Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Wykresy z hamowni naszych Leonów

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez kejfree » 11 grudnia 2013, 18:29

Witam
Nowa kupiona Cupra z 2008 i przebiegiem 114 tys km podjechalem na hamownie do Tune-upa, aby sprawdzic, ile moja maszynka wypluje koni...bo ponoc wg sprzedajacego miala sie legitymowac moca ok. 280 KM. Tak wiec P. Robert :-D uwiazal auto do paskow, wlaczyl suszarke, wsiadl za kierownice, rozpoczal i......dupa :beksa: ( przepraszam, nie moglem sie powstrzymac). Zamiast 280 KM, ktore w zasadzie mnie nie cieszyly, bowiem to by oznaczalo, ze ktos juz cos robil i chipowal, a ja chcialem nietknieta "dziewice", okazalo sie, ze nawet seryjnych 241 prozno tu szukac :-( .
Moze te 7 KM brakujacych jakos bym przezyl ( wszakze to raptem 3% mniej niz seria), ale martwia mnie te kreski, w zasadzie sinusoidy. strasznie falista ta krzywa Nm.
Ja znawca nie jestem, nie znam sie na mechanice, ale jak spojrzalem na wykresy innych cupr seryjnych, to moja cupra jest jakas...slaba
Robert cos mowil, ze turbo przeladowuje. Co to znaczy? Mam w planach wymienic zaworki n75 i DV. Czy ten zabieg znajdzie odzwierciedlenie w krzywych mocy i momentu, tzn. czy je poprawi? Co do przeplywki to jest ok. Swiece, filtr powietrza, popychacz pompy paliwa, rozrzad i czujniki spalania stukowego wymienione ( to byl jedyny blad, jak VAG pokazal).
Macie jakies rady, jak to poprawic? Moja intencja jest miec min. serie i "ladne" kreski...bo na ten moment to ani serii, a krechy, jakby pijak palcem jakies bochomazy uprawial.
Pierwotnie nie mialem w planach nic chipowac, ale teraz dopuszczam taka mozliwosc, byle tylko wyjsc na prosta...moze lekko poprawic. w zasadzie zoptymalizowac wykres, a nie bawic sie w wyscig zbrojen.
Bede wdzieczny za konstruktywne uwagi.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Zobacz Profil
kejfree
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 20 listopada 2013, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon Cupra 1P
Silnik: BWJ 2.0

Reklama

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez pkonrad » 11 grudnia 2013, 18:32

kejfree napisał(a):Pierwotnie nie mialem w planach nic chipowac, ale teraz dopuszczam taka mozliwosc, byle tylko wyjsc na prosta...moze lekko poprawic. w zasadzie zoptymalizowac wykres, a nie bawic sie w wyscig zbrojen.

Jeśli w auto jest niesprawne to żaden uznany tuner nie podejmie się robienia jakiegokolwiek chiptuningu. Najpierw trzeba doprowadzić samochód do porządku, a dopiero późnej myśleć i robieniu programu.

BTW: jakie paliwo było zalane w czasie pomiaru ??
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez kejfree » 11 grudnia 2013, 18:41

Paliwo 98.
Nie wiem, co moze byc niesprawne..po tej wizycie na hamowni zglupialem. Na kompie zadnych bledow nie wywala. W trakcie jazdy po miescie wspolnie z Robertem, mowil ze cisnienie w turbo jest seryjne ( wybacz slownictwo - nie wiem, jak to ujac inaczej), ok. 1 bara ( w zaleznosci chyba od stopnia wcisniecia gazu). I mowil, ze turbo przeladowuje, cokolwiek to oznacza, bo nie mam bladego pojecia o tym i czy to moze byc wlasnie przyczyna takiego wykresu... nie wiem. szukam odpowiedzi na forum. Zalecil wymiane n75, o czym wczesniej juz tez czytalem na forum, zeby dla swietego spokoju wymienic ten oraz zawor DV
Zobacz Profil
kejfree
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 20 listopada 2013, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon Cupra 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez rob555 » 11 grudnia 2013, 21:57

Auto jest sprawne...po prostu taka sztuka.
To ze na moich rolkach TFSI pokazuja ledwo serie mozna zwalic na karb kalibracji hamowni.
Po prostu jest mniej optymistyczna od konkurencji. :twisted:
Ale nalozylem pare innych seryjnych TFSI i mocowo az tak zle nie bylo (wiekszosc serie w okolichac 240KM u mnie ma)

Peak momentu jest spowodowany overboostem sprezarki jak sie obudzi. Mozna wymienic dla swietego spokoju N75 albo tez przy robocie chipsa odpowiednie mapy skorykowac pod stan faktyczny - dla mnie żadna nowosc 8)
Ot typowe strojenie pod auto.

Jak widze własciciel juz mysli o sofcie - ciekawe :) przyjechal do mnie celem zdlawienia "tych 280KM" 8)

Doladowanie jak wyboostuje to ksiazkowe, przeplywy tez, zaplonow nie cofa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez gryczu » 12 grudnia 2013, 01:24

Bardzo fajnie, że trafiłes we właściwe miejsce ze swoją cuprą ;) Polecam wymiane wszystkich zaworków od turbo na dzieńdobry. Napewno chłopaki pokazali Ci mój 1 wykres, a potem następne jaki jest progres..
Ale ten Twój moment obrotowy jest mega. Robert pisząc po polskiemu :mrgreen: Czy jest to wynik przeładowania turbo, o którym tu mowa czy rzeczywiście motor generuję taki moment?

rob555 napisał(a):To ze na moich rolkach TFSI pokazuja ledwo serie mozna zwalic na karb kalibracji hamowni.
Po prostu jest mniej optymistyczna od konkurencji. :twisted:


Mierzyłem cuprę na świetej hamowni maha... wyniki podobne do mierzonych u was - więc Twoje rolki jak najbardziej oddają szacowaną moc auta :)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
gryczu
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 2 czerwca 2012, 23:35
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Cupra 1P +++
Silnik: BWJ 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez GruchaARL » 12 grudnia 2013, 08:31

Mam takiego znajomego niedaleko mnie który zhandlował już chyba z 5 szt takich leonów z TFSI. Kejfree właśnie zaworek N75 i głównie DV powoduje problem. Nawet to na wykresie widać.Ja w tych 4 przypadkach zakładałem właśnie DV i N75 nowe. W tym piątym auto wyszło na hamowni nawet 205KM bo ktoś jak je naprawiał zapomniał założyć N75 i spiął turbo na krótko :). Po wymianie tych dwóch rzeczy za każdym razem miałem na rolkach minimum 250+ pod 260KM. Głównym problemem był DV

Pozdro
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez kejfree » 12 grudnia 2013, 12:16

Super, dzieki wielkie wszystkim za odpowiedzi :brawo:
Robert: teraz juz nie zdaze, ale po Nowym Roku skontaktuje sie z Toba i zrobimy ponownie pomiar. Uprzednio wymienie n75 i DV oczywiscie. A po pomiarze, w zaleznosci co wyjdzie, podpowiesz mi, jakie opcje wchodza w gre.
Gryczu: czy mozesz mi podeslac swoj wykres? Robert nakladal jakies wykresy innych cupr, ale nie pamietam/nie wiem, czy wsrod nich byl Twoj.
Dzieki jeszcze raz

-- 12 grudnia 2013, 12:16 --

jeszcze jedna prosba do Was Szanownych: kody czesci DV i n75?
Bo jak dzwonilem do Plichty to nazwa "n75" nie definiowala konkretnie, co ja potrzebuje :-)
Zatem, czy ktos moglby mi podac, jakie te zaworki do mojej cupry maja wlasciwy kod czesci?
Zobacz Profil
kejfree
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 20 listopada 2013, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon Cupra 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez martig » 12 grudnia 2013, 17:39

kejfree, niech Ci Rob zamówi , nie są to duże koszta ,
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez caligator » 12 grudnia 2013, 18:31

Dv to 06H145710D... Koszt okolo 260zl w ASO... Wymiana we wlasnym zakresie w czasie 5 minut:)
BYŁ: Cupra MY08 360HP/450Nm
JEST: Skoda Octavia RS MY17 230HP/350Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
caligator
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 26 stycznia 2013, 16:30
Lokalizacja: Dolnyslask
Auto: BWJ 2.0
Silnik: BWJ 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez hubi2000 » 12 grudnia 2013, 18:40

Wracając do tematu : DV czy mozna sprawdzić czy jest sprawny przez podłączenie VCDSa ?
Zobacz Profil
hubi2000
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 24 września 2006, 19:11
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez kejfree » 12 grudnia 2013, 19:07

caligator napisał(a):przez caligator » 12 grudnia 2013, 18:31
Dv to 06H145710D... Koszt okolo 260zl w ASO... Wymiana we wlasnym zakresie w czasie 5 minut:)

dzieki bardzo. tyle ze na innym poscie dot. Etki inny kolega z forum podal mi takie nr czesci:
Zawór elektromagnetyczny N75: 06F 906 283 F,
Zawór odcinający DV :06F 145 710 G

Ktory ostatecznie DV bedzie pasowal? Moze oba?

-- 12 grudnia 2013, 19:07 --

oczywiscie, jestem wdzieczny obu Kolegom za informacje odnosnie nr czesci. chce po prostu zamowic wlasciwe zawory
Zobacz Profil
kejfree
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 20 listopada 2013, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon Cupra 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez pkonrad » 12 grudnia 2013, 21:15

kejfree, 06F 145 710 G
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez caligator » 12 grudnia 2013, 22:07

Ostatnio wymienialem dvke na ta ktora podalem wiec jestem pewny swego... U mnie cupra 1p tez z 2008 roku...

Ta z koncowka G jest wadliwa przez gumowa konstrukcje - ta z koncowka D jest cala plastikowa - jest to wersja poprawiona wiec bralbym ta...

Sam mialem G a teraz smigam na D...
BYŁ: Cupra MY08 360HP/450Nm
JEST: Skoda Octavia RS MY17 230HP/350Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
caligator
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 26 stycznia 2013, 16:30
Lokalizacja: Dolnyslask
Auto: BWJ 2.0
Silnik: BWJ 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez GruchaARL » 13 grudnia 2013, 07:52

caligator napisał(a):Ta z koncowka G jest wadliwa przez gumowa konstrukcje - ta z koncowka D jest cala plastikowa - jest to wersja poprawiona wiec bralbym ta...


Dokładnie
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez miroA3 » 13 grudnia 2013, 08:21

caligator napisał(a): jest to wersja poprawiona


Trudno mówić o niej wersja poprawiona, bo jest konstrukcją starszą niż G, acz jest konstrukcją lepszą/trwalszą
Obydwie są w sprzedaży, nowsza G dedykowana fabrycznie do silników TSI i TFSI CDL

cena w ASO to 150-160zl za G
i 250-260zl za D

znając życie w ASO Seata czeka się 3tyg, w VW/Audi jest od ręki, ew na drugi dzień
można też zamówić z Getem
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez hubi2000 » 13 grudnia 2013, 09:08

wyslalem do znajomego z ciekawosci o cena za 06H145710D

Odpowiedz:
Witam Około 145 zł brutto :mrgreen:
Zobacz Profil
hubi2000
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 24 września 2006, 19:11
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez kejfree » 13 grudnia 2013, 09:43

hubi2000 napisał(a):wyslalem do znajomego z ciekawosci o cena za 06H145710D

Odpowiedz:
Witam Około 145 zł brutto :mrgreen:


to bardzo tanio :shock:
w VW Plichta Gdansk DV 06H145710D - koszt 251 zł
N75 06F906283F - koszt 117 zł
Dostepnosc na drugi dzien.
Moze zamowie juz teraz, ale musze wpierw z Rob555 umowic sie na wymiane - zeby znalazl jakis wolny termin jeszcze przed Swietami.
Zobacz Profil
kejfree
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 20 listopada 2013, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon Cupra 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez gryczu » 13 grudnia 2013, 11:01

ja mam u siebie DV z nr. katalogowym 06F 145 710 D - cena 208,89zł po rabacie. Zamawiałem w KMJ Kaszubwoscy u nas w Gdańsku. Wracając do wykresów napewno i mój się przewinąl, tylko nie byłeś świadomy, że to akurat mój :) U mnie w temacie show us ur car możesz zobaczyć dwa wykresy z hamowni, akurat nie od Roba z rolek- ale są ;) Jakbys bardzo chciał mogę ci przeslać na maila or something.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
gryczu
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 2 czerwca 2012, 23:35
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Cupra 1P +++
Silnik: BWJ 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez kejfree » 13 grudnia 2013, 12:31

gryczu: wlasnie znalazlem Twoj wykres: chce takie same kreski :czas:
zaworki zamowione przed chwila. Jak sie uda, to w przyszlym tygodniu wymienie. Zobaczymy, jaki to bedzie mialo wplyw. Postaram sie tez ponownie shamowac auto, zamieszcze zatem ponownie wykres.
BTW: KMJ Kaszubowscy nadal przeda? Slyszalem, ze sa w kiepskiej sytuacji finansowej na tyle, ze az centrala nie chce im przesylac czesci na termin, tylko przedplata. Ale to moga byc tylko plotki.
Zobacz Profil
kejfree
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 20 listopada 2013, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon Cupra 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez pkonrad » 13 grudnia 2013, 12:39

caligator napisał(a):Ostatnio wymienialem dvke na ta ktora podalem wiec jestem pewny swego... U mnie cupra 1p tez z 2008 roku...

Ta z koncowka G jest wadliwa przez gumowa konstrukcje - ta z koncowka D jest cala plastikowa - jest to wersja poprawiona wiec bralbym ta...

Sam mialem G a teraz smigam na D...

Oczywiście, że tak. Nie zwrociłem uwagi na to, że tam na końcu jest G napisane :oops: Ja w swoim Leonie miałem jeszcze starszy zawór z C na końcu, w tej chwili mam zmieniony na 06F 145 710 D
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez gryczu » 14 grudnia 2013, 02:22

Nigdy nie miałem problemu z odbiorem części od nich, ale niestety nie wszystko mają na stanie przez co jest bardzo długi okres oczekiwania. Alternatywą sa części z VW, które zazwyczaj są na drugi dzień :)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
gryczu
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 2 czerwca 2012, 23:35
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Cupra 1P +++
Silnik: BWJ 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez bvw08 » 16 grudnia 2013, 11:01

zakładaj nowe graty sam, ewentualnie podjedz gdzieś na spota chłopaki ci pomogą to 15 min roboty i :piwko: i jak najszybciej na program jedź, pamiętaj że delikatny program zrobiony u porządnego tunera jest dużo lepszy niż gotowce wgrywane w fabryce
prawie 400Nm robi swoje :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez kejfree » 17 kwietnia 2014, 17:41

Wkoncu shamowałem i oto, co wyszlo:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

sorki, ze przez FB, ale nie opanowalem jeszcze wklejania ladnych zdjec.
Lepszy wykres to chyba efekt wymiany DV i N75 - zadnych modyfikacji, poki co, nie bylo.
Wiem, ze zaraz posypia sie apele o chipa :-D , ale uspokoję publicznosc: mysle o tym i kiedys ten dzień nadejdzie :-D
Na razie jest dobrze, tak jak jest. A Zonie i tak starczy, bo to ona nim jezdzi na codzień...ja tylko na spoty :mrgreen:
Zobacz Profil
kejfree
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 20 listopada 2013, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon Cupra 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez gryczu » 17 kwietnia 2014, 18:40

no Rafał, zgodnie z nasza wczorajsza umową stawiasz flachę :)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
gryczu
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 2 czerwca 2012, 23:35
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Cupra 1P +++
Silnik: BWJ 2.0

Re: Leon Cupra 1P 2008 2.0 TFSI BWJ seria...slaba

Postprzez kejfree » 17 kwietnia 2014, 22:41

Gryczu, no przeciez w KFC byla dolewka. Co prawda zamiast mirindy lecial szprajt, ale co tam, bylo OK :-D
Do nastepnego razu :cfaniak:
Zobacz Profil
kejfree
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 20 listopada 2013, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon Cupra 1P
Silnik: BWJ 2.0


Powrót do Wykresy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość