Strona 1 z 1

Leon ARL by Bartpol/Kingsoft 182KM/396NM

PostNapisane: 26 kwietnia 2013, 10:57
przez seb_jag ARL
Po wielu problemach z turbiną w końcu udało się założyć taką, która dobrze ładuje :) Po tym nareszcie jest program, lightowy, do jazdy na co dzień, chociaż auto i tak jeździ teraz jak szalone, bez porównania do serii, nie mówiąc nic o poprzedniej turbinie. Polecam współpracę z Barpotl/Kigsoft z czystym sumieniem, brawo za podejście do klienta, miałem chyba 7 czy 8 poprawek programu i kilka godzin zabawy, ale efekt końcowy super :)
Seria:
Obrazek
Mod:
Obrazek

Re: Leon ARL by Bartpol/Kingsoft 182KM/396NM

PostNapisane: 26 kwietnia 2013, 11:07
przez kobzyr
W serii coś późno się budził to turbo... przy 2800rpm max niuton?... pewien być przy 1900rpm. Seria była robiona przed pracami z turbosprężarką?

Re: Leon ARL by Bartpol/Kingsoft 182KM/396NM

PostNapisane: 26 kwietnia 2013, 11:37
przez seb_jag ARL
nie, seria była już po wymianie turbo, ale pompki niedomagały, programem udało się wszystko wysterować. max niuton przy 1900 rpm?? wcześniej stare turbo w ogóle nie wstawało, dopiero tak naprawdę od 2700 rpm zaczynało ładować zadane ciśnienie. jeszcze mam N75 do wymiany, działa, ale już jest stary i trochę niedomaga.

Re: Leon ARL by Bartpol/Kingsoft 182KM/396NM

PostNapisane: 27 kwietnia 2013, 12:51
przez PiterEL
Seba dodaj że przepływka i EGR jest OFF

Re: Leon ARL by Bartpol/Kingsoft 182KM/396NM

PostNapisane: 27 kwietnia 2013, 13:36
przez GruchaARL
kobzyr napisał(a):W serii coś późno się budził to turbo... przy 2800rpm max niuton?... pewien być przy 1900rpm. Seria była robiona przed pracami z turbosprężarką?


Należy zwrócić uwage na jedna zasadnicza rzecz. Masz rację iż w fabrycznych nigdy nie regenerowanych turbosprężarkach ARL max NM jest przy 2000obr. Ale, w 90% przypadków jest to dlatego że jest zawsze przeladowanie, bo taka jest ich charakterystyka.
Przygotowanie turbosprezarki w Naszej firmie wygląda nieco inaczej, mianowicie inaczej ustawiana jest sruba regulacyjna od geometri i długośc gruszki. Dzieki temu turbo łagodniej się budzi bez jakich kolwiek przeładowań. Pracę turbosprezarki można wtedy ustawic w programie. Aby to dopacować trzeba poświęcic czas. Dla klienta to lepsze jak wypłata z kieszeni prawie 3000zl za nową turbawę od ARL. Przy rozkręcaniu turbosprezarki Seba ma na zakres moze 100obr lekkie przełdownie potem turbo slucha się idealnie.

Dziękuje za współprace i życze bezawaryjności :)

Re: Leon ARL by Bartpol/Kingsoft 182KM/396NM

PostNapisane: 29 kwietnia 2013, 08:06
przez seb_jag ARL
ja również dziękuję za współpracę Bartek i polecam innym :)

Re: Leon ARL by Bartpol/Kingsoft 182KM/396NM

PostNapisane: 1 maja 2013, 14:34
przez kobzyr
GruchaARL jak jest duże przeładowanie to niuton max będzie znacznie wyższy niż to co w serii i nie napewno nie przy 2000rpm. Zobacz sobie jak wygląda mapa TL zresztą oto dowód tutaj viewtopic.php?f=5&t=36664 ARL z niewielkim przeładowaniem na serii. Jeśli jest to 0,1 no max 0,2 i trwa bardzo krótko nie jest to nic złego. Układ sterowania podciśnieniem z turbo sprężarką, jest układem inercyjnym więc małe wahnięcia ciśnienia do stanu ustalonego zawsze będą - taka natura rzeczy. Turbo sprężarka kolegi seb_jag ARL jest-jakie-jest, softem ustawiliście dół ile się dało aby było bezpiecznie. Więc do prac się przyczepiam bo wysiłek jest włożony (ważne że seba_jag odczuł rożnicę). Ale trzeba też powiedzieć że rozłożenie niutona jest "takie se" (w sensie niuton max w serii przesunięty aż pod 2800rpm, to jest diesel obrotów nie masz tyle ile w benzynie, do codziennej jazdy pasuje moment w miarę płasko w zakresie 2000-3500rpm wtedy jeździ się dobrze) więc to turbo jest dalej do zmiany albo do re-regeneracji... Nie wiem co ty o tym myślisz? ale takie moje zdanie
Pozdro

Re: Leon ARL by Bartpol/Kingsoft 182KM/396NM

PostNapisane: 1 maja 2013, 18:29
przez GruchaARL
kobzyr napisał(a):Ale trzeba też powiedzieć że rozłożenie niutona jest "takie se" (w sensie niuton max w serii przesunięty aż pod 2800rpm, to jest diesel obrotów nie masz tyle ile w benzynie, do codziennej jazdy pasuje moment w miarę płasko w zakresie 2000-3500rpm wtedy jeździ się dobrze) więc to turbo jest dalej do zmiany albo do re-regeneracji... Nie wiem co ty o tym myślisz? ale takie moje zdanie
Pozdro

Rozłożenie NM jest takie jakie chcieliśmy. Gdybyś się przejechał autem kolegi myślał byś inaczej. Kolejna rzecz, to co ty możesz wiedzieć co jest w sofcie zrobione. Turbosprężarka zrobiona jest prawidło.
Nie widziałem logów z tego Leona co wkleiłeś, przykład jest z d...py bo jednak koledze programu nie zrobili. I wiem doskonale ile taka turbosprężarka przy zapieczonych łopatkach potrafi napompować. nie porównuj tych dwóch samochodów. Porównaj taki co miał wymieniane turbo na regenerowane.
Auto Seby w zakresie obrotów 2000-4000 jeździ bardzo dobrze :). Wiesz ja zrobiłem bardzo dużo 1.9ARL również w Leonach, więc szkoda wymieniać się doświadczeniami. W każdym razie jak ktoś ma problem to może walić śmiało do mnie, bardzo szybko go rozwiążemy. Jedno auto wyjdzie lepiej drugie gorzej. Ale Ci co mieli problem z niewstającym ARL już dawno o tym zapomnieli.

Pytasz się co myślę o tym, czepiasz się i tyle :mrgreen:

Re: Leon ARL by Bartpol/Kingsoft 182KM/396NM

PostNapisane: 1 maja 2013, 19:18
przez seb_jag ARL
posłuchajcie, poruszamy kwestię, jak auto jeździło na seryjnym sofcie (de facto kilka jedynie km po zmianie turbo), a tak naprawdę chodzi chyba o to, jak auto jeździ po programie, który poprawia serię? chyba, że się mylę, to poprawcie mnie proszę.

Re: Leon ARL by Bartpol/Kingsoft 182KM/396NM

PostNapisane: 2 maja 2013, 10:39
przez kobzyr
GruchaARL napisał(a):Nie widziałem logów z tego Leona co wkleiłeś, przykład jest z d...py bo jednak koledze programu nie zrobili. I wiem doskonale ile taka turbosprężarka przy zapieczonych łopatkach potrafi napompować. nie porównuj tych dwóch samochodów.
nie porównuje ale robię ripostę do zdania
GruchaARL napisał(a):Należy zwrócić uwage na jedna zasadnicza rzecz. Masz rację iż w fabrycznych nigdy nie regenerowanych turbosprężarkach ARL max NM jest przy 2000obr. Ale, w 90% przypadków jest to dlatego że jest zawsze przeladowanie, bo taka jest ich charakterystyka.
Tamten leon jest kolegi Pokalino, logi dynamiczne widziałem i chciałem Ci pokazać że max moment nie jest przy 2000rpm gdy turbo przeładowuje - nawet lekko. Seryjny soft jest tak poprostu zrobiony. I tylko to miałem na celu. Także relax nie ma co się stresować :P.

Co do auta Seby, wierzę że sporo pracy było włożone, auto nie jechało, teraz jedzie i to jest najważniejsze. Jednak patrząc na sam wykres po programie czytając
GruchaARL napisał(a):Turbosprężarka zrobiona jest prawidło.
to nasuwa się pytanie... Czy momentu nie dało się jeszcze trochę podnieść z dołu (zakres 1900-2500rpm) Bo jeśli nawet robić porównanie z zdrową serią to jest on słabszy. O to samo po części pyta się seba
seb_jag ARL napisał(a):posłuchajcie, poruszamy kwestię, jak auto jeździło na seryjnym sofcie (de facto kilka jedynie km po zmianie turbo), a tak naprawdę chodzi chyba o to, jak auto jeździ po programie, który poprawia serię? chyba, że się mylę, to poprawcie mnie proszę.


GruchaARL napisał(a):Wiesz ja zrobiłem bardzo dużo 1.9ARL również w Leonach, więc szkoda wymieniać się doświadczeniami. W każdym razie jak ktoś ma problem to może walić śmiało do mnie, bardzo szybko go rozwiążemy. Jedno auto wyjdzie lepiej drugie gorzej. Ale Ci co mieli problem z niewstającym ARL już dawno o tym zapomnieli.
To jest już OT ale odpowiem. Z twojego warsztatu wychodzą dobre projekty, więc nie jednemu forumowiczowi jeszcze pomożesz. Pamiętaj że konkurencja nie śpi :))

Re: Leon ARL by Bartpol/Kingsoft 182KM/396NM

PostNapisane: 2 maja 2013, 11:13
przez GruchaARL
Kobzyr spoko, odpowiadam na pytanie,nie robilismy wczesniej momenmtu bo przy 2000obr ładowała 1,75bar zamiast 1,5 i dlatego moment jest dalej, a mimo to ze przy 2000obr jest mniej to i tak w fotel wciska :)