Strona 1 z 1

AUQ by Unitronic

PostNapisane: 25 marca 2006, 15:17
przez Grześ
A wiec i mnie juz dopadło to musi byc zarazliwe :mrgreen:
mozliwe ze jest jeszcze mały problem z N75 ale z kazda chwila jest coraz lepiej i auto trzyma cisnienie az do 55ty obrotów,
wielkie dzieki dla unitronic

Obrazek

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 25 marca 2006, 18:07
przez Orzeł
może tak wykresik byś zapodał?? :roll: sorki miałem probelmy z netem i faktycznie wykres sie nie chciał załadować już jest OK :)

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 25 marca 2006, 18:38
przez vortis
Orzeł, wykres jest (troche słaba jakość) , może Ci sie nie chce załadować.

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 25 marca 2006, 21:37
przez krzew
To jest tylko program??

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 25 marca 2006, 21:44
przez Grześ
program + dolot do turbiny i nic wiecej :mrgreen: nie robione ale widze juz ze bez wiekszego ic to sie nie obedzie :-( bo w lato to on nic mi nie wyda

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 25 marca 2006, 22:05
przez krzew
11KM i 8Nm wiecej niz u mnie.... sie zastanowie chyba nad tym dolotem :wink:

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 26 marca 2006, 11:49
przez prospect
Wykres brzydki jak w kazdym AUQ no i to spadajce cisnienie.
No ale gratuluje programu.Sa naprawde niesamowite odczucia.
Tez mialem tego Inpipe By Unitronic haha :)
Jak bedziecie robic jakiekolwiek mody zacznijcie od IC bo seryjny jest dramatyczny zwlaszcza w lecie kiedy zaczyna sie pocic.
Ja w moim zapodalem wielki na przod od IVECO i naprawde spisywal sie na medal

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 27 marca 2006, 12:49
przez kalin
[quote="Grześ"]A wiec i mnie juz dopadło to musi byc zarazliwe :mrgreen:
mozliwe ze jest jeszcze mały problem z N75 ale z kazda chwila jest coraz lepiej i auto trzyma cisnienie az do 55ty obrotów,
wielkie dzieki dla unitronic

Ale z wykresu wynika ze cisnienie trzyma max do 5000 obr nie 5500.
Jak stwierdziles ze cisnienie trzyma do 5500?!
Z ciekawosci pytam bo mam podobny przebieg w gornym zakresie obrotow i nie podoba mi sie on w ogole.

Pozdrawiam.

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 27 marca 2006, 13:46
przez Tonny S
kalin napisał(a):Jak stwierdziles ze cisnienie trzyma do 5500?!
Najczęściej to na VAG-u można takie info uzyskać ;-)

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 27 marca 2006, 14:10
przez Grześ
to co napisałem jest spowodowane poprostu moimi odczuciami z jazdy ale moze sie myle?
Jak auto było testowane odrazu po wyjezdzie z hamowni to zeczywiscie kreciło sie do 52 tys i wtedy było czuc ze spadek cicnienia jest duzy ale po powrocie do domu 120km od wawy. Testy na miejscu ukazały ze nie ma tego uczucia a wresz przeciwnie auto zaczeło rozwijac moc bardziej harmonijnie , wkreca sie wyzej . moze turbo sie lepiej ułożyło?
Moze niedługo załoze jakis wskaznik ktory rozwieje watpliwości

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 27 marca 2006, 14:18
przez Tonny S
Grześ, Andrzej nie sprawdzał podczas hamowania ?? jak sie cisnienie zachowuje ??

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 27 marca 2006, 14:43
przez Grześ
nie no sprawdzal na hamowni i podczas jazdy ale ja odczułem zmiany dopiera po przejechaniu kilko nastu kilometrów
mowił ze cos moze byc zle z N75 na co odparłem ze samochod stał przez tydzien

Musze jeszcze raz wjechac na hamownie i ostatecznie sie przekonac czy mi sie wydaje czy mam racje

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 27 marca 2006, 15:32
przez prospect
to nie jest wina n75 :) zreszta posiadacze 1.8T maja bardzo podobne wykresy zwlaszcza na K03.Cisnienie powyzej 5000 poprostu spada i chyba jeszcze nikomu na seryjnej turbinie nie udalo tego zmienic.

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 28 marca 2006, 10:43
przez kalin
Tonny S napisał(a):
kalin napisał(a):Jak stwierdziles ze cisnienie trzyma do 5500?!
Najczęściej to na VAG-u można takie info uzyskać ;-)


Jak widać nie odbyło się to tak jak to bywa najcześciej... :wink:

[ Dodano: Wto 28 Mar, 2006 ]
prospect napisał(a):to nie jest wina n75 :) zreszta posiadacze 1.8T maja bardzo podobne wykresy zwlaszcza na K03.Cisnienie powyzej 5000 poprostu spada i chyba jeszcze nikomu na seryjnej turbinie nie udalo tego zmienic.


Prospect możesz nas naprowadzić czego to może być wina?!

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 28 marca 2006, 16:38
przez prospect
Napisalem nizej ze ja nie spotkalem osoby ktora jest w stanie to zwalczyc.No chyba ze zalozyc k04.

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 29 marca 2006, 12:05
przez kalin
prospect napisał(a):Napisalem nizej ze ja nie spotkalem osoby ktora jest w stanie to zwalczyc.No chyba ze zalozyc k04.


A zylem w przekonaniu ze wam sie udalo. Patryk z Comsportu pisal nawet kiedys ze na seryjnym cisnieniu miales u siebie cale 198 km. Masz moze wykres z tamtego okresu?

Pozdrawiam.

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 30 marca 2006, 12:00
przez Andrzej
Problem N75 dotyczy falowania a nie spadku po 5krpm.
Po przejechaniu pewnego dystansu sterownik dokladnie dostraja sie do silnika co jest normalne. Programy pisane sa tak aby sterownik sam dostosowywał się do silnika zamiast wysypywac stado usterek dotyczących składu mieszanki i doładowania.
Po dostrojeniu sterownika turbina ma prawo utrzymać ciśnienie o 500rpm wyrzej ale spadek leczy tylko big turbo doprawiając przy okazji małego doła z niskich rpm.
Bawiłem sie ostatnio nowym RS4 4.2 V8 420hp. I muszę powiedzieć że, jest to godny następca 2.7BT Jest co prawda wolnossakiem a rpm kończy się przy 8250 jednak nie przeszkadza to w dodakowym podniesieniu mocy. W seri auto jest niebezpieczne ale po modyfikacji klient wysiadł z miękkimi nogami. Co to się wyrabia w tych silnikach;)
Z mioch doświadczeń wynika że 2.0TFSI będzie godnym następcą 1.8T Mam już zresztą w ofercie zestawy na 300hp do tego silnika.
Pozdrawiam

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 31 marca 2006, 15:30
przez Kawas
co wchodzi w skład zestawu na 300koni?
jakie są przyrosty w tym rs4?

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 31 marca 2006, 16:02
przez Andrzej
Podstawa zestawu na 300hp dla TFSI to turbina i bardzo kosztowny zestaw wtryskiwaczy FSI. Takie wtryski kosztują ponad 1000euro. Powodem jest oczywiście bezpośredni wtrysk paliwa. RS klient mierzył na kołowej hamowni. Średnio przyrost 60hp i tyle samo mniej więcej NM .Wykresu nie mam. Klient z germani jest.

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 1 kwietnia 2006, 14:05
przez MW
co do 2.0 TFSI w leonie doszły mnie słuchy ze ma ten sam kod silnika co GTI. Róznica w koniach ma tkwic w programie bo bebechy sa identyczne.

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 1 kwietnia 2006, 15:02
przez PatTDI
Seat Leon - BWA 185Ps
Audi A3 - BWA 200ps
VW Golf/A3 - AXX 200ps

Cos w tym jest ;-)

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 2 kwietnia 2006, 18:01
przez MW
GOLF GTI to tez BWA.

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 3 kwietnia 2006, 11:25
przez Andrzej
Będzie sie dobrze dłubał. ze 180 na 230 przykładowo będzie niezłym dopałem.

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 4 kwietnia 2006, 12:13
przez kalin
Andrzej napisał(a):Problem N75 dotyczy falowania a nie spadku po 5krpm.
Po przejechaniu pewnego dystansu sterownik dokladnie dostraja sie do silnika co jest normalne. Programy pisane sa tak aby sterownik sam dostosowywał się do silnika zamiast wysypywac stado usterek dotyczących składu mieszanki i doładowania.
Po dostrojeniu sterownika turbina ma prawo utrzymać ciśnienie o 500rpm wyrzej ale spadek leczy tylko big turbo doprawiając przy okazji małego doła z niskich rpm.


U mnie najwyrazniej jest inny problem(inny niz N75) powodujacy spadek cisnienia.
Na drodze w praktyce na 4 biegu wyglada to tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/rz4 ... g8pbx.html
Prosze podpowiedziec mi jaka moze byc przyczyna tak duzych roznic miedzy zadanym w programie cisnieniem a osiaganym.

Pozdrawiam.

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 4 kwietnia 2006, 12:44
przez Andrzej
Dokładnie tak ma być. To nie jest diesel i presure nie zachowuje się tak jak w dieslu.
Pierwsza faza to overboost a końcem turbina traci wydatek. Wszystko w normie. Ten końcowy przebieg świadczy o tym kto jaką turbinę posiada i do czego się nadaje. Jednym słowem ograniczenia mechaniczne.

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 4 kwietnia 2006, 13:03
przez kalin
Andrzej napisał(a):Dokładnie tak ma być. To nie jest diesel i presure nie zachowuje się tak jak w dieslu.
Pierwsza faza to overboost a końcem turbina traci wydatek. Wszystko w normie. Ten końcowy przebieg świadczy o tym kto jaką turbinę posiada i do czego się nadaje. Jednym słowem ograniczenia mechaniczne.


To sie troche uspokoilem. A myslalem ze jest efektem innych czynnikow np. AFR'u. Korzystajac z arkusza Excellowskiego dla wskazan przeplywki i czasu wtrysku wyszedl taki "nieoptymistyczny" wykres: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ca ... jv3a5.html . Pomiar rowniez na 4 biegu.

Prosze o komentarz a autora topicu przepraszam za przedluzajace sie OT.

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 4 kwietnia 2006, 13:54
przez Andrzej
Pod koniec silnik przeszedł do pracy z part load przez co zmniejszył skład mieszanki. Na 5 6 biegu powinno być bogaciej pod koniec. Jeśli nie /presure paliwa/ przepływka

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 4 kwietnia 2006, 21:28
przez kalin
Andrzej napisał(a):Pod koniec silnik przeszedł do pracy z part load przez co zmniejszył skład mieszanki. Na 5 6 biegu powinno być bogaciej pod koniec.


Ale pomiar byl robiony na drodze, pod koniec pomiaru na 4 biegu(mam 5 biegowa skrzynie) osiaga sie prawie 200 km/h i to nadal nie jest pelne obciazenie tylko part load. Ciezko wyobrazic sobie na drodze wieksze obciazenie. Mieszanka zaczyna robic sie ubozsza od obciazenia 180% a konczy na 160% to chyba swiadczy o tym ze jest to duze obciazenie a nie czesciowe? Pytam bo nie wiem tego.

Andrzej napisał(a):Jeśli nie /presure paliwa/ przepływka


Cisnienie paliwa sprawdzalem w czasie jazdy, zmienia sie zgodnie z rosnacym/malejacym doladowaniem. Zaworek sterujacy cisnieniem paliwa na wszelki wypadek zmienilem, przewodzik podcisnieniowy rowniez.
Przeplywka zmieniowa, swoja droga u Pana, jest wsadzona(taka bez zabka blokujacego).

Pozdrawiam.

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 5 kwietnia 2006, 07:12
przez Andrzej
a EGT jakie jest.? skąd pewność że afr jest mierzone poprawnie? skąd wiadomo że nie wypada zapłon i afr nie mierzy tlenu dostarczanego przez ten cylinder? Do tego aby zacząć rozmowę czy jest ok czy nie to brakuje jeszcze sporo materiału. Tak można tylko pogdybać. Wsadzając czujnik w (odbyt) skąd wiesz że zawirowanie powietrza nie wciska tlenu w sonde i wraz ze wzrostem prędkości nie pokazuje zmniejszającego się składu mieszanki. ME7 bardzo niechętnie dopuszcza do takiego stanu. No chyba że spada presure doładowania to niezależnie od orientacyjnego liczenia wartości układ i tak przejdzie na mniejsze wzbogacenie. To jest ME7 i potrafi szanować kieszeń klienta jak i silnik.

Re: AUQ by Unitronic

PostNapisane: 5 kwietnia 2006, 09:45
przez kalin
Dziekuje za odpowiedz Panie Andrzeju.
Postaram sie zadzwonic do Pana i umowic na diagnoze zeby juz nie robic wiecej OT.

Pozdrawiam,

Michał Kalinowski