego. Nie wiem czy czyścić turbo bo koszt 400zł.

Re: LEON ARL 172KM/ 338NM TOP SPORT

PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 20:13
przez the_rahzel
Mocy dużo,ale momentu mało... Ja miałem 164/365Nm....

Re: Odp: LEON ARL 172KM/ 338NM TOP SPORT

PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 20:17
przez jędrek
Obstawiam N75

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

Re: LEON ARL 172KM/ 338NM TOP SPORT

PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 20:34
przez sebik_1984
w sumie chyba koszt dużo mniejszy tego zaworu niż czyszczenie turbo. Ale też trzeba liczyć pewnie w granicy 150zł? jędrek żeby to było to to jeszcze nie za duży wydatek.

Re: LEON ARL 172KM/ 338NM TOP SPORT

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 07:42
przez jędrek
Wczoraj dzwoniłem do Skody i powiedzieli 280 zł.

Re: LEON ARL 172KM/ 338NM TOP SPORT

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 07:47
przez mtz
sebik_1984, pamietaj tylko prosze ze nie jednokrotnie wyniki z tej hamowni u stefanowskiego roznily sie od innych maha - nie mowie, ze duzo, ale trzeba miec to na uwadze.
Przy przebiegu 191k, jezeli nie miales nigdy nic robionego z turbo, moze wartoby sie zastanowic nad czyszczeniem w niedlugiej przyszlosci? co do n75 na pewno Patryk nie bedzie narazal Cie na koszta - sprawdzi na nowym zaworku doladowanie i jezeli bedzie lepiej, wtedy Ci zamieni.
ja po ok. 130k km mialem wynik bardzo podobny do the_rahzel'a, wiec 172 kuca w serii moze byc niesamowitym fartem, lecz czasy zdrowych ARLow skonczyly sie jakies 2 lata temu...
w kazdym razie powodzenia - jak ogarniesz przeladowanie i turbo bedzie smigalo wzorcowo - rob program!

Re: LEON ARL 172KM/ 338NM TOP SPORT

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 11:58
przez sebik_1984
Powiem tak.Auto zakupiłem od kobiety w Niemczech , który używała tylko ona wiek 55 latek. Nie pociskała tym autkiem bo po kupnie było tak zamulone że głowa mała. Dopiero pod moją nogą się ożywiło i tak sądzę że turbina do czyszczenia mimo że teraz jest niebo przy tym co było po kupnie - koszta czyszczeni ok 400zł tak mi powiedziano. Jeżeli chodzi o pozostałe podzespoły silnik skrzynia to po sprawdzeniu w stanie b.dobrym. Muszę ogarnąć to przeładowanie i program pewnie pójdzie :) tylko zastanawiam się czy będzie aż taka różnica w mocy żeby wydać te 1400zł?

Re: LEON ARL 172KM/ 338NM TOP SPORT

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 14:39
przez IroN_87
Kolega wczoraj był w CS i przy przebiegu 240tys wyszło mu 169KM. Po programie ze względu na sprzęgło ma 190/380

Re: LEON ARL 172KM/ 338NM TOP SPORT

PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 09:20
przez mtz
sebik_1984 napisał(a):ok 400zł tak mi powiedziano

i sie zgadza, sam ostatnio korzystalem z tej uslugi u Patryka i polecam. Nie oszukujmy sie, nie jest to jakis meeega pieniadz a przynajmniej spisz spokojnie - oczywiscie dopiero po programie bedziesz musial czesciej sie tym interesowac, zeby nie bylo jakiegos boooom, ale po czyszczeniu wieksze prawdopodobienstwo ze to nie nastapi :)
sebik_1984 napisał(a):tylko zastanawiam się czy będzie aż taka różnica w mocy żeby wydać te 1400zł?

IMHO jest to zawsze indywidualna kwestia czy sie oplaca czy nie, ale roznica jest znaczaca. 2 miechy temu bylem zmuszony wrocic na troche do serii i wrazenia:
- auto muul jak sukinkot, balem sie wyprzedzac... wiem wiem, kwestia przyzwyczajenia (ponad 100kkm na programie) ale kompletnie inny zakres mocy na obrotach
- niespodzianka - nie zmienialem stylu jazdy - auto palilo o ok 1l na 100hm wiecej - pewno spowodowane to brakiem przyzwyczajenia - kiedy moc w jakich obrotach i jak operowac gazem
- dupohamownia byla smutna bo roznica momentu ktory odczuwasz byla meega demotywujaca i banan znikal z ryja...

zrobisz program zobaczysz ze nie bedziesz chcial wrocic do serii. Zakladajac najlepszy scenariusz, bezpieczny przyrost mocy bedzie na okolo 190 kuca ale momentu bedziesz mial w okolicach 400 NM. zobacz moja serie u stefanowskiego: klik! i modzik u Aliego po korekcie: klik!mod!
a nie mam najlepszego egzemplarza arlowego w historii VAGa. decyzja Twoja, ja bym sie nie zastanawial! powodzenia!

Re: LEON ARL 172KM/ 338NM TOP SPORT

PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 16:00
przez sebik_1984
Dzięki za wszystkie rady :) Dzisiaj już ogarnął mi Patryk z compsportu moją turbinkę i obeszło się bez czyszczenia :) Okazało się że zawleczka przy gruszce zabezpieczająca się gdzieś zapodziała i gruszka przestawiła się na regulacji. Patryk wszystko poustawiał jak powinno być założył zawleczkę i teraz dopiero leon chodzi tak jak powinien. Później logi zrobił i już bez przeładowań zwiększył się moment co jest odczuwalne w dolnym zakresie gdzie turbo wcześniej przeładowywało. Więc dlatego na hamowni wyszła moc tak duża 171KM a moment tylko 338NM teraz w moim odczuciu i po podłączeniu pod kompa o niebo lepiej! Moc się pewnie nie zmieni ale moment na plus + do góry. Naprawdę jak bym innym autem jeździł, a od kupna musiało być cały czas tak czyli prawie rok tak jeździłem z tym przeładowaniem. dlatego na wykresie jest delikatne załamanie od 2000tyś obr do 2600tyś. Teraz wykres powinien się bardziej wypłaszczyć. Program seria więc teraz zbieram na program z KM i NM :) i po rozmowie z Patrykiem 190KM i ok 400NM realne