Strona 1 z 1

Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 14 maja 2013, 21:02
przez mick
Witam

Przedstawiam wykres mojej serii. Leon Supercopa ARL 06.2005

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 14 maja 2013, 21:16
przez kobzyr
Kreski sa ok. Leon jeden z ostatnich z 1M.

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 15 maja 2013, 14:34
przez borowa
Pozwól, że zdam Tobie z ciekawości dwa pytania. Jaki jest przebieg oraz dlaczego to nadal jest serią? :wink:

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 15 maja 2013, 16:50
przez mick
Przebieg to na dzień dzisiejszy 135 600 km i jest oryginalny :-) A seria, bo za długo zastanawiam się na programem...

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 15 maja 2013, 17:01
przez Hamann
To sie nie zastanawiaj bo motor az sie prosi o koks.

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 15 maja 2013, 17:38
przez sagon
kobzyr napisał(a):Kreski sa ok


Bez legendy i wartości strat na 100% ok :brawo: .

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 15 maja 2013, 18:38
przez kobzyr
sagon napisał(a):legendy i wartości strat
sagon ale nie ma :!: To co jest narysowane
kobzyr napisał(a):Kreski
jest ok , stan faktyczny może być zawsze inny.

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 16 maja 2013, 20:16
przez sagon
kobzyr napisał(a):sagon ale nie ma :!: To co jest narysowane


Krzywa mocy i momentu,nic więcej.A to jest zdecydowanie za mało do oceny dokonanej poprawności pomiaru .
Inna sprawa,to sama skala na osi rpm,przy takim rozciągnięciu rpm każdy niuton będzie płaski...celowe działanie mające upiększyć wykres.
Jeżeli oś rpm będzie dwukrotnie dłuższa od osi mocy/momentu,to każdy niuton będzie sztucznie wypłaszczony.
Osobiście w taki gift nie wierzę,ale to tylko moja opinia.

Pytanie,ile turbo dmuchało na górze,bo ten gift może być wynikiem przeładowania,mnie się wydaje,że od 3300 coś przerzuca.Wtedy na tej hamowni wyjdzie taka moc.Jak mi napisał jeden tuner mający taką hamownię,są one pierońsko wrażliwe na wszelkie przeładowania i rysują wtedy przepiękne kreseczki.

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 16 maja 2013, 21:53
przez kobzyr
sagon napisał(a):Inna sprawa,to sama skala na osi rpm,przy takim rozciągnięciu rpm każdy niuton będzie płaski...celowe działanie mające upiększyć wykres.
Jeżeli oś rpm będzie dwukrotnie dłuższa od osi mocy/momentu,to każdy niuton będzie sztucznie wypłaszczony.
jak już to ważniejsze jest położenie, liczba punktów, funkcja wygładzająca,
sagon napisał(a):wartości strat
, masa samochodu wprowadzona do obliczeń itd........ pewnie wiele rzeczy można tu wymienić. Moim zdaniem zmiana skali tutaj nic nie zmieni. Jeśli chcesz rozciągnij/zwęź sobie obrazek Gimp'em lub innym softem do obróbki grafiki i pokaż co tu jest nie tak. Może czegoś nie widzę :roll:

sagon napisał(a):Pytanie,ile turbo dmuchało na górze,bo ten gift może być wynikiem przeładowania,mnie się wydaje,że od 3300 coś przerzuca.Wtedy na tej hamowni wyjdzie taka moc.Jak mi napisał jeden tuner mający taką hamownię,są one pierońsko wrażliwe na wszelkie przeładowania i rysują wtedy przepiękne kreseczki.
jeśli faktycznie wierzyć w to co jest narysowane to przeładowań nie powinno być. Jeśli jednak by tak było to górka była by w innym miejscu a hamowania wciska niezły kit klientom. Jak na serię, wszystko wygląda, że motor ładnie podąża za mapami. Tak przynajmniej ja uważam.

sagon napisał(a):Osobiście w taki gift nie wierzę,ale to tylko moja opinia.
mick jeśli chcesz kup kabel z viaken'a (majątku nie kosztuje), VCDSlite jest za free, zaloguj dynamicznie 011,008 i już
sagon napisał(a):na 100%
wszystko będzie jasne. Może faktycznie mylący jest ten wykres...

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 17 maja 2013, 17:35
przez sagon
kobzyr napisał(a):jak już to ważniejsze jest położenie, liczba punktów, funkcja wygładzająca,


Zgadza się,ale w innej skali na osi rpm nie będzie tak długi i piękny ten niuton.A funkcja wygładzania jest już pewnie poza zakresem wszelkich możliwości.
Zwróć uwagę na ten wykres,taka sama hamownia,ale mniej kombinacji mających na celu pozorne upiększenie wykresu+pełna historia.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dedda0e539ad3041.html

Tutaj ten sam leoś,tylko z hamowni u Gołąbka,czyli tej,na której byłeś.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e571a1b32fde883.html

Widzisz,co daje chociażby włączona na maxa funkcja wygładzania.Na którym wykresie niuton wygląda ładniej :D ?
W tym przypadku wartości się pokrywają,ale nie zawsze jest tak kolorowo.A to,czy ta hamownia robi w bambuko nie mnie sądzić.Dla mnie jedynie coś za zdrowa ta seria.

Jak by się uważnie przyjrzeć,to od 3300 widać takie coś,jak górkę,ale bez loga niczego się nie dowiesz.Jak dla mnie to na papierze z takiej hamowni to auto może mieć i 200 w serii.Chodzi mi tylko o fakt,że koleś celowo rysuje tylko to,co potrzebne do rzekomej oceny wykresu.
Dwie krzywe,to trochę za mało.Tylko tyle.

Oby auto nadążało nie tylko za mapami,ale nawet za mocniejszymi leosiami.

kobzyr napisał(a): masa samochodu wprowadzona do obliczeń itd


W tego typu hamowni nie wprowadza się masy pojazdu,to nie dynomet.

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 17 maja 2013, 18:07
przez Orzeł
nie bardzo wiem o co Ci sagon chodzi. Kolega wrzucił wykres swojej serii i jak widać ma mega zdrowy i dobry egzemplarz auta, a Ty od razu wypisujesz że to, że tamto. Aligator nigdy nie ściemniał z wykresami bo nie ma po co. Wyrobił sobie markę i opinie wśród klientów i wg mnie ten wykres jest jak najbardziej realny. Hamowane było u niego wiele aut i zazwyczaj wyniki były wiarygodne więc dlaczego ten miałby być inny?? Mi znów wszyscy mówili, że hamownia zaniża bo auto zbyt dobrze jedzie jak na taką moc i masę. Ile ludzi tyle opinii.... Gdyby był to mod to niektórzy robią cuda z hamowniami, żeby się pochwalić jednak w moim przekonaniu DYNOSOFT nie ma ku temu żadnych podstaw.

mick a Tobie gratuluje dziewictwa jednak kiedyś musi być ten pierwszy raz :P rób soft'a :)

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 18 maja 2013, 23:20
przez kobzyr
sagon
sagon napisał(a): kobzyr napisał(a): masa samochodu wprowadzona do obliczeń itd



W tego typu hamowni nie wprowadza się masy pojazdu,to nie dynomet.
oj tam,oj tam źle to ująłem, chodziło mi bardziej o "wpływ masy samochody a masa rolek itd....." Jest wiele parametrów których hamownia nie podaje klientowi. Relax już nie czepiaj się :P.

sagon napisał(a): funkcja wygładzania jest już pewnie poza zakresem wszelkich możliwości.
Zwróć uwagę na ten wykres,taka sama hamownia,ale mniej kombinacji mających na celu pozorne upiększenie wykresu+pełna historia.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ded ... d3041.html

Tutaj ten sam leoś,tylko z hamowni u Gołąbka,czyli tej,na której byłeś.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e5 ... de883.html

Widzisz,co daje chociażby włączona na maxa funkcja wygładzania.Na którym wykresie niuton wygląda ładniej :D ?
W tym przypadku wartości się pokrywają,ale nie zawsze jest tak kolorowo.A to,czy ta hamownia robi w bambuko nie mnie sądzić.Dla mnie jedynie coś za zdrowa ta seria.

Jak by się uważnie przyjrzeć,to od 3300 widać takie coś,jak górkę,ale bez loga niczego się nie dowiesz.Jak dla mnie to na papierze z takiej hamowni to auto może mieć i 200 w serii.Chodzi mi tylko o fakt,że koleś celowo rysuje tylko to,co potrzebne do rzekomej oceny wykresu.
Dwie krzywe,to trochę za mało.Tylko tyle.
no taka prawa, ludzie lubią gładkie wykresy jak "pupa niemowlaka".

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 18 maja 2013, 23:25
przez grzybek
jak ktos wie na co patrzec na wykresie to nie ma znaczenia jaka jest skala PS a jaka Nm...

...a ze dzis wszystko sie polepsza to nie ma co sie dziwic :wink:

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 18 maja 2013, 23:33
przez kobzyr
Obrazek
sagon teraz skala rpm jest ok :-P?

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 19 maja 2013, 10:17
przez grzybek
kobzyr, jest caly czas OK ale sprezarce warto sie przyjrzec , moze juz zmienna geometria szwankuje od sadzy ?

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 19 maja 2013, 10:23
przez sagon
Sam widzisz,co daje odpowiednia zabawa osiami.Teraz wykres wygląda dużo mniej przyjemnie dla oka :-P.Tak jakby bardziej pofalowany i ten niuton już nie taki dłuuuugi i płaski.

kobzyr napisał(a):no taka prawa, ludzie lubią gładkie wykresy jak "pupa niemowlaka".


Powiem Ci,że nie wszyscy.Sztucznie kamuflowanie wszelkich górek/dołków,które o czymś świadczą,nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem.
Ekipa z Ecu i Dyno to już mistrzowie z takich zwodach,dlatego ich wykresy są zawsze takie piękne i gładkie jak ... .

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 19 maja 2013, 10:28
przez grzybek
sagon, niech sobie wyplaszczaja...

najwazniejsze by INFORMOWALI KLIENTA jak cos sie dzieje z autem lub wzbudza podejrzenia

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 19 maja 2013, 11:18
przez sagon
Najważniejsze,to jest to,żeby się solidnie przykładali do roboty, a nie robili starte tdi vp na odier...l się.
Tu masz przykład roboty pana z Mineralnej.Zobacz,jak się przyłożył w indywidualnym za 1600 zeta do wysterowania turbiny.
Złapiesz o co kaman?

http://vaglog.rtnet.pl/adrian21wawa_121492.html

Dodatkowo robił auto na padniętej przepływce i pompie,która nie wyprzedzał na górze kąta wtrysku.Żaden ponoć ceniony tuner nie podejmie się wystrojenia auta z jedną chociażby taką wadą,a ten się podjął.O ile przepływkę mógł w indywidualnym z softu wywalić,to tego nie zrobił,choć gość zapłacił mu za tę fachową robotę 1600 zeta.To ponoć dodatkowe 500 kosztuje :brawo: .
Tak obecnie robi się auta w pewnych renomowanych stajniach.Po łebkach,na odwal się.Wiesz dlaczego?
Odpowiednie ustawienia w sofcie hamowni i wszelkie niedoróbki będą zatuszowane,a wykresy przepiękne i gładkie.
Widziałem już kilka logów z najbardziej cenionych stajni i powiem,że ręce opadają.
Chętnie bym luknął w te z grupowych :D ,tam dopiero są jazdy.
Nie patrzy się na wykres,zwłaszcza z DP z włączoną na maxa funkcją wygładzania z odpowiednio przerobioną osią rpm,rzuć okiem w odpowiednie grupy logów,to zobaczysz,to co widać w powyższym logu.
A o czym to świadczy?
Nie chce im się już siedzieć godzinami nad starymi autami,nad którymi nie trzeba się już tak spuszcz..ć,najwyżej będzie trochę bardziej dymił,albo dołem słabiej jechał,resztę roboty zrobi hamownia z funkcją wygładzania.
Więc robi się to na zasadzie kopiuj/wklej i następny w kolejce.

Tu przykład wysterowania brd u Gołąbka,alias Aligator,w sofcie jest jeszcze bardzo duże pole do popisu,zwłaszcza na górze,ale ... .Kto by się jednak starym afn-em przejmował,z dołu się doleje,to będzie mu się micha cieszyła,że jedzie.Na górze zostanie,jak jest,szkoda czasu za pierdoły.Najciekawsze,że Gołąbek słowem na temat problemów z turbiną nie wspomniał.
Uwierz,tak jest w większości takich przypadków.

http://vaglog.rtnet.pl/sagon76_126629.html

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 19 maja 2013, 13:40
przez kobzyr
sagon no cóż, "oszukali PL" :D, widzę że tematy z dyno i ecu bardzo Cię uczulają :P. Zeszliśmy z tematu a tutaj jest seria :)

PS
sagon napisał(a):http://vaglog.rtnet.pl/adrian21wawa_121492.html
na górze,tak naprawdę nie widmo co się dzieje z tą turbawka (bo w logu ciśnienia i dawka wyskakują poza limit diagnostyczny), a napięcie jest ponad 4v

Pozdro

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 19 maja 2013, 21:41
przez mick
Widzę, że mój wykres wzbudził spore poruszenie. Pomiar robiłem u znanego i cenionego fachowca i zapewnił, że wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Re: Leon Supercopa ARL

PostNapisane: 20 maja 2013, 19:05
przez sagon
kobzyr napisał(a): widzę że tematy z dyno i ecu bardzo Cię uczulają :P


Jak się ciągle czyta psalmy pochwalne pod ich adresem,to nic chyba w tym dziwnego.Ale nie zaśmiecamy już więcej.