Strona 1 z 1

Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 19 lutego 2006, 13:19
przez Jazwes
Witam serdecznie.

Powiedzmy, że"prawie" zakończyłem stage1.

Setup na dziś to :
-Turbo KKK KP39P od Ibizy ASZ
-FMIC Seat Sport
-Wtryski na końcówkach PowerPlus 520
-Wydech 2,5 na 2 tłumikach MG
-Wywalony EGR
-Soft by EX

Wykres: prezentuje się następująco (porównanie serii, z obecnymi modami)

Obrazek

Jak widać jak na poczynione mody wartości, szczególnie mocy, nie są wysokie. (setup ten powinien dac okolice 160KM) Monemtu myślę, że jest ok. Podoba mi się przebieg zarówno momentu, jak i mocy.

Najprawdopodobniej koni brakuje z dwóch powodów.
- Zatkany syfem kolektor dolotowy
- Hamownia zaniża wyniki

Odczucia po modyfikacji:
Na papierze nie wygląda to specjalnie, ale zupełnie inna sytuacja jest podczas jazdy.
Na samym sofcie miałem nagłe (całkiem przyjemne) walnięcie momentu, i co za tym idzie nagły wgniot w fotel. Na obecnym setupie tego nie ma auto przyśpiesza o wiele bardziej płynnie. Reakcja na pedał gazu jest znacznie lepsza, silnik kręci się wyżej (na sofcie kręciłem przy ostrej jeździe do 4krpm teraz kręcę do 4,5)Największą różnicę odczuwam na wyższych przełożeniach, od 3 auto jedzie zdecydowanie lepiej niż wcześniej. Dymienie pozostało bez zmian. Efektem ubocznym są ciekawe dźwięki wydawane przez motor :wink:

Plany:
-Wymiana Kolektora dolotowego na model od ASZ
-Ewentualna optymalizacja softu.
-Pomiar na hamowni obciążeniowej.

Jeśli po wymianie kolektora na obciążeniówce wyjdzie upragnione 160KM, będzie to koniec modów, jeśli wciąż będzie coś nie tak, będę walczył dalej.

Podziękowania:
-EX za pomoc i zaangażowanie.
-Aligator za wyrozumiałość i obsadzenie końcówek wtryskiwaczy.

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 19 lutego 2006, 13:26
przez Streat
Jazwes, i tak jest o niebo lepiej jak wczesniej :wink:

Przedmuchaj troche ten kolektor to moze sie troche wiecej koni uwolni. Teraz i tak nie jest zle :brawo:

BTW Po tym co zobaczylem u Ciebie to chyba tez wywale EGR :roll:

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 19 lutego 2006, 17:36
przez Tonny S
Jazwes, No koni powinno byc wiecej ale widze, ze w serii tez cos z tymi koniami bylo nie tak - jak tam filtry ?? pow i ropy ?? kiedy wymieniales ??

Przebiegi na wykresie sa ksiazkowe, choc mozna by dmuchnac troszke wiecej powyzej 3000 obr.

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 19 lutego 2006, 17:51
przez Jazwes
Tonny S, no właśnie silnik od samego poczatku wykazuje lekki niedobór mocy.
Filtr powietrza, oleju i olej mają jakieś 1kkm, filtr paliwa ma jakieś 15kkm.
Silnik nie wywala żadnych błędów, pracuje w porządku.

Tak, jak napisałem może go mulić dosyć mocno zasyfiony kolektor dolotowy.
Po wymianie kolektora na odpowiednik od ASZ/ ARL pojadę na mahę, i zobaczymy, co wyjdzie.
Może dla pewności wymienię też filtr paliwa.

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 19 lutego 2006, 17:58
przez Tonny S
Jazwes napisał(a):Tak, jak napisałem może go mulić dosyć mocno zasyfiony kolektor dolotowy.

Bardzo prawdopodobne - sprawdz rozrzad.

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 19 lutego 2006, 18:09
przez Jazwes
Rozrząd jest ok. podczas pomiaru był ustawiony prawidłowo.
Skupię się na kolektorze, z samego tylko głównego kanału z kolektora dolotowego na szybko zostało wyjęte pół filiżanki czarnego syfu, wolę nie myśleć, jak wyglądają wąskie kanały dolotowe do głowicy...

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 19 lutego 2006, 18:23
przez Streat
Jazwes, wklej zdjecia tego pieknego syfku co mialesz w kolektorze :-)

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 19 lutego 2006, 18:40
przez Jazwes
Wejście do kolektora po szybkim czyszceniu:

Obrazek

Tego syfu uzbierało się znacznie więcej:

Obrazek

EGR :-D

Obrazek

Rękawiczki to podstawa:

Obrazek


Zdjęcia by Streat.

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 19 lutego 2006, 19:16
przez Tonny S
Jazwes, co ty za rope tankujesz ?? jaki masz przebieg ??

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 19 lutego 2006, 19:32
przez Streat
Tonny S, jak to zobaczylem to dokladnie o to samo spytalem :-D

Z tego co Jazwes mowil wylacznie na Shellu tankuje a przebieg ma lekko ponad 100 tys.

Jak ja zobaczylem jak ten kolektor jest zawalony to tez chce EGR wywalic :wink:

UPDATE

PostNapisane: 4 października 2006, 17:36
przez Jazwes
Witam po małej przerwie.

Wczoraj przy okazji wizyty w Diagtroniku postanowiłem wrzucić kontrolnie auto na rolki.

Wyszło coś takiego.

Obrazek


Od ostatniego pomiaru w aucie nie było żadnego nowego moda, przybyło ok 20kkm.

Ciekawi mnie fakt troszkę wczesniejszego ładowania, i ta górka w okolicach 2krpm.

Zastanawiam się też, czy na wartośc podowanej mocy ma wpływ norma DIN 70020, która jest użyta na wykresie Unitronicu, a nie jest uwzględniona na wykresie od Diagtronika.

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 4 października 2006, 18:36
przez oczkolek
To Diagtronik czy Unitronic?

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 4 października 2006, 18:45
przez Jazwes
oczkolek napisał(a):To Diagtronik czy Unitronic?


Wszelkie modyfikacje są by Unitronic, tylko ostatni pomiar był robiony w Diagtroniku.

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 4 października 2006, 20:56
przez Dz!k
Jazwes skąd dorwałeś wtrsyki i za ile (może być na pw), przy jakim przebiegu je instalowałeś??

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 4 października 2006, 21:10
przez Patee
mysle ze ta norma moze miec wplyw poniewaz miales bardzo niskie cisnienie podczas mierzenia w Diagtroniku

natomiast roznice w ilosci kucykow uwazam za pomijalne

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 5 października 2006, 08:35
przez Jazwes
Dz!k napisał(a):Jazwes skąd dorwałeś wtrsyki i za ile (może być na pw), przy jakim przebiegu je instalowałeś??


Wtryski są to fabryczne wtryski od ASV z końcówkami Power Plus 520których koszt to niecałe 300 doalrów, kupowałem w Unitronicu.
Do tego dochodzi koszt obsadzenia końcówek, nie pamiętam już dokłądnie ale chyba coś ok 300pln
Instalowałem je chyba przy niecałych 100kkm.

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 6 października 2006, 08:53
przez MACIEKKK
U Andrzeja tez moze byc bez normy, pokazany wykres, najczesciej moc po normalizacjii jest nieco wieksza.

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 9 stycznia 2007, 00:33
przez Marcin_TDI
Jazwes, Jaka moca dysponuje teraz Twoj Leszek ?? masz jakis aktualny wykres. czy bylaby szansa dostac liste Twoim modow np na PW ?? Jesli masz informacje typu "ile przybylo mocy i NM po kazym modzie" to bardzo bym poprosil... Wiem ze skrzynia 6 troszke zamula start ale kunie to kunie...

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 9 stycznia 2007, 09:36
przez rob555
Jazwes spróbuj wsadzic nowe szklanki, juz w kilku autach w ten sposób utracone KM sie znalazly :twisted:

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 9 stycznia 2007, 14:20
przez Jazwes
Marcin_TDI, Moc się nie zmieniła, bo nie robiłem żadnych modów.
Po ostatniej wymienie filtrów i oleju leo stał się może nieco żwawszy, ale bez rewelacji.

Co do mocy, fabryka miała 106/247, po sofcie było 124/303, potem po założeniu turbo od 130, wtrysków PP520, IC i wydechu wyszło 149/343 ( i to po sporych męczarniach, czego był świadkiem Streat)

Jak widać Leo od poczatku miał lekkie problemy z trzymaniem mocy.


rob555, zaciekawiłes mnie z tymi szklankami, było juz kilka koncepcji, dlaczego brakuje mocy, ale nikt nie sugerował wymiany szklanek.
Chyba nad tym poważnie pomyślę.

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 9 stycznia 2007, 16:56
przez rob555
Jazwes napisał(a):rob555, zaciekawiłes mnie z tymi szklankami, było juz kilka koncepcji, dlaczego brakuje mocy, ale nikt nie sugerował wymiany szklanek.
Chyba nad tym poważnie pomyślę.


Ja w corbie na AFN nie moglem 150KM przekroczyc. Wtryski 216 paliwa az czarno i dupa. Kombinacje rozniaste i nic. Wtryski sprzedalem, i tak sobie kiedys wymienilem szklanki bo cos juz glosno bylo. Na hamowni na seryjnych wtryskach 157KM wyszlo (fakt ze turbo wieksze).
Mysle ze 216 by 165KM zrobily. Zteszta dupo hamownia od razu poczula roznice.
W paru autach po wymianie szklanek tez 5-10KM sie znalazlo.
Sprobuj tego. Nie zaszkodzi.

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 10 stycznia 2007, 10:16
przez leem
Jazwes, a jak tam u Ciebie ze sprzegłem ?? jakie masz ?? bo wydaje mi sie że seria chyba by tego za długo nie wytrzymała 8)

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 10 stycznia 2007, 10:34
przez Tonny S
leem napisał(a):bo wydaje mi sie że seria chyba by tego za długo nie wytrzymała


Po czym wnioskujesz ? po mozliwościach ALH ?? moje zrobiło z Nm 344 w AHF ok 50 tkm i przy ok 150 tkm nie bylo objaw zniszczenia szprzegla gdzie ok 90 tkm było AHF+.

Wszystko zalezy od uzytkownika i sposobie obchodzenia sie ze sprzeglem.

Były takie co 360-370 Nm wytrzymywaly.

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 10 stycznia 2007, 10:37
przez AdamTower
a moje 313Nm wymięka przy minusowych temperaturach :cry:

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 10 stycznia 2007, 10:44
przez leem
Tonny S napisał(a): po mozliwościach ALH moje zrobiło z Nm 344 w AHF ok 50 tkm i przy ok 150 tkm nie bylo objaw zniszczenia szprzegla gdzie ok 90 tkm było AHF+.

Wszystko zalezy od uzytkownika i sposobie obchodzenia sie ze sprzeglem.

Były takie co 360-370 Nm wytrzymywaly.


No ciekawe :-) nie wiedziałem że aż tyle wytrzyma. Aligator twierdził ze 310Nm tak jak jest to u mnie to już optimum :-|

AdamTower napisał(a):a moje 313Nm wymięka przy minusowych temperaturach


to co sie dzieje przy minusie ??

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 10 stycznia 2007, 10:47
przez Tonny S
leem napisał(a):Aligator twierdził ze 310Nm tak jak jest to u mnie to już optimum


Chyba zapomnial ile miał w swojej Octavi ;-)


leem napisał(a):to co sie dzieje przy minusie
Slizga sie.

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 10 stycznia 2007, 16:02
przez Jazwes
leem, Seria się ślizgała, teraz mam całe przeniesienie napędu (koło2masowe, sprzęgło, skrzynia, przeguby, półosie) od ASZ, i nic się nie ślizga.

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 14 stycznia 2007, 21:15
przez Aligator
Tonny S napisał(a):
leem napisał(a):Aligator twierdził ze 310Nm tak jak jest to u mnie to już optimum


Chyba zapomnial ile miał w swojej Octavi ;-)



Tony nie zapominaj że ja mam AGRa ;-) A tam sprzęgło jest wyjątkowo wytrzymałe... Teraz mam ponad 400Nm w szerokim zakresie obrotów i sprzęgło AGR wciąż daje rade, ale niestety dwumas się już powoli odzywa...

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 15 stycznia 2007, 00:54
przez mammoth
a pompke na 11tke bedziesz zmienial?

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 15 stycznia 2007, 07:48
przez Tonny S
Aligator napisał(a):Tony nie zapominaj że ja mam AGRa
No to faktycznie :mrgreen:

Re: Leon ASV by Unitronic

PostNapisane: 21 lutego 2007, 11:46
przez Jazwes
rob555 napisał(a):W paru autach po wymianie szklanek tez 5-10KM sie znalazlo.
Sprobuj tego. Nie zaszkodzi.


Szkalnki wymienione, dupohamownia nie wykazała zmian :D

No może jest odrobinę lepiej, na wiosnę podjadę na hamownię i zobaczymy co się dzieje z konikami.